[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

vibabu

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 13:50

Wie was hier degene die begon over Eru smeerkaas? die wil ik namelijk hartelijk bedanken! Vele malen lekkerder dan slankie :Y) En dat terwijl ik slankie niet vies vond... maar nu ik deze heb komt er geen slankie meer :Y)

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Bolletje met bona en hagelslag :o
T: Appel en paar suikervrije dropjes (zijn die heel slecht?)
L: 3 volkoren crackers met eru smeerkaas ham
T: Appel
D: als het goed is een bak sla :)

B: paar trappen lopen op mn werk :') 1 paard longeren + 1 rijden.

De weegschaal is alleen wel onverbiddelijk als je wat minder oplet :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:50

vibabu schreef:
Wie was hier degene die begon over Eru smeerkaas? die wil ik namelijk hartelijk bedanken! Vele malen lekkerder dan slankie :Y) En dat terwijl ik slankie niet vies vond... maar nu ik deze heb komt er geen slankie meer :Y)

Mijn lijstje voor vandaag:

O: Bolletje met bona en hagelslag :o
T: Appel en paar suikervrije dropjes (zijn die heel slecht?)
L: 3 volkoren crackers met eru smeerkaas ham
T: Appel
D: als het goed is een bak sla :)

B: paar trappen lopen op mn werk :') 1 paard longeren + 1 rijden.

De weegschaal is alleen wel onverbiddelijk als je wat minder oplet :(

Dat was ik! :D Wij hebben thuis 8 bakjes smeerkaas staan hahaha. Maar ik vind de Eru ook lekkerder dan de slankie. :)

Ik ben zo de mist in gegaan net :oo i.p.v. die salade een, houd je vast, tosti met smeerkaas (nou het was in elk geval light :')) en tomaat en curry. :oo Wel een deel aan de hond gegeven maar toch O:)
En een warme witte(!!) chocolade melk met sojamelk. Mijn god.. Gelukkig ga ik zo een uur met de hond wandelen (minstens want het is zulk mooi weer!) EN hardlopen vanavond. Maar eh, zullen we het er maar op houden dat ik aan het genieten ben van m'n vakantie? Ook al voel ik me nu heel erg schuldig. Maar ja, het is al op. Dus nu maar accepteren en weer vrolijk doorgaan! Motivatie heb ik nog wel genoeg in elk geval

Eet je als avondeten alleen sla? Anders vind ik het wel wat weinig namelijk..

Heleen_B

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:52

ik durf ook even niet op de weegschaal want ik was bij de mac geweest :o :=

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 14:55

Ik heb mijn eerste taartbestelling binnen: vanavond dus banoffee maken. Ik hoop dat ik mij kan inhouden :')

__inge__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:10

Hoi!
Ik lees al een tijdje mee maar ga me dan nu toch maar melden hier!
Ik ben Inge, 20 jaar.
Echt te zwaar ben ik niet maar ik merk dat ik onbewust erg veel aan het snaaien ben, en er toch wel langzaam wat kilotjes bij komen, tijd om daarmee te stoppen dus! ik wil ongeveer 4-5 kg kwijt.
Mijn planning van vandaag;
O; Bakje halvolle yoghurt, met een handje cruesli, lepeltje aardbeien jam.
T; Niet gehad ivm laat ontbijten
L; Meergranen bolletje met filet american
T; iets van fruit
D; Stamppot boerenkool met een stukje worst.
In de avond misschien nog een plakje ontbijtkoek.
Verder drink ik thee zonder suiker, water en cristal clear :)
Beweging; Ik ga zo naar mijn paardje, ik ben 20 minuten aan de wandel om hem op stal te krijgen, en dan ga ik een half uurtje/3 kwartier rijden.
Ik merk echt dat zolang ik maar bezig ben ik al niet meer zo aan eten denk, maar als ik eenmaal aan het eten ben omdat ik moet eten, krijg ik ineens honger en heb ik na dat broodje nog wel zin in 1, of 2..
En op mijn werk heb ik er moeite mee.. ik werk in een verpleeghuis waar we flink bezig zijn de mensen op gewicht te houden. Dus veel roomboter, volle kaas, slagroom op de vla, koekjes, en dan is het wel erg verleidelijk om mee te snoepen!
Verder is het bewegen ook een punt. Ik ben absoluut geen sporter en zit veel in de auto. Het blijft vaak bij het verzorgen/rijden van mn paard.
Ik las hier dat er mensen aan het touwtje springen zijn, dat is nog wel iets om te gaan proberen!
Hoe vaak wegen jullie? 1x per week?
Laatst bijgewerkt door __inge__ op 22-02-12 15:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:26

