Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird
purny schreef:Sorry maar ik vind KH arm een slecht dieet.
_Snow_White schreef:purny schreef:Sorry maar ik vind KH arm een slecht dieet.
Om jaren vol te houden is het inderdaad niet goed, maar ik zat erg slecht in mijn vel en een knop moest om. Ik heb op dit moment veel meer energie en voel me gewoon goed. Ik verwacht om aan het eind van de zomer op een gezonde manier khd te reintroduceren
Dat jij je hier niet goed bij voelt kan prima, maar daardoor is het niet per se een slecht dieet. Zolang je maar zorgt dat je boven de BMR blijft en genoeg vet/eiwit/vitamines/mineralen/vezels/etc binnenkrijgt kan het best goed voor je zijn, maar zeer zeker niet voor altijd
Monster_tos schreef:Koolhydraatarm kun je best je hele leven doen, verschil zit hem in koolhydraatARM en koolhydraatVRIJ.
Bij een koolhydraat arm dieet gaat het vooral om de 'slechte/snelle' koolhydraten die je skipt. Je haalt de nodige koolhydraten nogsteeds uit bijvoorbeeld groente en fruit. Je lichaam krijgt dus nog steeds voldoende koolhydraten binnen om goed te kunnen functioneren.
Als je echt alle koolhydraten uit je dieet haalt kan je lichaam niet meer functioneren, dit is uiteraard erg ongezond.
purny schreef:Maar als je een tijdje kh arm hebt gegeten en je gaat weer normaal eten dan vliegen de kilo's er toch weer aan? Is het dan niet verstandiger om vanaf begin af aan goed te letten op je voeding, en ipv slechte koolhydraten bijvoorbeeld volkorenpasta en zilvervliesrijst te gaan eten? En speciaal brood?
ItsMe2 schreef:MyFitnessPal geeft aan dat er in 60 gram ei 0.4 gram koolhydraten zit..
Maar ik denk dat de boodschap in ieder geval wel duidelijk was
Ik heb morgenavond een feestje.. dat gaat moeilijk worden om koolhydraat beperkt te blijven. Ik zag wel dat er in light frisdrank ook geen koolhydraten zitten.. maar volgens mij werken die zoetstoffen toch hetzelfde als gewone suiker in je lichaam?