paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ItsMe2

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:21

Puppetje: goed bezig!

SusanH: vervelend! Misschien is het een 'plateau' waar je door heen moet? Ik heb dat bij iedere 5kg.. en dat werkt zo demotiverend..
Maar de aanhouder wint.. ook al us het zo moeilijk!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:25

Ik blijf ook stug doorgaan hoor.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:27

Super!!

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 22:39

Knap zeg Geerte. Daar doe je het voor!

Susan de aanhouder wint he! Maar wel super vervelend!

x_Irisje_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:15

Hier ook weer een tijd stilgestaan... komt door mezelf. Vee uit wezen eten en gezellige dingen. Gelukkig door mijn vele sporten niet aangekomen. Ben nu afgelopen maandag weer begonnen en 1.2 kilo kwijt. Gaat weer de goede kant op. Vanavond weer body pumpen!

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:15

Powervrouwen! Wij redden het gewoon!

Ik heb vandaag de 90 in beeld. 90.9 maar toch in beeld. Blij! Van 112.6.af.

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 12:48

Ik weeg tussen de middag na de lunch gewoon minder als sochtends...scheelt bijna halve kilo...zit over de 12 heen. Nog een kleine 7 te gaan.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 13:34

Wat houden jullie voor eetpatroon aan? wat eten jullie wel of niet?

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:16

Ik eet koolhydraatarm. Dus geen brood, aardappels, pasta of rijst.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:25

Ziet er goed uit Geerte!
Komt wel weer goed Susan :(:)

Ik eet ook khd arm, maar moet wel goed opletten dat ik genoeg kcal binnenkrijg.
Doordat ik (bijna) geen khd eet zit ik al snel onder mijn BMR en dat is niet gezond.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 17:44

Ik heb al veel geprobeerd. En ook al wel de nodige kilo's kwijt. Om de laatste 10 kilo er af te krijgen en dan met name rondom mijn buik, ben ik sinds maandag ook koolhydraatbeperkt aan het eten. Het is wel wennen, maar gelukkig ben ik nu beter voor bereid dan dat ik eerdere pogingen was ;).
Ik merk dat ik veel vocht verlies..ik hoop dat het vet rondom mijn buik ook gaat verdwijnen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:18

Sorry maar ik vind KH arm een slecht dieet.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 21:23

purny schreef:

Om jaren vol te houden is het inderdaad niet goed, maar ik zat erg slecht in mijn vel en een knop moest om. Ik heb op dit moment veel meer energie en voel me gewoon goed. Ik verwacht om aan het eind van de zomer op een gezonde manier khd te reintroduceren :j

Dat jij je hier niet goed bij voelt kan prima, maar daardoor is het niet per se een slecht dieet. Zolang je maar zorgt dat je boven de BMR blijft en genoeg vet/eiwit/vitamines/mineralen/vezels/etc binnenkrijgt kan het best goed voor je zijn, maar zeer zeker niet voor altijd :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 07:00

Maar als je een tijdje kh arm hebt gegeten en je gaat weer normaal eten dan vliegen de kilo's er toch weer aan? Is het dan niet verstandiger om vanaf begin af aan goed te letten op je voeding, en ipv slechte koolhydraten bijvoorbeeld volkorenpasta en zilvervliesrijst te gaan eten? En speciaal brood?

Nele80

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:16

Ik dieet ook kh arm. Voor mij heeft kh beperken meer voordelen als nadelen. Ik heb bijna geen migraine meer, ben minder depressief, mijn pcos is beter onder controle. Als je stopt met het dieet en de kh geleidelijk terug eet, zou je niet mogen bijkomen.
Hier een goede week. Ik heb me nog niet gewogen maar ik voel me al lichter en heb me ondanks een verjaardagsfeestje goed gegeten.

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 10:46

_Snow_White schreef:
purny schreef:

Om jaren vol te houden is het inderdaad niet goed, maar ik zat erg slecht in mijn vel en een knop moest om. Ik heb op dit moment veel meer energie en voel me gewoon goed. Ik verwacht om aan het eind van de zomer op een gezonde manier khd te reintroduceren :j

Dat jij je hier niet goed bij voelt kan prima, maar daardoor is het niet per se een slecht dieet. Zolang je maar zorgt dat je boven de BMR blijft en genoeg vet/eiwit/vitamines/mineralen/vezels/etc binnenkrijgt kan het best goed voor je zijn, maar zeer zeker niet voor altijd :)

Koolhydraatarm kun je best je hele leven doen, verschil zit hem in koolhydraatARM en koolhydraatVRIJ.
Bij een koolhydraat arm dieet gaat het vooral om de 'slechte/snelle' koolhydraten die je skipt. Je haalt de nodige koolhydraten nogsteeds uit bijvoorbeeld groente en fruit. Je lichaam krijgt dus nog steeds voldoende koolhydraten binnen om goed te kunnen functioneren.
Als je echt alle koolhydraten uit je dieet haalt kan je lichaam niet meer functioneren, dit is uiteraard erg ongezond.

