Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ladylisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:54

Hallo
Wou me ook graag melden
Ik ben Lisa en wil graag 5 kg afvallen , vooral in m'n gezicht en buikje

Weten jullie goed ontbijt lunch en avondeten ?
Probeer er nu aardig op te letten, maar ben benieuwd waar jullie alles vandaan halen en welke recepten

Liefs

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:55

Haha zeg maar Lisa hoor :)! En ik doe communicatiewetenschap dus krijg ontzettend veel onderzoeken voor mn neus. Dan blijft er wel wat hangen! En afgelopen periode heb ik een project over gezondheid/voedsel bij kinderen gedaan, dus dan zit je vol in die literatuur. En het is ook gewoon interessant natuurlijk!

@ladylisa: heuj nog een Lisa! En gezicht is het eerste wat je ziet :D Succes! Ik probeer gewoon normaal te eten. Geen rare recepten, gewoon lekker groenten, beetje vlees en aardappels of rijst. En af en toe wel een wereldgerecht-box, een familiereceptje of een van internet-gehaald recept haha.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:01

Ik word echt moedeloos van mijn eigen eetgedrag, ik moet tegenwoordig echt zin in bepaald eten hebben anders krijg ik het niet weg. Hebben jullie nog ideetjes voor smoothies die vullen (zelf maken) zodat ik in ieder geval goed ontbijt/lunch? Dat kan ik namelijk gewoon opdrinken en dan begint de boel bij mij een beetje te werken. Ik krijg het niet meer voor elkaar om brood te eten of überhaupt te ontbijten. ;( En nee het lukt echt niet en ja ik ga gewoon kotsen. Ook merk ik dat ik er moeite mee begin te krijgen om ongezonde en vette dingen te eten in het openbaar of waar anderen bij zijn. Ik baal zo want het ging net goed. |(

Mijn dag vandaag:
O: (om 12:30) 2 glazen smoothie met yoghurt, handje blauwe bessen en een banaan
L: (16:00) Pasta salade van de hogeschool kantine met roomsaus, spinazie, feta en gedroogde tomaat
T: (17:00) 50 gram noten
A: (19:30) 450 gram spinazie met gebakken aardappelen
B: 45 minuten fietsen

---

Verder: Brood is gemaakt van Zout, tarwe en water als het goed is. Ik ben er van overtuigt dat een vegan leefstijl erg goed is voor ons! Maar gezien mijn eetprobleem begin ik daar maar niet aan. Ik eet geen vlees, en ik ben van mening dat vlees echt niet goed is voor mensen. Ik zou het zelf maximaal 2 keer per week aan mijn kinderen geven.

---

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:02

Hee Lisa's
Ja idd interessant ik probeer mij ook zoveel mogelijk in te lezen... en volg trainingen (seminars)
Heb HBO Sociaal Pedagogisch hulpverlening gedaan en werk ook veel met kinderen dus vind voeding een extra dingetje (en omdat ik merk dat het bij mij ontzettend goed gaat wil ik graag dat andere hier ook van moeten kunnen genieten/profiteren :)

@ ladylisa mijn gevarieerde ontbijt is: Omelet met groente, bananenpannenkoekjes, rijstewafel (spelt) met stukjes avocado, walnoot en een klein beetje honing, Havermout met magere yoghurt blauwe bessen en noten, smoothie met spinazie, bevroren fruitmix, amandelmelk en amandelen, yoghurt aardbei met havermout en rozijnen zo ben ik in eerste instantie zelf begonnen heel gevarieerd en je kan er op los variëren.

Op dit moment ontbijt ik zelf met een vullende maaltijdshake de poeder doe ik door mijn yoghurt of ik meng hem met cocusmelk, rijstenmelk, sojamelk of gewoon mageremelk...

Maar nogmaals variatie is echt de boodschap... je moet je lichaam lekker aan het werk zetten :)

IMANDRA

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:14

@Marlinde, bedoel je dan al het vlees als je zegt dat het slecht is? (als in vis, gevogelte, en de rest?) Of alleen 'rood' vlees (biefstuk etc)? En heb je daar bronnen voor? Gewoon nieuwsgierig ^^ (Bronnen kan ik maybe op school gebruiken, vandaar)

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:15

@ Marlinde,
wat vervelend om te lezen dat je niet echt geniet van eten (als ik het goed begrijp).
Is er iets waar je je misschien druk om maakt, of heb je stress?
Ik weet van mijzelf dat toen het (bijvoorbeeld) net uit was met mijn eerste vriend ik walgde van eten en vooral in de ochtend.. ik viel als de malluh af ondanks dat ik gewoon at.
Door mijn snelle stofwisseling (stress) werd ik eng dun echt gelukkig was ik niet maar het zat allemaal tussen mijn oren.

