Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lady24

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 12:42

Bah Quir, niet weer. Heel veel sterkte en beterschap! :(:)

jokari

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:09

Gotver Alice... Wat een nare update... Heel veel sterkte en beterschap meisje !

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:14

He meid wat onwijs naar zeg! Ik hoop voor je dat de drain te redden is en je allergische reactie onder controle te houden is! Fingers, toes en alles wat verder kan crossed! Veel sterkte hoor! Vind je het leuk kaartjes te ontvangen als je verplaatst bent aangezien je er waarschijnlijk een poosje blijft?

Saintelette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 13:27

oliebol zeg Alice! Sterkte meis Y;(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:19

Jeetje, wat een vreselijk naar nieuws toch weer. Net als je denkt dat het allemaal een beetje gaat, krijg je dit voor je kiezen! Hoop voor je dat de AB snel zijn goede werk doet en dat de drain werkzaam blijft! Heel veel sterkte in elk geval voor jullie allebei!

Vanillia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 14:47

Ah jeetje Alice wat een rotnieuws :( Hoop echt dat de AB aanslaat!

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 16:22

alice, op mijn zomervakantie in frankrijk ben ik je topic tegengekomen. mijn halve databundel verbruikt om al je pagina's te lezen :+
ik was blij te lezen dat het weer de goede kant op leek te gaan. je hebt zo'n enorme drive en positivisme! en dan nu wéér ellende. Hou vol!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 17:09

Verdorie, het is je echt niet gegund! Heel veel sterkte en Beterschap van hieruit, duim dat het nu eindelijk gaat ophouden en dat je er volledig bovenop komt.

moppielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:32

Ah nee, wat vreselijk zeg. Heel veel beterschap en sterkte!

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 21:39

Ahhhh nee.. :(:) Heel veel sterkte en hopelijk helpen de antibiotica.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-16 23:27

Beterschap!

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 13:26

Heel veel sterkte en beterschap!! Hopelijk slaat de antibiotica aan!!
Zo niet eerlijk. Ik had gehoopt een positieve update te lezen. Maar ja je had zelf natuurlijk ook gehoopt om een positieve update te kunnen geven.
Hopelijk kan de drain behouden blijven.
En helaas bouw je allergie's op inderdaad. Hopen dat je ze onder controle kunt houden en dat het niet erger wordt.
Laat maar weten waar je ligt als je in Tilburg bent. Dan kom ik als je wilt een keer op bezoek. En anders stuur ik een kaartje naar je.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 15:25

Iedere keer als ik lees dat je plotseling opgenomen wordt, houd ik mijn hart vast... Ik ben zo bang dan dat het echt helemaal mis is/gaat en ben dan toch weer heel blij om iets over of van je te lezen. Ik kan dan wel niets voor je doen, maar ik vind het toch lastig dat ik echt helemaal aan de andere kant van het land zit. Nou ja, ik duim, ik hoop en dat doen we vast allemaal die met je meeleven. Hopelijk is dat voldoende en weet jouw lijf dit ook weer te overwinnen!!!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 18:51

Ik lees al heel lang mee... En net zoals Jet hierboven aangeeft voel ik een zekere vorm van angst als ik lees dat je weer eens "een spoedje" richting ziekenhuis meemaakt.

Recent schreef je over Floxapen. 25 jaar geleden slikte ik dat middel en verkeerde ik in vergelijkbare onzekere omstandigheden als jij. Die herkenning is voor mij zeer confronterend!

Je hebt vandaag nog geen bericht geplaatst. Ik zou het plezierig vinden indien je wilt laten weten hoe het met je gaat...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:46

Maar Petpa, 25 jaar later ben jij er dus nog steeds, dat is goed om te lezen.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 20:57

Jet schreef:
Maar Petpa, 25 jaar later ben jij er dus nog steeds, dat is goed om te lezen.

Dat ik er nog ben is iig een pluspunt...

Maar ik vind het griezelig dat er vandaag geen positief berichtje in dit topic is geplaatst. Zou fijn zijn indien dat bericht er wel komt!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 21:00

Volgens mij was dat met de vorige spoedopname ook af en toe zo, dus we duimen maar gewoon door!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-16 23:34

Ik heb een heel indrukwekkend dag gehad...

