2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:44

vaaleriee schreef:
Hoi,

Mag ik met jullie meekletsen? Ik ben niet veel te zwaar maar er mag voor het mooie echt wel een kilo of 5-10 af. Ik ben een jaar of 2 geleden 10 kilo afgevallen zonder er heel veel voor hoeven te doen.

Ik vind het alleen zó lastig. Ik rij 4/5 keer per week paard en werk fulltime en ik weet dat de winst vooral te behalen is met een gezonder eetpatroon. Of beter gezegd, minder eten.
Door de week eten we gewoon goed en gezond maar weekenden is veel uit eten, in combinatie met bier en wijntjes.

Hebben jullie tips voor een lunch die goed mee te nemen is naar werk? Ik wil afstappen van brood en elke dag salade wordt ook zo eenzijdig.

Welkom!
Ik maak de laatste tijd graag wraps en die kan je ook makkelijk meenemen. Laatst ook een x springrolls gemaakt, maar dat was een lunchtrommeltje oorlog geworden, smaak was wel goed :')
Ik gebruik graag de khda wraps van mama lupe's, bevatten ook maar 60 kcal per stuk! En 3 gr khd, voor degene die het interessant vinden.

Knap hoor NoTwixLeft!! Ik ben benieuwd hoe het je vanavond afgaat! :)

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:51

Ik ga straks shoppen voor een leuk jurkje. En nu baal ik van mezelf, want er had ook 14 kg af kunnen zijn ipv 7. Maar goed.
Heb de motivatie wel weer redelijk terug gelukkig!

Romeo, wat knap zeg! Wij hebben nu ongeveer hetzelfde doel.

Anoniem

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:53

Jullie zijn allemaal toppers..

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 12:59

Mlies schreef:
Ik ga straks shoppen voor een leuk jurkje. En nu baal ik van mezelf, want er had ook 14 kg af kunnen zijn ipv 7. Maar goed.
Heb de motivatie wel weer redelijk terug gelukkig!

Romeo, wat knap zeg! Wij hebben nu ongeveer hetzelfde doel.

Niet te hard balen! Als je helemaal niks veranderd had aan je eetpatroon was die 7 kilo er niet eens af geweest :)

Ik had ook allang veel meer afgevallen kunnen zijn, maar zo blijft het denk ik dan.. Ik ben blij met elke kilo die er af is!
Ik ben ook gestopt met grote doelen stellen van bijv: er moet 15 kilo af zijn voor mijn verjaardag. Ik probeer het nu met stapjes van 5 kilo te doen en dat is veel beter te overzien!

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:14

Welkom aan de nieuwe mensen in dit topic!

Notwixleft, bedankt voor het lijstje! Ben goed om zo te zien dat er toch vooruitgang wordt geboekt (ook is de lijst wel gekrompen.

Over de knop om. Bij mij was dat geen moment, maar echt een proces. Elke keer leer ik weer wat over mezelf en kom ik mijn valkuilen tegen. Elke dag weer gaat het om de juiste keuzes maken. Ik kan nu wel hopen en denken dat ik blijf afvallen/gelijk blijf. Realiteit is dat ik dat toch niet helemaal goed kan volhouden en de kans groot is dat ik weer wat aan ga komen. Door dat te accepteren is het voor mij makkelijker om elke dag weer opnieuw goede keuzes te maken. Maar denk dat dit heel individueel is.

Romeo, mooi resultaat al, knap zeg! Vocht vasthouden bij sporten is heel bekend. Zeker met dit weer. Probeer vooral genoeg te blijven drinken en goed te blijven sporten, uiteindelijk heb je er wel profijt van.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:28

Ik heb afgelopen week niet echt op het eten gelet... had even teveel andere dingen aan mijn hoofd. Vanaf gisteren wel weer echt bezig, ben dus benieuwd wat de weegschaal zegt zondag :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 13:32

Precies een maand geleden besloot ik om mezelf een trap onder mijn prominent aanwezige achterwerk te geven en te gaan sporten. Nu -4.1 kilo verder, het gaat lekker!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 19:02

Tip: de recepten van chicks loves food, 5 of minder ingrediënten (of 6)
Heerlijk ‘normaal’ gezond voedsel, simpel en smakelijk...

En als ik het kan.... ? Ideale salades voor mee naar het werk, heerlijk havermout pannenkoeken (ook lekker op het werk, zelfs koud) en snel klaar dus de avond er voor al klaar te maken.
Eh... heb geen aandelen- ben gewoon enthousiast als “niet- keukenprinses”! Hahaha..

Weer een goede dag zonder mentale chocolade breakdown! :+

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:58

Welkom nieuwelingen! :wave:

Bedankt voor je lijstje NTL! :D En wauw, wat zijn we allemaal goed bezig!
Wat tof om te zien weer, 9,5 kilo al kwijt in een half jaartje...is toch even een hele overwinning :D Ik merk dat het mijn lichaam goed doet dat ik niet te snel ga :j Dit is namelijk voor het eerst dat ik het er ook af hou *\o/*

Vanavond weer een lekker stuk gelopen na het eten en morgenochtend even behendigheid trainen met de hond. Ik probeer minimaal 1x per dag een half uur/3 kwartier achter elkaar flink in beweging te zijn. Echt sporten zit er niet in voor mij, maar op die manier krijg ik toch nog wat beweging :D

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 09:52

Mlies: gewoon al heel blij zijn met die 7 kilo! Niet te streng zijn voor jezelf hoor, liever iets langzamer en duurzaam dan dat het heel snel gaat en je volgend jaar weer terug zit op je oude gewicht!

