Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

muntdrop

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:11

Pfff door jullie ga ik het dansen wel missen hoor xD.

Net les 13 gedaan. Planks gaan nog steeds zwaar maar dat gaat natuurlijk niet in 1 keer beter. Je hebt ook een oefening waarbij je in een soort squat gaat met je benen bij elkaar en dan je armen in een v omhoog doet, die vind ik ook heel zwaar. Zijn er meer mensen waarbij het bovenlichaam niet zo sterk was/is?

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:12

Is dat die van 30DS? Die is inderdaad erg zwaar := net als push ups, die blijven rot.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:14

Jup jup!

Heb trouwens echt veel meer energie! Stond vanochtend een stuk makkelijker op! Eerst had ik echt periodes waarin ik thuis kwam van de uni en ik eigenlijk gelijk al in mn bed wou gaan liggen :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:38

Wat een intensief schema Spikkel! En goed dat je gewoon zo goede instructie hebt!
Lekker veel afwisseling ook in je schema :)

Jep Muntdrop, die oefening HAAT ik nog steeds heel intens; wat mij betreft de rotste oefening van de hele shred.
En het is nooit te laat om te beginnen ;) Ik doe pas ballet sinds oktober, geïnspireerd door Spikkel!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:46

Die vind ik juist fijn :) de planks met dat gehups, die veracht ik.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 20:56

Bhriseis schreef:
Wat een intensief schema Spikkel! En goed dat je gewoon zo goede instructie hebt!
Lekker veel afwisseling ook in je schema :)

Jep Muntdrop, die oefening HAAT ik nog steeds heel intens; wat mij betreft de rotste oefening van de hele shred.
En het is nooit te laat om te beginnen ;) Ik doe pas ballet sinds oktober, geïnspireerd door Spikkel!

Ik ben juist pas twee maanden gestopt xD. Ik wil eigenlijk ook een abbonoment bij de sportschool, en sparen voor mijn rijbewijs, en paardrijden mis ik eigenlijk ook best wel en, en, en, ik wou dat ik rijk was xD.

Voorlopig hou ik het denk ik bij jillian :')

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 22:50

Oh haha sorry, ja dan snap ik heel goed dat je het weer mist :P

Heb je lang gedanst?

Hier hetzelfde hoor. Al mijn studentencenten gaan eigenlijk helemaal naar mijn hobby's :o Volgens mij eten paarden eurobiljetten... :Y)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:01

Haha ik ken het, maar ik rijd al ruim 4 jaar geen paard meer dus dat scheelt veel in de kosten. :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 00:39

Squats with v-raises..... {:)-:(

(Wat doet die Kerstmuts hier nog??)

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 14:41

Oi... door drukke baan schoot het erbij in vorige week. Ik was bij shred lvl 2 (6e keer) en probeerde steeds een paar minuten buns.

Heb net, na een week geen JM, eerst killer buns lvl 1 en daarna shred lvl 2 gedaan. Was nogal heftig! De reden dat ik het omdraai is omdat de buns na shred te heftig is, en mijn benen een groter probleem zijn (onderlichaam 2 maten groter dan boven). 3) En omdat ik nog niks was afgevallen.
Ga wel spierpijn hebben! Qua telling doe ik dit gewoon tot ze te makkelijk gaan en ga dan naar buns 2 + shred 3.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 15:29

Ah kan me helemaal voorstellen dat het na zo'n tijd een stuk zwaarder is!

Ik heb het idee dat level 2 flink zwaar voor de billen is? Heb nu al 3 dagen spierpijn in mijn bil xD

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 20:32

Aah vandaag was dag 14. Ik had het gevoel alsof ik minder energie had, maar toch ging het beter dan eerst :'). Zelfs de planks helemaal vol kunnen houden. Ik doe de moeilijke variant, maar iets minder explosief. Dus bijvoorbeeld met die jumping jack plank shizzle, dan spring ik iets minder wijd.

Vandaag ook wel veel gelopen op hakken, dus waarschijnlijk dat ik daardoor wat minder kracht in mijn benen had xD

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-14 22:56

Ik ga morgen weer ad slag
Een week pauze gehad ivm een peesontsteking in mijn elleboog

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-14 15:44

Heb gedurende Ripped week 4 nogal verzaakt, maar begin nu weer opnieuw + AB challenge op dag 11. Level 1 Ripped ging vandaag wel makkelijk!

Als ik in NL ben maar eens de rest weer downloaden en wat afwisselen.

Mitch_Beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 11:35

Wat gaat iedereen lekker hier!

