Veel moeten afvallen...

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:18

gaucho schreef:
Ik gooi het in de diepvries Pallatin, moet ik in ieder geval wachten tot het ontdooid is :')

Dat was t plan Gaucho...maar de vriezer hebben ze dus niet gehaald... :')

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:31

Pallatin ik vind het erg knap dat je ondanks emotie eten twee dagen met die muffins doet, een dag is hier al moeilijk als er zoiets in huis ligt

Eloya

Berichten: 5216
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 17:33

Knuffel voor palatin!

Ik heb zo'n spierpijn in mijn armen :') gister arm workout gedaan.
Vandaag met fiets aan de hand naar mn werk gewandeld in 32 minuten tijd. Zodat ik straks wel lekker terug kan fietsen :p

En geluncht met linzen tortillas. Super makkelijk en heel goed vullend.
Ingrediënten alleen rode linzen en water :)
Belegd met kipfilet en huttenkase.

N_B_N
Berichten: 1965
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:32

Wauw butterfly wat goed!

Ag pallatin wat zielig voor je paardje! Heb je het nu wel onder controle? Wel knap dat je toch weer gefietst hebt

Sandravdb wat lief dat je het vraagt van de kliniek. Mijn paard maakte proppen en de tandarts kon niet vinden waardoor. En ze hield met rijden vast in de kaak dus ik wilde even onderzoek en foto’s laten maken. In de kliniek konden ze ook geen grote redenen vinden, maar ze hebben wel hele kleine ruimtes tussen 3 kiezen opgevuld in de hoop dat het daar vandaan komt.
Knap dat je 45 min op de crosstrainer hebt gestaan dat lukt mij nog niet hoor _/-\o_

Hier gaat het niet zo goed met eten en daar baal ik van. Gister pas half 11 kunnen avondeten, en na mijn lunch om half 3 niets meer gegeten dus had best trek en toen was mijn avondeten niet lekker. Dus hele nacht lopen snaaien, moest nog super lang werken ook! En vanmorgen dus weer vroeg op vanwege de kliniek en ik had alleen ontbijt in huis en dus ook niet geluncht en avondeten word of thuis een bord pasta weer heel laat of een maaltijd afhalen bij het chauffeursrestaurant. Ben echt een beetje boos dat ik zo slecht boodschappen heb gedaan {:)-:( %) 8)7

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:37

Wat een goed idee om met je fiets erbij te gaan lopen, Eloya! Die ga ik onthouden! Die linzentortilla's klinken goed! Ik heb nog een zak rode linzen staan, eens kijken of ik dat er mee ga maken.

Ik heb een werkoverleg met een student die voor mij werkt wandelend gedaan vanmiddag, wat een heerlijk weer! Zit nu op 11.000 stappen. Toen ik terug kwam van stal had ik echt totaal geen zin in koken. Nu ik in de stad woon en niet meer in een durpie heb ik letterlijk 110 meer opties in thuisbezorgd en dat was heel aanlokkelijk. := Maar toch net braaf de pureersoep die ik vanmiddag bij de Appie heb gehaald gemaakt, met een mini-naan en 5 falafel balletjes. En nu zit ik vol.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 20:40

Is drie kwartier met twee keer korte rustpauze

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 23:40

N_B_N schreef:
Wauw butterfly wat goed!

Ag pallatin wat zielig voor je paardje! Heb je het nu wel onder controle? Wel knap dat je toch weer gefietst hebt

Sandravdb wat lief dat je het vraagt van de kliniek. Mijn paard maakte proppen en de tandarts kon niet vinden waardoor. En ze hield met rijden vast in de kaak dus ik wilde even onderzoek en foto’s laten maken. In de kliniek konden ze ook geen grote redenen vinden, maar ze hebben wel hele kleine ruimtes tussen 3 kiezen opgevuld in de hoop dat het daar vandaan komt.
Knap dat je 45 min op de crosstrainer hebt gestaan dat lukt mij nog niet hoor _/-\o_

Hier gaat het niet zo goed met eten en daar baal ik van. Gister pas half 11 kunnen avondeten, en na mijn lunch om half 3 niets meer gegeten dus had best trek en toen was mijn avondeten niet lekker. Dus hele nacht lopen snaaien, moest nog super lang werken ook! En vanmorgen dus weer vroeg op vanwege de kliniek en ik had alleen ontbijt in huis en dus ook niet geluncht en avondeten word of thuis een bord pasta weer heel laat of een maaltijd afhalen bij het chauffeursrestaurant. Ben echt een beetje boos dat ik zo slecht boodschappen heb gedaan {:)-:( %) 8)7


Wat balen NBN dat je niet kon eten zoals je dat graag wilde....en ook stress lijkt me met je paard naar de kliniek....ik hoop dat de behandeling voor je paard gaat helpen..en nu heb je misschien toch een stok achter de deur om toch wat beter boodschappen te doen, dan heb je iig meer gezonde keuzes..de mok lijkt bij mijn paard al minder te worden, kwamen een hoop korstjes vanaf net. Om de bloedsomloop in z’n benen op gang te houden moet ie van mij elke dag bewegen, dus heb hem net gelongeerd....het was koud, dus heb schuin achter m meegelopen, bleef ik tenminste ook op temperatuur...

