Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:59

Staat allemaal in de OP.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 12:26

energieprocenten, dus hoeveel procent van de kcal uit die macro komt. Daarbij staat als het goed is ook de grammen genoteerd.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 23:32

Al die afkortingen maar zijn die voor afvallen zo belangrijk dus... Alvast bedankt voor de uitleg.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 07:16

Zie nu dat ik je vraag verkeerd heb gelezen. Lees idd de openingspost even door.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-16 09:25

oke... ;) dat betekend de OP ;)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-16 13:50

Vandaag cheatdag! Straks verjaardag dus weet niet wat we voor avondeten hebben.. Ach, genieten is ook belangrijk!

O: /
M: Kaiserbroodje met avocado en kipfilet <3
A: ??
T: ??

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:13

volgen jullie het boek van faya lourens ik ben er gister in begonnen

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 09:56

Nee, ken het niet. Wat voor iets is het?

Mijn dag:

O: Banaan
T: Peer
M: Boterham of wat wasa crackers met kipfilet waarschijnlijk
T: ?
A: ?
D: Skyr met proteïnereep

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 10:07

Vakantie heeft me geen goed gedaan :') Kilo erbij. Nu weer even flink er tegenaan, voor de zomer nog even wat strakker worden.

Vanavond eerste keer sporten in twee weken. Ben benieuwd hoe het gaat, zal ik vast kunnen merken. Maar wel zin in om weer bezig te gaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 10:35

Ik heb het boek van Fajah ook maar ben er nog niet in begonnen :P
Sportschool heb ik al lang niet van dichtbij gezien, helaas weinig tijd meer voor sinds ik een eigen paard heb...

Mijn dag vandaag:

O: Pakje smart protein drink chocolate
L: Canellini chocolade cake
T: 200 gram hüttenkase
A: ???

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:15

Ik vond het boek niet zo... "houden van het hongergevoel" staat er en daar kreeg ik enge kriebels van.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-16 11:33

Ik vind die Fajah Lourens al niks, dat vind ik al genoeg.

Ben sowieso niet van zulke boeken, aangezien het vaak mensen zijn die er niet voor geleerd hebben maar wel bekend zijn. En dan dus die bekendheid gebruiken om een boek/whatever uit te brengen. Investeer dan liever in informatie van iemand die er voor geleerd heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:35

secricible schreef:
Ik vond het boek niet zo... "houden van het hongergevoel" staat er en daar kreeg ik enge kriebels van.

Ik was er in begonnen en toen ik dat las, was ik eigenlijk ook wel uitgelezen :+
Maar vind de oefeningetjes die erin staan wel leuk om te lezen/doen, zeker de thuisoefeningen nu ik zo druk ben.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-16 11:57

Aangezien ik als coach begonnen ben leek het mij interessant.
Gister begonnen met lezen er staan opzich wel goed onderbouwde weetjes in!
Ik hoef niet zn lichaam als haar te krijgen en ga de 12 weken ook niet zo streng volgen maar was idd benieuwd naar de thuistrainingen die je kunt doen icm voeding :)
plus was super nieuwsgierig omdat in mijn vriendenkring zoveel mensen het lezen.... (maar goed lezen is nog niet doen).
Investeren doe ik zeker woon al vele trainingen bij en wordt zelf ook gecoacht :)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 10:57

Gezien ik te lui ben om het bij te houden, maar wel alles gelezen heb enzo, zal ik weer eens wat posten :=
Ik heb een flinke dip gehad, m'n paard is eind vorig jaar ingeslapen en recent een familielid, mogen geen excuses zijn, maar ik heb gewoon verzaakt op m'n eten te letten, was niet nodig geweest, heb ik toch gedaan.. Nu wil ik graag weer een beetje opletten, gewicht maakt me niet zo uit, maar de boel mag wel wat platter haha. Afbeelding

Voor vandaag mijn lijstje:
O: muesli met yoghurt en honing
T: melba toast
L: 2 boterhammen met kipfilet of pindakaas
T: snelle Jelle minder suiker en een appel
A: weet ik nog niet
B: paardrijden

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:46

Hoi sharon,

Wat leuk en goed dat je verder niet op je gewicht wilt letten (doe ik ook niet... ben een klein beetje afgevallen maar wel een maat minder qua omvang).