Vannacht eerst "ruzie" gemaakt met verpleging, of nou ja. Ze maakte me op medium care elk uur wakker en dan temperatuur meten (en hoop andere controles, ivm coma). Nu had ik 38.5, maar had t echt heel koud. Ze nam me mijn deken af, echt not amused zeg maar. Legt ze een laken erop en zegt ze als je t koud krijgt, krijg je deken terug. Nu had ik al tig keer gezegd dat ik t echt koud had, zegt ze ja nu leg ik net t laken erop. Pff, ik was al stik sacherijnig en echt gesloopt en beroerd en zoveel pijn...
Mocht uiteindelijk de deken over mn voeten blijven, 5min later lag ik dus gewoon weer onder de deken. :=

Maar goed, 6 uur komen ze bloed prikken. Nu was mijn crp gisteren avond (half12) door gestegen naar 150, vanochtend om 6 uur was ie al 230. Ondanks hoge dosis antibiotica zet de infectie enorm door. Geen goed teken dus.

Dus om 8 uur kwam de neuroloog nog even bloedgas en lactaat en zo prikken, in de slagader in de pols. Zijn zo'n gemene prikken en nu ook helemaal dikke en enorm blauwe pols en behoorlijk pijnlijk. Hij heeft ook drie keer moeten prikken.

Rond tien uur ben ik door de ambulance opgehaald en naar Tilburg gebracht. Echter, op de A2 was er een enorm heftig ongeluk gebeurd. We zagen de file al en meteen dat moment een oproep van de meldkamer, dat als ik t toeliet of ze even wilde gaan kijken, aangezien wij t dichtst bij waren. Dus ambulance broeders vragen of dat goed is voor mij. Nou, denk dat die mensen dat harder nodig hebben dan ik op dat moment, want ik was redelijk stabiel. Dus met sirene en zwaailichten tussen de file door...

Het was echt foute boel. Iemand die t ongeluk had zien gebeuren was gevraagd bij mij in de ambulance te gaan zitten om mij in de gaten te houden. Ruim uur later ben ik naar andere ambulance gebracht en kwam brandweer bij me zitten. Zodra trauma helikopter van de snelweg af was zijn we verder richting Tilburg gereden, maar Pfoe wat een heftig ongeluk was dat zeg. Heeft beste indruk achter gelaten.

Eenmaal in Tilburg moest bloed geprikt worden, wat niet zonder slag of stoot ging natuurlijk. Dus naar OK om bloed te prikken en meteen ook maar weer nieuw infuus, omdat de vorige niet meer goed zat. Nu bleek crp ver over de 300 te zijn. Infectie konden ze dus niet onder controle krijgen. Niet goed.

Eind van de middag was ik zó ziek, 39.3 koorts. Dus zat er helaas maar één ding op. Naar OK, met spoed, drain eruit...

Dus 11e operatie er alweer op zitten. Nu gaan ze goed uit zoeken waarom er toch elke keer weer die infecties ontstaan, kijken of er toch niet nog ontstekingen in de buik spelen, of abcessen of perforatie of iets. En een nieuwe drain gaat waarschijnlijk ook niet meer in de buik geplaatst worden, maar naar de longen of het hart. Aangezien het telkens in de buik ontstaat...

Nu extreem veel antibiotica. 6x 2gram flucloxaciline/Floxapen (dus 12 gram en had al 4 gram wat al erg hoog was) en 4x 2 gram ceftazidim/fortum. Daar zal ik alleen al ziek van gaan worden. :+

Na operatie had ik enorme hoofdpijn, maar die is nu wel wat gezakt op de morfine en dipidolor gelukkig. Mijn buik daarentegen gaat, nu de drain eruit is, super. Nog wel gevoelig en iets pijnlijk, maar lang zo pijnlijk niet meer als voor de operatie.

Helaas ben ik nu wel echt half kaal, pff. Alle chirurgen tot nu toe heel voorzichtig geweest en deze scheert zo even alles eraf.

Bedankt in ieder geval weer voor alle berichtjes, doet me nog steeds elke keer heel goed. Zoveel mensen die met je mee leven en steunen. :)

Kaartjes vind ik alleen maar heel erg leuk. O:)
Hoop snel te weten hoe lang ik deze keer moet blijven, ze gaan nu in ieder geval verder onderzoeken hoe t nu elke keer weer zo fout gaat. Liefst had ik deze drain gehouden, want dit was de eerste die het zo goed deed, zelfs nu met de infectie. Echter werd het nu echt te gevaarlijk helaas. Dus geen andere keuze.