wat smoothies betreft vind ik het fijn om met een proteine shake te beginnen in de ochtend maar alleen met natuurlijke producten (dus niet gewoon verkrijgbaar op internet en/of in de winkel zoals body & fit oid).
mocht je benieuwd zijn mag je PB'en
maar ben vooral nieuwsgierig hoe het zo gekomen is dat je letterlijk moet 'kotsen' bij je ontbijt :(

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:20

Ik heb helaas veel stress ja, daar kan het inderdaad mee te maken hebben. Ik stuur je even een PB over die shakes. En kotsen zover laat ik het niet komen, maar kokhalzen gebeurd helaas vaak. De ene keer kan ik nieuwe dingen proberen en de andere keer ga ik al kokhalzen wanneer ik het in mijn mond heb. Helaas nemen mensen mij pas serieus wanneer ze me zien kokhalzen.

En @Imandra, inderdaad de documantaire forks over knives. Tevens is de vleesindustrie verantwoordelijk voor een heel groot gedeelte van de milieuvervuiling. Varkensvlees vind ik sowieso niks toevoegen. Ik kan me wel voorstellen dat gevogelte en vis gegeten wordt. Vanwege het lage vet en de hoge eiwitten. Maar ik ben van mening dat je dat eigenlijk niet nodig hebt. Als iedereen minder vlees zou eten dan zouden de dieren veel vriendelijker gehouden kunnen worden en dan zou er betere kwaliteit geleverd kunnen worden van zowel zuivel, ei als vlees. Zoals het nu gaat kan je beter geen vlees eten ben ik van mening.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:24

Oké, dus slecht in de vorm van dierenwelzijn en niet qua mens-gezondheid dus?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:26

Met mate bewust (!!!) kleine hoeveelheden vlees eten zal wel niet slecht zijn voor een mens, daar weet ik het fijne niet van. Maar ik vind het dierenleed en de vervuiling niet opwegen tegen de positieve kanten. Je kan met groente / noten / evt zuivel gezond en gevarieerd genoeg eten. Wat mij dus niet lukt. :')

Maar ik eet al 10 jaar geen vlees, voor mij is vleeseten net zo raar geworden als het voor jullie is om je eigen paard op te eten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 19:52

Oké, nee was gewoon nieuwsgierig. Ik begrijp je volkomen en ben het er in ieder geval mee eens dat minder vlees wel nodig is!

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 20:19

Ik zou best mijn eigen paard op willen eten hoor :')

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:06

gribaldi schreef:

~~}> :')

Zal ook weer eens even meeposten, ben begonnen met de 30dagen suikervrij challenge en de lijstjes posten helpt mij vol te houden.. ga geen calorie tellen/macro's bijhouden of MFP, werd daar erg obsessief van. :o Heb nu grotendeels een gezonde leefstyle alleen helaas heel soms eens eetbuien van geraffineerde suikers en ben daar eigenlijk wel zat van. Ga niet helemaal suikervrij.. eet nog wel fruit, en een beetje honing door de naturel kwark

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 21:32

Hoi Urosa,
Tof! zo moet je het denk ik ook doen en is het nog vol te houden :)
Ik ben nu zo goed als meer dan 2 maanden 'suiker' vrij honing met maten (ongeveer 2x per week) en fruit dagelijks... dus wel fruitsuikers :)

hoe lang ben je nu bezig Urosa?

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:24

potverdorie ik kijk nu de docu vleesverlangen (maakt je wel bewust van vleeseten)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:29

He wat leuk dat het hier weer zo tot leven komt :)

Ik hang op dit moment een beetje stil, was even de motivatie kwijt. Wel heeft het bevestigd dat ik hiervoor goed bezig was, ben de afgelopen weken gewoon gelijk gebleven ipv als een malle aan te komen, wat vroeger altijd gebeurde.
Nu moet ik mezelf weer een goede schop onder mn reet geven haha.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:32

Gottegod, net weer gesport. Ben bekaf en m'n polsen en handen liggen weer open xD. Alles voor t afvallen zullen we maar zeggen haha. (Doe gymnastics: fitnesstraining met eigen gewicht zegmaar; vandaag weer getraind met de ringen, vandaar dat m'n polsen zo kapot zijn)

mnka

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 22:47

Hi mag ik mijzelf hier ook melden! :D
Ben ook erg actief in het andere sport&voedings topic.

Ik zal mijzelf even voorstellen:
Ik ben Monika 20 jaar. Ben 167cm en vandaag heb ik mijzelf gewogen, ben nu 69 kg.

In December woog ik nog 74 kg heb het sporten toen een tijdje laten liggen. Beegin mei woog ik 70. En ben nu een paar weken echt bewust bezig met wat ik eet en hoe vaak ik sport.