Wat eten betreft zie ik dezelfde 'fout' die vele mensen waaronder ik ook gemaakt hebben.
Muslie, lijkt gezond maar is een hap vol suiker.
Melba toast... welke heb je gehad met veel vezels of de witte... de witte hebben nl snelle koolhydraten die omgezet worden in (je raad het wel) suikers.
Ontbijtkoek (ondanks minder suiker) zit ook nog steeds vol met suiker.
Paardrijden is altijd goed en de kipfilet zit vol eiwitten (maar dan ben ik weer benieuwd wat voor brood je gegeten hebt wit, bruin, volkoren, spelt ?)

Mag ik vragen hoe oud je bent?
Ik stuur je even een PB :)

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 15:52

Ik ben een heeel tijdje afwezig geweest maar wel gewoon doorgegaan :)
Nadat ik vegetariër ben geworden zat ik ook al een tijdje research te doen naar het veganisme.
Ik ben nu 2.5 week veganistisch en heb me nog nooit zo energiek gevoeld.

Even twee lijstjes van wat ik dan zoal eet op een dag.
Gister:
O: 'Nicecream', 1.5 bevroren banaan, wat aardbeien, wat mango, chiazaad, hennepzaad en cacaosnippers in een blender en je hebt ijs als ontbijt :P
T: 300 gr worteltjes
L: 3 speltboterhammen, 2 met muhammara (dat is een soort paprika salade met granaatappel, spaanse peper, limoen etc) en 1 met hummus en basilicum.
T: 5 medjoul dadels
A: zelf pizza gemaakt, met huisgemaakte tomatensaus, champignonnetjes, olijfjes, kappertjes, huisgemaakte pesto (zonder kaas) wat aubergine, en na het bakken in de oven rucola erop
T: nog wat verse ananas

Vandaag:
O: zelfde ontbijt als gister, maar dan met mango, ananas en kokos
T: aardbeitjes en klein beetje mango
L: 2 boterhammen met muhammara + 1 met een halve avocado
T: 300 gram worteltjes en de 2e helft van de avocado
A: zelfgemaakte falafel, wraps, salade met tomaat, komkommer, paprika, gegrilde aubergine
T: ik weet niet of dit er van gaat komen omdat ik pas laat eet omdat ik springles heb vanavond :)

Ondanks dat ik voor mijn gevoel best veel eet, of naja kauw op een dag, eet ik tussendoor veel caloriearme dingen maar zit toch bijna altijd vol. Ik ben hiermee ook al best wat strakker geworden en heb zoveel meer energie! Ook had ik altijd extreme roos en jeukende hoofdhuid, en ik kan het bijna niet geloven maar dit is zo goed als weg. *\o/*

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:00

wow julia wat goed...
en fijn dat je zoveel meer energie hebt :) Klinkt lekker allemaal!
Hoe zit het met eiwitten kom je die niet tekort?

JuliaKamm

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:09

DBiancaL schreef:
wow julia wat goed...
en fijn dat je zoveel meer energie hebt :) Klinkt lekker allemaal!
Hoe zit het met eiwitten kom je die niet tekort?

Ha, dat is een vraag die onwijs veel gesteld wordt! Ik krijg genoeg eiwitten binnen, omdat ik groene groentes zoals broccoli en spinazie ook veel eiwitten zitten, alleen geen dierlijke eiwitten.
Ik wil niet 'de vegan zijn die iedereen om probeert te praten', maar uit onderzoek is gebleken in tijden dat men 20% dierlijk eiwit consumeert er meer kans is op ziektes zoals kanker, tumoren etc dan in tijden dat men 5% of minder dierlijk eiwit consumeert, dan kan het zelfs zijn dat het minderen met dierlijke producten een omgekeerde werking heeft op ziekten. Ik weet niet of ik dit nu goed heb overgebracht maar de bron die ik nu gebruik is uit de documentaire "Forks over knives''.
Tuurlijk blijven er altijd mensen zijn die commentaar of kritiek hebben op het veganisme, maar zulke mensen zijn er voor elk dieet. (Nu verwijs ik niet naar jou hoor :P :D )

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 16:55

Hihi... nee was juist nieuwsgierig omdat je dat idd altijd hoort.
Sinds dik 2 maanden ben ik sowieso minder vlees gaan eten en dat bevalt al prima!
Bewust zijn van het feit dat je een dag zonder vlees oid kan vind ik juist super goed :).

