Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:34

Fijn Saskia! :)

En Balen Neverland...

Ik ga zo beginnen met Total body en body combat. Daarna kan je me waarschijnlijk oprapen want ik heb nog altijd spierpijn :')

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:53

@Saskia Dat is mooi! Altijd fijn zo’n lieve weegschaal aan het begin van de week := .

@Neverland Vervelend zeg... Maar nieuwe week, nieuwe kansen dus vooral door blijven zetten! +:)+

Gewicht vorige week: 68.5 KG
Gewicht vandaag: 68.6 KG

Helaas dus niets eraf, maar ik weet stiekem ook wel waar dat aan ligt. Deze week dus toch weer iets strenger aan de bak.

Als stok achter de deur heb ik weer twee weekdoelen voor mezelf. Doel 1 is niet snoepen, dus geen koekjes, chips, chocolade ed. op de doordeweekse dagen (maandag t/m vrijdag). Met uitzondering van een stukje vlaai op de verjaardag van mijn vader donderdag :9 . En doel 2 is als er weer wordt gebarbecued deze week om dan eens geen half brood naar binnen te werken :Y) .

Veel succes weer allemaal deze week, zet ‘m op!

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 08:59

Eigenlijk zou je gewoon geen stokbrood moeten hebben bij een bbq, maar het is zo lekker! :=

Afbeelding

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:06

Imre schreef:
Eigenlijk zou je gewoon geen stokbrood moeten hebben bij een bbq, maar het is zo lekker! :=

[ Afbeelding ]

Pijnlijk herkenbaar deze... :+

Ik denk niet dat ik het persoonlijk echt zou missen als het niet op tafel zou staan maar als het er is is de verleiding toch te groot. En daarnaast woon ik gewoon nog thuis, ze zien me al aankomen “vanaf nu geen stokbrood meer bij de BBQ” . Denk dat ik daar geen vrienden mee maak hier :') .

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:16

Wij eten dus nooit stokbrood bij de BBQ. Heb een paar familieleden die kha eten dus dat scheelt. Het is hier vooral dus enormmmm veel vlees en salades!

Maar heb een nieuwe regel voor de volgende keer: is iets een 8 of meer waard, dan pak ik het. En zo niet dan laat ik het staan. Afgelopen vrijdag had ik dus 8 stuks vlees gegeten en de helft was niet eens een 8 waard. :+
Dat gaat me geen tweede keer meer gebeuren die 2,4kg erbij door één bbq.

Maar merk wel dat mijn lichaam begint te veranderen. Mijn benen zijn meer gespierd en krijg langzaam ook al (boven)buik spiertjes te zien. :D Alleen mijn onderbuik wil nog niet. Lijkt alsof ik drie maanden zwanger ben. :') Ziet ook niet uit, alles mooi slank behalve mijn onderbuik.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:18

Hier ook weer wat er bij. Maar heb ook 3 keer aardbeien tiramisu gehad. :+
En kan even niet paardrijden, dat helpt ook niet. Maar heb wel nieuwe wandelschoenen! Dus kan weer meer wandelen met paard.
Ben ook echt dol op stokbrood, maar dit keer ook wat meer voor groente en feut gekozen tijdens de bbq.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:22

Afgelopen keer ook iets minder stokbrood gegeten dan normaal.
Maarja de salades en sauzen zetten ook wel aan _O-
Wij maken al jaren zelf een aardappel salade en deze is echt :9

Ik zit nu braaf aan mn bakkie magere kwark met noten, chia en banaan.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:24

Ja dat is zeker waar.

