Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

AstorgaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:12

tokedri schreef:
Sheran schreef:
Ik snap ook werkelijk niet wat mensen nu nog op straat doen? Er is niks te doen en het is koud. Maar echt zoveel auto's op de weg ook...

Mensen lijken continue op zoek naar de mazen in het net
Zo dom, alsof het niet over een ziekte gaat

Ik heb net nog hardgelopen hoor, is heerlijk om ook een hobby te hebben die nog wel mag. Wel kies ik bewust rond etenstijd en in mijn eigen buurt. Was ruimte zat, halverweg nog stal gemest voor een volledige workout. Als ik verderweg wil lopen in een mooier gebied (komt niet vaak voor) dan ga ik doordeweeks.

pien_2010

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:19

Astorga daar is toch ook niets mis mee.

Net zo min als mijn zoon die stad en land af heeft gezocht om voor een dierbare onderbroeken te scoren en een badjas dat als zeer essentieel werd daar alles ondergep..pt was en de dierbare met spoed opgenomen was in het ziekenhuis (geen covid ).

Net zo min als mensen op pad gaan om zieken te bezoeken, of buiten te sporten, of alleen gauw de essentiële boodschappen doen.

Daar is allemaal niets mis mee.

Het gaat juist om die mensen die willens en wetens naar buiten gaan terwijl ze positief getest zijn.

AstorgaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:26

Je hebt gelijk hoor Pien.
Een bekende van me werkt in een andere tak van de zorg en moet van haar instelling gewoon komen werken met een positieve test. Daar zakt echt mijn broek vanaf.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:31

Dat is een slechte zaak. Want de dierbare van mijn zoon, leeft al vanaf maart als een mol in zijn huis. Zo sneu nu die ziekenhuis opname, en als dan zelfs iemand van de zorg op die afdeling gewoon zou gaan werken dus dan schrijft ze gelijk zijn doodvonnis. Schande van die werkgever om dat zo voor anderen te beslissen en onverantwoord! :oo Ik schrik hier echt van.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:32

Astorga schreef:
Sheran schreef:
Ik snap ook werkelijk niet wat mensen nu nog op straat doen? Er is niks te doen en het is koud. Maar echt zoveel auto's op de weg ook...

Mensen lijken continue op zoek naar de mazen in het net
Zo dom, alsof het niet over een ziekte gaat

Ik heb net nog hardgelopen hoor, is heerlijk om ook een hobby te hebben die nog wel mag. Wel kies ik bewust rond etenstijd en in mijn eigen buurt. Was ruimte zat, halverweg nog stal gemest voor een volledige workout. Als ik verderweg wil lopen in een mooier gebied (komt niet vaak voor) dan ga ik doordeweeks.[/quote]

Tuurlijk moet kunnen toch en is belangrijk
Alleen de hardlopers die ik vanmiddag tegen kwam renden rakelings langs me heen

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:32

Ik ben gelukkig nog niet positief getest, maar mocht het gebeuren, dan zal ik eerst overleggen met mn ouders of de hond daar heen kan, gaat dat niet, dan kan hij misschien 1x per dag met een kennis mee. Dat hebben we nog nooit uitgetest, weet dus niet of dat daadwerkelijk gaat lukken ja of nee. (Iets met een hond die soms gewoon gaat zitten met zn hakken in het zand en geen mm meer vooruit te krijgen is als hij met iemand anders mee moet wandelen) lukt dat wel, dan zal ik 1 of 2 keer een rondje van 5-10 minuten buiten lopen om de hond te laten plassen en poepen.

Gaat het niet lukken om hem door kennissen uit te laten? Dan zal ik het zelf moeten doen, het is dan niet anders.

Supermarkt bezoeken zal ik echt proberen te vermijden! Maar als ik echt niet anders kan.... thuisbezorgd kan ik op mn buik schrijven nu na gisteren. ("ruzie" gemaakt met het enigste restaurant dat hier bezorgd, nadat voor de zoveelste keer mn eten koud was -:(- was er nu klaar mee)

Met "alleen" klachten en wachtende op een test of de uitslag zal ik proberen niet naar de supermarkt te gaan en afhankelijk van wat de klachten zijn, ga ik dan wél gewoon de hond uitlaten.

