[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:43

Maar normaal ben ik op dag 2 en uiterlijk dag 3 van de stopweek wel ongesteld, heb nu ook nog geen symptomen? Ik wacht nog wel even af dan, kan toch niks anders :D

edit: mijn darmen zijn trouwens wel gigantisch aan het rommelen..

xDon

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 10:53

Ik heb een rare vraag, en hopelijk heeft iemand een antwoord op mijn rare vraag.
Woensdag heb ik mij multiload spiraal laten zetten, vanaf vanmorgen zit dat ding me niet lekker kan het zijn dat die gezakt is? Of is mijn lichaam nog aan t klooien met dat ding?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:05

Wat is een multiload spiraal?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:29

Volgens mij een koperspiraal.
Zelf heb ik ook een koperspiraal alleen ander merk, vanaf dag 1 zat die van mij gewoon goed, niks raars aan gevoelt.
Kun je dit niet met de HA bespreken voor eventueel een echo ? Ik heb die namelijk ook al na 1 week gehad omdat het een twijfel geval was of hij goed zou zitten...

Ik heb overigens nu al een paar dagen menstruatie krampen, maar er komt nog steeds niks....
Pfff....

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:32

Koperspiraal inderdaad!
Heb over 6 weken een afspraak staan voor een echo maar omdat hij woensdag pas gezet is weet ik niet of m'n lichaam aan t kloten is of dat mijn lichaam ineens die draadjes opmerkt?

Weet even niet heel goed wat ik ermee aan moet...

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 15:51

Ah koperspiraal dus :j
Wat bedoel je precies met 'niet lekker'? Heb je krampen of een ander soort pijn?
Verdere klachten zoals koorts of zoiets?

Het is heel gewoon dat je lichaam moet wennen aan de spiraal en dat je daar wat last van krijgt. De een heeft dit meer dan de ander. Zakken etc kan ook, maar ik vermoed dat je baarmoeder is bijgekomen van de 'schok' van het zetten en nu wat krampen geeft om het vreemde ding eruit te werken. Dat is een rotgevoel, maar helaas wel normaal.
Goed dat je sowieso een echo krijgt, dat geeft je straks wel echte zekerheid. Mocht je echt twijfelen dan kun je altijd je HA even bellen natuurlijk.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:24

Krampen heb ik wel ja maar dan adem ik even een paar keer heel rustig en dan gaat het wel weer. Het gevoel is nu meer alsof ik een tampon in heb die ik moet vervangen zeg maar (sorry ik kan het niet anders uitleggen)

Ik moest van de arts ook nog een strip doorslikken ivm zeker weten tot hij goed zit :)

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:31

Goh ik hoefde helemaal geen strip meer door te slikken, mijn arts zei dat hij meteen betrouwbaar is...
Na 1 week wist ik het ook zeker door die echo daar niet van hoor, maar wat een wisselende adviezen worden er soms gegeven.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 17:52

Ah okee. Kan zijn dat je baarmoedermond geirriteerd is door de draadjes die er zitten, ik herken wel iets van het gevoel dat je beschrijft. Heb je ook een beetje angst dat je hem gaat verliezen als je naar de wc gaat? Dat had ik in het begin namelijk ook, het idee dat hij er zo uit zou vallen.

Ik hoefde overigens ook geen pil meer te slikken, maar heb toch maar even voorzichtig gedaan tot ik mn echo had gehad.

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:02

Ja ik durf geen druk te zetten, dus bv met naar het toilet gaan doe ik inderdaad heel voorzichtig!
Ik had de arts gevraagd wat nu? (Overigens een nare arts) toen zei ze slik nog maar een strip door totdat je de echo hebt gehad, anders had ik dat inderdaad ook wel gedaan t is een kopersspiraal dus moet geen kwaad kunnen denk? Ergens ben ik wel bang dat het niet veilig genoeg is maar ook hier moet ik me maar overheen zetten denk?

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:29

Geen druk durven zetten had ik in het begin ook, ik drukte er nog een toiletpapiertje tegen aan, alsof ik het zo tegen kon houden ofzo :))
Kun je niet gewoon terug gaan en zeggen dat je al eerder een echo wilt, omdat je het idee hebt dat hij aan het uitzakken is?

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-13 18:36

Ja ik wacht nog even af en dan kan ik na het weekend altijd even bellen, wil alleen absoluut niet bij diezelfde arts en weet niet of ik dan eerder terecht kan! Maar ik wacht het even af en dan kijk ik na t weekend even wat m'n lichaam doet ;) het is iig al fijn om toch te lezen dat k niet de enige ben met dat rare gevoel!

