Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-17 22:19

Retlaw: :(:) don't lose hope!

Donna89: ik kan je niet helpen :o hopelijk iemand anders wel.

Ik loop nog steeds leeg. Het 's nachts elke 2 uur de wekker zetten breekt me nu na 2 nachten al op. Ik had gisteren een laatslaapvroeg dus ik moest op mijn werk slapen en dat lag niet zo relaxt omdat ik bang was dat het mis zou gaan. Blij als het klaar is.. Ik heb ook geen idee hoe normaal het is dat ik al 3 dagen zo hevig vloei maar ik lees hier en daar op internet dat het echt per persoon wisselt. Van de Clomid (2 vd 5 nu) merk ik nog niks.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-17 12:48

Donna, wat super vervelend, ik kan er niet over meepraten.

Bij mij nu na tien! Dagen overtijd op een redelijk mooi regelmatige cyclus de sluizen open helaas, maar kan ook eigenlijk niet anders.

Ik zou graag willen dat m'n vriend zich opnieuw laat testen, qua hoe ver het überhaupt mogelijk is, z'n testen waren twaalf jaar geleden. En omdat het aangeboren is zal het niet veranderen. V

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-17 14:19

Gribeltje schreef:
Resultaat 3e IVF: 1 embryo.
Na de terugplaatsing: negatief!

Eind september afspraak in Jette Brussel..
Second opinion!
Weer wachten...

Jette heb ik heel veel goede dingen over gehoord. Met name van mensen met slecht resultaat bij andere klinieken.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 18:40

Zo, het was even stil maar ik ben er weer. :)

Gisteren weer besloten te gaan beginnen. Tweede dag van mijn menstruatie dus de eerste spuit Menopur was weer een feit. Het leek wel alsof ik het honderd keer enger vond dan de vorige keer. Ik was al in tranen voordat ik die naald had gezet, wat een hel. De spuitjes van menopur zijn helemaal ruk, hadden vorige keer andere gehaald bij de apotheek maar die waren helaas op. Ik kreeg de vloeistof er niet gedoseerd uit dus heeft m'n vriend het voor me gedaan. Helaas werd ik zo licht in m'n hoofd, niet lekker en ben ik daarna flauw gevallen. Dat is me nog nooit gebeurd .. waarschijnlijk te gespannen? Hopelijk gaat het vanavond beter.
Ik moet vrijdag cetatride (?), een onderdrukker, erbij gaan spuiten en zondagochtend de eerste echo.

Ben heel benieuwd. Wil nog wel vragen waarom de menopur weer dezelfde dosering als de vorige keer. Aangezien ik de vorige keer niet zoveel eitjes had lijkt het me logischer als ze deze dosering wat omhoog hadden gegooid.

Hoe is het verder met iedereen hier?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:27

Nuggt, sterkte :(:), lijkt mij vreselijk om met zo'n angst/spanning te moeten spuiten.
Ik vind het ook geen pretje maar kan mij er wel steeds toe zetten om het te doen.

Hier is het nog een weekje wachten tot we weer een controle van het ziekenhuis hebben gehad alvorens we met de volgende poging kunnen starten.

NuggT

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-17 19:28

Cobiie, dank je wel. Ik moet er weer even doorheen, hoe vaker je het doet hoe 'gemakkelijker'.
Wat balen zeg dat 't is mislukt .. hoeveelste poging was dit voor jullie?

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:14

NuggT sterkte! Die injecties op zichzelf lijken me al horror. Ik snap dat je niet snapt waarom de dosering hetzelfde is. Kan je dat niet vragen?

cobiie: weer wachten.. Hoe gaat het met je?

Hier; vanmorgen echo gehad om te kijken of de Clomid 50mg al wat doet. Dit is dag 12. Er is nog niks gebeurd. Vrijdag op dag 14 moet ik terugkomen en als er dan nog niks te zien is dan wordt het ronde 2 met dubbele dosering.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 08:12

Kim, zondagochtend hebben we een echo dus dan ga ik het inderdaad gelijk vragen.

