Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Citaat:nog steeds zeker. Het blijft (wereldwijd) getest worden en nog steeds komt uit de testen dat het niet airborne is.
Maar doen alsof het airborne is, is zeker voor zorgpersoneel niet dom. Ook al is het niet airborne kun je dat wel als maatregel instellen, want dan ben je gewoon voorzichtiger.
Zeker omdat je veel close contact met patienten hebt is die grens heel lastig, een droplet besmetting versus een airborne besmetting maakt voor de verpreiding heel veel uit, maar bij close contact in praktijk natuurlijk niet.
MizzMontana schreef:Karlijn waar ben je op de trein gestapt, ook noord Italië?
Citaat:Een van de prangende vragen gaat over de handhaving van de quaraintainemaatregelen. Zo twittert NOS-correspondent Mustafa Maghadi dat er wel treinen door het uitbraak-gebied. "Worden mensen daar gecontroleerd of ze een legitieme vertrekreden hebben?"
Libera schreef:[ [url=m/5Z50wg.jpg]Afbeelding[/url] ]
Mag er weinig over zeggen maar ben gisteren mijn eerste patient verloren aan COVID19... hele nare dag gehad
Wij moeten in elk geval volgens onze aanwezige doctoren ervan uit gaan dat het airborne is ipv droplet zoals eerder gezegd werd. Mag nu de hele dag een soort gasmasker op op mn werk...
Karlijnxxx schreef:MizzMontana schreef:Karlijn waar ben je op de trein gestapt, ook noord Italië?
Nee in Zwitserland. Bij de grens ga ik eruit op een ’dedicated’ bus door Italië richting de grensplaats Tirano. Daar stappen we op de Bernina Express. Niet zo spannend dus allemaal.
Bedrijf zegt dat alles nog OK is. Als het goed is ben ik om 10 uur Italië weer uit en misschien maar 20 minuten ‘buiten’ in Italie geweest.
Zit jij dan in een trein om N-I uit te komen?
safina schreef:Ik vind de maatregel in Italië zelf heftig, maar vooral de reden erachter: de intensive cares in Lombardije zitten blijkbaar aan hun tax. En de vrees dat het verspreidt in het veel minder goed toegeruste Zuid-Italie. Blijkbaar schat men het zo ernstig in, dat ze tot dit soort drastische maatregelen komen.
verootjoo schreef:safina schreef:Ik vind de maatregel in Italië zelf heftig, maar vooral de reden erachter: de intensive cares in Lombardije zitten blijkbaar aan hun tax. En de vrees dat het verspreidt in het veel minder goed toegeruste Zuid-Italie. Blijkbaar schat men het zo ernstig in, dat ze tot dit soort drastische maatregelen komen.
Dat is dus wat er steeds bedoeld werd met de druk op de gezondheidszorg en maatschappij
Waardoor je het verspreiden zo snel mogelijk de kop in wil drukken.
En dan helpt het niet als men de maatregelen niet serieus neemt.
Tiggs schreef:Sterkte Libera!
Elnienjo, interessante posts schrijft zij, jammer dat dat forum zo gebruiksonvriendelijk is.
bigone schreef:Italië liggen nog 600 mensen op de ic , capaciteit is blijkbaar op vandaar de oproep om een leeftijdsgrens te stellen , maw boven de ? 75 ga je maar dood. Dat geeft al aan in het zwaar katholieke land hoe ernstig de situatie daar is. Heb nog steeds het gevoel dat de nuchtere Nederlanders het allemaal niet zo zwaar vinden maar dit kan ook hier gebeuren.
safina schreef:Ik vind de maatregel in Italië zelf heftig, maar vooral de reden erachter: de intensive cares in Lombardije zitten blijkbaar aan hun tax. En de vrees dat het verspreidt in het veel minder goed toegeruste Zuid-Italie. Blijkbaar schat men het zo ernstig in, dat ze tot dit soort drastische maatregelen komen.