[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:52

Hahaha heerlijk Nynke, ik zit mezelf voor elke kg een cadeautje te beloven :P
Een zonnebankje, nieuwe schoenen, :o

GiermanLB

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 20:54

hahaha ik heb dat ook! Na 5 kilo mag ik cadeautjes voor mezelf :D

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:01

Volgens mij kunnen gamba's best hoor!

ohh dat is een goed idee!! Een cadeautje over 5 kilo!!! Nu nog iets leuks bedenken :-)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:07

Ik durfde het al bijna niet neer te zetten maar ben dus gelukkig niet de enige :'). Ik heb me afgelopen donderdag voor het laatst gewogen en wil heeeel graag weten of ik onder de 80 zit nu. Zal ik me morgen wegen of zou ik wachten tot woensdagochtend?

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:16

hoeveel woog je donderdag? Als je sindsdien goed opgelet hebt zou ik morgen wegen :+ Anders woensdag!

wel spannend en motiverend om die stomme 8 van de weegschaal te zien verdwijnen!!!!

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:18

Ik woog donderdag 80.2 , heb intussen niks gesnoept en vrijdag, gister en vandaag gesport... En idd ik wil die 8 weg hebben, ook al zou ik 79.9 zijn dan nog is die 8 weg :D.

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:34

Morgen wegen dus :-) Maar goed ik ben heeeel nieuwsgierig haha! Ben je al lang bezig met afvallen? En zoja hoeveel zijn er al af?

Winner91

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:36

Laat je het ons wel weten?

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:38

Ilske: Ik ben sinds 1 januari bezig en afgelopen donderdag was er al bijna 5 kilo af. Ik vond het echt shocking dat ik zo zwaar woog, vooral omdat het niet echt te zien is bij mij. Maar goed heb vanaf augustus 3 maand plat gelegen en kan sinds kort pas weer een beetje sporten. En in al die tijd kwamen mensen aldoor langs met Mac Donalds, BonBon blokken, Milka repen etc etc en uit verveling vrat ik ook alles op... Dus echt flink aangekomen en wil nu echt weer lekker fit en strak worden. Morgen wegen dus haha :D .

Winner: Of course!!

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:41

Ik ga één keer per week bij mijn consulente wegen en dat gewicht houd ik ook aan als 'officieel' gewicht. Thuis weeg ik af en toe ook :)

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:52

wauw nu al -5!!! Dat is heel fijn! Hoeveel moeten er nog af?

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:54

bonjoy een gewichts consulente is een goede stok achter de deur he! Extra pijnlijk als je dan teveel hebt gegeten en bent aangekomen..

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:54

Hier sinds 2 januari 78,8 naar vandaag 72,9. *\%/*
Dus in 18 dagen -5,9kg maar dat is wel inclusief ka's van de ongesteldheid van 2 januari.
Dus eigenlijk -3,9kg *\o/*

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:56

Mag ik me hier (weer) melden? Al vaker afvalpogingen gedaan en ook vaker in dit topic (eerdere delen) gereageerd, maar ik had steeds niet genoeg motivatie.
Ik lees nu alweer een tijdje mee en ik vind het heel motiverend om te lezen dat mensen goed bezig zijn en afgevallen zijn! (Top dames!).

Ik wilde zelf graag minimaal 11 kilo kwijt (liefst 16, maar ik kijk eerst hoe die eerste 11 gaan), waarvan ik er nu al 1 kwijt ben, maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem aan als ik begin met diëten en dat is het volgende. Ik eet van mezelf vrij gezond, ik snoep bijvoorbeeld zo goed als nooit. De laatste keer dat ik chocola heb gegeten kan ik me niet herinneren en ik geef ook niks om zoetigheid. Ook sauzen ben ik niet van, ik eet zelden iets met mayonaise bijvoorbeeld. Vet vlees lust ik al helemaal niet, dus ik eet altijd vis, mager vlees of vegetarisch. McDonalds kom ik denk ik 1 keer per half jaar en ga zo maar door. Niks aan de hand zou je zeggen, maar mijn probleem is dat ik dus gewoon veel te veel eet. ik ben pas verzadigd als ik 3 borden avondeten heb gegeten en na een 'normale' portie heb ik nog steeds honger := Oh ja en rauwkost bijvoorbeeld vind ik nauwelijks vullen, dus om daar meer van te eten werkt ook niet echt voor mij. Hierdoor grijp ik toch steeds weer naar meer eten en blijf ik aankomen/val ik niets af.
Ik moet mezelf denk ik aanwennen om kleinere porties te eten, want met wat ik eet is niets mis. Maar hoe doe je dat? Ik ben inmiddels alweer 2 weken bezig en omdat ik super gemotiveerd ben hou ik het vol om normale porties te eten, maar het kost wel moeite.
Heeft iemand dit ook gehad? Hoe lang zou het ongeveer duren voor je maag gewend is aan kleinere porties? Ik heb nu al 2 weken flinke honger eigenlijk, maar ik eet niet weinig (gewoon dezelfde porties die mijn tafelgenoten ook eten en dat zijn geen kleine eters volgens mij).

