Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 07:57

MizzMontana, ouch! Die kleine tenen ook altijd. := die van mij moeten het ook best vaak ontgelden. De ene staat scheef van de keer dat er een paard met zn ijzers bovenop sprong. :o

Vandaag geen hardlopen voor mij.
Morgen staat mijn lange duurloop (30 km) op het programma.
Nou zou dit gewoon moeten lukken. De 28 van vorige keer lukten ook. Maar vind het toch nog een beetje spannend. :+

Zal wel het gebrek aan ervaring zijn. Ben wel heel blij dat ik een regulier schema gekozen heb en niet iets van Sportrusten.
Geloof best dat het werkt, maar voor tussen mijn oren alleen al vind ik het toch wel fijn om al wat langer gelopen te hebben dan 14 km :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 10:29

Die 30km gaat jou lukken!

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:02

Sherivey, wow 30 kilometer, gaaf dat je dat gaat doen! Zo ver heb ik nog nooit gerend.
Gaat vast goedkomen!

SP, hoe gaat het nu met je poes?

Mooie foto's hier allemaal, wat leuk om te zien!

En welkom weer wat nieuwe mensen erbij, gezellig!

Dinsdag echt een mega drukke dag gehad, Heleen Davies was hier om een cursus hoefbekappen te geven, er deden 5 deelnemers met paarden mee.
Echt super leuk en interessant, maar ik was wel helemaal gaar aan het einde van de dag.
Ben toen nog even gaan hardlopen, om mijn hoofd leeg te maken, heerlijk even rust na al dat gekwebbel de hele dag!
10 km gelopen en een paar keer een van de weinige heuvels meegepakt.
Ga er zo weer op uit voor een rustige lange.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:18

Fijn is dat hè om dan even je hoofd leeg te kunnen maken.

Met de kat gaat het een beetje hetzelfde. Ze is nog lang niet zichzelf. Eet wel iets aan brokjes, maar niet veel. We voeren vloeibaar bij. Het heeft tijd nodig.

Ik heb vandaag rustdag, ook een drukke dag op het werk. Morgen ga ik na het werk een rondje op de weg en zondag trailen.

Volgende week rustig aan, want dan staat er in het weekend een laatste lange training van zo'n 50 kilometer in het bos voor de ISU.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-22 11:22

Ieris, ik ook niet :))
Succes met je loopje straks :)

SV, duurt lang met de poes. Maar gelukkig geen achteruitgang.
Pfff 50 km :wow: succes alvast

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 11:31

Komt vast helemaal goed @Sherivey. Jij kunt dat gewoon :j

Hier helaas nog flink verkouden van Corona. Dus kan nog niet zo heel erg veel geks.
Ben dus maar aangewezen om veelal binnen door te brengen en rustig aan te doen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:47

Welkom WillemYntJee en Travel_me :)

Leuk dat nog iemand de combinatie van crossfit en hardlopen kiest. 6 dagen is best pittig lijkt me! Doe je het thuis of bij een club?

Die kleine tenen... drama zeg, beterschap. Kan je lang last van houden. Ik heb 4 maanden geleden mijn kleine teen gebroken, zit nog steeds een bult die pijn doet. Hopelijk "groei" ik eroverheen, maar denk dat ie nooit meer zijn oude vorm terug krijgt.

Ik gebruik ook mijn horloge, die trailt zo hard dat je wel weet wanneer je moet versnellen of langzamer aan mag doen.

Sherivey, je kan het echt! Voor je het weet is die 30 km voorbij. Lekker genieten van de doelen die je elke keer maar weer weet te halen!

Fijn Ieris dat je even je hoofd leeg hebt kunnen lopen, eigenlijk wel gek hoe zo iets werkt. Soms ben ik echt gesloopt van een dag werken, echt geen zin om te gaan, maar als ik dan geweest ben voelt dat zoveel beter.

SV; ppff 50 km! as training.. Maak je de routes dan ook zelf of loop je een ronde van 25 km bijvoorbeeld 2x?

Gisterenavond had ik ook een leuke workout van de crossfit die mij ook helpt met het hardlopen. Versnellen, conditie en kracht voor de benen.

Afbeelding

Vandaag staat eigenlijk een training voor lange passen, maar ben bang dat ik het allemaal weer niet ga redden... Hoop is gevestigd op zaterdag, dan wil ik eigenlijk 15 km gaan lopen.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 12:51

Wat leuk dat er wat nieuwe mensen zijn, misschien motiveert dat mij om hier ook wat actiever mee te posten :D
MizzMontana, ik heb het hetzelfde gedaan als jij. Ik wilde ook eerst een half uur of 5 km kunnen lopen op mijn gemak en daarna komt dan het tempo wel. Inmiddels loop ik die 5 km, ben ik vorige week gestart met de opbouw van 5 naar 10 km en ben ik meer intervaltrainingen aan het lopen. Komt vanzelf wel.

Sherivey, succes morgen. Flinke afstand!
Supervixen, mooie foto's. Ik heb mee gelezen over je kat trouwens. Ik heb dezelfde problemen gehad met mijn vorige kat, heel naar en je kan er zo weinig mee.

