Fitness Beginners gezocht

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolandaa_

Re: Fitness Beginners gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 23:20

Hier een SAS dag gehad.. Feestje en wezen uit eten. Morgen maar weer gezond.

Ik mag iedere dag rond de 1600/1650 calorieën eten trouwens.

Oei spieren overbelast. Sterkte!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 22:26

Vandaag weer lekker wezen bootcampen, heerlijk. Ben echt fan geworden;) De rest van de week niks gedaan. Morgen niet sporten, maar wel kijken naar springles van m'n zoontje. Woensdag paardrijden, lesje turnen met m'n dochter meedoen en 's avonds bowlen met collega's en ex collega's, hopelijk donderdag en zaterdag kracht, vrijdag funxtion en zondag spinning lesje.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:37

Vandaag voor het eerst met hubby mee naar de sportschool.
eerst moest ik op de loopband. Wat gruwelijk saai. Ik moest 15 min. Iets helling en goed op tempo. Zodra ik mijn kuiten niet voelde, heb ik hem wat steiler gezet. Wel ff wennen trouwens! Dat lopen is echt anders. Daarna heeft hij me diverse apparaten laten zien voor arm kracht training. Wat ik wel raar vond, van het lopen had ik t water van mijn kop lopen. Maar met die kracht training ( die ik best zwaar vond) zweette ik bijna niet!

Volgende keer doen we buik en benen. Ben heel benieuwd. Thuis gekomen, eten gekookt en heerlijk paardgereden. Woensdag gaan we weer. Ben benieuwd!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-15 23:39

Iemand bekend met sh*bam en zumba? Lijkt me best leuk om mee te doen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:35

Zumba is erg leuk..

Ik ben in janken uitgebarsten. ... weeg plots 47 kg

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 12:04

Ahh wat poedersuiker, mss toch ff langs de ha?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:10

Ben ik al geweest... niets kunnen vinden..

Heb nu zelf weegschaal gekocht die van alles meet.. niet super nauwkeurig maar goede leidraad

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:22

Balen zeg, hier weer wat schommelingen in gewicht maar komt vooral omdat ik even niet zo streng ben geweest met voeding ;)

Vandaag ging mijn zusje mee naar de sportschool, ik mocht iemand gratis mee nemen omdat ik jarig was. Ze heeft wat foto's gemaakt :)

Afbeelding

Gianti, niet te veel op cijfers letten. Vind je jezelf er nu ook te dun uit zien dan?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:37

Leuk zeg!!!!

Helaas zie je het er ook echt vanaf dat ik alleen botten en spier ben

Afbeelding

MaritB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 13:44

*Knuf*

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 16:07

Ziet er goed uit Marit..nog gefeliciteerd!

Gianti, je bent idd geen grammetje te zwaar. Als de Ha niets kan vinden is het wss aanleg. Mss meer koolhydraten etc naar binnen werken?

Ik heb evt nog wel wat kilo's over. Ik doneer ze graag.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 17:27

Wat ontzettend balen Gianti, kan het niet zijn dat je wat spiergewicht bent verloren in de periode dag je niet hebt gesport? Lijkt me echt zo ontzettend frustrerend. *geeft een virtuele knuffel*

Leuk dat je zus mee mocht Marit, ziet er goed uit hoor!

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 18:15

Gianti wat verschrikkelijk :-( je werkt er ook zo ontzettend hard voor. Menig een zou jaloers zijn op je figuur maar wat een ellende als je niet op gewicht kan blijven.

Gisteren de nieuwe release van Bodybalance gehad. Balans stuk is echt heel moeilijk en de buikspieren zijn voor mij echt killing aangezien mijn onderste buikspieren nog onderontwikkeld zijn ;-)
Maandag bootcamp gehad maar rustig aan gedaan. Heb aan de binnen kant van mijn dij een enorme blauwe plek overgehouden aan het zwemmen met het paard. Als ik dan ging hardlopen 'zwabberde' mijn bovenbeen teveel en dat deed zeer joh, lang leven stevige werpdijen zoals mijn vriend ze noemt :p

Volgende hardloopwedstrijd staat ook al op de planning, de singelloop in Utercht op 27 september :-)

Marit wat leuk dat je zus mee was. Ik mis dat best een beetje. Ik sportte vroeger altijd met mijn mam op de sportschool en met mijn zus ging ik altijd naar de paarden toe.