Het is soms niet and als je alleen woont en een zéér mens-asociale hond hebt met verlatingsangst.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:34

pien_2010 schreef:
Dat is een slechte zaak. Want de dierbare van mijn zoon, leeft al vanaf maart als een mol in zijn huis. Zo sneu nu die ziekenhuis opname, en als dan zelfs iemand van de zorg op die afdeling gewoon zou gaan werken dus dan schrijft ze gelijk zijn doodvonnis. Schande van die werkgever om dat zo voor anderen te beslissen en onverantwoord! :oo Ik schrik hier echt van.

Bizar he. Ik werk ook in de zorg ( jeugd en psychiatrie en door wat ik heb mag ik thuiswerken) en mijn pos geteste collega s zonder koorts moeten gewoon werken
Echt erg

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:35

Mvdende dat zeg je nu ja. Maar als puntje bij paaltje komt gaat het anders bij jou

AstorgaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:35

pien_2010 schreef:

Was niet in het ziekenhuis hoor. Maar maakt me niet minder boos.

tokedri schreef:
Tuurlijk moet kunnen toch en is belangrijk
Alleen de hardlopers die ik vanmiddag tegen kwam renden rakelings langs me heen

Ik ga met een zo groot mogelijke bocht om iedereen heen. Ook als ik daarvoor door de berm moet en stoep af stoep op.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:37

Dat doet mijn werkgever gelukkig niet. Positief getest is thuis blijven. Bedacht me toen alleen wel, stel je test positief maar bent klachtenvrij. Eigenlijk mag je dan wel naar buiten, als je 24 uur klachtenvrij bent. Toch? Hoe weet je dan of je wel of niet besmettelijk bent?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:38

Volgens mij is dit pas na een week na de test en dan nog 24 uur klachtenvrij.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:41

Bij mijn broertje (waar thuis een positief geteste zieke is) stond gister opeens de schoonmaker op de stoep := de huisbaas wist van de besmetting maar vond het niet nodig om hem af te zeggen.

De schoonmaker wist van niks... Echt schandalig. Broertje heeft hem weggestuurd en zelf het hele studentenhuis maar schoongemaakt %)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:46

Ik zou ook met de honden gaan wandelen als ik positief getest zou zijn hoor. Ligt er maar net aan waar je woont. Ik woon aan het bos en loop vaak in de vroege ochtend of avond en dan kom ik geen kip tegen. Ik zou leeg lopen als ik elke dag een hus moet laten komen daarvoor met 4 honden :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:50

Sheran schreef:

Ik heb een heerlijke stadswandeling gemaakt vandaag. In de natuurgebieden hier is het in de weekenden veel te druk op die smalle paden, dus daar ga ik op een dag als vandaag niet lopen. Dat is zo a-relaxed.
Het was heerlijk rustig. Mooie route langs de oude stadsrand gelopen, met parken, historische gebouwen en eeuwenoude begraafplaatsen. Met een routebeschrijving van de VVV voor de nodige uitleg erbij.

Ik wil wel een beetje fit deze lockdown doorkomen. En dan bedoel ik fysiek én mentaal. En daar hoort voor mij een dagelijkse portie beweging bij en ook af en toe wat anders zien dan de binnenmuren van mijn huis of mijn erf. Dus elk weekend kiezen we een wandeling op een plek waar we denken dat het daar rustig zal zijn. En dat lukt tot nog toe uitstekend. Kan het iedereen aanraden om op gezette tijden een frisse neus te halen en aan beweging te doen.

Paardenfan25

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 20:52

Ik probeer in de ochtend op tijd in het bos te gaan wandelen, hardlopen of paardrijden. Scheelt echt.
Verder vandaag om 1730 naar supermarkt geweest; was niemand.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:02

Sintara schreef:
Bij mijn broertje (waar thuis een positief geteste zieke is) stond gister opeens de schoonmaker op de stoep := de huisbaas wist van de besmetting maar vond het niet nodig om hem af te zeggen.