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 00:30

Hallo allemaal. Hier even een vraagje. Ik ben nu 9 dagen geleden gestopt de pil. Sinds gisteren buikkramp. En vanavond een slijmprop verloren. Ik lees heel veel op internet maar ik vraag me toch af of dit m'n eisprong kan zijn?

Gerritt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 21:56

annewill schreef:
Hallo allemaal. Hier even een vraagje. Ik ben nu 9 dagen geleden gestopt de pil. Sinds gisteren buikkramp. En vanavond een slijmprop verloren. Ik lees heel veel op internet maar ik vraag me toch af of dit m'n eisprong kan zijn?

Je lichaam is in de war omdat hij zijn dagelijkse dosis hormonen dus niet krijgt... slijm kan duiden op een eisprong. Niet geheel onlogisch want het niet pil slikken maakt je weer vruchtbaar.

annewill

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-13 22:48

Oké. Ja dat mijn lichaam in de war is heb ik door. Maar alles beter als die hormonen.

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:37

:wave: *kruipt onder mee-lees-steen vandaan* :D

Ik gebruik de nuvaring, ik word steeds korter en later ongesteld lijkt het wel.
Vorige week zaterdag de ring eruit gehaald, donderdagmiddag ongesteld, zaterdagochtend over....
Maar nu werd ik vanmorgen wakker en kon ik weer aan de tampons... -O-
Wie heeft dit ook wel eens meegemaakt of weet wat dit kan inhouden?

Bopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-13 12:49

Hallo, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, want ik zit met een probleem met de pil.

Allereerst zal ik mijn situatie uitleggen.

Een paar jaar geleden ging ik naar de huisarts met klachten over een onregelmatige cyclus en hele erge bloedingen en krampen als ik ongesteld was. Ik kreeg toen een minipil voorgeschreven om dit te verhelpen. Het hielp wel tegen de ernstige bloedingen, maar kwam door deze pil wel heel erg aan waardoor ik overal lelijke striemen kreeg. Uiteindelijk was ik weer met deze pil gestopt en viel ik weer geleidelijk af. Nu ongeveer 10 maand geleden ben ik weer naar de huisarts gestapt met hetzelfde probleem (onregelmatige cyclus, erge bloedingen en krampen) en weer adviseerde hij mij de pil. Dat vond ik prima, al vroeg ik wel om een pil die mij niet dik zou maken. Ik kreeg dus de Yasmin pil voorgeschreven. Zo gezegd, zo gedaan ben ik die pil gaan slikken, en inderdaad werd ik er niet dik van en werd mijn cyclus regelmatig. Alleen kreeg ik wel bijna elke dag ontzettende hoofdpijn, waar mijn schoolwerk erg onder leed. Toen ik weer een nieuwe set pillen bij de apotheek wou halen kreeg ik een goedkopere variant mee. Een tijd later trokken de hoofdpijnen wel weg, maar werd ik erg somber, heb nergens meer zin in, ben alleen maar chagrijnig, ik zag mijn hele school en leven niet meer zitten en ben elke dag alleen maar heel erg moe en wil alleen maar in bed liggen en niks doen. Ik ben bang dat deze bovenstaande klachten door de pil komen, want daarvoor was ik altijd vrolijk en had ik nergens last van, op de hevige krampen en bloedingen tijdens het ongesteld zijn na dan. Ook zijn de hevige bloedingen en krampen gewoon gebleven. Ik heb ook geprobeerd om de pil door te slikken, maar na drie weken krijg ik toch de krampen en na vier weken breekt het gewoon door.

Ik zit er dus over te denken om er nu per direct mee te stoppen, omdat ik me al lange tijd gewoon niet goed voel en ik denk dat dat door de pil komt.

Ook ben ik met de vermoeidheidsklachten naar de huisarts gegaan en heb ik bloed laten prikken, daar is niks uitgekomen.

Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben ! :)

FairLady_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:02

ik lees best veel mee.

ik wil even op irissahorse reageren.

mijn nicht slikte ook vroeger de Yasmin. de yasmin is een nieuwe generatie pil dat je er inderdaad niet dik van wordt etc. de kans op trombose etc. is wel stuk hoger dan met bijvoorbeeld de migroginon.
helaas heeft mijn nicht een longembolie gehad waardoor ze op 17 jarige leeftijd is overleden.