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 21:57

Malima ook al goed bezig!! Goedzooo :-) Ik hoop dat ik binnenkort ook zo'n goede berichten kan posten hihi

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:01

Mereltje schreef:
Mag ik me hier (weer) melden? Al vaker afvalpogingen gedaan en ook vaker in dit topic (eerdere delen) gereageerd, maar ik had steeds niet genoeg motivatie.
Ik lees nu alweer een tijdje mee en ik vind het heel motiverend om te lezen dat mensen goed bezig zijn en afgevallen zijn! (Top dames!).

Ik wilde zelf graag minimaal 11 kilo kwijt (liefst 16, maar ik kijk eerst hoe die eerste 11 gaan), waarvan ik er nu al 1 kwijt ben, maar ik loop steeds tegen hetzelfde probleem aan als ik begin met diëten en dat is het volgende. Ik eet van mezelf vrij gezond, ik snoep bijvoorbeeld zo goed als nooit. De laatste keer dat ik chocola heb gegeten kan ik me niet herinneren en ik geef ook niks om zoetigheid. Ook sauzen ben ik niet van, ik eet zelden iets met mayonaise bijvoorbeeld. Vet vlees lust ik al helemaal niet, dus ik eet altijd vis, mager vlees of vegetarisch. McDonalds kom ik denk ik 1 keer per half jaar en ga zo maar door. Niks aan de hand zou je zeggen, maar mijn probleem is dat ik dus gewoon veel te veel eet. ik ben pas verzadigd als ik 3 borden avondeten heb gegeten en na een 'normale' portie heb ik nog steeds honger := Oh ja en rauwkost bijvoorbeeld vind ik nauwelijks vullen, dus om daar meer van te eten werkt ook niet echt voor mij. Hierdoor grijp ik toch steeds weer naar meer eten en blijf ik aankomen/val ik niets af.
Ik moet mezelf denk ik aanwennen om kleinere porties te eten, want met wat ik eet is niets mis. Maar hoe doe je dat? Ik ben inmiddels alweer 2 weken bezig en omdat ik super gemotiveerd ben hou ik het vol om normale porties te eten, maar het kost wel moeite.
Heeft iemand dit ook gehad? Hoe lang zou het ongeveer duren voor je maag gewend is aan kleinere porties? Ik heb nu al 2 weken flinke honger eigenlijk, maar ik eet niet weinig (gewoon dezelfde porties die mijn tafelgenoten ook eten en dat zijn geen kleine eters volgens mij).

Dat heb ik ook! Ik eet gerust 2 flinke borden boerenkool op, met een toetje en dan denk ik om 8 uur, hee honger!
Ik lijn nu vanaf begin januari, en ben langzaam aan het afbouwen. Ipv van die 2 flinke borden, eerst maar is 1,5, dan 1 en dan maar weer is minder eten.
Als ik gewoon normale porties ging eten, dan had ik zo honger!!

wat ook helpt is goed kauwen. Bij mij is het hap sloek weg :+ Als ik erover na ga denken en meer kauw op me eten, ookal vind ik dit stom, heb ik wel sneller het gevoel van me honger is weg (ik laat nu soms zelfs iets liggen)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:03

Ongemerkt eet ik steeds minder (zie het pas wanneer ik alles op de eetmeter invoer) :=

Kwam vandaag op 1303 kcal. Ben nu nog maar twee crackers aan het eten... Volgens het apparaat ik de sportschool zou mijn basisstofwisseling al 1570 nodig hebben. Afgelopen week was ik 2 kg afgevallen en toen at ik rond de 1700 kcal per dag.

@ Mereltje: ik ben 1,5 week bezig en merk dat ik gewoon minder honger heb nu. Eet ook minder suiker en minder boterhammen, dus zeker minder koolhydraten dan voor ik begon. Dat scheelt ook denk ik. Al eet ik volgens de eetmeter gewoon normale hoeveelheden khd.

Malima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:04

Ik eet eerst een kom sla met augurk, komkommer en geitenkaas en daarna eet ik mijn gewone avondeten, maar een stuk minder als dat ik eet zonder sla.

