Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:24

Ik moet weer even goed uitkijken de komende dagen en vooral veel goede dingen gaan eten....

Er is iemand (familielid, iets verder weg) overleden die dezelfde kanker had als mijn vader. Met kerst de diagnose en nu overleden....
Vorig jaar hebben ze nog erover gepraat toen die man in nederland was en was er nog niets aan de hand met hem. Komt hard aan zoiets...
En zo'n dingen zorgen er normaal voor dat ik ga vreten. Dus even pinpas thuislaten en zoveel goede dingen eten dat er niets zoiets meer bijpast....
Bleh :\

Ik hoop zo dat we corona snel overwinnen zodat we nog wat leuke dingen kunnen gaan doen als gezin.....

Marielle_93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:36

@gaucho dat is grappig, dat had ik de afgelopen dagen in mijn winkelmandje zitten (net als hun mayo-light saus) maar de twijfel overheerste. Ik ga dan reviews lezen en uiteindelijk ben ik helemaal het spoor bijster, de een vindt het chemische troep/niet lekker en de andere helft roept neehoor smaakt helemaal niet chemisch/is lekker. :')
@arabella wat naar zeg! wel heel knap dat je dat van jezelf weet en dat je ondanks de situatie zo bewust bezig wil blijven.

En wbt die weegschaal, zo'n domper als het kan zijn zo motiverend vind ik hem regelmatig ook. Ben denk ik een iets te resultaatgericht persoon om de weegschaal helemaal los te laten :D

Temeraire

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:41

Hier geen weegschaal in huis, mijn voornemen was om regelmatig te meten.
Dit ben ik de afgelopen tijd alleen vaak vergeten, na een vrij lange tijd heb ik vorige week weer wat maten opgenomen.
Ik heb nu een reminder in mijn agenda gezet, zodat ik elke 2 weken op dezelfde dag ga meten.
Qua motivatie lijkt het niet uit te maken, het gaat nog steeds best goed qua voeding en beweging, maar het is wel fijn om bij te houden of het ook echt resultaat heeft.
Mochten er nou geen cm af gaan dan weet ik dat ik toch meer moet veranderen.

@arabella dat is naar, veel sterkte!

Ik drink veel water, maar wissel wel af met aanmaaklimonade, wel heel licht. Maar dat helpt wel in de trek naar zoetigheid.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 15:41

Gecondoleerd @Arabella2000. Logisch dat die invloed op je heeft. Goed dat je je er bewust van bent.

Ik ben ook iets te resultaatgericht @Marielle_93. Ik heb over het algemeen ook houvast aan de weegschaal. Maar laat me er niet teveel door demotiveren als hij een keer niet helemaal doet wat ik wil. De lijn is nog steeds dalende, dus prima.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 16:11

Sterkte Arabella :(:) bewustwording welk effect dat op je kan hebben is de eerste stap, betekend nog niet dat je er perfect mee kan/moet omgaan.

@Marielle93 smaak van zoetstoffen is echt heel persoonlijk, kun je eigenlijk alleen zelf ervaren. En het verander blijkbaar ook. Ik had afgelopen week optimel yoghurt gehaald, 1+1 bij de appie, vond ik altijd erg lekker maar nu vies chemisch zoet? Zal eens kijken of er een andere zoetstof in zit tegenwoordig.

Ik ben ook nogal van de fact-based resultaten, is mijn werk deels ook, dus ik word altijd wel gemotiveerd van de weegschaal. Kunst is natuurlijk om daar niet in door te slaan of je negatief te laten beïnvloeden. Ik heb 'm de week na Nieuwjaar ook even een week weggestopt.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 17:36

Sandra, vandaag niks afgevallen, betekend morgen extra :D

Ooh mannen die alles kunnen eten.. Ik zit nu aan de koffie, met mijn man tegenover me met een pak pinda koekjes. En die gaat op... Maar niet door mij :P

Ik heb ook een haat liefde verhouding met de weegschaal. Als het goed gaat motiveert het enorm. Als het tegenvalt, demotiveert het gigantisch en kan ik binnen 1 minuut switchen van blij naar; ik stop er mee :+

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 18:17

Sterkte Arabella, kan me voorstellwn dat dat extra hard binnenkomt. Heftig ook dat hij zo kort na de diagnose is overleden.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 19:19

Ik praat ook weer een beetje mee. Heel veel pagina’s geleden het weer opgegeven, nu weer met frisse moed. Had alleen vandaag zó veel zin in chocola, ben nog niet “officieel” begonnen (maandag) maar heb toch om te compenseren de benenwagen ipv de auto gepakt naar de winkel. Toch weer bijna een halfuur gelopen :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:03

Sterkte arabella :(:).

Goed bezig Theodora!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:15

Sterkte ara :(:)

Hoe beviel je recept, gaucho? :))

Gewoon blijven meekletsen, theodora! Door dik en dun, nietwaar?

