Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:45

Djilna en Hvleni (oid), ik stuur jullie f een pb, wil niet teveel offtopic gaan :D

Naked is mooi! Maar de 3 vind ik nog mooier <3

Als je zondr foundation kunt, zou ik dat ook absoluut doen :j !

Anoniem

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:53

Oh, dan heb ik jullie inderdaad verwisseld!
Ik zou gewoon advies vragen, maar als je zonder foundation kunt, door bijvoorbeeld met concealer te werken, dan zou ik daar voor gaan!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:54

maar begrijp ik goed dat BBcream minder is dan foundation? Een soort dekkende dagcreme? Dat gevoel krijg ik tenminste... Ik gebruik nu ook geen dagcreme oid, in hoeverre is dat volgens jullie een aanrader?
Sorry voor alle vragen, ik ben echt de megaleek. Ben in mijn pubertijd blijven hangen vrees ik qua make-up :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:07

Dagcreme vind ik het allerbelangrijkste van mijn hele routine.
Deze verzorgd en beschermt je huid.

Wat voor type crème je het beste kunt gebruiken is afhankelijk van je huidtype.
Een vette huid heeft een andere crème nodig dan een droge of gecombineerde huid.

BB cream is eigenlijk een voedende dagcreme met een tintje, dus vaak minder dekkend dan een foundation.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:13

Wow ik loop 40 blz achter...

Ik kwam er van de week achter dat de Dior sculpt foundation uit het assortiment is. Wat een drama..

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:26

Goedemorgen dames :D

Dagcreme gebruik ik ook altijd, vind het fijn om iets op mijn gezicht te hebben dat zorgt dat mijn huid een beetje verzorgt en beschermt :)

Ik gebruik nog wel foundation hoor, mijn huid reageert nl erg op temperatursverschillen en dan krijg ik allemaal rode vlekken :+ Maar ik koop dus in principe alleen licht tot mediumdekkende foundations. Heb Bourjois Healthymix die ik met mijn vingers of buffingbrush aanbreng en dan vaak zo dun dat ik het niet eens over mijn hele gezicht doe, werk het dan van binnen naar buiten. En soms de Bobbi Brown stick, maar ook die heel dun. Zie toch nog wel duidelijk verschil tussen wel en geen foundation.
Maar dus niet gewoon dagelijks, alleen als ik bijv een dagje ga stadten, of een feestje heb. Of me echt er niet uit vind zien in de ochtend en tijd genoeg heb :P

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 10:56

Ligt eraan welke BB cream je hebt. Over het algemeen zijn de echte (de aziatische) echt megagoed dekkend, maar die je hier in de standaard winkels koopt, zijn maar matig dekkend. Meer zoals een getinte dagcreme idd. Een echte BB moet ingredienten hebben die de huid écht helpt herstellen en er zijn weinig merken die dat echt hebben. Dan ga je meer naar de high ends of aziatische.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:30

Ik zou dan ook naar een Aziatische BB cream kijken. Hun hebben de formule geperfectioneerd en huidverzorgingsproducten etc. zijn echt van heel hoge kwaliteit. Heb ooit een BB cream van Garnier geprobeerd en wat een PRUT. Zelf vind ik BB cream alleen een beetje onzinnig, maar het is maar wat je zelf prettig vind.

Maar secricible, wil je alleen voor foundation kijken of wil je ook kijken voor make-up voor je ogen enz.?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:34

ik wil in principe ook voor andere dingen kijken, maar wil ook geen 100en euro's uitgeven aan iets nieuws. En dan vind ik de producten van mac best wel pittig geprijsd om zowel voor een basis, als oog-make up, als mascara, als lippenstift enz. enz. te kijken. Zeker omdat ik nog wel oogschaduw thuis heb om mee te oefenen en te prutsen, ook palletjes e.d. ;)
Dus ik ga even kijken hoe het daar loopt, wat zij me adviseren rondom foundation. Als zij idd me met een concealer kunnen helpen dan wil ik nog wel verder kijken naar mooie kleurtjes e.d. :) Idem als ik kan slagen bij de douglas zelf met iets goedkoper geprijsde producten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:36

Mascara zou ik zeker niet van de MAC nemen, heb meerdere geprobeerd, maar ik vond ze niet fijn.
Kun je beter met een Maybelline of Max Factor mascara beginnen.

Zelf vind ik MF Clump Defy heel fijn, maar het hangt er maar net vanaf wat voor soort formule en borsteltje je zelf het fijnste vind.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:38

Ik vind lipsticks van de Hema en Essence of Catrice ook echt prima! Naast MAC heb ik daar het meeste van.

