Borstverkleining 3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 09:26

@ Misty12 :

Het belangrijkste is denk ik toch wel de rust pakken om te herstellen .
Zich te houden aan de dingen die je 6 weken niet mag doen .
Uit ervaring weet ik dat je na een BVK niet echt pijn hebt , en je bent geneigd
snel weer alles te gaan doen .

Waar word je dochter geopereerd ?

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:27

ditano schreef:
@ Misty12 :
Uit ervaring weet ik dat je na een BVK niet echt pijn hebt , en je bent geneigd
snel weer alles te gaan doen .

Uit ervaring weet ik helaas dat het ongelofelijk veel pijn doet. September geopereerd, eind januari pas alle wonden dicht en zo goed als pijn vrij.
Dit is natuurlijk per persoon verschillend, maar zorg dat je genoeg pijnstilling in huis hebt. Dat er in ieder geval een week lang iemand non stop bij der is, en zorg dat je een mogelijkheid hebt voor haar om rechtop te slapen. Ik kon door de pijn namelijk niet overeind komen als ik plat lag. 3 weken zittend op de bank geslapen.

Dit is natuurlijk niet waar je op rekent, deed ik ook niet, maar helaas voor mij wel de waarheid.

Denk er in ieder geval niet te licht over, en hopelijk valt het dan allemaal reuze mee en hoeft ze niet door mijn hel..

Fem

Re: Borstverkleining 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 07:31

Ik denk echt dat jij een van de weinige bent die zoveel pijn heeft ervaren na een BVK.
Natuurlijk moet je over zo'n operatie niet te licht denken.. Er wordt toch behoorlijk in je gesneden en het zijn flinke wonden (vooral die onderhuids, die je niet ziet).

Maar voordat ik mijn operatie onderging heb ik toch echt 100-en verhalen gelezen en ik denk dat 90% geen tot weinig pijn heeft ervaren na de operatie.
Ik had absoluut geen pijn, geen tot weinig pijnstillers genomen nadat ik thuis kwam uit het ziekenhuis.
Ik moest vooral oppassen dat ik niet te veel ging doen, zoals Ditano ook zegt..
Juist omdat ik geen pijn had, deed ik snel teveel..
Ik had echter wel vreselijke littekens, maar pijn deden ze niet.. Jeuk wel... en dat is soms nog steeds vreselijk aanwezig... 5 jaar na dato..

Monster_tos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 10:17

Klopt hoor, ik heb ook weinig mensen gehoord die zoveel pijn hadden. En daardoor was ik slecht voor bereid, moesten er met spoed nog extra pijnstillers gehaald worden en moesten m'n ouders hun hele planning om gooien om mij te helpen.

Vandaar dat ik het wel even deel, liever te goed voorbereid zijn dat te weinig:)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 12:52

Mijn dochter (22jaar) gaat hier in Enschede onder het mes. Ik kan van mijn werk geen vrij krijgen maar ik heb geregeld dat ik een paar uurtjes per dag kom werken. Ik hoop voor haar dat het meevalt. Eigenlijk hoor ik alleen maar positieve verhalen van vrouwen die blij zijn dat ze het ooit hebben laten doen. Bedankt alvast voor jullie tips.

Rintah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 13:53

Misty, werk je nog op Horstlinde? Kan ik morgen wel eea aan maandverbandjes meenemen voor je dochter. Ik gebruik het toch niet meer :P
Laat maar even weten naar wie ik moet vragen of waar ik het achter kan laten ;)

Misty12

Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-16 22:32

Nadat de operatie van 15 juli verzet was naar 20 juli en weer verzet naar 3 augustus, kreeg dochter vanmorgen telefoon van de planning dat er as vrijdag een plekje vrij was gekomen. En omdat ze het sneu vonden dat haar operatie een paar keer was verzet werd ze als eerste gebeld of ze nu vrijdag al wil komen. Dat was even schrikken want er moet opeens van alles geregeld worden. Maar we gaan ervoor! Eerder als verwacht maar dan hoeft ze ook niet zolang er tegenaan te hangen. Spannend.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 06:24

Vervelend zeg dat de datums steeds verschoven zijn ... -O-
Daarom wel mooi dat het nu a.s vrijdag kan ..
Is gelukkig nog een paar dagen om alles te regelen ..

Heel veel succes alvast .

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:24

Vandaag de operatie gehad. Aan de ene kant is er 250 gram en aan de andere kant 295 gram weggehaald. We moesten ons om half acht melden en ze was gelijk aan de beurt. Om acht uur ging ze richting ok. Ik geloof dat ze bijna drie uur later weer klaar was. Ze voelde zich vanmiddag best goed. Was goed wakker. Blij dat alles achter de rug is. Zoals ze zelf op Facebook zei: opgelucht.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-16 22:50

Fijn te lezen dat alles is gied gegaan , nu de tijd nemen om te herstellen .

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-16 15:35

Vandaag al 11.4 af! Blij mee :)

Misty12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-16 22:44

In middels zitten we ruim 10 dagen na de operatie. De zwelling neemt mooi af, ze heeft amper pijn, het ziet er mooi uit. Ze is het thuis zitten al goed zat. Ze voelt zich goed. Ze is alleen maar blij. Vrijdag controle en hechtingen verwijderen.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-16 08:47

Mooi om te horen ...ze zal er ook alleen maar blij mee zijn ..een opluchting .
Bij mij is het 2,5 jaar geleden ...en heb er geen spijt van .

