3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:47

Mijn lijstje voor vandaag:
O: stevige speltcracker met huttenkase en kipfilet,
T: appel
L: waldkorn broodje met iets, knolselderij salade met gerookte makreel
T: mandarijn
A: schnitzel, sperziebonen en aardappelkroketjes

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:52

Mijn lijstje vandaag:

O: skyr met muesli
T: tomaat wortel paprika
L: 2 vk boterhammen met iets :+
T: 2 mandarijnen
A: uit eten en veel wss :=

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:56

Gefeliciteerd met je verjaardag Yonker!

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 09:56

Dankje! :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:04

Yonker: gefeliciteerd!

Sanne: netjes hoor, goed bezig! En die pinballs zijn echt vreselijk, ik kan er zo een hele zak van wegvreten :=
Ben niet zo van het snoep, maar deze.. oh my.

Nette lijstjes weer verder meiden!

Wat betreft het vooruit plannen: zou ik ook weer moeten doen, maar ik heb er de laatste weken gewoon echt geen tijd voor gehad :( (heb al 2 weken geen boodschappen gedaan 8)7 ) Dit weekend eindelijk een beetje rust in de tent (en mijn hoofd) dus dan ga ik het weer proberen!

Mijne vandaag:

O: Skyr honing
T: cappuccino en eventueel 2 maiswafels met kaas (ben nu pas aan t ontbijten, dus misschien heb ik geen trek tussen nu en lunch)
L: 3 grove crackers met humus jalapeno en plakjes avocado :9 kop soep (weet nog niet welke ze hebben)
T: wortels met humus en 1 cappuccino
A: pasta, tonijn, ui, kappertjes, tomaat, rucola en komkommer
T: olijfjes + bleekselderij en komkommer met yoghurt dip (yoghurt, kwark, peper, zout, gedroogd zeekraal en Italiaanse kruiden)

B: 30 min circuit bootcamp (gisteren niet gelukt), 30 min cardio, 20 min krachttraining. 30 min rommelen met pony
D: water en thee

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:09

Gefeliciteerd Yonker!

Welkom terug Linoleum, leuk dat je weer mee komt kletsen :)

Lekkere lijstjes weer :D

Die van mij:
O: havermout met halfvolle melk en kaneel
T: breaker high protein
L: iets uit personeelsrestaurant, waarschijnlijk belegd broodje en een kom soep
T: 2 mandarijnen, handje snoeptomaatjes
A: volkorenpasta met tomatensaus, gehakt en Italiaanse roerbakmix
B: nog niet veel, ben wel aan het werk maar zo gammel dat dat wel genoeg inspanning is voor vandaag. Vanavond vroeg mn bed in, kijken of ik een beetje bij kan tanken.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:29

Happy b-day Yonker! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 10:46

Gefeliciteerd Yonker! :D :D

Vandaag:

O: 2x beschuitjes met een beetje hagelslag
T: ?
L: ?
A: Stroganoff met kip, champignons en rode ui: maaltijdboxen.nl/recept/jamies-kip-champignon-stroganoff-met-snel-ingelegde-rode-uien/
T: Smoothie

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:29

__Sannne schreef:
Lijstje van vandaag:
O: croissiantje en koffie met melk en suiker
L: 150 gr zalm (in olijfolie gebakken) + ijsbergsla met stukjes feta, komkommer en geroosterde pijnboompitjes + 2 slokjes Solo
T: 53 gr Naturel Pringles
A: pastasalade met tonijn, ui, paprika en een knoflooksladressing
T: 211 gr Vaalia Yoghurt met Apricot/Peach/Mango smaak <3

Kcal: 1573 - 37% Carbs (151gr) - 42% Fat (75gr) - 21% protein (83gr)

Lijstje is af, zit nu aan de yoghurt en hij is echt super lekker. Doel is in principe 1700 kcal maar na een wat voller dagje gisteren is 1570 niet erg. :) Zit ook echt super vol nu.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 11:37

Vandaag:

O: 2x beschuitjes met een beetje hagelslag - 210 kcal
L: ?
A: Stroganoff met kip, champignons en rode ui: maaltijdboxen.nl/recept/jamies-kip-champignon-stroganoff-met-snel-ingelegde-rode-uien/
T: Smoothie

Drankjes:
Rivella 300ml - 15 kcal
Cappuchino Soya 250ml - 51 kcal

Even calorieen tot nu toe toegevoegd :j
En om bij te houden of ik genoeg drink heb ik nu ook een app geinstalleerd, die geeft elke 2 uur een seintje dat ik moet drinken.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:16

Yonker schreef:
Dat plannen heb ik ooit geprobeerd maar lukt me helaas niet, ben daar te chaotisch voor en bedenken wat ik over een week wil eten is ook niet aan mij besteed :+

Nou precies dat.
Heeft niets te maken met niet willen hoor. :')
Het is voor mij gewoon mega onhandig om het te doen en dan ben ik daar idd ook nog vrij chaotisch voor.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:36

Ach, volgens mij kan je ook prima gezond eten en afvallen zonder ook maar iets te plannen :) Gewoon gewonde keuzes maken kom je al een heel eind mee.