Wij maken inderdaad ook sinds een tijdje zelf aardappelsalade! Met voornamelijk Griekse yoghurt en een beetje light mayonaise. Vind zelfgemaakt sowieso lekkerder dan die mayonaise-bommen van de supermarkt. :j

@Neverland Wat fijn dat je verandering ziet! Gaat dus de goede kant op. Onderbuik is hier ook een dingetje, lijkt wel alsof die zich altijd als laatste aanpast.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:32

Hier ook inderdaad zelden het standaard stokbrood met kruidenboter verhaal. Komt ook omdat ik niet tegen tarwe kan en dus een speciaal spelt stokbrood zou moeten halen. Maar daarnaast is mijn vriend gek op koken dus die maakt regelmatig andere dingen op de barbecue, zoals gevulde champignons, courgetterolletjes met feta, ananas, etc etc. Dus ik mis het ook totaal niet.

Hier lees ik ook wisselende verhalen over het afvallen! Steunt me dat ik niet de enige ben waarbij het even grandioos stilstaat. Ik heb nog steeds last van mijn darmen, binnenkort naar de huisarts want vermoedelijk is er iets meer aan de hand dan alleen obstipatie. Mijn gewicht schommelt gigantisch (gister bijv. 88,4 kg, vanmorgen 87,2), maar de grote lijn is al 2 maanden hetzelfde. Mega frustrerend. Maar goed, ik blijf mijn best doen, ik blijf ook sporten, meer kan ik niet doen en die 10 kg die er af is, komen er niet meer terug aan.

Vanavond weer bootcampen *\o/*

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:32

Ja zelfgemaakt is veel lekkerder.
In die van ons zit 1 eetlepel mayo en 1 eetlepel crème fraise.
Op een hele bak salade is dat natuurlijk niks.

Grappig van die buik, want hier is dat altijd het eerste wat verdwijnt als ik aan het afvallen ben.
Mijn buik en vetrollen :evaw:
Bovenbenen en kont is bij mij wel een dingetje :o

Lekker bezig Renee *\o/*

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:38

Goed bezig Renee! Hopelijk krijg je bij de HA meer duidelijkheid.

Ik kook zelf ook heel graag dus maak vaak ook lekkere salades en groentegerechten bij de BBQ maar andere familieleden zijn toch ook nog wel van het brood & kruidenboter verhaal. Dat hoort voor hen echt bij de BBQ. Niks mis mee natuurlijk alleen voor het afvallen niet zo handig als je het niet kunt weerstaan. Maar goed vandaar dat dat een van mijn weekdoelen is voor komende week.

Dan heb jij daar geluk mee Claudia! Zo zie je maar weer dat elk lichaam anders is qua afvalproces. Ik denk altijd maar zo, uiteindelijk zullen die onderbuikvetjes het vast ook ooit wel eens opgeven. Patience is key op dat gebied bij mij...

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:47

Neverland is het geen vocht wat je vasthoudt door het zoute eten van de barbecue?

Ik heb iets raars.
Weegschaal die per pond gaat, geeft aan niks afgevallen.
Andere weegschaal zegt 700 gram afgevallen.

Weeg morgen wel weer.

Knap dat extra bewegen en de sportschool.

Imre sterkte bij de fysiotherapeut.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:48

Interessant om te lezen jullie ervaringen :j

Ik ben dus afgestapt van het 'ik mag dit en dat product niet' als ik iets niet mag, dan wil ik het juist en dan voel ik me achteraf super slecht als ik het wel heb gegeten.

Ik ben dus meer van de 'is het een 8' strategie, oftewel, vind ik het de calorieën waard. Zo heb ik al eens een echte Bosse Bol van de bakker uit Den Bosch in mijn dag ingepast, voor een gevulde koek (allebei 400 calorieën) heb ik dat niet over.

Stokbrood bij de BBQ is voor mij ook een struikelblok. BBQ ik thuis dan maak ik inderdaad 'gezondere' alternatieven zoals champignons van de BBQ, rauwkost met een knoflook-kwark dip etc. Bij anderen neem ik pas stokbrood als ik 1 of 2 stukken vlees heb gegeten, en er dan nog 'echt'zin in heb.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:55

@Gaucho Dat van die ''is het een 8'' strategie heb ik ook weleens geprobeerd maar dat werkte voor mij niet echt. Als ik ergens echt zin in heb is iets dan voor mij namelijk makkelijk een 8 terwijl dat een dag later misschien maar een 5 is. Wat ik nu meestal doe als ik ergens echt zin in heb is de helft nemen. Dus bijvoorbeeld een halve koek of een half stukje taart. Dat werkt voor mij opzich wel.