Vanmorgen 6 km gelopen, heerlijk rondje. Ik loop nu ruim een jaar en vind het echt nog steeds heerlijk.

Afbeelding

M_ontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 14:24

Fijn dat je het er plezier aan beleeft goof!
Ik heb een beetje iets geks, mijn laatste 3 loopjes heb ik iedere keer na het lopen erg last van 1 heup, alsof het erin schiet voor m’n gevoel. Welke heup wisselt af, en na 2 dagen is het volledig weg. Zou dit kunnen komen doordat mijn schoenen aan vervanging toe zijn of is het toch slim om hier even naar te laten kijken?

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 15:06

Het afwisselen is vast van het compenseren wat je dan onbewust doet. Doet het ook pijn? Als het als spierpijn voelt zal ik eerst de nieuwe schoenen een kans geven anders toch advies aan de fysio vragen. Beter te vaak dan te laat aan de bel trekken ;)

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 16:07

@mizzMontana: auwwww dat lijkt mij echt heel pijnlijk!

@Supervixen: Ja moet ff in kleine stapjes opbouwen qua belasting inderdaad. Conditie is prima, maar wil inderdaad niet forceren. Nu ben ik vandaag ook echt verkouden dus zal een klein rondje doen :)

@Sherivey: Dan moet 30 km ook zeker lukken! Is vaak grotendeels mentaal.

@Suusje: Leuk nog iemand :) Ik doe alles bij de box. Alleen geef ook les, dus heb de sleutel. Kan gaan wanneer ik wil :) Daarnaast werk ik niet heel veel dus genoeg tijd :)
Meestal ga ik maandag/dinsdag/woensdag 2x op n dag, donderdag wil ik nu gaan hardlopen, vrijdag 1x en zaterdag 2x (of 1x daarvan hardlopen).
Jullie les ziet er wel echt heel anders uit dan bij ons. Wij hebben best wel veel weightlifting in onze lessen. Ik geef de maandagavond, altijd snatchen :)
Wel pittige wod! Wij deden emom gister met fietsen, powercleans en ring muscle ups. En vond het een leuk plan om in de middag voor de lol nog Karen te doen (150 wallballs)

@Goof: lekker bezig!

@Montana: Doe je ook je heupen losmaken/mobiliteit voor of na het lopen? Ik zelf heb heupen die naar binnen zijn gedraaid (was dwars bij mijn geboorte), daarom moet ik altijd wel echt goed mijn heupen opwarmen, anders heb ik meteen last.

Ik ga straks maar eens een rondje lopen op mijn nieuwe schoenen. Ben benieuwd, vorige keer was op mijn goedkope hardloopschoenen waar ik ook op werk. Dit zal dus een stuk fijner moeten lopen :)

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:08

Succes morgen Sherivey, je kan het! Ik vond het een geweldige mijlpaal :):) zo voelt het voor jou vast ook als je het geflikt hebt!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 18:10

Suusje26 ik denk dat we drie verschillende lussen gaan lopen, waarbij we twee keer langs de auto komen. Die gebruiken we dan als verzorgingspost. Dus in de achterbak eten, drinken, handdoeken, schoon shirt en evt een paar schoenen extra.
Die drie lussen ken ik op mijn duimpje.

Ja goof het is echt naar om mee te maken. Je kunt zo weinig doen. Goed bezig jij met hardlopen ook. Als je er plezier in hebt hou je het ook prima vol.

M_ontana het kan natuurlijk nooit kwaad om even langs een goede hardloopwinkel te gaan met je schoenen.

Succes met lopen travel_me. Ik hoop dat de schoenen bevallen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:15

Suusje, pittige training op de gym zo te zien, leuk dat je dat erbij doet!

Sv, succes morgen met je lange ronde!
Goed idee met de auto als voorraad kast.

Goof ook lekker gelopen, mooi rondje, heb je die foto nou met je carmin horloge gemaakt?

Montana, vervelend zeg, hoop dat het met nieuwe schoenen minder is of weg gaat.
Ik had vandaag een sportsok aan en een normale sok, en voelde daar zelfs verschil in! Veel branderiger gevoel bij de normale sok. Volgende keer zoek ik iets langer door tot ik 2 sportsokken vind!

Travel me, zo jij bent echt sportief! Goed bezig, leuk dat je nu ook gaat hardlopen. Succes op je nieuwe schoenen.

Ik heb vanmiddag ook heerlijk gelopen, tot ongeveer 18 km toen voelde ik de moeheid wel wat toeslaan, maar ben toch doorgegaan tot thuis, had 22km gemaakt!
Ik dacht een nieuw afstand record, maar bleek dat ik ergens in juli al eens 24 km had gelopen, kon ik me niet meer herinneren, zal wel niet zo soepel zijn gegaan dat ik het verdrongen had!
Heb vandaag gewoon rustig gelopen, 2 uur en 15 minuten over gedaan.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:16

Ieris die lange trail staat pas volgend weekend op de planning, 24 of 25 september.
Morgen gewoon werken en daarna een kort loopje op de weg.

