npdgm schreef:Hoi,ik vind het ook heel moeilijk dat ik dan minstens 2 dagen per week school zal missen, niet dat ik veel lessen meemaak maar op school is de zorg altijd heel goed en voel ik me meer thuis dan bij de mensen waar ik nu net 2 weken woon.
Ik kan me er heel veel bij voorstellen - maar wat maakt het voor jou precies lastig?
Citaat:Het enigste waar ik nu echt naar verlang is wat rust in mijn hoofd maar dat is blijkbaar geen mogelijkheid, te veel piekeren etc.
Eh, waarom zeg je 'dat dat blijkbaar niet kan'?
Afleiding zoeken helpt idd niet tegen piekeren.
Dingen zoals lopen, fietsen etc helpen doorgaans wel (een beetje).
Net zoals bij angst of woede: bij overlevingsemoties geldt, dat je als mens in hun greep blijft, tot het moment dat je lichaam voelt "dat je daadwerkelijk iets doet" (iets zoals hard weglopen, vechten, etc.)
(Als gezegd: geef je baas liever geen grote mond, maar constateren dat je boos bent en iets later, op een veilige plek stamp je op de vloer, ram je op een kussen, etc. Het is beslist niet een complete therapie, maar daarna komt je lichaam en daarmee je geest wel tot rust.)
Dat jij zelf mag beslissen (zo begrijp ik deze opmerking) heeft op zich wel charme.Citaat:nu ligt bij mij ook weer de vraag wil ik deeltijd opname doen of niet? mijn verantwoordelijkheid weer, ik weet het allemaal ook niet zo goed meer en raak ook steeds meer in de war van alles wat er om me heen gebeurt.
Maar om een goede beslissing te kunnen maken heb je per definitie informatie nodig.
Kun je zoiets als een informatief gesprek krijgen, zodat je tenminste weet waar je ja of nee op zegt?