Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:47

Die eerste zin klinkt niet veel belovend. :')

KarinvdM, schoenen laten checken is hetzelfde als nieuwe schoenen kopen ben ik ben. Zo'n speciaalzaak wil toch ook graag iets verkopen. En ik zie het verschil toch niet. :P
Ik zal er inderdaad eens serieus over denken (dat was ik al aan het doen). Hier in de buurt zit een zaakje waar ik wel vertrouwen in heb. Eigenlijk wil ik 10 km kunnen lopen, het hoeft niet van vandaag op morgen, maar ik besef dat de schoenen die ik nu heb daar niet voldoende voor zijn. Het zijn ook maar -tot 5 km- schoenen.

Ik wacht vandaag en morgen eens af, hopelijk wordt het minder....de advil doet zijn werking wel goed. :j

Gefeliciteerd trouwens met je verjaardag Karin! {:}

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:50

De kans is groot dat je nieuwe schoenen moet kopen, ja. :j
Maar wat heb je liever? Een blessure of schoenen waar je fijn op loopt???
Dat je begint met lopen op simpele schoenen snap ik, dat heb ik ook gedaan, maar als je de 5 km loopt wordt het toch echt tijd voor degelijk schoeisel.
Je loopt vanaf september zeg je, dat is dus al bijna een jaar!!

debsoleino

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:59

Goede schoenen zijn echt heel belangrijk! Ik had ook altijd last maar nu niet meer! :D

Ging vanmorgen even hardlopen. Het ging echt niet lekker. Kreeg mijn ademhaling niet onder controle. Had gisteren ook een zware kickbokstraining gehad dus zat vanmorgen eerst te twijfelen of ik wel zou gaan hardlopen. Ik heb heel rustig het rondje van 4,5 km afgemaakt.

Op welke site kan je zien wanneer er wedstrijden zijn?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:07

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:09

Mag ik me melden?

Ik ga beginnen met hardlopen omdat dat moet van de fysio. Ik moet m'n knie namelijk sterk houden.
Ik begin met 1x in de week buiten en 1x in de week op de loopband deze maand (loop al wat langer op de loopband) en vanaf augustus 2x in de week. Ik ga Start To Run gebruiken, maar kan me dus niet helemaal aan het schema daarvan houden omdat ik dan 3x in de week zou moeten renne, en dat is te belastend voor mijn knie.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:17

Ik heb net gelopen en het ging voor geen meter :')
Eerste km ging nog wel, maar heb de 2 niet gehaald :=
Had ook weinig zin en het is best benauwd..

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:21

@eskegirl: welkom :) Maar mag ik wel even zeggen dat ik het een vreemd advies vind van je fysio? Hardlopen is juist heel belastend voor knieën, als je al last hebt van je knieën is hardlopen eigenlijk alleen goed te doen als je eerst je spieren hebt versterkt, zodat die de klappen kunnen opvangen.
Zelf heb ik geen problemen met mijn knieen, maar mijn moeder en zus wel, al jaren. Vandaar dat ik er ondertussen wel iets van weet, al ben ik natuurlijk geen professionals zoals een fysio ;)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:22

Wendy schreef:
@eskegirl: welkom :) Maar mag ik wel even zeggen dat ik het een vreemd advies vind van je fysio? Hardlopen is juist heel belastend voor knieën, als je al last hebt van je knieën is hardlopen eigenlijk alleen goed te doen als je eerst je spieren hebt versterkt, zodat die de klappen kunnen opvangen.
Zelf heb ik geen problemen met mijn knieen, maar mijn moeder en zus wel, al jaren. Vandaar dat ik er ondertussen wel iets van weet, al ben ik natuurlijk geen professionals zoals een fysio ;)

Ik heb al een half jaar lang bij de fysio getraind, ik vroeg me dat ook af, ze zei dat mijn spieren ondertussen dus sterk genoeg zijn.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 10:47

_Nancy schreef:
Ik heb net gelopen en het ging voor geen meter :')
Eerste km ging nog wel, maar heb de 2 niet gehaald :=
Had ook weinig zin en het is best benauwd..

Bij jou ging het ook niet? Lag het gelukkig niet aan mij! :')

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 11:48

Ojee dat beloofd dan weinig goeds voor mij vanmiddag :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:30

Dat beloofd inderdaad weinig goeds voor mij vanavond :P

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 12:34

Haha, een baaldag moet kunnen he :D
Volgende keer beter!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:04

Ik vond het wel meevallen met het benauwde, maar goed ik heb vandaag gewandeld ipv hardgelopen (dat deed ik gisteren). Toch maar besloten om wel te gaan trainen voor de vierdaagse, al is het een beetje aan de late kant :')

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:05

haha, ach beter iets training als helemaal niet :+

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 13:57

KarinvdM schreef:

Klopt, je hebt gelijk. :)

Bedankt voor de reacties trouwens. Het lijkt al iets beter te gaan. Ik hoop dat het morgen helemaal beter is. Kan ik dan beter morgen nog rust houden of zou een kort rondje wel kunnen?
Vrijdag loop ik niet, dus dan zou het pas weer zaterdag worden.