Dat van het brood is een goede tip! :j Nu begin ik vaak al aan het brood als er nog geen vlees klaar is waardoor het natuurlijk al snel oploopt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 09:56

Met bbq ontzeg ik mezelf ook niks.
Ik zorg wel dat ik minder neem

Zo had ik vorige week zaterdag met de bbq, voor de tijd niet veel gegeten.
In het weekend eet ik sws altijd laat (laat uit bed) dus rond 12u een bak kwark met noten en nog wat dingen gehad á 400 kcal.
Daarna de bbq globaal uitgerekend en die kwam op 1200 kcal.
Dus dat paste hartstikke mooi in mijn dag.

Ohja, niet alleen mijn buik valt als eerst af, ook mijn boobs helaas _O-

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:05

Morning :D

Ik ben niet zo'n meeprater maar lees wel mee, alle mooie resultaten en lekker eten motiveren mij enorm.

Stand na 1 week: -2,4 kilo, ik weet dat dit grotendeels vocht is, maar heb een lange weg te gaan dus iedere kilo minder is er 1 :j

Toos conditieloos is vanmorgen begonnen met hardlopen, fijne app daarvoor gevonden om het op te bouwen. Dat valt nog niet mee met mijn rokersconditie :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:32

Imre schreef:

[ Afbeelding ]

Dit ben ik altijd zodra er stokbrood is :')

Ik ontzeg mezelf dit ook niet tijdens een BBQ. Maar moet wel minderen met stokbrood.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:40

Devil_ina schreef:
Morning :D

Ik ben niet zo'n meeprater maar lees wel mee, alle mooie resultaten en lekker eten motiveren mij enorm.

Stand na 1 week: -2,4 kilo, ik weet dat dit grotendeels vocht is, maar heb een lange weg te gaan dus iedere kilo minder is er 1 :j

Toos conditieloos is vanmorgen begonnen met hardlopen, fijne app daarvoor gevonden om het op te bouwen. Dat valt nog niet mee met mijn rokersconditie :+

Hier ook begonnen met een app, bevalt goed. Conditie valt 100% mee maar wil met name mijn banden en gewrichten tegen mezelf beschermen :o vorig jaar rechter enkel gebroken, jaren geleden rechter knieschijf, meerdere malen enkelbanden gescheurd en dit blijven wat zwakke punten.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:56

Devil, lekker bezig.
Gaucho ook.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:57

Wat is eigenlijk het probleem van de stokbrood? De koolhydraten?

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:58

Je eet er snel te veel van, zonder dat het echt vult en wel veel calorieën.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 10:59

En je smeert er nog weleens calorierijke dingen op als kruidenboter.

Escamilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:00

Hier begint het afvallen eindelijk ook weer een beetje. Ik was laatst ineens 73 kilo. Gister 72,8 en net was ik 72,2! Nu lijkt het snel te gaan maar dat komt denk ik omdat dit kilo's zijn die er eerder echt nog niet zijn geweest. En m'n moeder wilt ook afvalleen dus s'avonds eten wij ook veel gezonder.

Donderdag wordt ik geopereerd aan m'n keelamandelen dus ben benieuwd hoeveel er dan afgaat :')

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:00

gaucho schreef:
Je eet er snel te veel van, zonder dat het echt vult en wel veel calorieën.

Dit inderdaad! Het is niet zo dat ik nooit brood eet maar met stokbrood in stukjes heb ik algauw dat ik echt teveel eet. Dus dat ik meer eet dan dat ik wil/honger heb.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 11:02

san4nie schreef:
Wat is eigenlijk het probleem van de stokbrood? De koolhydraten?

Ja koolhydraten en ook wat je erop smeert.