[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:40

Ik denk dat als je mij daar aan gelaten had dat ik onder een trein gelegen had ofzo. :n
Daar werd ik echt zooooo depressief van, mijn energiepijl is ook nog steeds niet terug, en het was in december. -O-

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:49

minikatje schreef:
xDon schreef:
Krampen heb ik wel ja maar dan adem ik even een paar keer heel rustig en dan gaat het wel weer. Het gevoel is nu meer alsof ik een tampon in heb die ik moet vervangen zeg maar (sorry ik kan het niet anders uitleggen)

Ik moest van de arts ook nog een strip doorslikken ivm zeker weten tot hij goed zit :)

durf je te voelen?
heb de eerste paar dagen behoorlijk last gehad van het laten zetten, maar nu is het eigenlijk prima (2 maand later helemaal geen klachten meer.)

Nee eigenlijk niet, maar ik denk dat het allemaal wel goed zit ondertussen.
Er zijn ongeveer 2 infuuszakken aan bloed verloren gegaan (zo leek het, omdat ik nooit niet meer menstrueerde :+) en nu is het allemaal weer bijna over en voel ik mijn buik steeds minder. Dus om dan te gaan voelen wil ik liever niet, als het zit dan zit het en anders ben ik bang dat ik net blijf hangen aan het draadje oid! (jup ik kan mezelf voornamelijk heel goed gek maken!)

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:51

Killyenn schreef:
Ik kan wel tegen een stootje dus dat is voor mij geen punt, maar de ha bleef pushen ondanks dat ik heb aangegeven niet aan de hormonen te willen. Ik ga er als ik thuis ben in Schotland met mijn gp over praten :j Thanks!

Bij mij deed de arts in het ziekenhuis zelfs nog moeilijk en ze had volgens mij gehoopt dat ik er vanaf zou stappen.
Ben zelf ook een harde maar het is dan alsnog even op je tanden bijten, maar het is zo gedaan hoor dus maak je er zeker niet te druk om!

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 11:57

moonfish13 schreef:
De pil bevat oestrogeen algemeen gezien en niet iedereen reageert daar goed op.
Oestrogeen maakt ook dik..
Ik wil niet weten wat er gebeurt bij mij met een MAP, ik denk dat ik lichtelijk gevaarlijk wordt voor mezelf, niet overdreven.
Na 5 dagen dan ook met de nuvaring gestopt, zo duister en depressief was ik. :=

Ik ben inmiddels in het sterilisatie traject en heb een afspraak met de gyn gehad, en een eerste gesprek bij een psycholoog.
Volgende week moet ik terug voor een tweede gesprek. Maar jeutje wat een gesodemieter zeg!!
Ik raad het niemand aan om het op jonge leeftijd te willen want ze proberen alles om je te doen wankelen, neem dat maar van mij aan.

Ow god, ik ben vanaf mijn 13e aan de pil en heb diverse malen flink gevochten met jongens....
Ik ben af en toe dus iets wat agressief en als ik het goed begrijp kan dat dus daarvan komen -O-

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:00

Je moet ook niet alles bij de pil zoeken..

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:34

Nou ik ging het lekker wel zoeken bij de pil en veel problemen komen daar wel van ! Sommige mensen hebben geen enkel probleem maar ik word er nogal een labiel mens van -O-

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-13 12:45

xDon schreef:
Nee eigenlijk niet, maar ik denk dat het allemaal wel goed zit ondertussen.
Er zijn ongeveer 2 infuuszakken aan bloed verloren gegaan (zo leek het, omdat ik nooit niet meer menstrueerde :+) en nu is het allemaal weer bijna over en voel ik mijn buik steeds minder. Dus om dan te gaan voelen wil ik liever niet, als het zit dan zit het en anders ben ik bang dat ik net blijf hangen aan het draadje oid! (jup ik kan mezelf voornamelijk heel goed gek maken!)

hahaha, dat gek maken kunnen we aan deze kant ook.
de eerste keer weer vrijen nadat hij gezet was was ook zo lekker spannend, nogsteeds kunnen we hele horrorverhalen verzinnen over dat ding. :')

van de pil kan je labiel worden, maar hoe jij je uit is gewoon je karakter.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 06:55

Ik ben ook nogal aangekomen door de pil, ik slikte de Diane pil. Ook had ik last van moe- en lusteloosheid. Sinds ik gestopt ben, ben ik geleidelijk aan aan het afvallen maar is inderdaad mijn energiepeil nog lang niet zoals het hoort te zijn. Lusteloosheid heb ik inmiddels geen last van :)
En om even op irissahorse te reageren: als je je er niet goed bij voelt, zou ik toch overwegen om te stoppen.. Net zoals wat in de post daaronder gezegd wordt. Daar word ik eerlijk gezegd wel stil van.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:46

Ik heb 1,5 maand geleden een Mirena spiraal laten zetten en ben niet meer ongesteld geworden sindsdien...