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:09

@ afiera: ik ben nu 2 weken bezig en ik merk helaas nog helemaal niks. Suiker at ik al nauwelijks (zoetigheid sowieso niet en ook weinig kant en klaar producten bijvoorbeeld) en boterhammen eet ik ook niet veel, dus ik kan daar niet mee minderen. Ik eet bijvoorbeeld als ontbijt sojayoghurt met wat fruit en als lunch soms wel boterhammen, of crackers of een salade. Wel fijn dat jij merkt dat je minder honger krijgt, lijkt me toch wel een stuk makkelijker :)

@GiermanLB: ik eet van mezelf al vrij langzaam, ben meestal als laatste klaar als ik met anderen eet, haha. Ik lees altijd dat je lichaam pas na 20 minuten pas merkt dat je vol zit, dus ik wacht altijd netjes op het seintje, maar het komt niet. Mijn maag blijft ook gerust rommelen na het avondeten :)) Hoe lang duurde het bij jou ongeveer tot je gewend was aan een kleinere portie?

Het probleem is denk ik echt dat mijn maag enorm is :=

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:10

oei lastig, ik heb dat niet met avondeten maar met brood. daar kan ik een zak van leegeten. Maar ik moet zeggen dat ik na even streng zijn na ongeveer 2 weken genoeg heb aan 2 boterhammen. en bij een keer 3 of 4 ineens propvol zit. Misschien heeft jou lichaam dan langer nodig dan 2weken? Het is iig al goed dat je zo lang doorzet!

edit: misschien ook meer ontbijt en lunch, dat je met minder honger aan de avond begint?

ilske

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:13

Bij mij werkt flink wat water drinken voor het eten ook goed!! En "lijn"eten vind ik vaak niet zo lekker als mijn normale gezonde gerechten zodat ik minder eet..

Maar dat is wel iets anders omdat ik niet te veel eten door honger maar omdat ik het te lekker vindt. .

Mereltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:17

Liin schreef:
oei lastig, ik heb dat niet met avondeten maar met brood. daar kan ik een zak van leegeten. Maar ik moet zeggen dat ik na even streng zijn na ongeveer 2 weken genoeg heb aan 2 boterhammen. en bij een keer 3 of 4 ineens propvol zit. Misschien heeft jou lichaam dan langer nodig dan 2weken? Het is iig al goed dat je zo lang doorzet!

edit: misschien ook meer ontbijt en lunch, dat je met minder honger aan de avond begint?

Dat is wel een goed idee, ik zou zeker meer kunnen lunchen!
Na mijn ontbijt zit ik altijd al aardig vol, dus dat zit wel goed denk ik.

Jullie berichten geven me wel moed, mijn lichaam heeft misschien inderdaad iets langer nodig, maar hopelijk komt dat ook na een tijdje goed.

GiermanLB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:17

Mereltje schreef:
@GiermanLB: ik eet van mezelf al vrij langzaam, ben meestal als laatste klaar als ik met anderen eet, haha. Ik lees altijd dat je lichaam pas na 20 minuten pas merkt dat je vol zit, dus ik wacht altijd netjes op het seintje, maar het komt niet. Mijn maag blijft ook gerust rommelen na het avondeten :)) Hoe lang duurde het bij jou ongeveer tot je gewend was aan een kleinere portie?

Het probleem is denk ik echt dat mijn maag enorm is :=

Ik ben nu 3 weken aan het minderen, ik eet nog wel redelijk veel (4 aardappels en 3 flinke opscheplepels groente), maar eerder kon ik het dubbele ruim op. Ik eet nu vaak een uur na het eten een toetje (schaaltje yoghurt) en dan rond 9/half 9 een appel en dan red ik het wel aardig

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:22

Ilske: Ik wil sowieso naar de 70 kg. Ik noemde ook 65 kg maar Winner zei dat dat met mijn lengte ( ben 1.80 ) misschien wel te licht is en daar heeft ze misschien wel gelijk in. Dus eerst nog maar eens 10 er af! En wellicht dat ik dan denk 68kg is mooi, dan heb ik wat speling. Maar wil vooral een 'sterk' en gezond lichaam dus ben best wel spiergericht bezig en met spieren kan ik met 70 kg misschien ook wel superstrak zijn.

Ik doe s'ochtends een shake, vind ze zo lekker dat ik er s'avonds al naar uit kijk :'), s'middags 2 bruine boterhammen, tussendoor 2 crackers of een banaan en s'avonds probeer ik zo min mogelijk kh te eten, let ik op het vetgehalte en schep gewoon 1 keer op. En woensdag mag ik dus als avondeten zelf beslissen wat ik wil, dit helpt mij echt enorm zo'n avond. Verder drink ik er altijd een beker groene thee bij en dat vult ook enorm. Wij eten vaak rond 18.00 / 18.30 en daarna neem ik ook niks meer. Heb nog steeds wel zin in wat lekkers s'avonds maar dat zal voorlopig ook nog wel blijven, ben een enorme zoetekauw. En oja aardappels eet ik niet.

YMJArabians

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-13 22:24

ilske schreef:
bonjoy een gewichts consulente is een goede stok achter de deur he! Extra pijnlijk als je dan teveel hebt gegeten en bent aangekomen..

Ik eet op het moment niets, enkel mijn maaltijdvervangers ;)