Lieke: je staat er sterk en realistisch in zo, knap!

Daphara: *\o/*

Only2Bianca schreef:
Tip: de recepten van chicks loves food, 5 of minder ingrediënten (of 6)
Heerlijk ‘normaal’ gezond voedsel, simpel en smakelijk...

Ik heb hun boek van 5 ingrediënten, echt een aanrader idd!

Tigress: wat goed dat het er nu ook echt afblijft, good job!!Hoe gaat het inmiddels met je scheefstand?

Ik was vanochtend 63,0 wel tevreden mee, een 500 gram zwaarder dan ik op het lichtst gewogen heb maar dat vind ik wel stabiel te noemen, vooral met dit warme weer waar ik zelf ook altijd meer vocht mee vast houd. Komende week even proberen er weer wat af te krijgen, gisteren weer een goede eet dag gehad, dat was dus de derde goed afgesloten dag.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:30

Hier ondanks minder bewegen nu, toch 7 kilo kwijt.
Nog minimaal 10 te gaan.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:39

Ik ga me hier ook maar melden.

Ik wil graag 10 tot 15 kilo kwijt.

Rijd momenteel 4 dagen in de week en wil dat naar 6 opschroeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 12:49

Maar dat is niet het enige om mee af te vallen lijkt me.?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:11

Hmm. Een leuk kookboek is ook wel een idee. Met snelle gezonde recepten voor na mijn herstel.
Dan heb ik ook wat te doen.

Il heb een heel dik been en nu 3 weken zonder prednison val ik ook wat sneller af. Zeker een 0.5 kilo per week. Ook al is dat gevoelsmatig te weinig, toch kan ik er blij mee zijn. Na de operaties kan il hopelijk ook sporten oppakken en weer werken, ik loop veel. Dan zal het dan ook zeker lukken.

Ik gebruik ook de myfitness pall app.
Ik at niet veel. Maar wel veel dingen die slecht zijn en die ik vaak niet eens echt lekker vind.
Bij mij werkt dit denk ik omdat ik meer inzicht hen in dingen waar veel calorieën in zitten.

Verder ben ik blij met jullie tips en verhalen. Vooral het eitje tegen de trek werkt voor mij goed.
Ik houd bijvoorbeeld van sla. Maar dan heb je snel honger. Nu doe ik 2 eitjes bij en dan zit ik veel langer vol.

Dus allemaal alvast bedankt!

Ik ga bijna op vakantie naar Griekenland. Ik ben dol op Griekse salade. Maar ga verder gewoon genieten en niet te strikt lijnen. Komende periode wordt heftig genoeg.

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-18 13:14

Anoniem schreef:
Maar dat is niet het enige om mee af te vallen lijkt me.?

Mn eten doe ik al opletten. Moet vooral op gezettere tijden mn avond eten gaan plannen...

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 06:36

Ik maak van savonds al mijn eten klaar. Het voorkomt dat ik ga zoeken of afwijk van mijn plan.
Het is even ‘zin maken’ soms maar heb er uiteindelijk wel profijt van.
Je weet dan wat je eet en dat is wel fijn.

Weekend blijft lastig, vind dat ik veel moet ‘laten’ aan heerlijkheden. Ook zo ongezellig dat ik niet samen die croissant kan eten - wat we altijd doen op zaterdag... Stom - maar ik doe het toch maar. :Y) #nomerci

Hoe gaan jullie weekenden, nog tips?

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 07:24

Weekenden zijn ook hier soms lastig. Ligt meer aan het slecht kunnen plannen omdat we soms op het laatste moment toch iets anders gaan doen.

Maar het allerbelangrijkste en wat iedereen moet gaan loskoppelen in z'n hersenen; (ongezond en veel) eten en gezelligheid.
Eten geeft niet de gezelligheid, dat doen de mensen waarmee je eet. Dus die croissants zijn zeker lekker en als je het goed inplant lekker doen. Maar stop om die croissant synoniem te maken aan gezelligheid. In je eentje die croissant eten is niet gezellig meer. In je eentje is die zak chips niet gezellig meer. Dat wijntje is niet meer gezellig in je eentje.
Water, een wortel, havermout, rijstwafel en appel zijn net zo "gezellig" als je dit eet of drinkt in gezelschap van anderen.
Mensen maken iets gezellig, niet wat je daarbij eet of drinkt.