Heb wel rond de tijd dat ik ongesteld zou moeten worden flinke buikkramp gehad, maar dat was ook met 2 dagen weer weg...

Is dat normaal?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:50

De Mirena kan ervoor zorgen dat je niet meer ongesteld wordt, is bij mij ook zo en erg handig :D Bij mij duurde het wel enkele maanden voor het helemaal weg was gebleven. Het zou ook kunnen dat je ineens over een week alsnog ongesteld wordt omdat je lijf even van slag is door de spiraal. Ook dat is niets vreemds, je lijf heeft even de tijd nodig om de boel te regelen :)
Overigens heb ik ook wat krampen zoals jij noemt en dat is waarschijnlijk ook op de tijd dat ik normaal ongesteld zou zijn geweest.

ZoeyDercks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:53

Ja mijn ongesteldheid was echt niet prettig (10 dagen lang een waterval van bloed, letterlijk :}) maar word er wel een beetje zenuwachtig van...

Hoop dat ie bij mij dan gewoon extra goed zijn werk doet haha, misschien ook omdat ik erg weinig weeg?

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-13 19:54

Ik heb ook al jaren een Mirena spiraal en ik ben zeer tevreden. Het zetten was 2 x een regelrechte hel, maar ik ben inmiddels al 6 jaar niet meer ongesteld en dat is onbetaalbaar (volgens Mastercard). _/-\o_ _/-\o_

Ik weet dat als ik de Mirena eruit haal ik direct weer "vruchtbaar" ben maar hoelang duurt het gemiddeld voordat je hormoonhuishouding zelf weer in balans is?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 09:41

Ik hoop maar dat ik niet meer ongesteld ga worden.
Normaal 6 dagen leeglopen
Nu gewoon steeds 2 weken ongesteld.. nouja 10 dagen net wel, net niet
en 4 dagen wel ongesteld maar niet zo erg.

Wordt er soms wel moe van .. van mij mag het spiraal zijn werk gaan doen
waar hij voor is aangenomen... mij niet meer ongesteld laten zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 10:57

Hoi ik had een vraagje!
Paar dagen terug heb ik bij mijn apotheek 2 nieuwe doosjes met de pil gehaald.
Alleen volgens apotheker was de 'sterkte' van de pil hetzelfde alleen de fabrikant was anders.
Het doosje ziet er dus volkomen anders uit en de strip zelf ook.

Maakt dit nu veel uit? :o?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-13 13:46

Mars schreef:
De Mirena kan ervoor zorgen dat je niet meer ongesteld wordt, is bij mij ook zo en erg handig :D Bij mij duurde het wel enkele maanden voor het helemaal weg was gebleven. Het zou ook kunnen dat je ineens over een week alsnog ongesteld wordt omdat je lijf even van slag is door de spiraal. Ook dat is niets vreemds, je lijf heeft even de tijd nodig om de boel te regelen :)
Overigens heb ik ook wat krampen zoals jij noemt en dat is waarschijnlijk ook op de tijd dat ik normaal ongesteld zou zijn geweest.

Hoewel ik maandenlang constant bloedverlies gehad heb (in die mate dat ik ijzer tekort kreeg) ben ik nu ook al ruim 6 maanden niet meer ongesteld geweest. :) Ideaal. +:)+

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:22

Even een klein vraagje.

Vandaag is de eerste dag van mijn stopweek, dus zal wss donderdag ongesteld worden.
Maar nu ga ik zaterdag naar een festival, waar ik absoluut niet ongesteld wil zijn..
Kan ik vanavond gewoon met een nieuwe strip beginnen en dan de stopweek een weekje uitstellen, en dan dus vogende week beginnen met stopweek? Of kan dat niet?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 22:37

Je kunt gewoon een maandje doorslikken :)
Vandaag nog wel ingenomen dan?

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-13 23:04

Ik kom er net achter dat ik hem dus gisteren al 'vergeten' ben, dacht net dat het vandaag maandag was. :=
Ik begin dus altijd op maandag met stopweek. Dus gisteren dan al vergeten, vandaag maakt niet uit aangezien ik m altijd zo laat neem.
Is het dan veilig als ik dan idd de stopweek een week uitstel, en dan vandaag 2 pillen neem?

Lidewijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 21:32

Volgens mij niet, bij de mijne is het zo: laatste week een pil vergeten, ofwel er meteen je stopweek van maken, ofwel een maandje doorslikken. En dat is bij de meeste pillen zo (tenzij je een driefasenpil hebt?)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:02

Ik heb vanmorgen in alle paniek met zo'n hulpverlener op internet gechat, en zij gaf het advies om idd de stopweek helemaal over te slaan en een maandje door te slikken.