Niet een heel positief berichtje, maar zijn jullie weer even op de hoogte. :o

parnassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:40

Dank voor update. Doet je weer beseffen hoe dankbaar je mag zijn voor t leven... heel veel beterschap en kracht gewenst! Je klinkt/schrijft enorm veerkrachtig, hou dat vast al zal dat lang niet altijd gemakkelijk zijn!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:47

Kunnen het niet de bacteriën in je darmflora zijn die altijd dit soort ongein veroorzaken? In je darmen zijn ze heel nuttig, op andere plekken in je lichaam rampzalig.
Of een soort van allergische reactie? Je buikvlies en hersenvlies die de lichaamsvreemde materie eruit willen werken? Dat kan verklaren waarom de AB niet of weinig aansloeg.

In ieder geval heel erg veel moed gewenst, heel erg veel sterkte aan jou en uiteraard ook voor je vriend. Elke keer hou ik mijn hart vast als er weer een slecht moment komt. Niemand zit te wachten op slecht nieuws en bij jou zijn het geen kleine dipjes zeg maar.
Ik wil heel graag een kaartje sturen maar zonder adres wordt dat lastig :)

Eydis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-16 23:56

Jeetje Quir wat een update weer. Ik gun je nu toch eens een goede afloop en al plannen waar maken!!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 00:00

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik moet zeggen.... Niks lijkt de lading te dekken.

Ik leef met je mee en wens je onwijs veel beterschap en sterke toe!!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 00:04

Och... Jeetje. Zwaar klote weer... Weer opgenomen. Dit is wel een hele lange zwarte tunnel. Elke keer weer van de regen in de drup. Hoeveel leed kan een mens aan? Je bent echt zo sterk vind ik. Ik had allang alle moed opgegeven, maar je komt nog zo sterk over in je berichten.

Die verpleegster, wat stom... Je mag het hebben als je het koud krijgt, maar je had het al koud, maar toen mocht het niet? Wat raar. Groot gelijk hoor, er lekker onder kruipen. Heel apart.

Ik ken die prikken in de pols, in de slagader. Dat zijn echt zulke rotprikken. Ik zit dan serieus vooraf al bijna te janken omdat ik weet hoe zeer het doet. Ik heb het ook eens geweigerd, ik wilde echt niet. Ik had een vrouw die het deed en dat ging mis en deed zo'n ontzettende zeer. Meer dan normaal. Dus toen ging ze de chirurg halen zodat hij het kon doen. Maar ik wilde echt niet meer. Was hartstikke bang. De chirurg heeft een halfuur zowat op me moeten inpraten. Het moest wel, maar man man wat een ellende. Geef mij maar een stoot zenuwpijn in plaats van die prik :P

Maar wat een naar 'avontuur'.. Ik snap dat dat indruk maakt. Je zit er dan ineens middenin. Heel naar.

Maar nog naarder, de 11de operatie. Ben je een record aan het proberen te breken ofzo? Ik hoop zo voor je dat dit de laatste is, of in ieder geval de bijna laatste. Je verdiend beter dan deze bak met ellende.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 01:25

Stuur het adres maar naar mij Quir, dan kunnen mensen het aan mij vragen en wordt jij ontlast. Tenminste, als je het niet in het topic wilt zetten.
Big hug meid...

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-16 04:32

En dan, ondanks alles wat er gebeurd is en hoe je je voelt, weer zo'n onwijs lange post. Wat ben jij toch enorm sterk zeg!

Eerst die koude koortsaanval en dat gedonder met die zuster, dan die gele taxirit en dat ontzettend zware ongeluk, het wachten, over naar een andere ambulance en dan toch: je drain eruit. Moeilijk om te zeggen waarom die drains iedere keer worden afgestoten in je buikholte, daar lijkt het tenminste op zo te lezen. Balen dat ze daar niet achter kunnen komen, op een drain naar je longen of hart zeg maar zit je ook niet echt te wachten. Maar nu eerst de boel maar weer onder controle krijgen en hopen dat je lijf het allemaal zover aankan dat het weer terug kan vechten tegen die bacterie of bacteriën. Hoop dat je "goed" slaapt hoor, heel veel sterkte en succes met alles weer!