Ow Mootje, dat zou ik dus echt niet trekken hoor met banoffee onder mijn neus :9

_inge_: welkom! Ik weeg zelf 1x per week op een vast tijdstip :j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:39

Ik ben vandaag weer eens op de crosstrainer gaan staan, dan lekker gegeten (muesli, yoghurtje, sinaasappel). Gisteren was een rampdag qua eten, alweer... Dus vanaf nu weer echt flink :D

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 15:48

Goedzo Tieneke!
Ik ga vanavond denk ik een witlof-garnalen roerbakschotel maken :9

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:07

Dat vind ik toch altijd het lekkerste eten hoor, dat eten na het sporten. Geen fijnere beloning dan spierballenvoer! Ik eet na het hardlopen altijd een bakje magere kwark met een klein handje muesli. :)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:08

Ik moet mijzelf echt dwingen om te eten na het sporten. Ik heb dan echt geen honger meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:35

Ik eet niet na het sporten :n

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:42

Ik heb ook geen honger na het sporten, maar je lichaam heeft wel stoffen nodig (eiwitten) om spieren op te bouwen! Zodra je nooit eet na het sporten besluit je lichaam op een gegeven moment minder te gaan verbranden/verbruiken onder het mom van 'vasthouden die hap want hierna krijg ik niks meer'. Vandaar dat mij altijd aangeraden is binnen een uur na het sporten iets te eten. Je energie wordt weer aangevuld en eiwitten zorgen voor spier opbouw. Denk hierbij aan kwark (hoog eiwit gehalte), fruit of een evergreen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:48

Evergreen vind ik echt een bom met suiker.. := Ik geloof niet in die pakjes koekjes als tussendoor ook. Net als time out en zo.. heel erg lekker maar niet wat ik eet. Ik kom trouwens van het sporten altijd rond 10 uur thuis en dan ga ik douchen en slapen. Lijkt me slecht om te eten zo vlak voor 't slapen?

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:48

Toch niet als je iets lichts als een beetje kwark eet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:49

Dat is een fabeltje hoor. :) (Rebecca)

Heleen_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:51

In radar of kassa is toch een keer onderzoek geweest naar dergelijke koeken?
Daar stond bijvoorbeeld op 10% fruit, en dat bleek helemaal niet zo te zijn.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:52

Ik denk dat Nueve het "eten voor het slapengaan" bedoeld.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 16:58

Ik eet altijd een banaan/kiwi prakje na het sporten. Klinkt vies, maar het is zo lekker en merk dat mijn lichaam echt even toe is aan een energie/vitamine boost na de hardlooptrainingen. Men neme 1 kiwi geschild en in stukjes en 1 banaan in stukjes. Dan met een vork alles helemaal aan gort en door elkaar prakken. :9

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:13

Evergreen is wel een van de betere koeken en je moet je reserves aanvullen: Dus ook koolhydraten eten. Ik denk dat het ook wel afhangt van de intensiteit van je sport wat je het beste kan eten. Kerels die wasbordjes kweken in de sportschool hebben een heel ander eet patroon dan iemand als ik die 3x in de week hardloopt. Ik doe het heel goed op kwark met muesli en merk dat ik daarmee ook heel makkelijk herstel :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:17

GamblersCup schreef:
Ik denk dat Nueve het "eten voor het slapengaan" bedoeld.

:j

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:24

Ik moet vaak 's avonds laat nog iets eten. Mijn darmen zijn overactief en m'n avondeten is gewoon niet genoeg om tot 's morgens te wachten, al eet ik wel vrij grote porties. De paar keren dat ik af en toe niks meer eet, ga ik echt met een knorrende buik slapen... Of ja slapen, probeer maar eens te slapen als je misselijk bent van de honger :+

Na het sporten eet ik altijd, simpelweg omdat ik nu bewust wacht met eten tot na ik gesport heb. Als ik dat niet doe, krijg ik verschillende klachten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:36

Heb ipv italiaanse bol een tonijnsalade gehad (zonder dressing) en een pistoletje met kruidenboter (wel weer vettig dan).. Maar vandaar geen tussendoortje meer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 17:42

Hmm tja ik sport dan 2 uur heel actief achter elkaar. Maar ik ga echt over m'n nek als ik moet eten vlak na het sporten. Ik moet er minstens een uur tussen hebben maar dan slaap ik al. :=

Overigens kan evergreen dan wel één van de betere koeken zijn.. ik vind 't nog steeds niks eigenlijk. Ik eet ze wel veel omdat ik ze echt lekker vind maar gezond? Dat vind ik het alles behalve persoonlijk!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:04

haha ik eet het ook niet vaak hoor! Maar het is een van de opties die je zou kunnen eten :)
Ik ben ook meer op zoek naar eten dat wel echt iets voor je dóet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 18:13

Noten :D