[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Frummels

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:18

Ik denk dat ik die strakjes even ga kopen! Als het niet (goed) werkt dan kan ik morgen die SOS alsnog gebruiken en als het wel werkt stuur ik SOS terug :) Bedankt voor de tip!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 16:16

Oke ik heb de verfverwijderaar van kruidvat gekocht met als resultaat een koper lichtbruine kleur. Niet echt mijn eigen kleur dus haha :+ ik zit nu met een licht asblonde (8.1) kleur van loreal in m'n haar en ga die zo uitspoelen. Ben benieuwd wat dat uitgehaald heeft..

Edit: oke, nu is het weer net zo donker als voor het ontkleuren, pff dit schiet niet op hoor jongens ;(
Ik ga er van de week denk ik maar gewoon heel veel highlights in laten zetten..

Yinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:37

Ik zou even langer wachten dan van de week. Je hebt je haar nu blootgesteld aan 2 keer verven en verfverwijderaar. Wel zijn highlights de beste manier.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 18:45

ik zou het wel even wat rustiger aandoen met je haar! Je hebt kans dat het nog afbreekt ook, dan heb je helemaal een probleem. Ik vind dat bruin je heel goed staan, ik snap dat je het niet wil houden, maar wacht anders even een maand ofzo. Als je nou voor paal liep, maar dat is dus niet zo. Geef je haar de tijd om te herstellen en daarna idd high-lights erin. :)

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 20:47

Frummels, ik zou inderdaad je haar even een paar weken rust geven en het dan nog eens proberen.

Maar die verfverwijderaar klinkt wel ideaal. Ik heb ook mijn haar van donkerblond naar een bruintint die iets te hardnekkige kopertinten heeft geverfd, en nu wil ik ook graag mijn eigen kleur terug.

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:22

Mag ik hier iets vragen?

Ik kan het met google niet vinden en durf niet zo goed te experimenteren :=

Aantal weken geleden mn haar rood laten verven. Vervaagt uiteraard, helaas.

Dus net bij kapper gevraagd naar een opfrisproduct en pigment meegekregen (keune tinta color). Volgens de kapper moet ik het direct aanbrengen (alsof het verf is zoals ik het begreep), maar heb ook wel eens gehoord dat je dat mengt door conditioner en op die manier de kleur opfrist?

Ik probeerde het te vragen aan mn kapper, maar het ging een beetje warrig :+

Kan iemand me hier meer over vertellen? :)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 16:53

Ik denk dat het allebei kan. Dat door je conditioner mengen gewoon gedaan wordt om tijd te besparen.

Ik had zelf rode shampoo. werkte echt heel erg goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 18:27

Ik twijfel weer eens of ik een pony zal laten knippen of niet..

Afbeelding
meest recente foto, zonder pony

Afbeelding
met pony.. foto is al ruim jaar geleden en beetje scheve pony maar gaat even om het idee :)

Meningen please ? (a)

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:06

ik vind zonder pony mooier.

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:52

Ik vind zonder ook mooier, al kan je die pony goed hebben :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:54

Ik vind met pony leuker! Vind die kleur je ook heel goed staan :)

Mijn kapster komt volgende week donderdag om eens te kijken wat we aan mijn kleur gaan doen :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 20:01

Bij de foto van vorig jaar was ik ook nog wat steviger dan nu dus dat zie je ook wel goed in mijn gezicht.. K ga er nog even over na denken sowieso :)

@Frummels wat voor haarkleur heb je nu dan en waar wil je heen?:D

evaac

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:19

Na mn haar heel lang (echt jaren) bruin gehad te hebben heb ik mn staart er in januari af laten knippen, en ging ik naar een boblijn (haar is gedoneerd) dit is later geblondeerd (zelf gedaan) en toen ben ik naar echt kort haar gegaan (P!nk kapsel, niet dat opgeschoren) dat paars/rood geverfd, dit is door de zon erg gebleekt en wilde het weer blond hebben. Echter was dit niet zo'n succes en werd ik een worteltje, mn grootste angst, maar ik vond de kleur stiekem toch wel grappig. Paar keer gezwommen en 1x blondspray van vriendin geleent, nu ist best blond maar veel uitgroei. Nu wil ik het weer laten knippen omdat het erg lang word.. Hier een foto van wat ik allemaal had, wat vinden jullie t mooist, ook kwa kleur?
Hier lang haar http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 17c14a.jpg
Boblijn bruin: http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... 9639be.jpg
Heb even geen goede foto van blonde bob.
Paarsrood kort (zat echt stom daar :( )http://i1174.photobucket.com/albums/r619/evastapper/stapperbijcar_zps938fca17.jpg
En als laatste blond kort: http://i1174.photobucket.com/albums/r61 ... e74762.jpg
Welke vinden jullie het leukst, of andere suggesties? Ook voor de kleur
Bedankt!
Eva

Ssmarty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:19

@ Annett1990, ik vind mét pony mooier!
Je ziet inderdaad dat je op die foto een wat voller gezicht hebt.
Ik dacht eigenlijk dat dat door de pony kwam, maar dat is dus niet zo. Dan zou ik zeker een pony laten knippen :D.
Die kleur van de tweede foto staat je inderdaad ook heel goed!