Vandaag ook weer 1 uur 15 min. Baantjes gezwommen en ben bek af haha.

Imandra, gymnastics lijkt me echt super zwaar! Knap dat je dat kan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:25

gribaldi schreef:

Ik ook :Y) Sowieso als mijn paard iets mankeert dat niet te genezen is gaat ie naar de slager.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:46

Kayleigh_ schreef:
gribaldi schreef:

Ik ook :Y) Sowieso als mijn paard iets mankeert dat niet te genezen is gaat ie naar de slager.

Ik in principe ook. Hoewel op het moment al onze paarden als niet voor consumptie te slachten zijn dus daarvoor houdt het op. Maar het scheelt wel dat van alle drie de primaire functies gras maaien en gelukkig zijn zijn. Zolang ze geen of hanteerbare pijn hebben mogen ze dus gewoon oud worden hier.

Wel dure grasmaaiers overigens: de ene wordt behandeld voor een peesblessure en de ander moet binnenkort geopereerd worden aan patella luxatie. En dan eten ze in de winter met zijn drieën 25kg hooi per dag (2 shetten en een kwpn'er).

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:44

Ik ben lekker hypocriet, ik eet geen paard haha, ook geen lam of kalf trouwens, wordt al misselijk bij de gedachte. Mijn paard zou ik denk ik ook naar de slager doen, hoor veel goede verhalen over een adres hier in de buurt. Maar ze is net 3 dus wil daar nog niet over nadenken :')

Hallo Monika!

Goed bezig Imandra =:)

DBiancaL: met sporten en bewuster eten ben ik nu sinds Oktober/November bezig. Hoef ook niet meer af te vallen, ben 1.68 en 61 KG, eerst was ik afgevallen tot 59 KG maar vind mezelf nu mooier :) meer spier en niet een ingevallen hoofd :+ In die periodes heb ik weken gehad zonder suiker, maar tussendoor ook dagen met heel veel suikers, ben zat van dat eet gejojo.. dus vandaag de eerste dag van het nieuwe regime..

O: Smoothie van banaan/havermout/whey en amandelmelk/water.
T: 2 vk broodjes met tonijn uit blik
L: 250 ml kwark met muesli (uiteraard degene zonder toevoegingen) en een beetje honing
A: aardappels, sperzibonen en kipfilet.
D: groene thee en water
B: 24 km mountainbike, 25k/m per uur fietsen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 09:52

Kayleigh_ schreef:
gribaldi schreef:

Dat was bij ons ook het plan idd, maar door bepaalde medicijnen (poging tot het verhelpen van de kreupelheid waarvan niemand weet waardoor het precies komt, maar heeft niet geholpen :( ) kan het bij beiden niet meer. Dus ze gaan waarschijnlijk gewoon naar de DA als het zover is.

@Monika: haha ja is het ook. Gelukkig is het vooral techniek, alleen het laatste halfuur van de les doen we intensiteitstraining. Doe het als voorbereiding op Crossfit, waar ik volgende maand ook mee ga beginnen. En netjes, 69! Dat is ook mijn volgende doel haha. Sinds het sporten ben ik helaas niet afgevallen maar vermoed dat dat ook te maken heeft met spierontwikkeling, gezien mijn omvang wel minder is geworden.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:13

Mijn coach vertelde mij dat ik veel spiermassa heb dus dat het zonde is om te focussen op de weegschaal! (Wat ik dus wel deed) ben 164cm en 63 kg ben tevreden maar wil nog strakker en mijn doel ik starten met krachttraining Ookal vind ik dat eigenlijk verschrikkelijk maar goed wie weet!
Cardio moet ik evengoed nog doen (als mijn knieblessure over is) heb mij opgegeven voor de dam tot dam loop
Lekker bezig allemaal zolang je doelen blijft stellen is het makkelijker werken ernaar

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:24

Ik ga over 1,5 week een wandelmarathon lopen. Nu is mijn beweging de laatste tijd vooral daarop gefocussed, dus erg veel gewandeld. Als die achter de rug is wil ik weer vaker naar de sportschool gaan, ik moet dan ook echt de krachttraining op gaan pakken, ben echt slappe hap op het moment :o
Ik hoop dat na mn vakantie mn bekken goed genoeg is om hardlopen weer op te gaan bouwen.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:39

Krachttraining wil ik thuis zoveel mogelijk proberen te doen... Sportschool verafschuw ik sinds ik een jaar heb moeten revalideren 3/4x per week sportschool bah!

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 10:46

Ik doe ook krachttraining thuis, doe al maanden Kayla, bevalt super, ook goed vol te houden, veel sterker geworden en mooier lijf. Ben fan :D