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:36

Mijn lijstje:
O: 2 plakjes roggebrood met aïolie en kaas 372kcal
(normaal ontbijt ik wat meer, maar ik was gister vergeten brood uit de vriezer te halen, dus even geen keuze).
T: beetje komkommer en snoeptomaatjes
M: kopje zelfgemaakte tomatensoep en een plakje brood
A: rijst, roerbakgroente, champignons en een paar gamba's en misschien nog een klein bakje yoghurt als toetje

B: 15 minuten fietsen, 1 paard rijden en 1 paard longeren oid en misschien nog even een avondwandeling als het een beetje fatsoenlijk weer blijft.

Als het goed is krijg ik vandaag mijn keukenweegschaal binnen, dus dan kan de exacte hoeveelheden en kcal van het avondeten berekenen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 12:50

Yonker, gefeliciteerd met je verjaardag!

Sanne, zelfs met pizza nog redelijk net lijstje gisteren. Lekker van genieten die pizza :) en je lunch klinkt erg lekker.

Maoam pinballs zijn inderdaad nogal verslavend. Heb ze al eeuwen niet meer gehad. Op mijn vorige werk lag vaak een bak, was binnen no time leeg altijd.

Even een vraag je over hummus. Waar smaakt het ongeveer naar? Ik zie het vaak voorbij komen, maar geen idee wat ik me er bij moet voorstellen. Misschien toch maar gewoon eens een bakje halen en proberen.

Laura, jij ook nog steeds hier fanatiek aanwezig! Gezellig :D

Jans, slim die app. En hoe meer je jezelf traint, hoe makkelijker het wordt. Ik kon eerder ook een hele dag en dan 's avonds bedenken dat ik nog geen enkel drinken had gehad. Nu drink ik uit mezelf omdat ik dorst heb en het gewoonte is.

IJssnuiver, keukenweegschaal is erg handig. Je kan jezelf soms lelijk vergissen in hoeveelheden. Ik ben nu ook weer vanalles aan het wegen. Even weer de details ook in de gaten houden.

------------------

Ik ben net uit bed. Al de hele week ziek thuis. Plus daarnaast gisteren de moeilijke beslissing genomen om mijn eigen paard te verkopen. Ben er nogal beroerd van. Net ontbijt op. Dus mooi rustig aan doen vandaag.

Gisteren ook maar weer eens een personenweegschaal gehaald. Ik schrok er vanmorgen nogal van. Op de weegschaal van mijn ex was ik 64 kilo toen ik voor laatst opstond in mei. Ik was nu op mijn nieuwe weegschaal 71.4 kilo. Er is dus wel weer werk aan de winkel!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:07

Hey Linoleum, je hebt ook kleine bakjes hummus, bijvoorbeeld van Gar­den Gour­met. Is wel handig als je het een keer wil proberen.

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:10

Hmmm hoe smaakt hummus goede vraag hihi.. Eigen smaak vind k wel. Heeeeel lekker vind k hihi, vooral met een eitje :D

Ceasar2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:13

Op dit moment smaakt mijn hummus naar kikkererwten, knofloof, zout en peper oh en er zit een beetje paprikapoeder door.

Ik maak de hummus altijd zelf en gebruik dan een basisrecept van internet(vooral vanwege de smeerbaarheid ed) en speel dan een beetje met de toegevoegde smaken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:16

Ik vind de hummus met gedroogde tomaat en hete peper erdoor lekkerder dan de gewone. :9

Mn spieren zijn wat van de leg van sporten gisteren, en moet vanavond weer dus net maar even een portie eieren gegeten voor de eiwitten. Valt me allessinds mee, 454 Kcal

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 13:26

Gefeliciteerd Yonker!

Mijn dochter is vandaag ook jarig. We gaan vanmiddag naar de schaatsbaan, lekker 4 uurtjes schaatsen. Vanmorgen dag 3 van de zwem4daagse achter de rug. Na 48 banen vond ik het wel genoeg.

Voldoende sport voor één dag, dus zonder schuldgevoel sla ik de sportschool over vandaag

Vanmorgen ontbeten met 200ml proteïne yoghurt, na het zwemmen een kersen schuim gebakje en een pistolets kaas, en een mandarijn.