In groente zit helaas tegenwoordig wel veeeeeel minder als 100 jaar geleden :( daardoor ben ik juist bang toch te kort te krijg (begrijp mij goed ik ben niet degene die je van het veganistische af wil helpen... zie het juist meer als een uitdaging).

Mijn vriend is alleen giga tegen (alleen al het feit dat ik bewuster ben gaan eten... dat chippie en dat worstje savonds eet ik niet meer mee) daar kan mijn vriend nog niet zo goed tegen...

plus ik kreeg laatste te horen: ik vind je dik veel leuker als dat je zo dun wordt (lief van m, maar voel me nu ik natuurlijke producten gebruik ook zoveel energieker).

Interessant om te lezen wat je eet Julia...mischien pik ik daar wel wat ideetjes nog vandaan :)

Fearn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:04

Ik plaats ook even een lijstje :) Zat eerst in een afval app, maar ben daar weg gegaan vanwege diverse redenen. (kan zijn dat die mensen dit lezen). Ik zou graag toch nog een soort van met mensen willen praten/tips willen ontvangen over mijn lijstjes, maar iets minder direct. Dan leek dit me een fijne weg :)

Ik heb gehoord dat ik te eenzijdig en te weinig eet, dus probeer hier iets aan te doen.

Dit was mijn lijstje van vandaag:

O: Brinta en een zelfgemaakte smoothie (Banaan, melk, magere yoghurt, fruitmix en vanille soya melk)
L: 3 kleine omeletjes met Hüttenkäse, tomaten, peper, rozemarijn kruiden
T: banaan
A: snijbonen stamppot met kleine spekjes

En ik wil vanavond weer eens gaan hardlopen :) Dit probeer ik elke week 2 keer te doen, komt er niet altijd van, maar probeer het wel. Verder badminton ik nog en ga af en toe zwemmen.

Ik ben trouwens al op gewicht (sinds oktober -15kg) :D Maar zou dit ook graag aan willen houden dus wil gezond blijven eten.

Nog even reageren op de rest.

Sharon, ik ga met DBiancaL mee :)

JuliaKamm, knap hoor, en wat fijn dat je dit volhoudt, en je ook beter voelt! Je lijstjes zien er erg goed en lekker uit :P

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 17:34

Hoi Isa,
Wat goed 15 kg eraf! chapeau! :D
Wat eten betreft heb ik een lijstje waar ik mij een week aan hield (hier heb ik zelf nu mijn eigen draai aan gegeven :))

Ook omdat ik aardig wat sport eet ik meer als wat mijn voedingsschema aangeeft.
Omdat ik aan het leren ben voor voedingscoach wordt ik zelf ook gecoacht...
Toch kunnen we erg veel van elkaar leren.
Diëten doe ik niet, ik tel geen calorien maar meet mijn lijf wel wekelijks op gewicht, spiermassa, spierpercentage, vochtbalans BMI etc...
Hierdoor weet ik of ik wel of niet op de goede weg ben.

Omdat ik ook een flinke party animal ben hou ik mij redelijk goed aan mijn schema door de weeks.. maar in het weekend kan ik soms toch echt gaan 'zuipen' opzich is drinken helemaal niet persee verkeerd.
Maar het maakt wel meer kappot als dat het je lichaam wat toevoegt.
Desondanks wil ik wel blijven Leven! obsessies zijn voor mij geen optie (ookal merk ik dat je daar snel ik kunt vallen).

Hou je lichaam bezig door verschillende 'natuurlijke' producten te eten:
ei
kalkoen
avocado
noten
groente
fruit
(dit even globaal)
schijf van 5 (of hoe hij nu nieuw is wordt voornamelijk gesponsord door supermarkten of hoe noem je de voedingsproducenten... niet echt iets om je aan te houden,... en ook zeker moeilijk om van alle groepen dagelijks wat te eten) :)

gezonde voeding is lastig zeker in het milieu waar wij nu in leven... je wordt via tv, supermarkt etc doodgegooid door plakkers met bewuste keuze ed.
Kellogs silhouete moet je slanker maken... maar wel eens opgelet hoeveel suiker (geraffineerd en on geraffineerd er in zit) met alle lastige verschillende bewoordingen aan toe.. (OM GEK VAN TE WORDEN).