\als jij je zo slecht voelt door deze pil zal ik er heel snel mee stoppen.

is voor jouw een spiraaltje niet een idee?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:18

xDon schreef:
Krampen heb ik wel ja maar dan adem ik even een paar keer heel rustig en dan gaat het wel weer. Het gevoel is nu meer alsof ik een tampon in heb die ik moet vervangen zeg maar (sorry ik kan het niet anders uitleggen)

Ik moest van de arts ook nog een strip doorslikken ivm zeker weten tot hij goed zit :)

durf je te voelen?
heb de eerste paar dagen behoorlijk last gehad van het laten zetten, maar nu is het eigenlijk prima (2 maand later helemaal geen klachten meer.)

@fiebie, ik had wel last (naja last) van een enorm lichte menstruatie, 2 daagjes lichtjes wat vloeien.
misschien omdat de ring je lichaam laat denken dat het zwanger is en daarom geen slijmvlies opbouwt?
of is dit vreemd van mij om te denken.
Nu met het spiraaltje verlang ik soms naar die lichte menstruaties, maar qua hormoonbuien laat ik het lekker zo :D

@ irissahorse, heb jij anti-conceptie nodig?
anders is het misschien een idee om de pil even te laten liggen, ik werd op zijn zachtst gezegd moordlustig en suicidaal van hormonen.
misschien kan een vrouwenarts je verder helpen :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:24

Hoi dames! Ik heb een wat specifieke vraag betreft anticonceptie en ben vooral op zoek naar ervaringen. Omdat ik een vorm van hoofdpijn heb die onder andere getriggerd wordt door hormonen zie ik het niet zo zitten om erg veel hormonen te slikken in de vorm van de pil. De hoofdpijn is dusdanig erg dat mijn leven er ernstig door beïnvloed wordt als ik triggers niet uit de weg ga, dus daar begin ik liever niet aan. Nu ben ik dus op zoek naar iets anders dat de pil met geen of weinig hormonen. Ik dacht zelf aan het koper spiraaltje, maar mijn huisarts doet hier ietwat moeilijk over, hij zegt dat ze die liever alleen aan vrouwen geven die al kinderen hebben gehad? Ik woon zelf in het buitenland dus ik kan het altijd daar nogmaals proberen. Ik vroeg me echter af of er nog meer mogelijkheden zijn?

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:27

heb zelf ook een koperspiraaltje, en geen kidneren gehad.
voor vrouwen die geen kinderen hebben gehad kan het wat onprettiger zijn om hem te laten zetten, maar het hele zetten is gewoon onprettig :')

in mijn posts in dit topic staat wel meer over het koperspiraaltje :)

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:29

Ik heb een hormoonspiraal en heb ook nooit kinderen gehad. Het is even een paar keer op je tanden bijten, maar dan is het ook zo gebeurd. Vrouwen die al wel kinderen hebben gehad ervaren het over het algemeen een stuk minder pijnlijk. Maar het kan dus wel :)

Killyenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 17:57

Ik kan wel tegen een stootje dus dat is voor mij geen punt, maar de ha bleef pushen ondanks dat ik heb aangegeven niet aan de hormonen te willen. Ik ga er als ik thuis ben in Schotland met mijn gp over praten :j Thanks!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 19:59

De pil bevat oestrogeen algemeen gezien en niet iedereen reageert daar goed op.
Oestrogeen maakt ook dik..
Ik wil niet weten wat er gebeurt bij mij met een MAP, ik denk dat ik lichtelijk gevaarlijk wordt voor mezelf, niet overdreven.
Na 5 dagen dan ook met de nuvaring gestopt, zo duister en depressief was ik. :=

Ik ben inmiddels in het sterilisatie traject en heb een afspraak met de gyn gehad, en een eerste gesprek bij een psycholoog.
Volgende week moet ik terug voor een tweede gesprek. Maar jeutje wat een gesodemieter zeg!!
Ik raad het niemand aan om het op jonge leeftijd te willen want ze proberen alles om je te doen wankelen, neem dat maar van mij aan.

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-13 20:37

Van de Nuvaring werd ik zeer agressief en kreeg daar zowat moordneigingen van ( oke, bij wijze van dan he !! ).
Heb nu zelf de koperspiraal, ben 25 en geen kinderen, zetten was geen pretje maarja als ik dan nu van de hormonen af ben heb ik er dat voor over.