Straks nog een pistolet kaas, 2 mandarijnen en vanavond friet met een kassouflee of pannenkoeken. Of zoiets, geen idee nog. De diva bepaald haha

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:48

Lekker druk hier!

Voor wie het vanochtend vroeg: cutten op 1500 kcal is inderdaad niet 'op onderhoud zitten'. Dan eet je lichaam gewoon je net aangebouwde spiermassa op.

Gefeliciteerd Yonker! Maak er een fijne dag van!

Phoeh, pittige beslissing Linoleum... Daar ben je vast van slag van :(
We hebben een vrij gelijk weeg-doel voor ogen trouwens :P Ben ook zoiets bijgekomen in totaal, wil ook terug naar iets in de zestig.

Heh bah Frummels, klinkt niet fijn, zo druk... Is jullie huizenjacht nog iets geworden?

Mama, 48 banen! Knap! Geniet van al het lekkers vandaag!

Ik plan wel voor een week omdat ik graag niet te veel naar de winkel hoef. Ik werk van thuis uit, en dan is het verleidelijk om even naar de supermarkt te lopen (terwijl mijn werk-tijd wegtikt), dus plan ik graag een heel weekmenu. Ontbijt eet ik haast altijd hetzelfde en lunch doe ik ook niets speciaal voor, dus dan scheelt het.

Een fijne sportieve dag iedereen!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:50

Mama3: gefeliciteerd met je dochter en veel plezier met schaatsen! :)

Bhriseis: nee is t ook echt niet, word er helemaal opgefokt van. Ik kan daar echt niet tegen!
Huizenjacht is wel wat geworden. Hebben een huis gezien waar we een bod op willen doen alleen onze hypotheekadviseur moet de prognose van mijn vriend nog even uitwerken (zzp-er). Wil ons niet al op kosten jagen als we niet zeker weten of we het kunnen betalen :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 14:54

Qua avondeten plannen wij ook een week vooruit, maar bestel wel vaak maar voor 6 dagen boodschappen. Soms willen we een keertje spontaan uit eten bijvoorbeeld en dan zit je niet met iets wat te lang blijft liggen :D

Ik bestel tegenwoordig ook online, dan kom je niet zo in de verleiding allerhande lekkers te kopen.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 15:29

Ik zorg voor avondeten vaak dat ik veel in de diepvries heb liggen wat makkelijk te combineren valt. Ik plan vaak een dag vooruit. Dus haal dan wat ik nodig ben en moet ontdooien uit de diepvries. Zo heb ik altijd een paar bonenschotels, soep, mager vlees/vis in de diepvries liggen en pakjes met diepvriesgroenten. Het gebeurt bij mij ook vaak dat ik onverwacht niet thuis eet, bij vrienden, ouders of date. Dus ik plan daarom niet te ver vooruit. Maar een dag vooruit wel, daardoor hou ik het de dag zelf wat makkelijker vol omdat het al vaststaat. Daarnaast vind ik boodschappen doen verschrikkelijk, ook al is de supermarkt letterlijk alleen de straat oversteken.

Ben echt goed beroerd van de beslissing. Ze is echt mijn maatje en als het niet voor haar was geweest, had ik überhaupt geen eigen paard gehad. Maar is momenteel de enige verstandige keuze financieel gezien. Ze verdient ook iemand die een eventuele dierenarts rekening gewoon kan betalen als het nodig is.

Mama, gefeliciteerd met je dochter! Maak er een mooie dag van samen.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 16:59

Bedankt allemaal voor de felicitaties!! :D
Ik ga vanavond dus lekker genieten zonder erover na te denken wat ik eet :+

Hummus echt keer proberen linoleum, het is ontzettend gezond en vind het ook echt lekker!! Wel het lekkerste met iets erbij zoals sla of komkommer. Geeft net wat meer bite dan.

Ik plan meestal een paar dagen vooruit wel... gisteren boodschappen gedaan voor het koken van morgen en zaterdag. Maar dan moet ik zondag weer boodschappen doen. Vind ik niet zo erg :) Dan weet ik tenminste waar ik zin in heb!

Online bestellen... wou dat ik dat kon doen maar voor 1 persoon is dat gewoon echt niet mogelijk.. :+ Maar denk ook niet echt dat het handig is voor iemand die niet plant _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 17:03

Wat ik nadeel vind bij de meeste supermarkten is dat je een vrij hoge minimale waarde moet hebben. Wat dat betreft is Picnic een uitkomst, dan heb je 25 euro minimaal nodig, dat vind ik een eind prettiger dan de 70 euro van de AH en 50 bij Jumbo voor thuisbezorgen.

Nadeel is dat Picnic nog niet landelijk opereert.