[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 22:35

zythe schreef:
ff een vraagje mijn haar was best heel blond geworden door high lights en de zon. heb er donkere verf in gedaan bruin maar zo'n spijt t word wel lichter maar wil weer terug naar blond, ik wil graag de ontkleuring van de kruidvat kopen die zonder peroxide maar ben bang dat het oranje word omdat ik best wel rood pigment in mn haar heb. heeft iemand hier ervaring mee?

ik heb totaal geen roodpigment in mijn haar en ben twee weken geleden ook van goudblond naar bruin gegaan. Heb de ontkleuring van de kruidvat gebruikt en het werd behoorlijk rossig. Niet zozeer knal oranje maar wel een heftige koperkleur. Heb er daarna weer een lichte asblonde spoeling in gedaan om het oranje te compenseren en dat werkte prima, alleen wordt dat dus niet blond maar bruin. Donderdag komt mijn kapster om allemaal highlights in mijn haar te zetten om op die manier weer terug naar blond te gaan.
ik heb ook de ontkleurder van delor (geloof ik?) nog liggen, ongeopend, maar ik durf het niet aan omdat ik bang ben dat die ook oranje/koper uitvalt.. :(

Maaraatje

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 00:06

Ik was van zeer licht as blond naar rood gegaan. Dit vervaagde echt steeds binnen een paar dagen dus ik was het beu en heb 2x een coupe soleil bij mezelf gedaan. Resultaat bassie oranje.

Als laatste redmiddel de sos delor color remover besteld. Was er zelf ook echt huiverig voor wat ut beloofde te doen. Maar eerlijk is eerlijk ik had gewoon weer mijn eigen natuurlijke haarkleur terug. Ik was echt stomverbaasd maar het werkte mij bij super.

Pam87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:13

-
Laatst bijgewerkt door Pam87 op 03-11-13 11:47, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:31

_Micha_ schreef:
lieveli schreef:
Ik ben benieuwd, het wordt wel een flinke aanslag op mijn haar maar ik doe het gewoon, ik wil het al jaren. Het wordt echt wit, heel gaaf.

Lee het kan waarschijnlijk niet in een keer hè. Maar ik gebruikte kokosolie van de tuinen dat gebruikte ik als masker. Verder gebruikte ik een gewone shampoo maar nu ben ik overgestapt naar een speciale lijn van kerastase, met een masker. Heb nu die voor heel erg beschadigd haar maar je heb je ook voor minder beschadigd. Het is een rib uit je lijf maar het is zo'n fijn spul en je doet er wel twee maanden mee.

Verder borstel ik het niet als het nat is, en gebruik ik een tangle teaser, maar geloof niet dat jij je haar borsteld :') en ik föhn het niet, maar als je dat wel doet zou ik er hitte bestendig serum in doen.

Zo dat waren mijn tips :))

Mijn haar is paars nu :))

Ja ze doet het wel in 1 keer. Ik moet waarschijnlijk een hele dag zitten. Ik neem wel mijn laptop mee want volgens mij kan ik mijn wifi daar ontvangen. Twee keer verven en een spoeling zei ze...

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:35

maratjesammy schreef:
Ik was van zeer licht as blond naar rood gegaan. Dit vervaagde echt steeds binnen een paar dagen dus ik was het beu en heb 2x een coupe soleil bij mezelf gedaan. Resultaat bassie oranje.

Als laatste redmiddel de sos delor color remover besteld. Was er zelf ook echt huiverig voor wat ut beloofde te doen. Maar eerlijk is eerlijk ik had gewoon weer mijn eigen natuurlijke haarkleur terug. Ik was echt stomverbaasd maar het werkte mij bij super.