Zaterdag weer PT, moest nadenken over nieuwe doelen omdat dat heel goed werkt voor mij. Ik wil heel graag een handstand kunnen maar ik weet niet of dat te hoog gegrepen is..

Ludique96

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 23:48

Mag ik mij melden? Ik ben wel een stille meelezer. Maar ik hoop door dit topic wat meer motivatie te vinden om te gaan sporten. Heb al een paar weken niet gesport. Maar ik wil wel graag weer beginnen met hardlopen.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 06:57

Welkom :):)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 10:41

Welkom Ludique96. Ik zeg; hardloopschoenen aan en gaan! Met dit weer lijkt het me heerlijk in de ochtend of avond.

Vanmorgen lesje funxtion gehad van m'n bootcamp instructeur, de gewichten die ik normaal gebruik waren te licht, ik word dus echt sterker;) Hij zei; ik dacht laatst al dat je wel naar de gevorderde bootcamp kon overstappen. Nou echt niet dus, dat hardlopen is nog steeds een dingetje, de oefeningen tussendoor geen probleem, maar dat hardlopen. Vandaag maad weeer op de loopband gestaan, ik ga het toch proberen op te bouwen.

Vanavond afscheidsfeestje van mijn vriendin, ze gaat met haar gezin emigreren naar Nieuw-Zeeland, haar man kreeg eind mei een kans en toen is alles in een stroomversnelling geraakt, de 31ste vertrekken ze. Ik moet nu al janken bij het typen, het gaat allemaal zo snel, begint nu pas echt door te dringen. Vanavond flink aan de borrel

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 21:34

@Gianti, knuffel! Wat een strijd toch dat gewicht .. Toch denk ik dat je een lichaam hebt waar veel mensen een moord voor zouden doen, maar je moet er zelf gewoon lekker om in je vel zitten!

@Ludique, welkom! Ben je alweer begonnen inmiddels??

@Mama3, dat is niet leuk! Zo ver weg .. gelukkig zijn ze er nog een paar weken!

Zo, ik zit op de bank, lekker schemaatje gehad deze week:
Maandag - 's ochtends benen trainen, 's avonds 5km hardlopen
Dinsdag - Grit en bodypump
Woensdag - Funxtion en half uurtje cardio (saai, moest op vriendin wachten :') )
Vandaag - Half uur mix van funxtion/personal training := en 25min buikspieren

Morgen nog geen idee wat ik ga doen, ga met een vriendin sporten die net begint, denk maar eens de basisoefeningen haar aanleren :)

V_eraa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-15 22:17

Ah vervelend Gianti ! Hopelijk voel je je snel weer lekker in je vel!
Lidique welkom!!

Echt vreselijk ik ben al 2 weken niet naar de sportschool geweest.. Wel heel veel paardgereden & gewerkt. Gisteren 5 paarden gereden, vandaag 2 en morgen 4 dus wel lekker in beweging! Hopelijk is m'n werkrooster volgende week voordeliger en kan ik naar de groepslessen.