@ Sandra, ik vind het echt knap dat je nu al zo lang op de crosstrainer kunt werken, je hebt m nog maar pas! Super hoor.... en dat snaaien met die muffins, ik had er aardig wat gebakken, maar heb er ook mee ‘geluncht’ zeg maar, echt niet ok van mij....pffff, ik heb ook zo’n man die alles kan eten....hij drinkt gewoon cola, er liggen iets van 4 of 5 chocoladerepen in de kast, er ligt zelfs nog speculaas en kerstkransjes....die zouden normaal gesproken allang op zijn geweest...ik sta nog best van mezelf te kijken dat ik eraf kan blijven...vooral chocola.... <3 Helaas is er dus constant verleiding, en ik werk thuis en m’n vriend niet.. :')

@ Eloya, maak je die tortilla’s zelf? Hoe? Lijkt me een leuk recept om eens te proberen....

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 00:37

SandravdB schreef:
Is drie kwartier met twee keer korte rustpauze

Wow, goed bezig!

Super slim Imre, gewoon wandelend vergaderen :).

Oeps Eloya! Maar spierpijn geeft mij wel ene voldaan gevoel :')

Emotie eten ken ik wel helaas.. zo vervelend -O- .

Ik ben vooral een stress eter ben ik achter. Gister wat stress gehad en ik kon de hele dag wel snaaien...
Maar als ik echt zenuwachtig ben voor iets dan kan ik dus niks eten :')

Eloya

Berichten: 5216
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 02:17


gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 07:54

Ik eet vaak linzen en heb me al vaker voorgenomen om die te maken, toch maar eens doen, recept lijkt echt heel simpel :j thx Eloya.

Gisteravond in de kou toch nog even lekker kunnen bewegen. Weegschaal tov vorige week - 0.6, daarmee 1 kilo onder mijn streefgewicht. Zat al op onderhoud, rond de 2000 kcal, dus daar ga ik proberen mooi zo mee door te gaan.

Ik merk hoe belangrijk plannen voor mij is geworden. Afgelopen dagen steeds vergaderingen ook tijdens mijn lunch, in het verleden 'vergat' ik dan te lunchen, en ging rond een uur of 4 compleet los met snaaien. nu maak ik 's ochtends een bakje / bordje en zet dat compleet met bestek klaar zodat ik toch normaal kan lunchen.

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:12

Jippie vocht laat na drie dagen blijkbaar los en ineens -0.8

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:33

Mooi SandravdB *\o/*

arabella2000
Berichten: 4152
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 08:48

Jeeeej wat lekker sandra!!!
Ik ga zometeen het nuttige met het aangename combineren. De auto moet naar de garage, dus ik neem de honden mee en ga een lekker lang stuk lopen. Ik heb lekker een dagje vrij gepakt *\o/* :+

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:15

Klinkt goed Arabella, lekker weer ook vandaag :j

Sloop van mijn keuken is gepland, dus ik mag komende 2 weken vooral tijd besteden aan het leegruimen van keuken + woonkamer. En dan 3 weken zonder keuken := Ga van het weekend even een party tent ophalen zodat ik wat kan koken op mijn Skottelbraai en Bbq in de tuin. En oventje, Airfryer en magnetron.

Imre

Berichten: 14232
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:57

Ik heb bijna 4 maanden zonder keuken gezeten het afgelopen halfjaar Gaucho, het is te doen met wat improviseren en af en toe iets afhalen of laten bezorgen. Wel balen dat het nu midden in de winter is. Met airfryer, magnetron en oven kom je een heel eind. Geen campingpitje dat je ergens neer kan zetten?
Laatst bijgewerkt door Imre op 15-01-21 09:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 09:58

Gefeliciteerd arabella *\o/*

Fijn Sandra! Zie je wel!

Uitdaging Gaucho :))

Ik zal zo ook eens wegen..

gaucho

Berichten: 9637
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:14

@Imre dan valt een week of 4 best mee. Ik heb een Skottelbraai (wok, grill, koekenpan etc) op een gasfles in de tuin, daar zou ik een end mee moeten komen.

Es_ther

Berichten: 18735
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:39

arabella2000 schreef:
Jeeeej wat lekker sandra!!!
Ik ga zometeen het nuttige met het aangename combineren. De auto moet naar de garage, dus ik neem de honden mee en ga een lekker lang stuk lopen. Ik heb lekker een dagje vrij gepakt *\o/* :+

Gefeliciteerd *\o/* ! En lekker, en super slim!

