Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:43

Ik moet eerlijk toegeven dat ik een zeiker ook al eens geantwoord heb dat we er geen kunnen krijgen omwille van mijn medische issues (wat ook zo is maar ik vermeld er dan niet bij dat ik dat niet erg vind.). :x

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:46

Ik moet eerlijk toegeven dat ik wel blij ben dat ik tegenwoordig gewoon kan zeggen ik kan ze niet krijgen. En inderdaad het snoert ze wel meestal vrij direct de mond. Ipv uitleggen waarom ik ze niet wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:11

Hier spelen ook medische issues een achtergrond, vooral op vlak van erfelijkheid. Gaat dan om cogenitale hernia diafragmatica, glaucoom, mogelijks stoornissen aan de HIS-bundel bij mij, borstkanker aan mijn kant en darmkanker aan vriend zijn kant. Mijn oudere broer is ook gehandicapt, maar daarvan is niet geweten of het komt door zuurstofgebrek bij de geboorte of een genetische afwijking.

En dan uiteraard nog zijn job, waar hij heel vaak voor weg is + mijn passie voor paarden en wedstrijden etc.

Het is vreselijk hoe vaak er aan al die argumenten gewoon voorbij wordt gegaan door anderen onder het mom van "och, daar kan je toch op testen" en "jij kan toch thuisblijven, hij verdient immers genoeg" gevolgd door "ja dan doe je die paarden maar weg en koop je later wel een nieuwe".

How about... NO?

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:35

Iemand die zo tegen me praat, dan gaat echt mijn kont tegen de kribbe en zeg ik "doe jij je kinderen ook weg om er na gewoon nieuwe te adopteren? Nee toch?"
Ondanks dat ik mijn paarden echt niet als mijn kindjes zie. :') Maar het zijn wel levende wezens waar ik om geef, geen fietsen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:46

Ik vind dat sommige ouders ook beter hadden kunnen nadenken voordat ze aan kinderen begonnen.

Dat had een hoop gemekker (moe, druk, geen tijd, zo zwaar) kunnen voorkomen.
Maar: dat zég ik ze niet! Dus snap ik werkelijk niet waarom ik, die wél heeft nagedacht en weet dat ze te egoïstisch is voor een kind, dat te pas en te onpas moet toelichten.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:52

Blijkbaar is het gewoon heel vreemd voor de meeste mensen en/of kunnen ze zich er niets bij voorstellen, dus uit hun verbazing zich in vragen.
Het wordt m.i. pas grof/vervelend als ze je antwoorden niet accepteren en alles proberen te verwerpen wat je zegt en/of niet begrijpen dat jij er gewoon anders tegenaan kijkt dan hen.
Dat laatste merk ik bij veel mensen bij allerlei onderwerpen, blijkbaar is het bekijken van een situatie vanuit een ander perspectief heel erg moeilijk.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:54

bruintje123 schreef:
Dat is dan weer heel wat groter dan waar ik werk.
Daar zit geen secretaresse op de afdeling, dan mogen mensen even naar de poli lopen.

Wij zijn het grootste bevallingscentrum van nederland. Maar in ons ziekenhuis zit op iedere verpleegafdeling een secretaresse. Er is zoveel administratie dat het echt niet zonder secretaresse kan.

Wij hebben weleens op het punt gestaan om een bord op de voordeur te hangen:
Dogs are welcome, children must be leashed!

8-) 8-) 8-)

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:55

Dat gaat hier gewoon naar de poli, daar zitten de hele dag mensen.
Anders opgedeeld dus denk ik. :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 14:59

Century schreef:
Blijkbaar is het gewoon heel vreemd voor de meeste mensen en/of kunnen ze zich er niets bij voorstellen, dus uit hun verbazing zich in vragen.
Het wordt m.i. pas grof/vervelend als ze je antwoorden niet accepteren en alles proberen te verwerpen wat je zegt en/of niet begrijpen dat jij er gewoon anders tegenaan kijkt dan hen.
Dat laatste merk ik bij veel mensen bij allerlei onderwerpen, blijkbaar is het bekijken van een situatie vanuit een ander perspectief heel erg moeilijk.

Ik vind het sowieso raar om iemand helemaal uit te gaan horen over zo'n persoonlijk onderwerp. Neem iig aan dat je het hier niet over goede vrienden en familieleden gaat waar je een goede band mee hebt.

Caro_MarjaH

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:08

bruintje123 schreef:
Dat gaat hier gewoon naar de poli, daar zitten de hele dag mensen.
Anders opgedeeld dus denk ik. :)

Ja, hele andere indeling denk ik. Poli doet bij ons alleen polizaken, wij houden ons bezig met klinische patienten, het juist registreren daarvan en opnames en ontslagen in goede banen leiden, en veel van wat op een verpleegafdeling geregeld moet worden wordt door de secretaresse gedaan. Op onze afdeling zit er zelfs van 7 uur tot 20 uur een secretaresse. Ontslagen gaan bij ons dag en nacht door en aangezien onze patienten over het algemeen alleen komen en met z'n 2en (soms met z'n 3en) het pand verlaten is er veel werk. En als je bedenkt dat er bij ons 3600 bevalling per jaar plaats vinden kun je uitrekenen hoeveel bevallingen er gemiddeld per dag plaats vinden. De verpleging heeft dan echt wel wat anders te doen als ook nog al die administratie erbij.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:15

Kahawa schreef:
Century schreef:

Ik vind het sowieso raar om iemand helemaal uit te gaan horen over zo'n persoonlijk onderwerp. Neem iig aan dat je het hier niet over goede vrienden en familieleden gaat waar je een goede band mee hebt.

