Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:14

Jeetje wat gaan jullie snel :') Ik zal vanavond even bijlezen!

Ik heb gister echt lekker gegeten :9 Lijstje:

O: havermout en een appel
L: salade met feta, kalamata olijven, cherrytomaatjes en een limoen-dille dressing, zakje van die airpops of zo, van die 'gepopte' chips :+
A: halve quiche met geitenkaas en paprika, salade met kip, geitenkaas, komkommer, tomaat, paprika en zelfgemaakte honing-mosterddressing
T: blokje pure chocolade

Beetje mager wel, ontbijt was maar 214 calorieen en lunch 270... Maar goed, ik heb geen honger gehad en ook vrijwel niet bewogen.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:16

Danoesje: ik snap wat je bedoelt en ik zeg absoluut ook niet dat ik tegen het tellen van calorieën ben. Maar ieder zo zijn ding natuurlijk. :)

Het is altijd handig om zoiets in huis te hebben voor noodgevallen. Ik zal eens kijken naar de ingrediëntenlijst want je hebt me nieuwsgierig gemaakt. Ik heb nu 2 keer iets besteld bij Body&fit. De 2e keer hadden ze de plastic potten duidelijk met veel moeite in de doos weten te proppen want de pot met moerbeien was aan één kant helemaal ingedeukt met 2 grote barsten erin. Gelukkig was er niets uit de pot gevallen en smaakten ze nog prima, maar het zou maar lijnzaad of meel zijn geweest. :=
Ik heb dus even een foto gemaakt en naar Body&fit gestuurd met het bericht dat ik begrijp dat ze bestelling graag zo compact mogelijk willen verpakken, maar dat het in dit geval verkeerd is gegaan. De beste man kwam toen zelf met het voorstellen om me €5 korting te geven bij mijn vorige bestellen. Een heel nette oplossing. :D

Oeh, en de oven piept net dat de muffins klaar zijn. *stuitert naar de oven*

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:18

Vind body&fit altijd heel netjes :j Ik heb wel eens een pot pindakaas gehad die was gebroken in de doos.. Kreeg gelijk een nieuwe pot opgestuurd :D

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:20

[MWS] Het gemakkelijkste dieet: 13 kg afvallen dmv snoep!
Je kunt prima knetterongezond eten en toch gezond blijven en afvallen blijkt hier maar weer uit. :P
Je kunt wel heel gezond eten, maar als je te veel kcal binnen krijgt dan kom je alsnog gewoon aan. Ik vind dat het een mooie combinatie moet zijn van gezond en een goede hoeveelheid kcal.

Ik heb een onwijs slecht weekend achter de rug. Door de week gaat het eten helemaal prima, maar in het weekend gaat het mis. Onwijs balen.

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:22

ben echt fan van B&F. Vooral fijn dat ik vandaag bestel, ik t morgen in huis heb en ook nog achteraf kan betalen als ik weer ns net voor mijn loonbetaling zit en dus lege rekening heb:P
Inderdaad goede service, balen wel dat het mis ging met je bestelling! Ha, kun je nu de pannekoeken proberen voor E2,50 :P

http://www.bodyenfitshop.nl/eiwittenwhe ... 0pancakes&

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:23

RusselNuwell, ik denk dat je de plank hier een beetje misslaat... Natuurlijk kun je prima afvallen en toch MacDonalds, snoep, koek, chips en andere bucht eten, zolang je maar een negatieve energiebalans houdt. Helaas hou je dan totaal geen rekening met de micronutriënten, die ook behoorlijk belangrijk zijn voor het functioneren van een mensenlichaam. Gezond is dus totaal iets anders :P

Ik denk dat de 80/20 regel een hele mooie is om aan te houden. 80% verantwoorde keuzes (je moet echt wel aan je micro's komen) en 20% bucht dat je echt niet kan laten staan.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:26

RusselNuwell schreef:
Je kunt prima knetterongezond eten en toch gezond blijven en afvallen blijkt hier maar weer uit. :P
Je kunt wel heel gezond eten, maar als je te veel kcal binnen krijgt dan kom je alsnog gewoon aan. Ik vind dat het een mooie combinatie moet zijn van gezond en een goede hoeveelheid kcal.

Ik heb een onwijs slecht weekend achter de rug. Door de week gaat het eten helemaal prima, maar in het weekend gaat het mis. Onwijs balen.

En dan hebben we het maar niet over de rest van zijn gezondheid, afgezien van zijn cholestorol. :=
Toen ik een jaar op 17 was grenste ik aan het hebben van een eetstoornis. Op dat moment at ik heel weinig en het meeste daarvan was kneiter ongezond. Ik had geen grammetje vet aan mijn lijf, maar het was niet bepaald gezond te noemen.

Het beste is natuurlijk om een goede balans te vinden tussen het juiste aantal caloriëen en gezond eten.

Heb je wel genoten van je weekend RusselNuwel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:28

Cholesterol is ook helemaal niet slecht bij een gezond persoon. Ik heb een veel te hoog cholesterol maar dat is niet iets waar ik me druk om moet maken. Ik ben verder helemaal gezond dus mijn cholesterol kan vrijelijk door mijn bloedbaan stromen zonder schade aan te richten. Cholesterol kan alleen gevaarlijk worden wanneer je ontstekingen hebt in je aderen.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:28

RusselNuwell schreef:

"Normaal gesproken eet Haub ongeveer 2600 kcal per dag. Hij doet een paar uur per week aan sport. Maar in de loop der jaren verzamelde hij toch de nodige vetrolletjes. Zijn Twinkie Diet bestond uit minder dan 1800 kcal per dag. 2/3e daarvan kwam uit repen en cakes, de rest uit magere melk en doperwten. Ook nam hij elke dag een vitamine pil. Na 10 weken was Haub 13 kilogram afgevallen. Het snoepdieet beviel hem prima. "Ik had geen hongeraanvallen.", zei hij. "Het is een extreem gemakkelijk dieet, want je hoeft nooit iets te bereiden. Het is spotgoedkoop."

