GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 21:02

Zonnetje81 schreef:
Mer1980 schreef:
Ik ben nu van 88,8 naar 76,4 mijn eerste doel is 70 kilo. Dat zou top zijn. Daarna kijk ik wel weer.

Wij gaan een beetje gelijk op! Wanneer ben jij begonnen?

Ik ben eind maart begonnen :D

Berdien

Re: GLP-1 (Ozempic, Mounjaro etc) om af te vallen. Tips, ervaringen enzo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 21:27

Ik merkte na de eerste prik direct verschil.

Nu al een tijdje op 0,5 en hoewel het echt niet te vergelijken is met voor de Ozempic merk ik wel dat trek etc meer terug komt. Een wijntje smaakt ook meer dan prima :=

Ondanks een week all inclusive en dus wat minder heftige impact van de O alsnog netjes stabiel tot dalend. Misschien dat ik nog naar de 0,75 ga voor de laatste 9 kilo.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 21:42

Mer1980 schreef:
Ik ben eind maart begonnen :D

Maar jij zit denk ik ozempic. Weet het even zo niet meer.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-25 22:08

Ja ik zit aan de Ozempic.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 07:34

Ik ben online mensen aan het volgen die afbouwen en ik lees ook artikelen erover. Het schijnt dat de werking na 7 dagen hard afneemt en dat de concentratie in je bloed nog heel laag is na een dag of 10. Toch hoor ik verhalen van vrouwen die eens in de 14 dagen de 0.25 spuiten en stabiel blijven/zich daar goed op voelen.
Aan de andere kant zeggen artikelen weer dat je beter de lage concentratie in je bloed stabiel kan houden dus de laagste dosering nog verder verlagen. Dus wekelijks naar 0.18 en dan 0.13 bijvoorbeeld.
Dat klinkt op zich logischer dan de pieken eens in de 14 dagen.
Misschien doe ik dat wel. Dus niet langer dan de 10 dagen ertussen maar de dosering nog verder terugbrengen.

Iemand hier al verder met afbouwen?

karrij

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 11:17

Storm schreef:
Bedankt allemaal.
Ik voel vanmorgen nog niks. Ik wacht af.

Ik las dat jij dezelfde beginnersfout hebt gemaakt als ik, blij dat ik niet de enige domoor ben :+
Ik heb zelfs een keer een spuit met het dopje nog op de naald gezet, hahaha, voelde me zo dom :(:)
Heb dus 2 doses verspild, maar niet getreurd je kunt wel 6 of 7 keer spuiten zolang je op de 0,25 zit!

Je merkt nog niet zo veel begrijp ik, dat is ook niet heel gek, want de 0,25 mg is echt een opstart om je lichaam er aan te laten wennen!

Ik zit nu op de 0,50 en moet zeggen dat ik zeker een dag of 5 absoluut geen hongergevoel heb en dag 6 helaas wel weer, maar op dag 7 weer de spuit erin!

Ik ben inmiddels 10 kilo kwijt! Moet er wel bij zeggen dat ik al voor ik de met de Ozempic begon in de afval modus zat.

Mag ik vragen waar jij je Ozempic vandaan hebt?

Succes

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:57

Ik vind prikken niet zo erg om te doen, maar lees nu steeds meer artikelen dat er steeds betere tabletten komen. Zijn er hier mensen die dan liever over stappen? Ik zelf niet want ik vergeet dus gewoon zo'n pilletje te slikken, maar kan mij vorstellen dat het veel mensen wel over de streep trekt.

Dees

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:00

Ik ben vooral benieuwd naar de pilletjes die vetcellen werkelijk doen afnemen in aantal, ipv enkel op omvang. Dat zal echt een uitkomst zijn. Hopelijk is dat niet meer ver weg.

Pillen zullen misschien de kosten en beschikbaarheid doen verbeteren en zo maken dat dit soort medicatie voor meer mensen haalbaar is.

Wij zijn gewoon early adapters :D

Pillen of prikjes maakt voor mij niet uit. Ik ben gewend aan dagelijks medicijngebruik.

(En on a personal note: ik ben vandaag lichter dan ik sinds 2005 ben geweest :):) ongelooflijk eigenlijk... had ik echt nooit verwacht)

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 15:18

Nee ik blijf dan gewoon dit doen.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:22

Oef vetcellen af laten nemen zou top zijn inderdaad nu krimpen ze inderdaad, en mijn lijf wil ze alleen maar laten groeien zonder medicatie :=

Ik blijf ook wel liever prikken :=

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:25

Dees schreef:
(En on a personal note: ik ben vandaag lichter dan ik sinds 2005 ben geweest :):) ongelooflijk eigenlijk... had ik echt nooit verwacht)

Super toch! Ik zit nu op een gewicht van rond 2008, dus begrijp heel goed wat je bedoeld.
Hier weer een BMI klasse lager nu in de 29 *\o/*

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 16:33

Dees: top bezig!

Ik zit nu op een BMI van 26,4 dus ik mag nog even wat kilo's kwijt ;) maar kom van 29,7.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 17:30

Het liefste wil ik er vanaf maar de vraag is of dat ooit lukt. Anders blijf ik microdoseren. Ik ga testen hoever ik kan gaan.

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:46

Suzanne F. schreef:
Ik ben online mensen aan het volgen die afbouwen en ik lees ook artikelen erover. Het schijnt dat de werking na 7 dagen hard afneemt en dat de concentratie in je bloed nog heel laag is na een dag of 10. Toch hoor ik verhalen van vrouwen die eens in de 14 dagen de 0.25 spuiten en stabiel blijven/zich daar goed op voelen.
Aan de andere kant zeggen artikelen weer dat je beter de lage concentratie in je bloed stabiel kan houden dus de laagste dosering nog verder verlagen. Dus wekelijks naar 0.18 en dan 0.13 bijvoorbeeld.
Dat klinkt op zich logischer dan de pieken eens in de 14 dagen.
Misschien doe ik dat wel. Dus niet langer dan de 10 dagen ertussen maar de dosering nog verder terugbrengen.

Iemand hier al verder met afbouwen?

Nog niet. Heb inmiddels een gezond BMI (jeej!) en wil terug van 1mg naar 0.5mg om te zorgen dat ik wel genoeg blijf eten. Dat vind ik soms wel een uitdaging op 1mg. Als dat goed gaat op 5mg wil ik daarna eigenlijk verder gaan afbouwen.

Ben zoveel afgevallen dat iedereen er wat van zegt inmiddels. Maar nog mooier; mijn bloeddruk is zoveel lager dat ik 1 van de medicijnen mag gaan halveren. Dat vind ik echt geweldig nieuws.

De dosering verlagen en wel 1x in de week blijven prikken klinkt mij prettiger, Suzanne. Idd om de spiegel iets meer op peil te houden dan wanneer je langere tijd niet prikt. Maar als die 10 dagen voor jou goed werken, dan is dat ook prima toch?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:53

Wat goed Koekie! Ben benieuwd hoe jij het afbouwen gaat ervaren.
Ja die 10 dagen is ook prima maar misschien wordt 14 dan te lang. Geen idee. Dus ga ik naar 0.18 en dan elke 10 of blijf ik 0.25 en dan elke 14. Hm weet nog niet.