Echt?! Je wil niet weten hoe anders familieleden kunnen denken over de beslissingen die wij maken. Al zou het alleen al zijn om niet op vakantie te gaan -O-

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:28

Bij ons zeggen ze juist "gaan jullie nu al weer op vakantie?". Dan zeg ik altijd, ja dat kan bij ons omdat wij geen kinderen hebben!

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:30

Sanet schreef:
Echt?! Je wil niet weten hoe anders familieleden kunnen denken over de beslissingen die wij maken. Al zou het alleen al zijn om niet op vakantie te gaan -O-

Dat is ook zo'n ding ja. Ik ben graag thuis in mijn vakantie. Ik ga wel echt op vakantie af en toe, maar lang niet elk jaar. Soms zitten er jaren tussen. Maar dat blijft lastig voor veel mensen om te begrijpen.
Ik leg me er maar bij neer, dan vinden ze het maar gek, voor mij werkt dit. Dus hun probleem niet het mijne :P

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:32

Vakantie is inderdaad ook een onbegrepen ding.
Wij gaan dus niet omdat de paarden aan huis staan.
Maar wij wonen heerlijk landelijk, dus hier is het elke dag vakantie geef ik dan als antwoord.
Wat ook wel een beetje zo is, sinds we hier wonen alleen nog maar die schreeuwtoeters als ze hier op bezoek komen, of als wij gaan uit eten of winkelen of zoiets.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:34

Hier doen ze niet zo moeilijk over mijn vriend die 6 maanden/jaar weg is. Maar ze vallen wel over mijn "tijdrovende hobby die veel geld kost". Ik betaal ze zelf en die vrije tijd deel ik toch echt in zoals ik het wil....

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:53

Minder oordelen over het leven van de ander is denk ik de conclusie :j

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 15:57

Sowieso, je kunt verbaasd zijn over hoe iemand iets doet, maar dat oordeel altijd...
We hebben heel hard gewerkt om de paarden bij huis te kunnen hebben?. Ik vind niets heerlijker dan dat. En dan moet ik ineens veel geld neerleggen om dan weg te gaan? Dat is toch juist heel vreemd? :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:17

Century schreef:
Minder oordelen over het leven van de ander is denk ik de conclusie :j

Dat ben ik volledig met je eens.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 16:24

Hypericum schreef:
:wave: Kom ook een binnenvallen :)
Lees al even mee en heerlijk, gelijkgestemden.

En, had een topic geopend maar krijg (helaas) nog weinig respons van mensen die in hetzelfde schuitje zitten of zaten, dus wie weet hier meer kans?
[MWS] Sterilisatie ja of nee?

Komt denk ik omdat er al een groot lopend topic over is... zal hem even voor je opzoeken

Edit:
[MWS] Sterillsatie... bij 27-jarige. Waarom niet?

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 17:42

Ah ja thanx, kende het topic maar wist niet dat er weer leven was :)

Maar goed, eerst maar eens langs de (nieuwe) HA.
We zijn nog niet zo lang geleden verhuisd naar de woonplaats waar m'n man opgegroeid is en ik begin nu voor het eerst een soort last te krijgen of zo van de druk van buitenaf.
Nog nooit eerder ervaren en vind het ook een hele rare gewaarwording.
Maar op deze leeftijd is het blijkbaar normaal dat 'men' (oude vrienden, kennissen, ouders van oude vrienden) ongeveer als tweede vraag stelt 'en hebben jullie al kinderen/kindjes/kids :r '
Echt;
Kennis/oude vrienden/ouders van: Oh heee hoi, nou wat leuk lang niet gezien zeg!
Man: Nee klopt, lang geleden maar we wonen sinds kort weer hier dus zal iedereen weer vaker gaan zien
K: Oh wat leuk, en waar werk je?'
M: Daar en daar.
K: Oh ja leuk *korte stilte* en ondertussen ook al vader?/hebben jullie al kinderen?/ en verder.....ook al kindjes?
Dan sta ik er ondertussen zo :\ >;) bij en ben ik alweer klaar met het smalltalkje. Toeter op.

En de sneertjes van familie 'jullie willen geen kinderen dus' Met zo'n ondertoontje van dat zeggen jullie nu wel maar haha, we spreken jullie over een paar jaar nog wel.

enamorada

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:17

Hier word ik ook een beetje ongemakkelijk van:

Afbeelding

Die caption ook. Er is niks magisch aan als je het mij vraagt :o

Steeph

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:23

Naast dat ik in de eerste instantie geen wijs kon worden wat het precies was, maakt hij mij ook ongemakkelijk...

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:25

Oh bah.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:33

De tattoo an sich als tekening vind ik wel mooi gevonden en het idee er achter ook. Het is alleen wel erg "in your face" als in dat een moeder die kiest voor KV (willen of moeten) haar kind geen leven schenkt.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 18:47

Brrrrr.... no like :+