Vayo schreef:Maar juist die gezonde jongeren lopen amper risico en worden er vaak niet eens echt ziek van. Zij hebben enorm veel ingeleverd en houden zich aan veel regels en adviezen, juist om anderen te beschermen. Ik vind dat daar ook wel eens wat van gezegd mag worden!!! Ik vind het heerlijk en fijn voor de jeugd dat een deel weer naar school kan en dat er voor hen wat versoepeling komt.
Ik denk dat (jonge) mensen met gezondheidsproblemen sowieso voorzichtig zullen zijn en veel thuis zullen blijven, wat het advies ook is. En ik vind echt dat deze groep snel gevaccineerd moet worden. En ik vind ook dat we hen moeten beschermen door goed afstand te houden, handen te wassen, mondkapje te dragen, bij klachten thuis te blijven e.d.
Ik begrijp de angst om ziek te worden, maar ik vind het wel erg heftig om te lezen dat dit door sommige ervaren wordt als een continue dreiging van een doodvonnis.
Ik vind alleen wel dat je niet kunt verwachten dat echt iedereen de hele dag thuis blijft zitten. Het duurt al zo lang. Er is een enorme groep kinderen, jeugd, jongvolwassenen die al ene jaar hun best doen om vooral anderen te beschermen. Het blijkt nu dat jongeren echt psychische klachten ontwikkelen. Dat mag ook gezien worden. Juist die jeugd heeft school, sport en eens een vriendje of vriendinnetje zien hard nodig! De versoepelingen zijn er trouwens niet alleen voor de jeugd, maar ook voor de ondernemers.
Ik hoop gewoon dat die groep z.s.m. gevaccineerd wordt.
Amen