Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Britt20099

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-13 20:41

Misschien Ilssie even nameten op www.afstandmeten.nl? Ik was ook een keer zo blij dankzij endomondo... bleek er niets van te kloppen gahahah

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-13 22:23

Gisteren de eerste keer 5 KM gerend zonder pauze in iets meer dan 33 minuten. Best trots! Ik ging elke km gemiddeld 15 seconde sneller rennen zag ik achteraf :) Heerlijk om mijn eigen muziek te kiezen ipv elke keer dezelfde muziek van Evy.

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 14:20

iedereen goed aan het trainen zo te lezen..
wwillemijn : doe je wel voorzichtig met je achillespees ?

zo ik heb vandaag een ruime 6km Dirtkings erop zitten.. Wat was het ploeteren maar ooh zoo gaaf ! *\o/*

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-13 17:45

Achillespees is weer ok! Had ice power cold gel gekregen om te proberen. Echt top spul! 4 dagen niet gerend en dat spul gesmeerd, en helemaal prima :) Was waarschijnlijk gekomen door de overgang van bos naar asfalt.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 16:49

Vandaag de 5 km gehaald :D
In iets meer dan 39 min en een 'pace' van 7.40 per km en 4-5 wandelmomenten van ong. 2 minuten per moment.

RubyRed

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:07

Super Nancy!

Ik heb het hardlopen helemaal laten versloffen, fiets nu zoveel. Toch maar weer eens mee gaan beginnen.

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-13 17:09

Met de Utrechtse meidenloop met een vriendin de 5 km gerend in 33 minuten. Vind het heel leuk, maar wel erg lastig met alle oponthoud van langzaam lopende mensen die de boel blokkeren. Hadden makkelijk 30 a 31 kunnen halen, maar goed het was verder erg leuk en gezellig! Vooral grappig om op de treinstations de hardloopdames al tegen te komen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:45

even een vraagje...

voor mijn verjaardag een armband gevraagd,voor mp3 speler in te doen.
alleen nu twijfel ik wat,want ik ren nú wel met mp3 speler maar die is terminaal en daarna ga misschien wel met telefoon rennen.
is er een armband waar je iets groters in kunt doen?
of beter een heuptasje?

wat gebruiken jullie om je telefoon/mp3 speler in te doen.

en nog tips qua oordopjes?

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 08:46

Anoniem schreef:
even een vraagje...

voor mijn verjaardag een armband gevraagd,voor mp3 speler in te doen.
alleen nu twijfel ik wat,want ik ren nú wel met mp3 speler maar die is terminaal en daarna ga misschien wel met telefoon rennen.
is er een armband waar je iets groters in kunt doen?
of beter een heuptasje?

wat gebruiken jullie om je telefoon/mp3 speler in te doen.

en nog tips qua oordopjes?

Oordopjes van Sony en Appel vind ik wel fijn. Blijven goed zitten :)

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 09:38

Ik heb zo'n armding voor iphone, daar past zowel mn iphone in als mijn ipod!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 12:24

ik heb nu een klein mp3 spelertje en een htc telefoon maar dat kan zo maar weer veranderen.
dus denk dat een heuptas dan fijner is,ook voor sleutels enzo?

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:19

Leuk dat jullie ook hardlopen naast het paardrijden :) ik vind het fijn te combineren.

Ik ben sinds begin dit jaar het hardlopen wat meer op gaan pakken. Daarvoor deed ik het een beetje in de zomer, maar er zat totaal geen regelmaat in. Nu loop ik gemiddeld 3x per week. Ben er toch mooi wat kilo's van afgevallen en het gaat vrij makkelijk. ik loop regelmatig 10 km, soms langer, zonder tussendoor te hoeven wandelen. begin juni had ik de 5 km tijdens een ladiesrun gelopen in 27:30, zaterdag ga ik een plaatselijke loop doen van 12 km :D

Zo'n armding vind ik persoonlijk niet prettig, voelt een beetje te zwaar aan; en met zonnig en warm weer vind ik het toch jammer om daar niet bruin te worden :D Ik heb een smal heuptasje, één van spibelt. Ideaal voor mijn telefoon en eventueel een sleutel ofzo.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:24

Wauw Javato knap hoor!