Goed bezig Sandra!

Temeraire

Berichten: 3543
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 11:41

Ik zie hier weer overwegend positieve berichten voorbij komen, goed bezig!

Het goed voorbereiden scheelt echt een heleboel. Dat is voor mij het voordeel van thuiswerken nu.
Waar ik voorheen nog wel eens gauw ontbeet in de auto, of 's avonds moe thuis kwam en dan nog moest boodschappen doen en koken, kan ik nu goed ontbijten met kwark etc in de ochtend, en ik plan nu heel gericht de boodschappen, waar ik zo 2 weken mee vooruit kan.
Ik ga er nu even rustig voor zitten om een compleet lijstje te maken voor de hele week, ipv nog snel na werk bedenken wat ik eigenlijk ga eten.

Dus geen gedoe meer van wat ga ik vanavond koken, of ga ik koken. Dat is allemaal gewoon voorbereid, en dat helpt mij heel erg om gezond te eten. En het is nog goedkoper ook.

Met een onregelmatig ritme is dat heel lastig inderdaad, dan is voorbereiding nog belangrijker. Dat je diverse gezonde dingen bij je hebt om te nemen op snaai momenten, en dat je alvast kookt op de momenten dat je wel tijd hebt.

Sandra wat ben je al goed bezig met de hometrainer!

Hier gister niet kunnen wandelen, en woensdag vrij kort, hoop vanmiddag weer een langer rondje te maken.
Zonder die wandeling maak ik gelijk echt veel te weinig stappen per dag.

Marielle_93
Berichten: 2126
Geregistreerd: 18-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 14:15

SandravdB dat is een mooie - om te zien zeg :D
Arabella ook praktisch en verstandig bezig!
Gaucho lastig zonder keuken maar zo te horen bedenk en probeer je vanalles.

Hier gister ook geen wandeling gemaakt, puur gevalletje even een dagje geen zin ondanks het mooie weer. :o Wel erg benieuwd naar de weegschaal en vanmorgen toch een nieuw/lager getal zien verschijnen dus dat is top :D Vandaag wel gaan wandelen, gelukkig wandel je je wel warm en er stond weinig tot geen wind dus eigenlijk wel heel aangenaam en 9 km gedaan.

arabella2000
Berichten: 4152
Geregistreerd: 14-05-06
Woonplaats: zuid-limburg

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:28

Een goede voorbereiding is idd heel belangrijk. Zo zorg ik altijd voor eten in de vriezer, dat zorgt ervoor dat ik avondeten eet en niet ga snaaien.


Net kon ik de auto weer op gaan halen, dus weer met de honden erheen gelopen. Dit keer wel de snellere route.

Mijn oma kwam vanmiddag langs en ik heb geen koekjes/taart etc in huis. Dus maar gewoon een bordje met droogworst en kaas gemaakt. Kon ik toch iets neerzetten :+

Roosch

Berichten: 36785
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:30

Gefeliciteerd met je verjaardag!

Hier weekend. Tijd voor kop in het zand steken. :Y)

SandravdB

Berichten: 2805
Geregistreerd: 13-06-04

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 17:37

Gefeliciteerd arabella.

Pallatin

Berichten: 2554
Geregistreerd: 30-05-08

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:41

Gefeliciteerd met je verjaardag Arabella!
@ Sandra: wat goed zeg, bijna een kilo eraf!
@ Eloya: bedankt voor het recept, ziet er lekker uit...nog even nadenken over andere mogelijke toppings....
@ gaucho: wat super dat je onder je streefgewicht zit! *\o/* ik ben heel benieuwd hoe dat stabiliseren gaat uitpakken, lijkt me ook raar dat je dan niet meer je gewicht ziet teruglopen en juist iets meer moet gaan eten....en ook nog even behelpen zonder keuken....maar dat gaat vast goedkomen!
@ Vulina: viel het mee? Of tegen?

Ik ben weer aardig op de rit na het muffin debacle, dus hoop de komende dagen weer wat af te kunnen vallen, ik wil eigenlijk vooral nog 1 cm op m’n heupen kwijt, dan zou ik theoretisch 1 maat kleiner hebben dan eerst, maarja de praktijk is vaak anders... :D Ik heb vanmiddag iig weer een dik half uur gefietst, maar ondanks dat er nu bijna geen wind stond kostte me het best wat moeite om een lekker tempo vast te houden...had een beetje Pap in de benen....wel confronterend gezien ik voor Corona elke dag zeker 3 kwartier fietste door weer en wind. Kortom, ik moet dus echt aan m’n conditie werken. >;)

Vulina

Berichten: 6466
Geregistreerd: 10-09-09
Woonplaats: Burdaard

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-21 18:58

1cm op je heupen.. Dat zijn de muffins hè :P

Viel mee, deze week 2.3 kilo er af :)) Vorige week 3.6 kilo, gaat lekker zo :)