We worden (vind ik) tegenwoordig gek gemaakt... punten tellen bij weight watchers Atkins dieet... Sonja Bakker.

jaja ook het boek wat ik nu heb van Fayah Lourens is zo iets... Ik blijf er bij dat gezond verstand (icm coach (voor mij voor de bevestiging)) de beste resultaten kunt boeken).

Wat ik op deze topic lees neem ik mee en haal ik ook tips uit :) ondanks dat ik het niet altijd met alles eens ben...

Desondanks vind ik het fijn en heel goed om elkaars vorderingen te lezen :D

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:43

Julia, ik wil niet vervelend zijn hoor, maar als veganist mag je toch ook geen melk en ei enzo? Dat zit wel in brood, en in pizza deeg ook lijkt me? :D

Ik eet de laatste tijd vooral veel, druk met studie en doe ook weer zo'n drie x per week krachttraining, heb het blijkbaar nodig want val nog steeds af *\o/*

O: 50 gr havermout met water en halve banaan
T: stroopwafel
L: broodje bapao (300 kcal)
T: groot stuk komkommer, een tomaat, 2 maïsbrood met kaas.
A: anderhalve magere Hamburger, salade van groene asperges en tomaten, met balsamico azijn en kruiden.
T: 200 gr kwark met een theelepel marmelade
B: driekwartier paardrijden, 2x 20 min fietsen, een uur krachttraining en op loopband twee x 5 min 12 km/h rennen en 1x 5 min wandelen met 6,5 km/h

Niet het ideale lijstje, maar m'n lichaam is in 'verandermode' en ben er heel blij mee!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:44

Mijn lijstje vandaag:

O: Ontbijt whey sake
T: Banaan
M: Smart Wafer BF
T: /
A: Bami met een beetje kroepoek (normaal eet ik altijd gewoon vlees/groenten/rijst of aardappel, dus voor een dagje mocht deze 'bewerkte troep' (haha) wel!)
D: Skyr met proteinereep
B: Gymnastics dalijk :)

@JuliaKamm: Ik heb juist gehoord dat een gevarieerd dieet het gezondste is. Dus een dag of 2 vis, een dag of 2 vlees, een dag of 2 gevogelte en een dagje vegetarisch. En dan wel met mate natuurlijk, dus 100 gram per dag ofzo. Heb wel eens opmerkingen voorbij zien komen dat (rood & bewerkt) vlees kankerverwekkend is, en dat is waar, maar net zo waar als aspartaam giftig is. Als je er té veel van eet dus. Van vlees moet je echt kilo's en kilo's naar binnen werken per week voordat je van de normale 5% kans op darmkanker naar de 6% kans gaat met overmatige vleesconsumptie. Als je je houdt aan 100 gram per dag en ook nog eens afwisselt met vis, gevogelte en vegetarisch is er geen verhoogde kans op darmkanker. Hoe het zit met andere ziekten weet ik zo niet, maar volgens mij is dat ook hetzelfde: te veel = meer kans.
De gezondste culturen (dus met de minste gevallen van [darm]kanker, hartfalen etc etc) waren bijv. de Inuit (die eten vrijwel alleen maar dierlijke producten, rauw) en IJsland (veel vis, veel melkproducten, ook gevarieerd).
Wij als Nederlanders eten vrij gevarieerd en stonden volgens mij in de top 10 ergens wat betreft gezondheid en dergelijke. Ik zeg niet dat je op moet houden met veganistisch eten (absoluut niet, lekker doen wat je leuk/lekker vindt!), maar ik wil wel aangeven dat mits je gewoon gezond, gevarieerd en met mate eet, je geen verhoogde kans hebt op ziektes zoals darmkanker etcetera. Wel knap dat je het kan hoor! Ik zou het niet kunnen ^^.

@Dbianca: leuk dat je aan het leren bent voor voedingscoach! Tips zijn dan ook van harte welkom haha. Altijd handig :D.
@Sharon: succes!
@Area: volgens mij zit er in brood en pizzadeeg geen melk of ei :). De echte basis is volgens mij bloem, water, gist (en een beetje olijfolie in t pizzadeeg).

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-16 18:52

haha IMANDRA volgens mij hoef ik jou verder niets te vertellen ;) kan eerder wat van jou leren :)