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-16 08:54

Heb in 2011 (op bladzijde 65) mijn ervaring gedeeld en dacht, misschien zijn er hier ook nog mensen die benieuwd zijn hoe het 5 jaar na de operatie eraan toe gaat met littekens vorm en maat.

Na mijn operatie had ik een 80c, voornamelijk omdat door de zwelling ik mooie prompte borsten had. Toen ook deze weggetrokken was kwam ik uit op een 75d. Precies volgens afspraak dus (plan was grote c kleine d). Mijn littekens zijn helemaal vervaagd, borsten vallen er mooi overheen en die bij de tepel is gewoon een iets lichtere kring om de tepel heen. ik was troueens onderhuids gehecht met oplosbare hechtingen. 5 jaar na operatie zit ik op een 80e qua maat, ben zelf dan ook wel wat aangekomen maar ben er nog heel tevreden over.

Het enige wat ik wel heb is dat ik grotendeels gevoelloos ben aan de onderkant van mijn borsten. PC had hierover verteld en ik vind het zelf niet heel erg, maar dat is in 5 jaar de enige complicatie/ nadeel.

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 16:57

Ik heb goedkeuring van de zorgverzekering en vandaag gesprek gehad met de PC. Wel veranderd van PC, de eerste waar ik 2 gesprekken mee had kon ik he-le-maal niks mee, kreeg amper antwoord op mijn vragen.

Nu heb ik Dr. P Hupkes, en wat een fijne arts is dat! Heel tevreden over. Ik moet nu eerst 15kg afvallen en daarna kan ik direct ingepland worden. Hopelijk lukt dit me voor einde van het jaar, dat zou het fijnste zijn met mijn studie.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 06:27

@LuffB : Bij mij is het nu iets meer dan twee jaar geleden dat ik een bvk heb gehad .
Ben er nog steeds super tevreden mee .
Gevoel heb ik wel onder de borsten , al heeft het wel een poosje geduurd voordat het
terug was .
De littekens zijn bij mij ook super mooi , net wat je zegt een licht wit randje
om de tepel .

@Flowq : Werk aan de winkel dus ..eerst lekker afvallen , heb je nu een mooie
motivatie voor .
Dkt Hupkens is ook een naam die veelvuldig op het borsten forum voor komt .

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:22

Hier vanaf april bezig, in middels al 13 kg afgevallen.
Nog tussen de 7 en 10, en ik kan de PC bellen. :)

Safiera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-16 13:44

Al 13 kg, netjes!

LuffB: welke maat had je voor de operatie?

Ik heb nu 80 K/L maar heb ook best wat overgewicht. Als het psychisch beter met me gaat wil ik nog wel weer een poging wagen richting streefgewicht en borstverkleining. Want ook zonder dat gewicht had ik nog cup I of J.

LuffB

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 02:49

Ik had H op het moment van operatie (18 jaar, 1.64 hoog). Voordst ik onder narcose ging en de pc aannhet aftekenen was vroeg hij nog weet je zeker naar welke maat je toe wilt en zou je liever een volle c of een kleinere d cup hebben en toen heb ik aangegeven toch liever d cup te hebben. Was bang dat c opeens heel klein zou zijn ook in verhouding.

Jacquelinee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 12:49

Hoe is het bij jullie met het terug groeien van de borsten?

Ik ben vorig jaar april geopereerd, toen had ik een kleine D. Momenteel zit ik weer op het oude formaat.. een F cup.. ;(
kwa gewicht ben ik vrijwel niks aangekomen, alleen in spiermassa aangezien ik meer ben gaan sporten.
ik heb gister dus weer een verwijzing aangevraagd bij de huisarts, 16 september kan ik terrecht bij de PS. Ik hoop dat ze nog iets voor me kunnen betekenen.

Jorinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 13:43

Ik ben in 2013 geopereerd. Had toen een H-cup. Na de operatie had ik een normale D-cup. Nu heb ik een flinke D of kleine E.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:15

Ik heb in 2014 een BVK gehad , heb nog steeds dezelfde cup maat .
Misschien dat de volgende bh qua omvang wat kleiner kan . Maar dat zou ik moeten proberen binden volgende aankoop .

Dat is wel balen Jaquelinee :(:)

Celiien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 15:26

In 2013 ook geopereerd. Had toen een flinke F of G. Nu heb ik een grote C, kleine D.
Nichtje is begin juni geopereerd. Echter heeft die arts verkeerd ingeschat, en heeft ze nog bijna dezelfde cupmaat. Die arts is ook overigens met de noorderzon vertrokken. Ze krijgt een tweede operatie nu eind september...

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 18:43

Nog effe een aanvulling , voor de operatie had ik een 85 /F , na de operatie een 85/B. En dat heb ik nog steeds .

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-16 22:55

Gelukkig lees ik hier ook wat positieve dingen, aankomende vrijdag laat ik me opereren en ik zie zoveel narigheid langskomen op internet. -O-

Ik wil van een 70 F/G naar een 70 B/C en ik kan niet wachten tot het voorbij is. :j