Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:25

Greetje63 schreef:
Ik heb bijna al mijn hardloopschoenen nog. En dat zijn er heel veel. Kan er geen afstand van doen. Althans ik kan ze niet zomaar weggooien. Ik zou er prima afstand van kunnen doen als ze naar een goed doel gingen. Maar als de schoenen na een 2000km voor mij niet meer goed genoeg zijn zijn ze dat ook niet voor anderen. Dus ik wil die mensen dan ook niet opzadelen met schoenen waar het profiel van weggesleten is en de demping er heel ver uit is.

Supervixen geeft wel extra stress zo inderdaad met je nummer. Was ook vele handiger geweest als je hem al thuis had. Maar gaat vast goedkomen.

Mocht je je bedenken ... het doel is goed +:)+

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 20:23

Gem schreef:
Vraagje aan jullie ... wat doen jullie met je 'oude' hardloopschoenen als je ze niet meer draagt, maar nog niet versleten zijn? Ik heb er een heel goed doel voor +:)+ , dus wie ze kwijt wil maar niet weg wil gooien ... :)*

Ik heb vorige zomer schoenen ingezameld voor n actie van mijn toenmalig werk, maar de ene loopclub had hier wat laat op gereageerd. Gevolg: ik heb hier ongeveer anderhalve vuilniszak vol loopschoenen van kinderen en volwassenen. Probleem: ik woon in Belgie en zie niet direct hoe ik die bij jullie krijg. Mocht je echter n uitstapje naar Belgie (regio Kortrijk) plannen, kom maar halen. :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 23:06

hwn schreef:
Gem schreef:
Vraagje aan jullie ... wat doen jullie met je 'oude' hardloopschoenen als je ze niet meer draagt, maar nog niet versleten zijn? Ik heb er een heel goed doel voor +:)+ , dus wie ze kwijt wil maar niet weg wil gooien ... :)*

Ik heb vorige zomer schoenen ingezameld voor n actie van mijn toenmalig werk, maar de ene loopclub had hier wat laat op gereageerd. Gevolg: ik heb hier ongeveer anderhalve vuilniszak vol loopschoenen van kinderen en volwassenen. Probleem: ik woon in Belgie en zie niet direct hoe ik die bij jullie krijg. Mocht je echter n uitstapje naar Belgie (regio Kortrijk) plannen, kom maar halen. :)

:wow: Hier ga ik eens heel hard over nadenken, want dit is natuurlijk wel een buitenkans _/-\o_ . Ik kom er bij je op terug.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:43

hwn schreef:
Gem schreef:

Misschien heb ik de oplossing. Ik woon in Gent en rij veel naar NL. Waar moeten ze juist heen? Alles richting Hoofddorp is sowieso bingo. Ik vertrek wel op reis vrijdag (aaaaaaarh loopschoenen wel of niet mee????) dus ten vroegste over twee weken.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 01:12

poes schreef:
hwn schreef:

Misschien heb ik de oplossing. Ik woon in Gent en rij veel naar NL. Waar moeten ze juist heen? Alles richting Hoofddorp is sowieso bingo. Ik vertrek wel op reis vrijdag (aaaaaaarh loopschoenen wel of niet mee????) dus ten vroegste over twee weken.

:oo , dat zou fantastisch zijn :)F !
Ze moeten uiteindelijk terecht komen bij Theodoor Braaksma in Middelburg, dus relatief dichtbij België :j . Hij zoekt uiteindelijk de juiste schoenen uit voor de juiste mensen (wannabe hardlopers dus :P ) .
De schoenen hebben geen haast, het is een doorlopend project. Zolang er een AZC staat in Middelburg en zolang Theodoor hardloopt ... zolang blijft hij zich inzetten voor de mensen die samen met hem willen hardlopen _/-\o_

poes

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 01:20

Ok. Het ligt gigantisch uit mijn routes maar het is niet heel ver. Ik wil het wel doen als er voldoende gerief is om te brengen :j dus: als jullie via fb of zo genoeg spullen bijeen krijgen ?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 01:45

Vanavond een leuke intervaltraining gehad. Eerst een warming-up met oldschool tikkertje met vrijbuut (zo heette dat toch?) en daarna een :o? - oefening. Iets met een soort polonaise lopen in een heel kort drafje met je ogen dicht. Het nut daarvan bleek pas later: je gaat veel meer rechtop lopen en je buikspieren onbewust aanspannen :D .