Lekker hoor 22km in the pocket.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:18

Ieris, nee hoor, die foto heb ik met mijn telefoon gemaakt.
Mooie afstand zeg!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-22 20:36

Welkom nieuwe mede lopers! Gezellig dat jullie mee komen kletsen.

Leuk Sherivey, de eerste 30'er lijkt me ook echt een mijlpaal. Dat gaat je zeker lukken, je bent goed getraind!

Goof ook weer een mooie ronde gemaakt :) fijn dat je er zo van geniet.

ieris stevige afstand hoor 22km! Lekker bezig!

Ninus ook hoorde toevallig een collega van mij die in Ede de marathon gaat lopen. Hij is helemaal enthousiast om zo dicht bij huis een hele te kunnen lopen, echt aanstekelijk :))

Ik vergeet vast nog mensen maar het gaat hier ineens zo snel dat ik het overzicht kwijt raak. Heerlijk hoor al die enthousiaste verhalen!

Ik heb vanavond de eerste interval met Greg gelopen. Eerst een kwartiertje WU, daarna 6* 1 minuut 5:30 1 minuut rust, gevolgd door 6* 30 seconden 5:00 1 minuut rust. En nog een kwartiertje uitlopen wat ik een paar minuutjes heb ingekort want mijn rondje was te kort :+ Het ging lekker, gelukkig een stuk meer snelheid in de benen dan gisteren ochtend.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 06:38

Goedemorgen, heel veel succes en plezier vandaag Sherivey!

Beterschap Musli

SV, ik heb opgezocht wat de ISU is, mooie omgeving om te lopen. Welke afstand ga je lopen?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:02

Dankjewel @Mizzmontana. Gisteravond voor het eerst weer een klein rondje gelopen. En gelijk even mijn nieuwe schoenen kunnen testen :D die paar kilometer zegt natuurlijk weinig, naar toch zaten ze fijn...

Travel_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:27

@ Supervixen: Dankje! Ja ze liepen heel fijn. Stuk meer dempen en lichter dan mijn oude goedkope schoenen :)

@Ieris: Thanks! Ja sport kan best verslavend zijn en ik ben daar gevoelig voor hahaha.
Wauw 22 km, wat een afstand! Super knap gedaan :)

@Kylan: Lekker bezig geweest!

Zelf ben ik gister voor 3,5 km gegaan. Gewoon rustig opbouwen en met rustig tempo. Kon het nog wel een half uur langer volhouden, maar bij 3,5 zei m'n knie. Oke genoeg voor vandaag. Vorige keer was ik doorgelopen en liep ik 2 dagen te manken. Nu gewoon braaf gestopt, wel nog flink stuk gewandeld. Maar niks geen last gelukkig :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 07:54

MizzMontana schreef:
Goedemorgen, heel veel succes en plezier vandaag Sherivey!

Beterschap Musli

SV, ik heb opgezocht wat de ISU is, mooie omgeving om te lopen. Welke afstand ga je lopen?

75 kilometer.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 08:15

Kylan schreef:
Ninus ook hoorde toevallig een collega van mij die in Ede de marathon gaat lopen. Hij is helemaal enthousiast om zo dicht bij huis een hele te kunnen lopen, echt aanstekelijk :))

:))

Voor ons is het weer een kleine wereldreis, maar mijn zusje gaat mee (loopt de halve of de 12) en die heb ik alweer een poosje niet gezien (woont niet in Nederland), dus we kunnen tijdens de reis gezellig bijpraten. Ben heel benieuwd!

Lekkere ronde Ieris! Haha verschillende sokken is ook herkenbaar := Je weet eigenlijk wel dat het niet een goed idee is, maar toch :+ Ik ben ook een keer per ongeluk vertrokken op mijn wandelschoenen (ik ben ook wel eens op klompen richting kantoor vertrokken, ik ga 's ochtends op de automatische piloot), dat was zeker geen goed idee.

Prachtige foto Goof! Mooie omgeving :j

Ik duim nog even door voor poes SV, niks aan :n
75 kilometer blijft echt een enorme afstand hoor, respect!

Voor de rest: welkom allemaal! Leuk dat iedereen zo fanatiek is of gaat worden!

Ik ga zo een korte interval lopen, lekker dat het qua temperatuur niet zoveel meer uitmaakt op welk moment van de dag ik loop.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-22 11:02

Kylan, pittige interval!

Musli, fijn dat je je nieuwe schoenen kon uitproberen. :D

Ninus, de temperatuur is wel heel fijn nu idd :j

Ik leef nog *\%/*
Harde wind en regenbuien maakten het niet heel makkelijk, maar de 30 km zit erop. En dat zonder pijntjes.
Oke, op die stekende buikpijn rond 23 km na dan, maar die verdween gelukkig ook weer.

Wel moeie voeten na 28 km. :o Maargoed, dat vind ik niet zo heel gek eigenlijk.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:11

Knap gedaan hoor @Sherivey! :j
Zeker met dit weer. Best wel vies...

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-22 11:52

Super gedaan sherivey, je bent bijna klaar voor je marathon *\o/*.

Alleen nog zorgen dat je heel blijft.