Ik heb deze ook liggen maar ik durf hem niet meer te gebruiken na het fiasco met de ontkleurder van de kruidvat.. Misschien dat ik strakjes 1 plukje ga proberen. Anders staat het toch maar in de kast. Als het blond wordt dan kan ik de rest er ook in doen :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 12:14

dat is slim frummels, om idd gewoon eerst 1 plukje te doen.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 14:59

Ik heb gisteren ook toevallig die Délor color remover gebruikt en ik stond ook versteld van het resultaat! Mijn haar heb ik meer dan een jaar van blond naar bruin geverfd ( https://scontent-b-ams.xx.fbcdn.net/hph ... 0686_n.jpg zo was het) en het is nu plots een héél stuk lichter. Echt blond is het nog niet en er zit nog een koperen gloed op, maar ik had niet anders verwacht aangezien mijn bruine verf toch behoorlijk veel rood pigment had en ik het zeker een keer of 15 geverfd heb en er dus wel veel verf opgestapeld zat. Maar ik ben ontzettend tevreden dat het überhaupt zo licht is :j

Overigens is op voorhand een lokje proberen sowieso goed, dat heb ik ook gedaan.

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 15:03

heeft iemand ervaring met het onderstaande:

ik heb van mezelf echt hoogblond haar, tenminste in de zomer, nu heb ik dus een uitgroei die peper/zout kleur is, hoe kan ik die het beste ook blond krijgen?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:52

Knakker schreef:

ik heb van mezelf echt hoogblond haar, tenminste in de zomer, nu heb ik dus een uitgroei die peper/zout kleur is, hoe kan ik die het beste ook blond krijgen?

Ik heb dat ook, in de zomer zeker 5 tinten lichter dan mijn winter kleur. Ik doe er na het wassen dan wel eens citroensap in (op het peper en zout kleurige) en dan fohnen op de warmste stand :)

PocoGaucha schreef:

Ja, dat leek mij ook het verstandigste. Het zit er nu in dus ik ben benieuwd wat dit doet! Als dit niets is dan komt mijn kapster sowieso donderdag dus dan is het niet erg. Plus: dat ene plukje zie je toch niet.. :)

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:16

Frummels schreef:
Knakker schreef:

Ik heb dat ook, in de zomer zeker 5 tinten lichter dan mijn winter kleur. Ik doe er na het wassen dan wel eens citroensap in (op het peper en zout kleurige) en dan fohnen op de warmste stand :)

PocoGaucha schreef:

Ja, dat leek mij ook het verstandigste. Het zit er nu in dus ik ben benieuwd wat dit doet! Als dit niets is dan komt mijn kapster sowieso donderdag dus dan is het niet erg. Plus: dat ene plukje zie je toch niet.. :)

OKe, en dan met de citroensap is het meteen weer blond?
Lijkt me op zich wel een vrij natuurlijke oplossing! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:31

Bij mij werkt het heel goed, het is niet na 1x hetzelfde als de rest van je haar, maar na een keer of 3/4 bij mij wel :) Wel je fohn goed warm zetten!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:33

oke, nou bedankt voor de tip, ik ga het gewoon proberen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:40

Graag gedaan, hopelijk werkt het bij jou ook!
Ik zit nu in de verfverwijderaar van délor. Eens kijken of deze me blijer maakt dan die van de Kruidvat :=
Het ene plukje dat ik twee keer in de verfverwijderaar heb gezet vanmiddag is wel aanzienlijk lichter geworden. Dus als ik het na het uitspoelen en föhnen nog een keer doe, moet het denk ik wel lichter zijn. Blond zal het denk ik niet worden.. Maar daar mag mijn kapster zich dan donderdag aan wagen. :+

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:40

Citroensap werkt idd heel goed, maar het is ook gewoon slecht voor je haar. Je bleekt je haar gewoon :)

MyLittleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:49

Ik twijfel wat ik met mijn haar ga doen, het was eerst:
origineel blond met verschillende kleurtjes highlights - bruin geverfd - blond geverfd/highlight - roze dipdye - blauwe dipdye

Zal ik het nu eens donkerrood verven, of nog iets blonder?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:57

jasz schreef:
Citroensap werkt idd heel goed, maar het is ook gewoon slecht voor je haar. Je bleekt je haar gewoon :)

Oh echt? Ik wist niet dat het zo slecht was! := Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik niets merk aan mijn haar als ik dat gedaan heb, het is gewoon zacht zoals altijd.. Maar ik doe het ook niet dagelijks ofzo dus dat scheelt misschien ook wel :')