Oogschaduws is ook best wat keuze op budgetvlak. En idd mascara's ook.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:39

Zou gewoon wat budget uitproberen hoor :)
Catrice all matt is een prima foundation voor een mooie prijsje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:42

De Essence Long Lasting Lipsticks zijn echt een aanrader!
Daar heb ik er een stuk of 6 van en ze zijn allemaal fijn, zeker voor nog geen 3 euro :D

Is ook een ruime keuze uit kleuren, dus er zit voor iedereen wel wat tussen.

De L'Oreal True Match foundation is ook heel fijn en is in aardig wat kleuren te krijgen.
Maar dan moet je wel eerst een idee hebben welke kleur je nodig hebt.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:42

tm zondag 25% korting op alles bij ICI Paris, ook online (korting zie je pas in winkelmandje)

True Match had ik vroeger altijd, was idd heel erg fijn. Heb nu nog 1 flesje staan die zo ongeveer leeg is, maar er staat geen kleurnummer meer op. Wil nog steeds een keertje terug met dat flesje om de goede te halen, maar vind het zo stom staan.. Kom je met je lege flesje :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:48

Over L'oreal Paris Nude Magique Eau de Teint hoor ik ook altijd goede verhalen en het is een heel luchtige foundation.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:52

Nou genoeg alternatieven...... alleen ja de kleur is dan lastig.
Toch zou ik als je net begint met make up niet zoveel uitgeven vooral omdat je ook niet weet of je het wel echt veel gaat gebruiken. Ben pas sinds tijdje wat meer geld uit aant geven aan make up :)
En echt niet alle make up bij de drogist is troep ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:53

Die vind ik ook fijn, maar geeft bij mij totaal geen dekking en is met een uurtje of 2 verdwenen -O-
Perfect op de dagen dat mijn huid er super uit ziet en ik alleen mijn rode koontjes wat wil indammen, maar als ik echt een onrustige huid heb, doet hij eigenlijk niks.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:54

Gind die kor5ingen bij ici nou niet bijzonder met 25%, uiteindelijk als je een pas hebt gaat er maar 15% vanaf... met pas gaat standaard altijd al 10% af, staat in de kleine lettertjes! :x

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:54

Niniane, die is heel fijn als je al een bijna perfecte huid hebt :)! Met kleine acne littekens kom je er helaas niet met die foundation..

Weet iemand een goede lijn gezichtsverzorging voor een vocht arme maar gecombineerde huid? Heb nu shiseido maar ben toe aan iets nieuws :D

BelleTessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 12:56

Niniane schreef:
Over L'oreal Paris Nude Magique Eau de Teint hoor ik ook altijd goede verhalen en het is een heel luchtige foundation.

Die gebruik ik. Fijn product, niet mega dekkend maar wel prima voor mij.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:01

allemaal heel erg bedankt, echt top hoor! heb ik heel veel hulp aan :D Ga gewoon er eens inspringen, je moet ergens beginnen toch? :P

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:02

Jup :j
Geen vriendin die met je mee kan om te kijken voor de kleur ofzo?

Eight

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:03

Vooral lekker veel YouTube filmpjes kijken :) dan kan je heel mooie technieken op zoeken om vb oogschaduw aan te brengen waardoor je met een paar oogschaduws veel verschillende looks kunt maken :)!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:04

Voor je een foundation koopt, vraag dan een proefmonster zodat je hem een dag kan testen.
Dan merk je pas hoe hij aanvoelt, of hij goed blijft zitten, etc.

En check de kleur echt altijd in daglicht, dus als ze hem opgedaan hebben, loop dan even naar buiten.
Door de lampen in de meeste winkels ziet een foundation er vaak heel anders uit.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 13:05

nee, helaas niet. Ben voor mijn werk in utrecht, woon zelf in een klein dorpje zonder grote stad in de buurt ;)
Heb wel wat youtube filmpjes bekeken met adviezen daarin hoe je de goede kleur kunt vinden, dus ik ga gewoon proberen ;) Hopelijk is het een beetje druk in de winkel, dan voel ik me niet zo opgelaten als ik al die kleurtjes probeer, haha.

DnT: dat zijn nog supertips. Hebben ze altijd van alle foundations e.d. een monstertje? Want dan zou ik kunnen opteren om een paar testertjes mee te nemen om gewoon eens te proberen ;)