Daarna rondjes intervallen eerst kort versnellen, daarna steeds langer. En als laatste een korte duurloop in een tamelijk hoog tempo. Tijdens het intervallen had ik het idee weinig last te hebben van de gekneusde rib, maar bij het duurloopje ging het toch niet fijn. Zat te hoog in mijn adem, rib deed dus pijn en moest ik de langzamere groep achter ons afwachten om mee te rennen (maar die leek me nogal traag). Bleek dat mijn groep véél te snel was gestart omdat de enige met een klok hem niet goed kon aflezen: onder de 5 min / km terwijl ze 5.35 moesten aanhouden. Kwamen ze pas tijdens de tweede km achter, maar toen had ik de 'pijp al aan Maarten' gegeven :') . Nou ja, een keer 3 km op 6.20 minuut lopen is ook wel ontspannend :D .

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 01:51

poes schreef:
Ok. Het ligt gigantisch uit mijn routes maar het is niet heel ver. Ik wil het wel doen als er voldoende gerief is om te brengen :j dus: als jullie via fb of zo genoeg spullen bijeen krijgen ?

Anderhalve vuilniszak, schreef hwn. Is wel echt veel in mijn beleving ;) .
Hij krijgt gelukkig geregeld wat opgestuurd via de lopers van Ik Loop Hard, maar via gratis FB - pagina's (Roermond Marktplaats, Maasbracht en Omstreken Marktplaats, Gratis voor mensen met wensen etc etc) heb ik helaas nog nooit iets los gekregen. Die FB - pagina's zijn te groot, je oproep is te snel weggescrolled.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 08:34

Gem schreef:
Greetje63 schreef:
Ik heb bijna al mijn hardloopschoenen nog. En dat zijn er heel veel. Kan er geen afstand van doen. Althans ik kan ze niet zomaar weggooien. Ik zou er prima afstand van kunnen doen als ze naar een goed doel gingen. Maar als de schoenen na een 2000km voor mij niet meer goed genoeg zijn zijn ze dat ook niet voor anderen. Dus ik wil die mensen dan ook niet opzadelen met schoenen waar het profiel van weggesleten is en de demping er heel ver uit is.

Supervixen geeft wel extra stress zo inderdaad met je nummer. Was ook vele handiger geweest als je hem al thuis had. Maar gaat vast goedkomen.

Mocht je je bedenken ... het doel is goed +:)+

Ja maar als de schoenen voor mij versleten zijn (dat is de reden dat ik ze afdankte) hebben ze voor die andere mensen toch ook te weinig demping en te weinig profiel? Mijn oude hardloop schoenen ziener nog prima uit op het eerste zicht maar zijn niet voor niets voor mij afgedankt. Ze zijn namelijk op.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 09:00

Poes, als jij ze in Gent kunt krijgen, kan ik ze wel richting Middelburg krijgen. :j

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 10:56

Als het jullie lukt .. zijn jullie geweldig! <3

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 11:06

Ik zou ze zelfs nog vanuit Maasbracht in Middelburg kunnen krijgen Gem. :j

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 12:43

Ik ben het eens met greetje. De schoenen zijn toch versleten? Waarom opnieuw gebruiken? Dan zadel je een ander straks op met blessures.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:02

Ik kan me wel voorstellen dat mensen die het minder hebben baat hebben bij deze schoenen. Ik heb ook begrepen dat als je een niet te moeilijk lichaam hebt tot 5 km wel haalbaar is op niet goed aangemeten/minder kwaliteit schoenen. Niet elke AZ'er loopt er gelijk een marathon mee uiteraard.

Vanmorgen bij de fysio geweest voor mijn knieën. Het weefsel van mijn knieschijven zijn iets geirriteerd, ondanks dat ik toch langzaam opbouw. Ze zijn nu mooi ingetaped en heb oefeningen meegekregen om de boel sterker te maken. Over 2 weken weer terug. Komt vaak voor bij sporters. Ik hoef gelukkig niet te stoppen met hardlopen maar wel goed naar mijn lichaam blijven luisteren.