N_B_N

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:39

Sterkte arabella. Zijn geen leuke dingen :knuffel:
Knap dat je toch gefoxied hebt roos
Goed van de benenwagen theodora
Vulina knap dat je de koekjes weerstaat :D

Ik heb vandaag 8 kilometer gefietst terwijl een vriendin op het paard zat. Morgen 2x3 kilometer lopen naar de kliniek met het paard en waarschijnlijk vrijdag met de hondjes naar het strand of het bos. Nu nog proberen mijn voeding wat gezonder te maken, maar het begin is er.
Ik moet ook proberen geen obsessie te krijgen voor de weegschaal

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:40

Roosch schreef:
Sterkte ara :(:)

Hoe beviel je recept, gaucho? :))

Gewoon blijven meekletsen, theodora! Door dik en dun, nietwaar?

Is zo, maar het was gewoon even nirt in mijn hoofd. Ik had afstuderen + 4 dagen stage + coronadingen + een huishouden (eind mei gaan samenwonen) een beetje onderschat. Nu alles een beetje op de rit, ben er klaar voor

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-21 21:45

MuSLi, wat lekker dat je nieuwe trainingen hebt gevonden! Hier niet online, wel thuis :D Jopie doet het offline ook.

Gaucho aan de apps. Welke gebruik je voor yoga?

Moestuin, welkom! Er leest en schrijft hier wel e.e.a. met WW ervaring mee, dus dat komt goed uit. Wat balen van je lactose intolerantie. Fijn dat je daar minder last van hebt, nu komt de rest vast ook weer!

Eloya, wat een mooi doel! Ik duim heeeel hard dat je die dag je 1ste streef hebt en je super voelt!

Ik zie berichtjes over laag in kcal met WW. Ik weet niet hoe de programma's eruit zien, maar je moet wel hoger kunnen komen dan 1100 toch?

Marielle, dat is ook heel lastig. Sowieso niet te vaak wegen, tenzij je heel goed gaat op juist dagelijks om te zien wat eten/hormonen met je doen. Ik probeer iig niet te vaak, maar dat is soms moeilijk O:)

Roos, handig om te hebben staan idd!

Gaucho, ben je tevreden over de producten van XXL Nutrition?

Arabella, wat een naar bericht Y;( en wat kan het snel gaan. Sterkte!

Temeraire, meten zegt vaak meer dan wegen. Ben benieuwd wat je binnenkort meet!

Vulina, klinkt bekend dat je er dan wel mee wil stoppen :j de stap om door te gaan is dan even heeeel groot. Je man is ook goed bezig whaha.

Theadora, welcome back! :wave: en goed dat je bent gaan lopen, scheelt toch weer wat.

N_B_N, wat goed bezig met het fietsen! En je bewegingsplannen zijn ook top! Obsessie voor de weegschaal werkt vaak niet in je voordeel, you can do this!

En nu even een EEEEGOOOOOOOBERICHT *\%/* *\%/*
Ik heb dus tijdens mijn zwangerschap bekkeninstabiliteit opgelopen, en daar nu nog vaak last van. Ik kon wel wandelen, maar meer dan een (1) kilometer werd echt wel een uitdaging. Ben nu aan het proberen om meer te bewegen om mijn bekken soepeler te houden en heb nieuwe schoenen waar ik goed op loop.
EN NU HEB IK GEWOON 3KM IN HET BOS GELOPEN, INCLUSIEF WAT KLAUTERPARTIJTJES VANWEGE ZOMPIGE GROND EN IK HEB GEEN PIJN :wow: :wow: *\%/* *\%/* *\%/*
Sorry dat dit in caps moest _O- maar dat moest gewoon even :D

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:51

Thanx allemaal, het komt wel weer goed, maar was echt even ****.

We zijn lekker een uurtje gaan wandelen na het werk en daarna begon ik me weer iets beter te voelen. En als afleiding heb ik mijn harige vriendje meegenomen.
Gioia houd niet van knuffelen, maar buddy kleeft aan me en heeft altijd een liefde tekort <3
En mijn broertje moet weer eens in quarantaine (collega positief), dus buddy was zowieso bij mijn ouders :P

Yes wat goed butterfly *\o/* *\o/* *\o/*

Afbeelding
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 21:56

Wat een MEGA goed nieuws Butterfly *\o/* Daar kun je verder mee, heerlijk!
Ik gebruik voor zowel krachttraining als Yoga Fitify.

Roosch
Afbeelding
Heerlijk :j wel extra paprika er nog ingemikt en zilvervliesrijst ipv witte rjjst, en wat minder rijst, maar smaak was echt super :j zeker marinade van het vlees viel erg in de smaak, ga ik onthouden.

Ben ondertussen van wat restjes maar pompoen soep aan het maken, dat is weer 1 gezonde avondmaaltijd en minimaal 2 lunches :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:28

Super Butterfly *\o/* !