Zo, dat is mijn schop onder de kont voor dit weekend voor jullie. :Y) Ik kwam tot deze conclusie na die BBQ van de week. Heb 5 stukjes vlees, 1 eetlepel mayonaise, 1 glaasje cola (rest water), banaan/spek op prikker en wat vers fruit op. Dus geen brood met smeersels, geen ongezonde drankjes en weinig saus.
Het maakte de BBQ niet minder gezellig en wat was ik blij/trots dat ik me heb weten in te houden. Straks ga ik zien of mijn keuzes de laatste dagen de juiste zijn geweest en ik m'n doel voor deze week heb gehaald :):)

@ynskek, hoe verloopt je afvalpoging tot nu toe? En wat doe je precies om je doel te bereiken?

Meer bewegen is niet altijd noodzakelijk om af te vallen, al helpt het zeker mee.
De laatste paar weken lukt het mij namelijk niet om meer te bewegen, maar ik val wel nog steeds af, net als darkchrystal. Als je niet afvalt, echt eerst goed kijken naar wat je nu precies eet, hoeveel kcal je dus naar binnen werkt en of dat alsnog niet te veel is.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 08:51

Ik ben in een week ineens een kilo kwijt, terwijl ik er voor me gevoel niet heel veel speciaals voor heb gedaan. Wel minder patat e.d., meer zelf gekookt en natuurlijk enorm veel water gedronken door het warme weer.. Als het zo door gaat ben ik best wel tevreden :) Al ben ik bang dat dit zon afwijkend meetmoment gaat zijn, en dat ik volgende week weer meer weeg.. :')

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 09:12

Zelfde blijven doen als deze week dan moet het haast wel hetzelfde effect geven!

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:06

Bewegen is ook zeker niet het meest noodzakelijke, maar mocht je het fijn vinden om wat strakker of gespierder te willen worden dan is dat wel prettiger.
Ik zeg nu trouwens wel strakker, maar vraag mij ineens af of het echt verschil maakt als je veel gewicht hebt verloren door alleen minder te eten of met sporten erbij. Iemand die dat weet? Je zit met overtollig vel uiteindelijk maar dat kun je toch niet verbranden, of wel? Misschien een stomme vraag :o

Zelf heb ik het geluk dat ik in proportie ben gebleven en eigenlijk altijd “strak” (hooguit iets bollere buik ipv dat het “hing”) heb gestaan, dus heb nu ook niet echt overtollige huid ofzo.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 10:14

Als je het programma Obese kijkt, moet daar wel altijd een operatie aan te pas komen om het extra vel te verwijderen. Daarom ben ik voor mezelf wel een beetje bang dat ik strak met -30 ook te veel vel over heb. Maar als je dan kijkt naar zwangere vrouwen, hun overtollig vel verdwijnt in veel gevallen wel zonder operatie.

En ik heb m'n doel gehaald. Pas bij m'n vorige weging bedacht dat ik het wel leuk zou vinden als ik -19 zou zijn zo vlak voor de helft van het jaar. En dat is gewoon gelukt met nu net 90,8kg op de weegschaal 8-) Stand nu dus -19,2 *\%/*

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 11:21

Lekker bezig allemaal!! Hier staat de teller nu op -4,6 waren er al -6,5 maar beeetje teveel genoten van t goeie leven :+ nu nog -10,4 en dan zit ik op Mn streefgewicht

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 12:47

NoTwixLeft schreef:
Als je het programma Obese kijkt, moet daar wel altijd een operatie aan te pas komen om het extra vel te verwijderen. Daarom ben ik voor mezelf wel een beetje bang dat ik strak met -30 ook te veel vel over heb. Maar als je dan kijkt naar zwangere vrouwen, hun overtollig vel verdwijnt in veel gevallen wel zonder operatie.

En ik heb m'n doel gehaald. Pas bij m'n vorige weging bedacht dat ik het wel leuk zou vinden als ik -19 zou zijn zo vlak voor de helft van het jaar. En dat is gewoon gelukt met nu net 90,8kg op de weegschaal 8-) Stand nu dus -19,2 *\%/*

Ik heb een gastric bypass gehad in september en ben sinds mijn allerzwartste gewicht ooit -52kg nu. Ik heb altijd gesport en er hangt nog niks hoor! Ik heb nog 10 kg te gaan dus geen zorgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:01

Je huid is super elastisch, vooral als je sport en geleidelijk afvalt hoef je je in de meeste gevallen weinig zorgen te maken over overtollige huid. Als je heel snel afvalt of echt heel heel veel gewicht verliest (denk 100 kilo bv) kan het wel zijn dat de rek er een beetje uit gaat en je dus wel achterblijft met overtollig huid.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-18 13:14

Emmaa_ schreef:
Je huid is super elastisch, vooral als je sport en geleidelijk afvalt hoef je je in de meeste gevallen weinig zorgen te maken over overtollige huid. Als je heel snel afvalt of echt heel heel veel gewicht verliest (denk 100 kilo bv) kan het wel zijn dat de rek er een beetje uit gaat en je dus wel achterblijft met overtollig huid.

Het is heel persoons afhankelijk, zo ken ik ook iemand die 30 kg is afgevallen en toch al behoorlijk wat overtollig huid heeft, en ze moet er eigenlijk nog wel minimaal 20 kg vanaf hebben. Maar goed sporten helpt natuurlijk wel positief.