GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Ibbel schreef:
Meer bewogen tijdens je vakantie?

Nja wel veel gewandeld, wat we waren op de Veluwe.. Maar ik wandel en loop altijd veel.. Lopend beroep en twee honden.. :)

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 09:54

Zonnetje81 schreef:
nine1987 schreef:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Ik ben op vakantie geweest, en iets meer van alles genoten dan buiten mijn vakantie.. :))

Toch ben ik netjes afgevallen.. Nu ben ik weer een week terug en dus ook weer een week netjes aan 't letten op wat ik eet en drink, maar nu zit er ineens 700 gr aan..

Duurt het een week voordat je teveel gegeten kcal omgezet waren naar vet? Of je houdt even meer vocht vast?

Geen idee.. Maar we gaan iig weer vrolijk de schouders eronder zetten.. :)

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

Soms kan je er geen peil op trekken. Ik kan na een slechte week afgevallen zijn. Maar rond mijn menstruatie ben ik zwaarder. Het gaat om de rode lijn, schommelingen gebeuren gewoon.
Laatst bijgewerkt door Suzanne F. op Vandaag, 10:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:00

Soms ook door een ander ritme bijv. Ik weet als ik vroeg opmoet ben ik ook altijd zwaarder. Kan zo een halve kg of nog iets meer schelen als ik 2 uur later opsta en op de weegschaal ga staan

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 10:43

nine1987 schreef:
Kan iemand mij uitleggen hoe dit kan? Ik ben op vakantie geweest, en iets meer van alles genoten dan buiten mijn vakantie.. :))

Toch ben ik netjes afgevallen.. Nu ben ik weer een week terug en dus ook weer een week netjes aan 't letten op wat ik eet en drink, maar nu zit er ineens 700 gr aan..

Lichaam stond nog op "in-teren". Had even tijd nodig om weer om te schakelen.
Nu gewoon doorgaan, dat afvallen start wel weer.

Rambogirl

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:47

Wat zouden jullie doen?
Dinsdag zal ik na alle waarschijnlijkheid Mounjaro voorgeschreven krijgen. Maar wanneer zal ik beginnen? Om t volledig buiten mijn werk te houden zou ik vrijdagavond willen beginnen.
Maar dan. Ik vertrek dinsdag 30 september op vakantie naar Egypte.
Woensdag nacht 8 oktober ben ik weer terug.
Als ik dus mijn plan van op vrijdagavond prikken door zet, zal ik een spuit mee moeten nemen.
Heeft 1 van jullie hier al ervaring mee?

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:51

Ik heb een spuit meegenomen op vakantie naar spanje en dat was geen probleem

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:53

Volgens mij moet je dan een medicijn paspoort of iets dergelijks meenemen?
Misschien kun je het zo timen dat je dan een bijna lege spuit meeneemt in plaats van bijvoorbeeld net een nieuwe spuit, dat zou mij in elk geval een fijner gevoel geven.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 13:56

Had ik niet, ik had hem gewoon in mijn handtas zitten. Medicijnpaspoort hoeft eigg alleen met opiaten en benzo's en zoals medicinale cannabis

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:49

Medicijnpaspoort is altijd handig als je welke medicatie dan ook meeneemt op vakantie. Voor medicatie die onder de opiumwet valt heb je een verklaring van het CAK met meestal nog een stempel van de rechtbank. Dat is wel een heel stuk serieuzer. Medicijnpaspoort kun je gewoon gratis bij je apotheek krijgen dus geen reden om het niet mee te nemen. Al dan niet digitaal.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:18

Ik heb het meegenomen op vakantie. In de handbagage en dus ook op de vakantie keurig geprikt. Ik ben het traject aangegaan. Dit hoort nu bij mij. Dus ook op vakantie. Maar iedereen doet dit op zijn eigen manier. Je kan ook na je vakantie beginnen. Want als ik de resultaten van mounjaro zie dan denk ik dat je wel een nieuwe bikini moet kopen voor je weg gaat. *\o/*

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 20:46

Rambogirl schreef:
Wat zouden jullie doen?
Dinsdag zal ik na alle waarschijnlijkheid Mounjaro voorgeschreven krijgen. Maar wanneer zal ik beginnen? Om t volledig buiten mijn werk te houden zou ik vrijdagavond willen beginnen.
Maar dan. Ik vertrek dinsdag 30 september op vakantie naar Egypte.
Woensdag nacht 8 oktober ben ik weer terug.
Als ik dus mijn plan van op vrijdagavond prikken door zet, zal ik een spuit mee moeten nemen.
Heeft 1 van jullie hier al ervaring mee?

Ik zou meteen beginnen met prikken als je de pen hebt. Ik ben op dinsdagavond begonnen voor het slapen gaan.

Ik heb tot op heden niemand gehoord of gelezen (of ik heb er overheen gelezen) dat ze meteen ziek werden. Ik had 2 dagen wat hoofdpijn.

Je kan maar snel genoeg starten!! In de eerste 4 weken was ik dacht ik 6 kilo kwijt.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 37 min geleden

Nou sommige worden natuurlijk wel wat moe en misselijk. Dan kan je misschien wel beter voor het weekend doen als je bang bent dan niet te kunnen werken

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 5 min geleden

Jester_ schreef:
Nou sommige worden natuurlijk wel wat moe en misselijk. Dan kan je misschien wel beter voor het weekend doen als je bang bent dan niet te kunnen werken

Van een beetje moe en misselijk kan je mijn inziens gewoon werken. En werken geeft afleiding anders ga je maar bedenken: oeh voel ik iets. Maar dat was mijn ervaring. Juist doordat ik normaal moest werken had ik niet teveel tijd om van alles in mn hoofd te halen. En ja ook ik heb die neiging.