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:09

Monster_tos schreef:
Koolhydraatarm kun je best je hele leven doen, verschil zit hem in koolhydraatARM en koolhydraatVRIJ.
Bij een koolhydraat arm dieet gaat het vooral om de 'slechte/snelle' koolhydraten die je skipt. Je haalt de nodige koolhydraten nogsteeds uit bijvoorbeeld groente en fruit. Je lichaam krijgt dus nog steeds voldoende koolhydraten binnen om goed te kunnen functioneren.
Als je echt alle koolhydraten uit je dieet haalt kan je lichaam niet meer functioneren, dit is uiteraard erg ongezond.

Dan ben ik verkeerd geinformeerd. Dankjewel :)

purny schreef:
Maar als je een tijdje kh arm hebt gegeten en je gaat weer normaal eten dan vliegen de kilo's er toch weer aan? Is het dan niet verstandiger om vanaf begin af aan goed te letten op je voeding, en ipv slechte koolhydraten bijvoorbeeld volkorenpasta en zilvervliesrijst te gaan eten? En speciaal brood?

Dat ik nu khd arm eet, betekent niet dat mijn lichaam later direct aankomt van khd. Zodra ik khd toe ga voegen, moet ik andere kcal rijke voeding minderen. Ik eet op het moment namelijk iedere dag wat noten om boven mijn BMR te blijven, maar dit zal ik dan waarschijnlijk niet meer doen.

Ik voel mij nu inderdaad ook een stuk prettiger dan twee maanden geleden. Moet erg vroeg opstaan en dat ging eerst ook echt niet :')

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:22

Als je van koolhydraatarm naar koolhydraatrijk toe gaat is de kans aanwezig dat je 1 a 2 kg aan komt. Dat is puur water omdat je glycogeenvoorraden weer ruim aangevuld kunnen worden (en dat gepaard gaat met veel wateropslag). Maar meer dan dat is er niet bij, mits je niet opeens meer kcal gaat eten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 14:28

Koolhydraatvrij eten is niet mogelijk. Buiten dat je lichaam koolhydraten nodig heeft als brandstof, zitten er in heel veel producten gewoon koolhydraten. Ook in een komkommer zitten koolhydraten, in spek ook en in ei ook. Het hele idee van een koolhydraatarm dieet is dat je je khd inname beperkt tot ong 20g per dag, wat al heel weinig is. Koolhydraatbeperkt is geen dingen als pasta of aardappelen meer eten maar wel gewoon groente en fruit.

Het verschil is dat je bij een koolhydraatarm dieet in ketose wilt komen en daardoor veel volvette producten opzoekt om dat mee te compenseren. Bij koolhydraatbeperkt wil je niet in ketose komen maar vermijd je producten met veel koolhydraten om zo minder calorieën binnen te krijgen (bloemkoolrijst is veel armer in kcal vergeleken met gewone zilvervliesrijst)

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 15:40

Afbeelding

In ei zitten geen khd!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:17

Mijn fout dan, maar bij wijze van spreken snappen jullie het vast wel. In heel veel producten zitten gewoon khd, ook al is het maar 1 gram.

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 16:32

Johnnydepony schreef:
[ [url=m/zpee8e.png]Afbeelding[/url] ]

In ei zitten geen khd!!!

Ja kijk, koop geween wat kippen. Dan heb je elke dag verse eieren en 0,0 khd! :+

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 23:33

MyFitnessPal geeft aan dat er in 60 gram ei 0.4 gram koolhydraten zit. ;).
Maar ik denk dat de boodschap in ieder geval wel duidelijk was ;)

Ik heb morgenavond een feestje.. dat gaat moeilijk worden om koolhydraat beperkt te blijven. Ik zag wel dat er in light frisdrank ook geen koolhydraten zitten.. maar volgens mij werken die zoetstoffen toch hetzelfde als gewone suiker in je lichaam?

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 06:53

ItsMe2 schreef:
MyFitnessPal geeft aan dat er in 60 gram ei 0.4 gram koolhydraten zit. ;).
Maar ik denk dat de boodschap in ieder geval wel duidelijk was ;)

Ik heb morgenavond een feestje.. dat gaat moeilijk worden om koolhydraat beperkt te blijven. Ik zag wel dat er in light frisdrank ook geen koolhydraten zitten.. maar volgens mij werken die zoetstoffen toch hetzelfde als gewone suiker in je lichaam?

Sommige beweren dat light frisdrank echt beter is. Er zit dan wel minder suiker in maar wel weer andere ongezonde conserveringsmiddelen die net zi slecht voor je zijn.

Zou dan eerder gaan voor crystal clear ofzo. Maarja feestje dan snap ik het. Ik zal ook eerder gaan voor een light frisdrank dan ipv gewone.

Ook het koolzuur in frisdranken is erg slecht voor je en zorgt voor een opgeblazen gevoel.

Ik drink al 2 weken geen frisdrank meer en voel mij hierdoor ook echt beter.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 07:43

Bontejames: van het koolzuurin frisdrank heb ik geen last. Kan je mij uitleggen waarom koolzuur niet goed voor ons lichaam is? :o

Ik kan ook gewoon Spa Rood of iets dergelijks nemen bedenk ik mij nu :)