Hij let toch op wat hij eet om netjes aan die 1800kcal per dag te komen. Dan kun je net zo goed alles eten mits je onder je kcal blijft. Eet jij 's ochtends en 's middags niks en schrans je je zelf helemaal vol 's avonds zul je ook afvallen...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:30

Area51 schreef:
In boekweitwraps zitten iets minder kcal dan in de gewone die je bv uit een pakje bij ah koopt! Dus dat is wel fijn. Maar per wrap alsnog meer dan in bv een boterham... Dus ik zou gewoon een boterham nemen met dan het beleg wat je op je wrap zou doen :P
Tenminste, als je het als lunch eet. Als avondeten zou ik gewoon die wrap nemen, we zo lekker

Brood krijg ik niet weg, dan ben ik direct zwanger... :')

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:30

brrr ik denk dat ik alleen maar zoetigheid echt snel zat ben na een paar dagen hoor! Zit nu al een paar dagen te stress-eten tussendoor, voel me daar echt niet beter op, laat staan als ik zou ontbijten met mars en oreo-koekjes hihihi.
Jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:31

Ik voel me altijd ellendig als ik slecht eet. Ik merk dat ik veel meer energie heb bij een gezond voedingspatroon.

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:33

Het is voor mij ook geen dieet dat ik zelf zou gaan doen hoor :+

En nee, eigenlijk dus helemaal niet genoten Jolien :') Meer zo'n onwijs passief weekend waarin je te weinig energie hebt om iets uit te voeren en dus maar gaat eten... Waarop je je nog rotter voelt en dan nog meer gaat eten. Ik ben in de weekenden altijd bij mijn vader, die heeft altijd snoepgoed in huis. Terwijl ik door de weeks (in mijn studentenhuis) leef op gezond eten en gezonde tussendoortjes.
Gisteren te veel wijn gehad. Vanmorgen gewogen, wat me op zich niet tegen viel, maar die weging kan ik door de wijn niet bepaald betrouwbaar noemen omdat ik nu natuurlijk vrij weinig vocht in mijn lichaam heb.
Dus voor mij zou Haubs dieet ook echt niet werken, want precies wat Kayleigh zegt, ik voel me ellendig bij een slecht eetpatroon. En toch is het zo moeilijk af te leren helaas

danoesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:35

Ik voel toch meer voor die 80/20 in dat geval. Vind een ijsje/wat snoep/koek/etc op zijn tijd erg lekker en kan dat tegenwoordig vaak ook compenseren, dan komt het grotendeels wel goed!

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:56

Maar hoe weet je hoe je aan 80/20 zit?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 13:56

Bijhouden wat je eet

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 13:57

De eiermuffins zijn erg lekker, maar kunnen (voor mij) geen maaltijd vervangen, wel een tussendoortje :)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:16

Kayleigh_ schreef:
Bijhouden wat je eet

Jaa dat begrijp ik, maar hoe weet je dat je dan een 80/20 verdeling hebt?
Wanneer is iets 80 en wanneer iets 20?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:18

Is toch niet zo moeilijk? 80% van je voeding is voedzaam/verantwoord/gezond, name it, daar haal je je micronutriënten uit. 20% mag je invullen naar eigen wens, dus kan ook ongezond zijn. Hoe je procenten berekent kan je vast wel op Google vinden, dat ga ik hier niet uitleggen :P

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-06-15 14:21

Even een aanpassing
O: 2 koppen groene thee mandarijn
T: -
L: 2 eiermuffins en 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: banaan met pindakaas en misschien een beschuitje met boter
A: prei ovenschotel :D

Geen idee wat betreft calorieën

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:23

Dat is echt iets wat je zelf moet uitpuzzelen. De één kiest ervoor om bijvoorbeeld 1 tussendoortje per dag wat ongezonder te houden, terwijl de ander die 20% verwerkt in bijvoorbeeld het werken met pakjes en zakjes tijdens de avondmaaltijd.
Ik mik zelf op 80/20 suikervrij maar dit is echt natte vingerwerk. Die 20% heb ik als buffer voor wanneer het me niet lukt om suikervrij te eten maar er zijn ook dagen dat het me wel lukt om 100% suikervrij eet.

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:26

Nou ik heb hier in ieder geval een heftige motivatiedip... heel veel schoolwerk waar ik enorm tegenop kijk en waarvan ik weet dat ik het móet doen, paarden, spotten en dan ook nog gezond eten (lukt dus niet, schade vandaag; teveel brood, 3 koekjes en 1 kleine ben en Jerry's). Zou me het liefst in mn bed verstoppen momenteel :n
Meestal aardig goed in mezelf een trap onder mn kont geven, maar lukt niet vandaag.

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:27

O: rice krispies, melk, danonino (215 kcal)
M: 2 boterhammen met aarbeienjam, een kommetje tomatensoep en een appel (394)
T: pakje petit beurre koekjes (108)
A: nog geen idee, maar vermoedelijk wordt het VEEL en VET. Examen ging niet goed, dus wil me effe laten gaan. :P

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:27

Bij mij werkt het altijd heel goed om vooraf een lijstje te maken. En ik snap dat het nu rot voelt, maar morgen weer een dag, dan ga je er weer vol frisse moed tegenaan. :(:)

De muffins zijn gelukt! *\o/*
Blueberry-havermoutmuffins

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-15 14:32

Dankjewel Jolien; net gedaan :)