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-15 01:35

Wauwwwiieeee ik heb vandaag gewoon 'even' de 7KM gelopen in een minuut of 40!!! Trots op mijzelf. Daarna nog klein beetje kracht voor de benen, armen en buik gedaan. Morgen lekker een rustdag en dan maandag weer bootcampen :-)

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-15 10:40

lucifertje schreef:
Wauwwwiieeee ik heb vandaag gewoon 'even' de 7KM gelopen in een minuut of 40!!! Trots op mijzelf. Daarna nog klein beetje kracht voor de benen, armen en buik gedaan. Morgen lekker een rustdag en dan maandag weer bootcampen :-)

niceeee!!!

ik heb een nieuwe weegschaal maar even gekocht, deze meet ook vetpercentage enzo.. weet dat niet heel nauwkeurig is, maar wel even fijn als leidraad..

vandaag zowel gemeten op mijn oude als huidige en beide zeiden 48 kg, dus ben 0,2 kg aangekomen :D

schrok wel van de rest van de metingen

48 kg
vetpercentage 13,1%
(water 65,2%, 50,5% spier en botmassa 2,6 kg)

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 16:40

Het begin is er Gianti, misschien moet je opnieuw een lange weg afleggen, maar het is je eerder gelukt, ik geloof erin dat het goedkomt met je gewicht.

De hele week niet gesport, vanaf zondagavond al ziek. Beetje dezelfde symptomen als een jaar geleden, toen had ik een darminfectie, duurde toen 2 weken. Morgenochtend toch maar naar de huisarts, moet ' s middags een mri laten maken, weet niet of dat nu wel slim is, half uur tot uur stil liggen bij buikpijn en kramp

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-15 20:11

Beterschap! Klinkt niet prettig. Hopelijk ben je er gauw vanaf!

En mri? Succes!

Phoe, vandaag weer naar de sportschool.
in je eentje is toch lastiger. Vond het met boyfriend vorige keer toch leuker.

Ik heb 15 min hardgelopen, 25min krachttraining gedaan op diverse apparaten en daarna 10min gelopen plus coolingdown. Ben op de fiets heen gegaan. Dus ook 2x 10min gefietst. Ik dacht, voor de 2e keer best goed bezig. Was echt kapot!

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 12:19

Vandaag krachttraining gedaan en geroeid, morgen de wekker zetten voor een spinningles, is alweer 9 mnd geleden, ben benieuwd. Ook ben ik benieuwd hoe m'n broekje van 9 mnd geleden nu past;) Maandag bootcamp, dinsdag kracht, woe spinning, vrijdag, funxtion is nu het schema. Alhoewel, vrijdag ben ik jarig en ik vermoed dat de kids andere plannen hebben dan om half 9 naar de kinderopvang van de sportschool. We zullen zien, zaterdag funxtion en buikspierkwartier is ook prima.

ook nog steeds geen lesje bodypump aangedurfd, misschien nu het vakantie tijd en rustig is een keertje proberen

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 18:08

Ik heb weer nieuwe sportsetjes gekocht :-) helemaal blij en heerlijk in de uitverkoop. Maandag voor het laatst gesport daarna ook geveld met een buikgriep, zo niet leuk.

Waarom durf je geen BP te doen mama3?

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-15 19:39

Ik ben bang dat het te zwaar is, ik de termen niet begrijp, gewichten er niet op krijg o.i.s. gewoon bang dat ik voor schut sta eigenlijk Lucifertje. Maar het lijkt me wel heel leuk om te doen.

Heb ook een keer bodyshape gedaan, voelde of de hele zaal me aankeek en hard lachte. Met m'n enkelklachten bleek dit ook geen goede combi, dus was blij dat ik na 2 lessen mocht stoppen (deed het samen met een vriendin die wel enthousiast was. Ik ben toen gaan spinnen, wat haar niet lag).

Misschien ga ik het zaterdag doen, dan geeft iemand anders les die ik nooit in de zaal tegenkom of ook maar ooit gezien heb;)

Heb het zomerrooster voor me. Zo spinning, Maandag bootcamp, dinsdag kracht, woensdag spinning, vrijdag kracht, zaterdag bodypump. Dan geen funxtion deze week, maar ik vind dat wel altijd fijn. Woe avond misschien nog..

Misschien vrijdag funxtion en daarna kracht, of is dat teveel van het goede? Valt bodypump ook onder krachttraining? Dan moet ik ervoor zorgen dat ik een dag ervoor en erna iets anders doe. Lastig die schema's maken