Wellicht dat ik mijn intervaltrainingen op hometrainer/crosstrainer ga doen, en dan op de hartslagzones die ik morgen als het goed is te weten kom. Weet iemand wat het minst belastend is voor mijn knieën?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:24

Ja maar je hebt het hier niet over niet aangemeten schoenen je hebt het hier over versleten schoenen. Schoenen die en versleten zijn en ook nog eens deels na het looppatroon van diegene die er mee gelopen heeft zijn gaan staan. Als het allemaal niet uit zou maken dan zou ik niet steeds nieuwe schoenen gekocht hebben.En niet gelijk een marathon lopen is geen excuus voor slechte schoenen. Juist beginnende lopers lopen gemakkelijk blessures. En mensen die wel al jarenlang lopen en zich beperken tot afstanden van 5 tot 10 km krijgen evengoed met blessures te kampen.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 13:26

Linda fleur hartslagzones zijn sportspecifiek. Zones op de fiets liggen dus geheel anders dan met lopen.Heeft de fysio je geen advies gegeven wat betreft je voorlopige loopschema. Dat lijkt mij de persoon om je vraag bij neer te leggen.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:14

Greetje, ik snap je argumentatie wel. Dan is het vast beter om een B-schoen te halen voor een paar tientjes bij een sportzaak dan versleten schoenen. Ging mij meer om, iets is beter dan niets, want deze mensen zullen niet zelf het geld hebben om zelf schoenen te halen. Vandaar dat dergelijke inzamelacties bestaan.

Goed om te weten dat die hartslagzones verschillen, daar had ik nog niet zo over nagedacht. Morgen hoor ik daar vast meer over. Met de oefeningen die ik heb gekregen mag ik van de fysio gewoon zo door blijven trainen, maar ik had zelf het idee om te verplaatsen naar de fiets/crosstrainer uit voorzichtigheid.

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:31

Oh, maar dat snap ik volledig Greetje! Ik had me er niet fijn bij gevoeld om mijn oudjes mee te geven, die laatst in de kliko zijn verdwenen. Toch denk ik dat je zulke mensen hier onwijs blij mee maakt, omdat dit vaak de mogelijkheid is tussen helemaal niks of iets wat wij dan als luxe probleem zien.
Zo was er ook eens een inzameling voor draagzakken. Daar heb je ook veel verschil tussen ergonomisch en absoluut niet ergonomisch waar je zelf beter je kindje niet mee kunt dragen. Maar mensen in die omstandigheden zijn daar maar wat blij mee.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 14:47

Snap Greetje ook, een echt versleten schoen moet niemand meer op gaan hardlopen.
Bij ons thuis liggen hardloopschoenen die amper gebruikt zijn omdat mijn vriend ze gratis heeft gekregen via zijn werk bijvoorbeeld, die zijn nog helemaal nieuw en dus perfect om die kant op te gaan!

Oude versleten schoenen zou ik ook zeker die kant niet op sturen...

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 15:21

Poes, dat zou n fijne oplossing zijn! Regio Gent is voor mij niet onoverkomelijk. Ik zal de schoenen eens tellen.

@Greetje, er zitten ook veel kindersportschoenen bij, daar zullen ze eerder uit gegroeid dan versleten zijn. Op het eerste zicht zien ze er best goed uit.

Mijn eigen versleten hardloopschoenen gebruik ik als stalschoen, die zijn na 6 maand echt wel op, enkel goed voor de vuilnisbak.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 17:55

Niet iedereen draagt zijn schoenen tot ze echt versleten zijn. Soms zijn er andere redenen om nieuwe te kopen: nieuwe materialen die je fijner vindt, andere looptechniek, andere tak van (loop)sport, blaren, een kleur, voetstand, verkeerde maat gekocht op internet, nieuwe trend of nieuwe inzichten volgen.... ik heb iig al een heel aantal bruikbare schoenen gehad.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 19:41

Van Kortrijk naar Gent brengen lukt wel. Maar eerst twee weken op reis :D

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 13:53

Even met mijn partner overlegd, die heeft sowieso 2 nieuw paar hardloop schoenen liggen.. ik zal even contact opnemen met die kennis van jou, hij werkt in de retail en in het magazijn liggen ook nog wel eens oude modellen die nog nieuw zijn, misschien kunnen ze een deal maken van gratis schoenen als hij op social media wat reclame kan maken

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:02

Bij deze meld ik mij hier ook weer.
Ik wil weer beginnen met opbouwen.

Elke keer stop ik ermee maar moet echt wat aan mijn conditie en teveel kilo's gaan doen.

Ik zal veel meelezen en af en toe wat posten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 19:19

Morgen 7H nacht en 7H loop op zondag, heel veel zin in!
Nog een keer voor de zekerheid gemaild of ze mijn startnrs klaar hebben liggen. Mail terug gehad dat ze klaarliggen.
Het wordt heerlijk hardloopweer, dus kom maar op. En we gaan gezellig met een groepje, dat vind ik ook leuk.