@ evaac, ik vind die rood-paarsachtige kleur je het mooiste staan! Blond vind ik het minste.
Verder vind ik allebei de korte modellen je wel leuk staan.
Maar als ik echt moet kiezen gaat mijn voorkeur toch uit naar de bob-lijn. En dan dus in rood-paars.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 23:31

Ooh lastig dit :P 2 zeggen wel doen en 2 zeggen niet doen :P

@evaac k vind t echt lastig vind alles eigenlijk wel leuk, kort staat je wel, lang ook. Dus met mijn mening kan je niet zo veel haha :P

ssssuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 00:15

Ik zeg zonder pony! Ik vind je op de bovenste foto vriendelijker ogen haha

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 01:38

Op de bovenste lacht ze ook en de onderste niet. :D

Ik vind met pony leuker en die kleur staat je inderdaad goed!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:50

Ik heb eigenlijk niks bijzonders gedaan.. Ben ook van donkerbruin naar blond gegaan..
Denk dat je even moet afwachten wat je kapper je aanraad, want is overal verschillend.
Wat je zou kunnen doen is soms een keer een maskertje in je haar doen en een andere shampoo die misschien beter is voor blond haar.

@ssssuus haha dat zal ook wel komen omdat op de bovenste foto mn vriend (nu ex) er ook bij was. was fotoshoot samen met hem dus ik glunderde sowieso helemaal :P

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:11

Ik verzorg mijn haar niet speciaal, was het alleen met een vochtinbrengende shampoo/conditioner. Lekker gemeen, maar het kan gelukkig tegen een stootje :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:37

Ik ben benieuwd, het wordt wel een flinke aanslag op mijn haar maar ik doe het gewoon, ik wil het al jaren. Het wordt echt wit, heel gaaf.

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:38

Als je van tevoren even een fijn haarmasker koopt (of een pot kokosolie) en die na afloop in je haar gooit (of drie keer :P) dan komt het helemaal goed!
Mag ik de volgende keer ook doen, mijn haar is nogal snottig aan de onderkant. Moet naar de kapper dus. Alleen de kapper heeft geen verstand van mijn haar :c.

zythe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:53

ff een vraagje mijn haar was best heel blond geworden door high lights en de zon. heb er donkere verf in gedaan bruin maar zo'n spijt t word wel lichter maar wil weer terug naar blond, ik wil graag de ontkleuring van de kruidvat kopen die zonder peroxide maar ben bang dat het oranje word omdat ik best wel rood pigment in mn haar heb. heeft iemand hier ervaring mee?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:17

lieveli schreef:
Ik ben benieuwd, het wordt wel een flinke aanslag op mijn haar maar ik doe het gewoon, ik wil het al jaren. Het wordt echt wit, heel gaaf.

Lee het kan waarschijnlijk niet in een keer hè. Maar ik gebruikte kokosolie van de tuinen dat gebruikte ik als masker. Verder gebruikte ik een gewone shampoo maar nu ben ik overgestapt naar een speciale lijn van kerastase, met een masker. Heb nu die voor heel erg beschadigd haar maar je heb je ook voor minder beschadigd. Het is een rib uit je lijf maar het is zo'n fijn spul en je doet er wel twee maanden mee.

Verder borstel ik het niet als het nat is, en gebruik ik een tangle teaser, maar geloof niet dat jij je haar borsteld :') en ik föhn het niet, maar als je dat wel doet zou ik er hitte bestendig serum in doen.

Zo dat waren mijn tips :))

Mijn haar is paars nu :))

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 22:52

zythe schreef:
ff een vraagje mijn haar was best heel blond geworden door high lights en de zon. heb er donkere verf in gedaan bruin maar zo'n spijt t word wel lichter maar wil weer terug naar blond, ik wil graag de ontkleuring van de kruidvat kopen die zonder peroxide maar ben bang dat het oranje word omdat ik best wel rood pigment in mn haar heb. heeft iemand hier ervaring mee?

Ik zag dat Syoss ontkleuring heeft met op de verpakking garantie dat je haar niet oranje of geel wordt. Ik weet niet of het echt werkt, maar je kan het eens proberen? :)