Hoe en wanneer stretchen jullie eigenlijk? Want de meningen over stretchen, vooral vóór het lopen, zijn nogal verdeeld. Hierdoor kun je sneller een blessure krijgen volgens sommige bronnen.
Ik wandel een paar minuten voordat ik ga 'rennen', hierbij zwaai ik lichtjes met mijn armen en trek ik m'n benen wat hoger op, als een soort kleine warming up. Dat ziet er vast gek uit. :o?
Na het lopen wandel ik nog een paar minuten rustig uit en daarna stretch ik wel (kuiten en bovenbenen).

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 14:05

Ik doe het enkel na het lopen. Met voetbal lopen we eerst een paar rondjes in een laag tempo (tussen joggen en hardlopen in) en doen dan rek en strekoefeningen. Tot slot beginnen we aan de echte warming up. Als ik voor mezelf loop doe ik enkel rekken en strekken als ik klaar ben. Van te voren idd wel eerst een stuk rustig wandelen en dan rustig joggen voordat ik echt begin.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:05

Ik loop 2 minuten in ongeveer.
Dan loop ik tot ik moe ben. Dan ga ik even tussendoor wat stretchen en dan weer verder.
En verder doe ik niet aan stretchen oid.. :n

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:24

Vraagje;

Als ik loop met mijn mp3/telefoon heb ik m de hele tijd in mijn hand.
Dit vind ik eigenlijk niet zo heel handig..

Ik zie ooit wel eens sporters die een bandje om hun bovenarm hebben en daar hun mp3/telefoon in hebben..
Snappen jullie wat ik bedoel?
Zo ja, weet iemand waar ik deze kan halen?? Ik keek net de nike en Adidas site af, maar vind niks.. :n

Ik zag trouwens wel een heuptas voor running.
Waar je je bidon in kan doen en nog meer ruimte voor spulletjes.. Heeft iemand deze?

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:44

Grappig jij stretcht dus als warming up en niet erna. meestal hoor je het andersom.

Action heeft ze maar daar zou ik ze niet kopen want die zijn veel te groot!
Wat je wel kunt proberen is ebay of miniinthebox .
Ik heb een heuptasje van h&m. Maar daar passen geen bidons in. Wel een telefoon, sleutels en wat klein spul.
Ik vind een bidon voor mezelf ook nog niet nodig onderweg. Ik mijd de grootste hitte, drink van te voren en als ik thuis ben. Zo lang blijf ik niet weg.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 15:51

Ik heb geen PayPal dus ebay houdt al op.. Ik ga kijken bij die andere! :)

Heuptasje van H&M?? Heb ik die nou gemist? Even checken..

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:15

Via google kun je ze ook vinden.

http://www.telefoonhoesje.nl/sport-armb ... 3godUicAPw

Google maar op sportcase, iphone band, outdoor case etc. Ik ben er al 2 kwijtgeraakt :') Geen idee waar ik ze heb neergelegd na het sporten.

Paypal kun je gratis aanmaken overigens. Op ebay zijn ze vaak wel goedkoper.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 17:38

Het was zeker benauwd om te lopen. Met moeite heb ik 5 KM in 31:31 gelopen. Mezelf wel weer verbeterd dus :)

Goede schoenen zijn zeker belangrijk! Ik heb de eerste 15 lessen van Evy op mn fitness schoenen gedaan omdat ik geen investering van 140 euro wilde doen als ik niet zeker wist dat ik wilde blijven hardlopen. Inmiddels loop ik op de goede schoenen (na analyse bij Runnersworld). Het loopt heel veel fijner en ik merkte meteen dat mijn scheenbenen dit ook veel beter vinden.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 18:13

Dealextreme.com heeft die hoesjes heel goedkoop. Duurt maximaal 3 weken voor je hem in huis hebt, maar zijn wel heel fijn!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 19:25

Ik heb een armband van rucanor, gekocht bij scapino. Superfijn ding van neopreen.

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 21:09

Ik heb ook een armband van rucanor voor m'n phone, en een heuptasje ook van rucanor waar de telefoon in kan en een sleutel oid. Die tasjes waren beide rond de €10,-. Laatst heb ik voor de hele warme dagen een heupgordel met flesjes gekocht, van asics. Die was wel wat duurder, maar hij is wel fijn, er zit elastiek in de band waardoor hij aardig goed blijft zitten.

Liefst loop ik nog steeds zonder iets, dat vind ik gewoon het fijnst.