Een zonnebankje, nieuwe schoenen,

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Mereltje schreef:Mag ik me hier (weer) melden? Al vaker afvalpogingen gedaan en ook vaker in dit topic (eerdere delen) gereageerd, maar ik had steeds niet genoeg motivatie.
Ik lees nu alweer een tijdje mee en ik vind het heel motiverend om te lezen dat mensen goed bezig zijn en afgevallen zijn! (Top dames!).
Ik wilde zelf graag minimaal 11 kilo kwijt (liefst 16, maar ik kijk eerst hoe die eerste 11 gaan), waarvan ik er nu al 1 kwijt ben, maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem aan als ik begin met diëten en dat is het volgende. Ik eet van mezelf vrij gezond, ik snoep bijvoorbeeld zo goed als nooit. De laatste keer dat ik chocola heb gegeten kan ik me niet herinneren en ik geef ook niks om zoetigheid. Ook sauzen ben ik niet van, ik eet zelden iets met mayonaise bijvoorbeeld. Vet vlees lust ik al helemaal niet, dus ik eet altijd vis, mager vlees of vegetarisch. McDonalds kom ik denk ik 1 keer per half jaar en ga zo maar door. Niks aan de hand zou je zeggen, maar mijn probleem is dat ik dus gewoon veel te veel eet. ik ben pas verzadigd als ik 3 borden avondeten heb gegeten en na een 'normale' portie heb ik nog steeds hongerOh ja en rauwkost bijvoorbeeld vind ik nauwelijks vullen, dus om daar meer van te eten werkt ook niet echt voor mij. Hierdoor grijp ik toch steeds weer naar meer eten en blijf ik aankomen/val ik niets af.
Ik moet mezelf denk ik aanwennen om kleinere porties te eten, want met wat ik eet is niets mis. Maar hoe doe je dat? Ik ben inmiddels alweer 2 weken bezig en omdat ik super gemotiveerd ben hou ik het vol om normale porties te eten, maar het kost wel moeite.
Heeft iemand dit ook gehad? Hoe lang zou het ongeveer duren voor je maag gewend is aan kleinere porties? Ik heb nu al 2 weken flinke honger eigenlijk, maar ik eet niet weinig (gewoon dezelfde porties die mijn tafelgenoten ook eten en dat zijn geen kleine eters volgens mij).
Liin schreef:oei lastig, ik heb dat niet met avondeten maar met brood. daar kan ik een zak van leegeten. Maar ik moet zeggen dat ik na even streng zijn na ongeveer 2 weken genoeg heb aan 2 boterhammen. en bij een keer 3 of 4 ineens propvol zit. Misschien heeft jou lichaam dan langer nodig dan 2weken? Het is iig al goed dat je zo lang doorzet!
edit: misschien ook meer ontbijt en lunch, dat je met minder honger aan de avond begint?
Mereltje schreef:@GiermanLB: ik eet van mezelf al vrij langzaam, ben meestal als laatste klaar als ik met anderen eet, haha. Ik lees altijd dat je lichaam pas na 20 minuten pas merkt dat je vol zit, dus ik wacht altijd netjes op het seintje, maar het komt niet. Mijn maag blijft ook gerust rommelen na het avondetenHoe lang duurde het bij jou ongeveer tot je gewend was aan een kleinere portie?
Het probleem is denk ik echt dat mijn maag enorm is