Wat balen dat de Clomid nog niks doet, hopelijk slaat het snel aan! Houd ons op de hoogte.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-17 12:10

Clomid staat er om bekend dat het de cyclus wel vertraagd .Ik had ook wel eens 'niks' bij de eerste echo en later toch nog resultaat. Dus het kan nog prima hoor @Kim_89

Pff NuggT hou je taai :* heb je wel een beetje fijne afleiding ofzo?

Moonprayer er zijn thuistesten hè voor mannen. In het ZH zijn ze misschien wel beter maar, nouja iets is beter dan niets toch? ik heb hem toen in huis gehaald met het verhaal 'kreeg ik gratis bij een setje ovulatietests' en subtiel in de badkamer gezet zonder verder druk uit te oefenen ofzo. Week later kwam hij zelf met de uitslag, was toch ook wel nieuwschierig geworden haha

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:37

Nuggt: succes bij de echo alvast! :)

SillyB: haha, ik moet wel lachen om je aanpak met de thuistest voor mannen. Maar inderdaad als het betrouwbaar is, kan het een mooi middel zijn om het te checken zonder dat het hele circus van het ziekenhuis erbij komt.

Ik heb net weer een echo gehad. Nog steeds niks te zien. Dinsdag weer terug en als er dan nog niks is krijg ik weer Provera en dan gaan we naar 2 tabletten Clomid.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:44

Manlief heeft gisteren zaad gebracht naar ziekenhuis voor onderzoek
en ik heb vandaag een HSG....
Hopelijk weten we dan iets meer..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 09:59

Spannend donna. Wij wilden ook een hsg tussen de 5e en 6e inseminatie. Arts was het ermee eens, kom ik daar aan, zegt die mevrouw: 'ik snap niet waarom jij een hsg moet krijgen. De kans dat de iui niet lukt Is heel groot, dus ga je naar de ivf en dan heb je je eierstokken toch niet nodig.'

We konden weer gaan. Echt bizar. Zijn ook meteen naar de fertiliteitkliniek gegaan voor uitleg, bleek een communicatiefout geweest te zijn.

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:02

Mag ik vragen wat HSG is?
Vanavond word spannend, dan ga ik de onderdrukker erbij spuiten .. benieuwd wat voor bijwerkingen ik daar van ga krijgen. :D

Kim, dank je wel!

Silly, ik heb genoeg afleiding gelukkig. Twee lieve hondjes waar ik lekker mee kan wandelen en een paard waar ik iedere dag ben. Verder rommel ik gewoon lekker in huis en probeer ik mezelf zoveel mogelijk bezig te houden. Toch kan ik er niks aan doen en me al zorgen maken over de komende punctie en of er wel bevruchting gaat plaatsvinden.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:06

Een hsg is kijken of de eileiders niet verstopt zijn. Ze zetten een kapje op de baarmoedermond met een slangetje eraan waar ze olie mee in de baarmoeder persen. Door een röntgenfoto te maken zien ze of de olie weg kan of niet weg kan. Is niet echt een pretje zeggen ze

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:08

Daar heb ik volgens mij over gelezen, soort olie spoeling dus? Lijkt me inderdaad geen pretje en ik heb er nog maar 1 dus denk niet dat zoiets bij mij nut zou hebben. :o

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:11

Kan tegenwoordig ook met schuim en dat is een stukje minder onprettig schijnbaar.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:18

Ik krijg dus een HSG omdat het eigenlijk met clomid gewoon al zou moeten lukken, Heb steeds mooie eitjes en een nette eisprong dus daar kan het niet aan liggen
Dus nu idd kijken of er blokkades zijn of toch aan manlief ligt

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:23

Schuim? Ik zie een soort van scheerschuim voor me :P . Als het minder pijnlijk is, is dat geweldig!

Het is wel bewezen dat na zo'n hsg de kans op zwangerschap verhoogd is. Dat maakt het misschien iets minder erg..

Waar ik op het moment een beetje mee zit is dat echt iedereen vraagt hoe het gaat met de behandelingen in het ziekenhuis. Wordt moelijk om vol te blijven houden dat we de ivf gaan doen en wat er komen gaat.
Vooral omdat dat het eerste is wat men vraagt, alsof dat mij definieerd en ik verder niet interessant ben ofzo.
Wat zullen ze in shock zijn als ik kan vertellen dat het spontaan gelukt is!