Ik ben alweer 3 weken terug uit Oostenrijk dus moest er deze week echt weer aan geloven... Gister opnieuw gestart met level 1 van de shred en nu gaan we weer lekker elke dag aan de gang! Nog 3 keer in de week hardlopen en 1 keer zwemmen erbij en dan hoop ik dat ik snel weer fit en strak in mijn vel zit :D

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:26

Zomer vorig jaar al een keer de 30ds gedaan (en afgerond) maar nu alweer een hele tijd niet gesport, vandaag begin ik weer met lvl 1 :) Ben benieuwd of ik het nog een beetje volhoud :))

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 12:36

Ik ben klaar met shredden. Maatje 38 past weer en ik voel me superfit!
Mijn vetpercentage is afgenomen met 10% !! (van 35 naar 25%)

Maarrr.. nu ga ik over tot krachttraining in de sportschool, want ik wil gespierder worden. Klinkt raar, maar ik wil die laatste 'vetjes' enz er ook af. Maar niet superdun worden, dat staat mij gewoon niet! Oplossing: gespierder :o En daarom heb ik nu een heel trainingsschema (ook bij een speciaal bodybuilders forum - klinkt drastisch, maar het is een forum voor allerlei sportievelingen die aan krachttraining doen :D ).

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:16

Goed bezig!! +:)+
Bij welk forum Sabini?

Ik ben nog niet opnieuw begonnen
Durf het nog niet met met mijn arm
Deadline met veel tekenen..

Het eten gaat redelijk netjes, dus ik hoop dat de schade beperkt blijft :+

solarpleure

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 14:18

Ik heb net na 30 minuten de handdoek in de ring moeten gooien. Er zat al langere tijd een vervelend gevoel in mn onderbenen wat maar niet weg ging, maar nu kan ik niks meer met mn knie. Zo maar eens een afspraak maken bij de fysio.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:21

Sabini schreef:
Ik ben klaar met shredden. Maatje 38 past weer en ik voel me superfit!
Mijn vetpercentage is afgenomen met 10% !! (van 35 naar 25%)

Maarrr.. nu ga ik over tot krachttraining in de sportschool, want ik wil gespierder worden. Klinkt raar, maar ik wil die laatste 'vetjes' enz er ook af. Maar niet superdun worden, dat staat mij gewoon niet! Oplossing: gespierder :o En daarom heb ik nu een heel trainingsschema (ook bij een speciaal bodybuilders forum - klinkt drastisch, maar het is een forum voor allerlei sportievelingen die aan krachttraining doen :D ).

Haha dat is ook mijn plan! Maar ik wil eerst 30 day shred en ripped in 30 afmaken.

En wow van 35% naar 25% is volgensmij flink wat! Is dat alleen van de shred?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 16:38

Zo, eerste keer dr weer op zitten :) ging goed, wel moeite met sommige kracht oefeningen pff!

Wauw wat super goed Sabini, mag je trots op zijn!!

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:01

Dank jullie!

Nouja alleen van de shred.. Dat durf ik niet te zeggen :) Ik loop ook één keer in de week hard en ben op mijn onderhoudsniveau (=1964 kcal per dag) gaan zitten qua voedsel.
En verder: geen brood, geen pasta, geen aardappels, weinig zuivelproducten en veel groente en fruit.

Mijn vetpercentage mag van mij naar 20% :o

De site is: Dutchbodybuilding.com
Daar kun je onder andere van alles te weten komen over trainingsschema's en voedingsschema's. Je kunt er een log bijhouden met daarin progressie van je eigen trainingen. En andere kunnen je tips geven/aanmoedingen/etc.

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:05

Oeh geen brood pasta en aardappels lijkt me wel lastig.

Lunch je dan bijvoorbeeld ook warm?

Ik heb vooral alle chips en koekjes geschrapt, dat scheelt al :'). Deze week zijn trouwens druiven bij AH in de bonus, meteen ingeslagen (A)

Sabini

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 20:59

Haha die druiven van de AH heb ik ook ingeslagen!

Pasta en aardappels mis ik niet. Maar brood wel. Zo af en toe neem ik wel een broodje hoor O:) Of geroosterd brood.
Ik ontbijt met havermout en lunch met crackers/Waza/Matzes e.d. Of met magere kwark, fruit, etc.

Uiteraard laat ik chips en koekjes ook al een tijdje staan. Drie jaar geleden was ik 12 kg zwaarder 'daardoor' :j

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-14 21:11

Aah ja brood is zo lekker makkelijk :). Ik ontbijt idd ook met havermout, daar doe ik een beetje kaneel, koek & speculaas kruiden en een theelepeltje cacao door voor de smaak.

Ik ben verder begonnen mijn eigen brood te bakken, maar dat lukt nog niet super geweldig xD.

Ik heb trouwens best wel moeite met die lunges waarbij je telkens voor en achter afwisselt (30d shred week 2. Ik verlies telkens mijn evenwicht en daardoor kan ik me niet goed op de oefening focussen. Als ik hem een stuk langzamer doe gaat het prima, maar weet niet of dat helemaal de bedoeling is. Iemand tips?