Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Quarantaine na een positieve test zonder klachten
Bij het testen tijdens de quarantaineperiode kunnen we ook mensen testen zonder klachten. Je kunt de eerste 5 dagen na de test nog klachten krijgen, houd daarom je gezondheid goed in de gaten.
Je moet 5 dagen vanaf de testafname thuis blijven in isolatie. Je kunt dan nog besmettelijk zijn voor anderen. Ook je huisgenoten blijven thuis, omdat zij misschien door jou besmet zijn geraakt. Zo voorkomen ze dat zij anderen besmetten.
Je mag direct uit isolatie als je tot 5 dagen na de testafname geen klachten hebt gekregen die passen bij COVID-19. De GGD bespreekt met jou wanneer dit is.
Als je binnen de 5 dagen na testafname klachten krijgt, blijf je langer in thuisisolatie. Ook moeten jouw huisgenoten dan thuis in quarantaine blijven tot 10 dagen na het laatste risicocontact met jou. De GGD vertelt je hier meer over.
Word je ernstig ziek en heb je medische hulp nodig? Ga niet naar de huisarts of het ziekenhuis toe, maar bel direct de huisarts.
Quarantaine als je uit een risicogebied komt
Als je terugkomt uit een land met een oranje reisadvies door COVID-19 ga je 10 dagen in quarantaine.
Na de quarantaine
Ook na de quarantaine gelden de volgende regels: houd 1,5 meter afstand van anderen, was regelmatig je handen met water en zeep, hoest en nies in de binnenkant van je elleboog en laat je testen als je klachten hebt die passen bij COVID-19.
Quarantaine of isolatie?
Als de uitslag van de test positief is dan ga je in isolatie. Je blijft dan thuis en vermijdt contact met huisgenoten, zodat je het virus niet verder verspreidt. Lees meer over wat je moet doen als je in isolatie gaat omdat je COVID-19 hebt.
Quarantaine is een voorzorgsmaatregel: je bent niet ziek, maar in contact geweest met iemand die (mogelijk) besmet is en blijft daarom 10 dagen thuis.
mvdende schreef:Mindim schreef:Ik zou ook met de honden gaan wandelen als ik positief getest zou zijn hoor. Ligt er maar net aan waar je woont. Ik woon aan het bos en loop vaak in de vroege ochtend of avond en dan kom ik geen kip tegen. Ik zou leeg lopen als ik elke dag een hus moet laten komen daarvoor met 4 honden
Dat niet alleen, ik ben bang dat mijn hond rare fratsen gaat uithalen als hij met een kennis mee gaat.
Alleen met mn moeder vertrouw ik hem 100% dat hij geen gekke dingen in zn kop haalt. Mijn vader laat hem ook alleen maar aangelijnd uit, daar kan hij echt niet bij loslopen.
Áls hij al mee gaat met een kennis, dan vertrouw ik hem niet dat hij niet ineens denkt "Ik ga alvast zélf naar huis, toedeloe" want dat zie ik hem nog wel eens doen als hij het op zn heupen krijgt.
Aangelijnd uitlaten is voor haar geen doen (Hond trekt enorm) en voor de hond óók niet.
Een HUS zou ik nog wel vertrouwen, maar inderdaad, waar haal je plotsklaps een HUS vandaan én gaat dat wel goed?
esje01 schreef:Ik snap er af en toe echt niets meer van
Ik heb mijn eigen bubbel, nu ik weer op de cohort werk slaap ik in een andere ruimte, poets alles na gebruik.
Hou afstand , gebruik zelfs in huis mondkapje.
Mijn partner en dochter doen de boodschappen
En het lijkt er toch echt op dat de meeste mensen er gewoon lak aan hebben.
Ja ik ben even zwaar gefrustreerd, maar ook verdrietig en moedeloos.
Vandaag 3 cliënten verloren aan Covid.
En ja ik werk op de pg, mijn bewoners zijn risicogroep en palliatief.
Maar het is nu echt zwaar Kl*te allemaal.
Ik kan niet stoppen met janken.
Zit er echt even doorheen
esje01 schreef:Ook hier een hele roedel (10)
Las net mijn bericht nog terug.
Sorry jongens een erge emo post.
Maar ik ben ook zo moe en dan is het allemaal een beetje teveel.
Wel heel lief jullie steun, dank jullie wel.
Lekker in bad en op tijd naar bed, dan gaat het morgen vast een stuk beter
Sheran schreef:Ik snap ook werkelijk niet wat mensen nu nog op straat doen? Er is niks te doen en het is koud. Maar echt zoveel auto's op de weg ook...
esje01 schreef:Ook hier een hele roedel (10)
Las net mijn bericht nog terug.
Sorry jongens een erge emo post.
Maar ik ben ook zo moe en dan is het allemaal een beetje teveel.
Wel heel lief jullie steun, dank jullie wel.
Lekker in bad en op tijd naar bed, dan gaat het morgen vast een stuk beter
pien_2010 schreef:https://www.rivm.nl/coronavirus-covid-19/quarantaine
hier zie je precies staan wat je moet doen als je ene positieve test hebt, nl in isolatie!
Citaat:Quarantaine na een positieve test zonder klachten
Bij het testen tijdens de quarantaineperiode kunnen we ook mensen testen zonder klachten. Je kunt de eerste 5 dagen na de test nog klachten krijgen, houd daarom je gezondheid goed in de gaten.
Citaat:Je moet 5 dagen vanaf de testafname thuis blijven in isolatie. Je kunt dan nog besmettelijk zijn voor anderen.
Citaat:Ook je huisgenoten blijven thuis, omdat zij misschien door jou besmet zijn geraakt. Zo voorkomen ze dat zij anderen besmetten.
Citaat:Je mag direct uit isolatie als je tot 5 dagen na de testafname geen klachten hebt gekregen die passen bij COVID-19. De GGD bespreekt met jou wanneer dit is.
Citaat:Als je binnen de 5 dagen na testafname klachten krijgt, blijf je langer in thuisisolatie. Ook moeten jouw huisgenoten dan thuis in quarantaine blijven tot 10 dagen na het laatste risicocontact met jou. De GGD vertelt je hier meer over.
bigone schreef:moonsparkle schreef:Het lijkt wel of het virus weet dat er vaccins komen, nu is er in Afrika weer een andere variant gevonden die nog sneller verspreid dan die in de VK.
Heb je een link naar het artikel?