Kim_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:33

Donna: spannend die HSG! Succes! :)

wiebke: ik hoop dat je goed kan jokken dan :D

Ik ben een beetje in discussie met mijn werk over verlof voor de momenten dat ik naar het ziekenhuis moet. Wettelijk (Wet arbeid en zorg) vallen vruchtbaarheidsbehandelingen onder calamiteiten- en ander kortdurend verlof omdat afspraken niet of nauwelijks planbaar zijn. De organisatie waar ik voor werk heeft het blijkbaar niet zo helder want ze zeggen dat ik met mijn team moet overleggen (klopt) en dat ik mijn dienst gewoon in moet korten als ik zoals dinsdag naar het ziekenhuis moet om 09.20 terwijl ik tot 09.30 werk. Ik moet dan 45 minuten eerder weg en mijns inziens valt dat onder die verlofvorm.
Ook al weet ik dat het nodig is; ik vind het best lastig dat je zulke persoonlijke info moet delen met je werk en al helemaal als ze zeggen ja jeetje eigenlijk hebben we daar geen verlofvorm voor. Het is al moeilijk genoeg.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 10:53

Even heel snel ik heb het toen besproken met mijn leidinggevende.

Dus het probleem uitgelegd en later aan de vaste medewerkers van ons team.
Ik probeerde wel alles begin van de ochtend of einde van de middag te plannen.
Dan kreeg ik het van het bedrijf.
Soms lukte dat niet dan nam ik mijn eigen uren op.

Hier waren ook intake van ons en de donor en psycholoog moesten we heen.
Ik ging ook mee naar de afspraken van onze donor.
Dus ik was best vaak weg.

Doordat ik er open over was en het goed probeerde te plannen was het geen probleem.
Vraag of je leidingevende tijd heeft voor een gesprek.
Even rot maar geeft je straks minder stress.
En het valt inderdaad onder dokters bezoek.

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-17 14:59

Hier meerdere keren HSG gehad en vond het enorm meevallen.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-17 21:42

Ik heb tijdens de hsg Veel pijn gehad. Met die klem mijn baarmoedermond vastpakken was niet tof. De vloeistof inspuiten ook niet maar dat was maar ff.
Heb wel nog Tot 's avonds een brandend gevoel gehad van die klem. Geen/of iig niet noemenswaardig krampen gelukkig. Was vooral naar van de pijnstillers...

NuggT

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 11:46

Vanochtend de echo gehad na bijna een week hormonen spuiten. Resultaat is alleen niet al te best, eiblaasjes groeien op zich snel maar het zijn er maar 3. Ik ben er helemaal beduusd van, zeker gezien het feit dat we er de vorige poging 8 hadden. Hoe kan het dan dat het er nu nog minder zijn? En waarom hebben ze nu gekozen voor een ander behandelschema? In principe plannen ze een punctie wel in met 3 eiblaasjes, behalve als mijn vriend en ik hier niet mee akkoord gaan.

Nu moet ik morgenmiddag weer terug voor een echo en dan laten weten of ik de punctie wil laten doorgaan ja of nee. Zoals ik er nu in sta heb ik er te weinig vertrouwen in dat het goed komt en zou ik de punctie niet willen doen. In dat geval gaan ze dan weer in overleg over het hoe en wat ..

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:09

Donna, echt niet fijn dat je zin pijn had! Weet je de uitslag al wel? Alles goed?

Nuggt, wat een moeilijke keuze. Drie eitjes is niet veel, helemaal omdat het er de vorige keer zoveel waren. Sterkte met kiezen! Hoe staat je vriend erin?

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-17 12:19

Last Nuggt, ik zou het denk ik zonde vinden om een poging te gebruiken voor 3 eitjes (hoewel ik dat niet had gevonden toen wij net gestart waren, toen was ik wat rooskleuriger/optimistischer dan nu).
IUI als alternatief nu doen zullen ze sowieso niet voor gaan met 3 eitjes, dus dat valt ook af.