Wat een mooie honden heb je Arabella <3 .

Hier langs de pony’s geweest. Hoefde m’n shet niet uit een andere wei te vissen, maar ik heb wel een paalzit stal kat _O-

Afbeelding

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:29

Oef ziet er goed uit, gaucho!!

En vlindertje: woepwoepwoep!! *\o/*

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:39

Shoutout voor de bijleespost van Butterfly en voor het wandelen **\O/**

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-21 22:47

Wat fijn @Butterfly dat je pijnvrij een langere afstand hebt kunnen afleggen... :) Stijgende lijn!

Lekker wandelen @Arabella2000. Heb ik vanavond ook gedaan, na het eten. Flinke ronde afgelegd en toen ik thuis kwam ging het regenen. Dus ik zal wel iets goeds gedaan hebben 8-)

SandravdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:01

Musli hoor inderdaad dat je met bokstrainingen ook aardig wat kunt verbranden maar mij spreekt het totaal niet aan. Ik doe geen online workouts maar probeer te wandelen en op de crosstrainer. Puur omdat dat minder belastend is voor mijn lichaam.

Moestuin welkom, goed dat je het weer oppakt. Hier een zoon die alles kan eten wat hij wil zonder aan te komen, volgens bmi berekening weegt hij juist te licht. 1100 calorieen per dag is inderdaad erg weinig, zou toch proberen wat tussendoor te nemen. Heb geen ervaring met ww.

Eloya, dat eerste streefgewicht voor die datum moet toch wel haalbaar zijn in combinatie met die datum.

Marielle, als ik een keer per week zou wegen houdt ik juist motivatie niet vol omdat ik er dan te weinig zicht op heb. Hang nu al drie dagen op zelfde gewicht.

Roosch, hoe houdt je je voortgang bij zonder weegschaal?

Arabella heel veel sterkte, ik heb neiging om in zo'n situatie ook veel te gaan eten en dan vooral ongezonde dingen. Snel gegaan met kerst diagnose en dan nu al overleden. Leuke honden heb je.

teneraire meten vergeet ik ook altijd, heb ergens wat opgeschreven wat is toen had als omtrek maar houd dat niet meer bij.

Vulina, blijf nu al dagen op zelfde hangen.

Theadora, welkom. Goed dat je in plaats van auto bent gaan lopen, is toch een net begin. Logisch als je bent gaan samen wonen en stage dat je dan eerst je ritme weer moet hebben voordat je het lijnen goed op kan pakken. Dat heb ik ook.

Butterfly, wat geweldig nieuws dat je zo"n stuk hebt kunnen lopen zonder pijn. Hopelijk teken dat het zich goed gaat herstellen.
n b n fietsen doe ik haast nooit, is je paard zo braaf op de weg dat je er wandelend mee naar kliniek gaat. Hopelijk een gewone controle en niets aan de hand met je paard?

Gaucho ziet er goed uit je gerecht, ik ben totaal niet van nieuwe dingen proberen met koken.

Esther gave kat heb je.

Hier al drie dagen op zelfde gewicht. Wel al drie kwartier op crosstrainer geweest vandaag. Verder weinig te melden want leven is beetje sleur zo.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:47

Mijn voortgang is puur gebaseerd op hoe ik me voel, hoe ik in mijn vel zit en naar wat ik zie. :)
Ik weet dat ik vrij obsessief kan zijn met dingen als weegschaal en meten, dus dat doen we gewoon niet.

Wat goed van je drie kwartier!! Pittig! Ik moet nog een kwartiertje en dan heb ik er een uurtje op zitten.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 14:53

Ik heb al 600 stappen gezet vandaag :') vanavond hopelijk wat actiever en nog even paardrijden.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:11

Ik ben echt de hele dag bezig geweest om m’n verslag op te maken. Straks maar even wandelen, frisse neus halen :D

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:19

Hoi Ladies, wat gaan jullie als een speer...ik heb qua eten 2 enorm slechte dagen gehad...ik had blueberry muffins gebakken om er dan een per dag te nemen, maar toen ik eergisteren m’n paard van stal haalde met een dikker been en gigantische mok op 2 benen raakte ik finaal gestresst...ik heb dus in 2 dagen die muffins opgegeten...ook niet veel anders hoor, maar gezond zeker niet....ik heb gister wel nog gereden en vandaag mezelf weer bij elkaar geraapt en iig met de lunch halfuur gefietst....vanavond weer naar paardlief....we kunnen dus wel zeggen dat ik een emotie-eter ben.... :o
Donderdag is mijn weegschaal en meetdag en die gaf 2 ons meer aan, maar wel een cm eraf op de heupen en een halve in de taille (daar heb ik amper vet) deze week dus dat is dan wel weer keurig...ik bak dus voorlopig maar niks meer...

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-21 16:30

Ik gooi het in de diepvries Pallatin, moet ik in ieder geval wachten tot het ontdooid is :')