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:36

ja het is net als blondspray, ik dacht ook van ach, dat kan geen kwaad. het is namelijk geen verf. maar dat bleek ook heel slecht te zijn.
het kan zeker geen kwaad om een keer te doen, maar het beschadigt je haar wel echt, en omdat je het bovenop je hoofd doet, leek het me goed om te zeggen.
helaas zijn er nog steeds geen niet schadelijke middeltjes om je haar lichter te krijgen.
ik heb hetzelfde probleem, ik ben het verven echt zat, ik heb het nog een keer mijn eigen kleur laten verven, maar dat werd uiteindelijk weer veel lichter. heb ik dus toch weer uitgroei. Verven ga ik sowieso niet meer doen en ik wil mn haar echt zo min mogelijk schaden en het echt gezond krijgen en houden. ik heb liever een egale haarkleur, maar goed. liever gezond haar dan dat mn haar helemaal in 1 kleur is, maar wel beschadigd.
Die keuze heb ik nu gemaakt, na het 10 miljoen keer geverfd te hebben haha.

maar als iemand een oplossing zou weten om mijn haar 1 kleur te krijgen die echt níet schadelijk is, dan hoor ik het graag :D

boooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:42

Is er iemand die mij kan vertellen of Perrie Edwards lagen in haar haar heeft?
Afbeelding

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:44

Zo te zien wel, je ziet dat het haar verschillende lengtes heeft. Op foto 3 zie je bijvoorbeeld heel
duidelijk een kortere pluk naar links steken.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:17

Oke, ik ruik als een opengetrokken beerput, weet niet of mijn collega's me dat in dank gaan afnemen, maar het meeste van de kleur is er uit. Het is nu bovenop koperkleurig en de rest van mijn haar is heel donker asblond. :o ik zal er vanavond even een foto van maken!

Knakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:23

jasz schreef:
ja het is net als blondspray, ik dacht ook van ach, dat kan geen kwaad. het is namelijk geen verf. maar dat bleek ook heel slecht te zijn.
het kan zeker geen kwaad om een keer te doen, maar het beschadigt je haar wel echt, en omdat je het bovenop je hoofd doet, leek het me goed om te zeggen.
helaas zijn er nog steeds geen niet schadelijke middeltjes om je haar lichter te krijgen.
ik heb hetzelfde probleem, ik ben het verven echt zat, ik heb het nog een keer mijn eigen kleur laten verven, maar dat werd uiteindelijk weer veel lichter. heb ik dus toch weer uitgroei. Verven ga ik sowieso niet meer doen en ik wil mn haar echt zo min mogelijk schaden en het echt gezond krijgen en houden. ik heb liever een egale haarkleur, maar goed. liever gezond haar dan dat mn haar helemaal in 1 kleur is, maar wel beschadigd.
Die keuze heb ik nu gemaakt, na het 10 miljoen keer geverfd te hebben haha.

maar als iemand een oplossing zou weten om mijn haar 1 kleur te krijgen die echt níet schadelijk is, dan hoor ik het graag :D

Mijn blonde haar is altijd net een bosje stro of ik het nu verf of niet.
Dus een beetje citroensap kan er nog wel bij denk ik :)

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 15:45

Ja dat is waar haha. En dan gewoon een maskertje erover heen.

zythe

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 19:46

foto voor en na? ik heb het ook gekocht ga het misschien vanavond erin doen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 20:09

Mijn laptop laadt niet meer op! :( ik moet morgen onderweg naar werk even een goede app downloaden om fotos via mijn mobiel op bokt te zetten, iemand tips? Dan kan ik m morgen uploaden.
Zythe, het is bij mij absoluut niet m'n eigen kleur geworden hoor, mijn eigen kleur is goudblond met donkerasblond en nu is het koperkleurig/oranjig.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 22:40

Ik zit heel erg te twijfelen om een leuke Bob lijn te laten knippen. Vind dat erg mooi alleen durf steeds de stap niet te nemen. Kan helaas geen foto's downloaden via me iPhone via mijnalbum kom ik net achter. Probeer ik morgen even... In mijn profiel staat Wel een oudere foto maar ben momenteel erg blond doormiddel van highlights.
Nog meer mensen moeite met zo stap?