De schoonmaker wist van niks... Echt schandalig. Broertje heeft hem weggestuurd en zelf het hele studentenhuis maar schoongemaakt %)

Mijn zus werkt in de thuiszorg als huishoudelijk medewerkster. Zij stond bij een ouder echtpaar, begon met poetsen, niks vreemds. Tot de verzorging binnenkomt helemaal in corona-overall. Waarom? Hun kleindochter was positief en was dat weekend nog bij hen geweest. Maar de thuiszorgorganisatie vond het niet nodig om dat aan mijn zus te melden... Gelukkig bleken die mensen de volgende dag negatief, maar anders zit je toch mooi met de gebakken peren.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:13

Mindim schreef:
Ik zou ook met de honden gaan wandelen als ik positief getest zou zijn hoor. Ligt er maar net aan waar je woont. Ik woon aan het bos en loop vaak in de vroege ochtend of avond en dan kom ik geen kip tegen. Ik zou leeg lopen als ik elke dag een hus moet laten komen daarvoor met 4 honden :')

Dat niet alleen, ik ben bang dat mijn hond rare fratsen gaat uithalen als hij met een kennis mee gaat.

Alleen met mn moeder vertrouw ik hem 100% dat hij geen gekke dingen in zn kop haalt. Mijn vader laat hem ook alleen maar aangelijnd uit, daar kan hij echt niet bij loslopen.

Áls hij al mee gaat met een kennis, dan vertrouw ik hem niet dat hij niet ineens denkt "Ik ga alvast zélf naar huis, toedeloe" want dat zie ik hem nog wel eens doen als hij het op zn heupen krijgt.

Aangelijnd uitlaten is voor haar geen doen (Hond trekt enorm) en voor de hond óók niet.

Een HUS zou ik nog wel vertrouwen, maar inderdaad, waar haal je plotsklaps een HUS vandaan én gaat dat wel goed?

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:16

Misschien moet je je hond dan toch maar leren om aan de lijn uitgelaten te worden. Dat is sowieso al een goed idee trouwens.

Cookies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:16

pien_2010 schreef:

Mijn collega werd van de week positief getest en de medewerker van de GGD zei dat als ze geen klachten had dat ze dan de volgende dag weer gewoon aan het werk mocht. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:18

Achterom schreef:
Misschien moet je je hond dan toch maar leren om aan de lijn uitgelaten te worden. Dat is sowieso al een goed idee trouwens.

Nou, inderdaad. Hond aangelijnd graag.

tokedri

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:18

Mindim schreef:

Ik heb er 9

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:19

pien_2010 schreef:
Ik ben wel verbaasd over de slappe lock down van Nederland. Hier waren de straten leeg en ik heb het idee dat iedereen hier zelfs nu voorzichtiger is als daar in Nl. Bizar.

Hier is er door minder gevallen meer toegestaan. Geen reisbeperking binnen de deelstaat bv. Vanmorgen, om 11.00 de weg op naar vriendin gegaan; ongeveer 30 km. en nog geen 20 autos.
Mensen in de rij bij de bakker ALLEMAAL met masker, keurig afstand houden; niet meer dan twee tegelijk binnen (formaat ruimte en twee achter de toonbank).
En voor ik weg ging kwam een groep bergwandelaars voorbij (woon in de campo); ALLEMAAL maskers op.

De schrik en discipline zit er heel goed in doch het blijft dwijlen met de kraan open met de familiebezoeken.
Verder is het ook hier een logische zekerheid dat de vele Britse reizigers de nieuwe variant meegenomen hebben. Geluk bij een ongeluk dat ze niet of nauwelijks integreren maar kruisbesmetting zál er zijn en dan is de kat uit de zak met de huidige reisvrijheid -O-
Wederom een voorbeeld van een onverwachte wending. Het enige wat regeringen kunnen doen is zo snel mogelijk reageren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:20

tokedri schreef:
Mindim schreef:

Ik heb er 9

Help!!! :D Ik vind 4 al prima. Ik heb allemaal van die hieperdepiep beesten :D maar dan is een HUS niet te doen. Voor 4 tik ik 60 per dag af voor een uur wandelen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:21

Het lijkt wel of het virus weet dat er vaccins komen, nu is er in Afrika weer een andere variant gevonden die nog sneller verspreid dan die in de VK.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-20 21:23

Cookies schreef:
pien_2010 schreef:

Mijn collega werd van de week positief getest en de medewerker van de GGD zei dat als ze geen klachten had dat ze dan de volgende dag weer gewoon aan het werk mocht. :roll:

https://www.ggdnog.nl/professionals/cor ... n-het-werk

Volgens mij is dit dus foute informatie die de collega heeft gehad