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:26

Ben gewoon begonnen met zo'n 10 km schema via Runkeeper, dus dan bouwt het rustig op. Ik had al wel een aardige basisconditie.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:35

Ik heb vorige week voor het eerst 5 km gelopen, en dat was te veel(ik was zo rood als een tomaat, en werd zelfs misselijk)
Dus wil vanavond/morgen proberen 3 km te lopen.

Soms vraag ik me af, of ik ooit 10 km kan lopen.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 14:54

dat kun je toch rustig aan steeds iets verder uitbouwen? en eventueel wat rustiger lopen als je een langere afstand wilt doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 16:13

Ik baal wel,afgelopen week niet gelopen ivm niet fit zijn(keelpijn,helemaal opgezet).
Toen kat laten inslapen,ongesteld en nu wéér/nog niet fit...
Durf niet zo goed te rennen als ik me niet lekker voel.
Dus maar stukje wandelen in het bos,vanavond..

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:11

Ik ken een PT die heel vaak bij mijn werk langs komt en hij wil mij graag helpen voor de Break Out Run (15 km obstakel run) :):)
Yeaahh, dat vind ik wel super fijn!

Ik ga morgen weer een lekker stukje hardlopen. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 17:23

Je kan toch ook een klein stukje gaan DC. Vaak heb je daarna wel een fijn gevoel, geeft vaak wel voldoening. :)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-13 18:22

Ik heb na vorige week ook niet meer gelopen.. Ben telkens zo vreselijk moe, laatste loodjes van school dus 't kwam er even niet van. Hoop deze week weer een keer te kunnen lopen, weer in 't ritme komen :)

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:06

Hallo, ik haak even in als jullie het goed vinden. :)
Ik heb namelijk een vraag en ik hoop dat jullie advies hebben.

Het is namelijk zo dat ik al een tijdje ben aan het lopen. 5 km gaat mij makkelijk af en ik heb ondertussen ook al 2 wedstrijdjes van 5 km gelopen.
Na 11 dagen vakantie (waar ik wel een keer op de loopband heb gerend :P ) ben ik gisteren weer thuis gaan lopen, een rondje van 6,5 km. (Gebruik trouwens runkeeper).
Dit ging prima, tijdens en na het lopen had ik nergens last van.

Maar een uur of 4 erna, toen ik wilde opstaan van de bank om iets te pakken, deden mijn knieën zeer! Na een nacht slapen lijkt het iets minder, de pijn lijkt aan de buiten/zijkant te zitten. Beide knieën, maar rechts is gevoeliger dan links. Vooral de trap af lopen doe ik als een oude oma.
Ik heb er nu advil spray opgedaan.

Kan dit spierpijn zijn of lijkt dit op een soort blessure? Ik vind het zo gek dat ik tijdens en na het lopen geen last had, maar dat de pijn pas na een paar uur is komen opzetten.

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje geruststellen. Ik wil niet meteen naar de fysio rennen, maar als het niet beter wordt zal ik dat natuurlijk wel doen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:11

Heb je goede loopschoenen? Deze klachten heb ik een paar jaar geleden ook gehad toen ik niet met het juiste schoeisel liep.

Watermelon

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:15

Ik heb Nikes speciaal voor het hardlopen. Maar ze zijn niet op maat geadviseerd oid. Dit wilde ik pas doen wanneer ik het hardlopen langer vol zou houden (ik loop nu vanaf vorig jaar september ongeveer).
Heb jij er lang mee gesukkeld of ging het snel over? :)

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:23

Ik ben kort daarna gestopt omdat de klachten aanhielden.

Ik heb anderhalf jaar geleden Asics aangeschaft via een speciaalzaak en sindsdien nooit meer klachten. Heel soms voel ik de binnenkant van mijn rechterknie iets, maar dit komt dat omdat mijn schoenen best veel moeten compenseren aangezien ik nogal krom ben :Y) Dat pijntje is na een nachtje slapen weer verdwenen :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-13 09:38

Ik zou je schoenen wel even laten checken Watermelon, goede schoenen zijn wel erg belangrijk.