Dus ook bedankt voor jullie advies! Heb er gisteravond gelijk 2 geslikt. :D

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:05

Voor de mensen met implanon..

Ik heb sinds vanmorgen hele rare schokjes rondom de implanon, kan t niet echt uitleggen maar t doet best zeer.
De implanon is sowieso wat verschoven.

Wie herkent dit?

Barbabientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:06

2 slikken heeft nooit zin ;)

M_ariskaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-13 23:08

Barbabientje schreef:
2 slikken heeft nooit zin ;)

Hoezo niet? Staat zelfs in de bijsluiter dat bij het vergeten van de pil, je er 2 tegelijk moet/kan slikken.
Of begrijp ik het verkeerd?

ielsjj_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 08:16

Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort,
maar zit er nu al een week mee.
Ook heb ik al geprobeert te zoeken op het internet, maar er komt geen duidelijk resultaat naar voren.

Het begon volgens mij vorige week zondag/maandag, toen ik last kreeg van jeuk en pijn bij mijn vagina.
Even dacht ik dat ik een soa had opgelopen, maar hoe? heb een vaste relatie en wij zijn beiden vrij. Dus zou hij vreemd moeten zijn gegaan, maar dat lijkt mij niet.
Maar nu kreeg ik dinsdag bloedingen doordat ik zondag vergeten was de pil te slikken.
Terwijl ik 2 weken geleden nog een stopweek heb ingelast, en normaal doe ik dit om de 3/4 weken, waarbij de bloeding pas ong. 2 dagen na de laatste pil komt.
Dus besloot ik woensdag de pil maar niet in te nemen en de stopweek in te lassen, want van binnen wou het dus dat ik mijn menstruatie kreeg, alleen hield ik deze tegen met de pil, waardoor er krampen in mijn onderlichaam ontstonden.

Mijn ongesteldheid was opzich dan ook redelijk snel weer voorbij (zoals gewoonlijk), en had ik er vrijdagavond al eigenlijk geen last meer van.
Nu probeerde mijn vriend en ik zaterdag weer sex te hebben, maar dit ging niet.
Als hij naar binnen ging, kwam hij een paar centimeter ver, en het leek alsof er daarna gewoon een barriere was. En als hij verder ging dat ik het wel uit kon schreeuwen van de pijn. Terwijl ik nog nooit pijn heb ondervonden bij sex.
Dus ik heb zelf gevoeld met mijn vinger wat het was, maar kon er niet goed bij komen.

Nu is het na 1 week nog steeds hetzelfde. Het lijkt alsof er een "stuk vlees" in de weg zit, best wel hard.
En daarnaast is een kleine ruimte waar evt. iets kleins nog verder naar binnen kan, een keer de grootte van een vinger.

Nu wil mijn vriend, als het dit weekend nog niet goed is, dat ik volgende week naar de dokter ga.
Alleen heb ik gewoon al een hekel eraan om een huisarts of dokter te bezoeken, en laat dus staan met zo'n geval. (en ook dus nog niet in mijn geboorteland, ik woon in Hongarije nu 3 jaar en spreek de taal redelijk, dus ook moeilijk om sommige termen te verstaan of uit te leggen).
En het lijkt me niets om voor iemand anders met de benen wijdt te gaan liggen :7

Dus vandaar dat ik het hier vraag, misschien dat er iemand van gehoord heeft,
of dat er iemand ervaring mee heeft?

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-13 10:19

JoycexLynn12 schreef:
Voor de mensen met implanon..

Ik heb sinds vanmorgen hele rare schokjes rondom de implanon, kan t niet echt uitleggen maar t doet best zeer.
De implanon is sowieso wat verschoven.

Wie herkent dit?

Verschuiven van de Implanon kan gebeuren (staat in de bijsluiter die ik toevallig gister gelezen heb) Wellicht dat dat schokken daar ook mee te maken heeft? Ik heb het namelijk wel gehad vlak na het zetten. Soort krampjes, zo voelde dat. Heb er nu geen last meer van.

Wat ik wel merk is dat ik onwijs emotioneel ben en me heeeeeel erg door emoties mee laat slepen. Ene moment ben ik supergelukkig en het andere moment denk ik dat de hele wereld me haat... Normaal ben ik altijd mega nuchter! Heb hem nu bijna 3 maanden en hoop dat dat iets is waar mn lichaam een beetje aan moet wennen door de hormonen. Als dit zo blijft gaat ie er toch weer uit want dit vind ik maar helemaal niks!