Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
safina schreef:Eigenlijk is dat best raar. Bij besmettelijke dierziekten wordt Nederland ook ingedeeld in zones waar je met veetransport niet buiten mag komen. Maar met een besmettelijke ziekte onder mensen doen we dat niet. Althans, vooralsnog.Het isoleren van gebieden staat niet in de draaiboeken van ons RIVM.
https://nos.nl/artikel/2326148-ggd-denk ... iboek.html
MarcoBorsato schreef:Ja, ook gezien. Laten we hopen dat ons dat in Nederland bespaart blijft. En dan die mensen die ook nog aan dat heiligdom likkenNu op NPO2 dat Iran de boel te lang heeft gebagitaliseerd. Heftige beelden.
imaudy schreef:raket schreef:Ik kijk dit was het nieuws. Beetje lachen helpt wel.
Waar kan jij nou de besmetting opgelopen hebben? Je was dus niet getest als je niet in het ziekenhuis had gewerkt?
imaudy schreef:Ik ga mij pas zorgen maken als Marco Borsato het virus krijgt
raket schreef:Ik kijk dit was het nieuws. Beetje lachen helpt wel.
raket schreef:Nou we zitten hier 2 weken. Gelukkig heb ik mooi uitzicht.
Ik hoop oprecht dat ik geen collega s of patiënten heb besmet. Alhoewel doe mij misschien wel besmet hebben.
Het is niet anders. Ik zing het wel uit.
Ik moet in ieder geval om jullie lachen.
Ik zou een alternatieve tekst op: ik leef niet meer voor jou wel waarderen.
Omdat, nou dat lijkt me wel duidelijk. Ik zie een scheiding best zitten.
imaudy schreef:Ik was vandaag nog aan het winkelen, maar het lijkt wel rustiger dan anders? Op meer plekken zo?
Omany schreef:raket schreef:Nou we zitten hier 2 weken. Gelukkig heb ik mooi uitzicht.
Ik hoop oprecht dat ik geen collega s of patiënten heb besmet. Alhoewel doe mij misschien wel besmet hebben.
Het is niet anders. Ik zing het wel uit.
Ik moet in ieder geval om jullie lachen.
Ik zou een alternatieve tekst op: ik leef niet meer voor jou wel waarderen.
Omdat, nou dat lijkt me wel duidelijk. Ik zie een scheiding best zitten.
Mag ik vragen wat jouw symptomen zijn ? Voelt het zoals een griep of erger?
EedihcrO schreef:Zo, het heeft even gekost, maar ik ben bijgelezen. Hier ook een Brabander met verkoudhidsverschijnselen. Heb vandaag mijn man dus op pad gestuurd om een flinke berg boodschappen te doen voor de komende tijd. De vriezer zit vol, een deel houdbaar op voorraad en eten voor onze jongste dochter hebben we ook voor 3 weken.
Nu is het zo dat mijn manager het hele verhaal van rivm onzin vindt en zegt dat ik dus gewoon moet komen werken. Ik werk op een klein kantoor in een pand waarin vele bedrijven gehuisvest zijn. Zou het gezien kunnen worden als werkweigering als ik me ziek meld? Ook ons kinderdagverblijf gaat dicht voor kinderen die hoesten, verkoudheidsverschijnselen of koorts hebben. Dus wat dat betreft zou ik het ook op zorgverlof kunnen gooien toch?
Ik vind het maar lastig. Wil me graag aan de richtlijnen houden, maar hoop dan toch dat dit geen negatief gevolg gaat hebben voor mijn nog tijdelijk contract.
EedihcrO schreef:Zo, het heeft even gekost, maar ik ben bijgelezen. Hier ook een Brabander met verkoudhidsverschijnselen. Heb vandaag mijn man dus op pad gestuurd om een flinke berg boodschappen te doen voor de komende tijd. De vriezer zit vol, een deel houdbaar op voorraad en eten voor onze jongste dochter hebben we ook voor 3 weken.
Nu is het zo dat mijn manager het hele verhaal van rivm onzin vindt en zegt dat ik dus gewoon moet komen werken. Ik werk op een klein kantoor in een pand waarin vele bedrijven gehuisvest zijn. Zou het gezien kunnen worden als werkweigering als ik me ziek meld? Ook ons kinderdagverblijf gaat dicht voor kinderen die hoesten, verkoudheidsverschijnselen of koorts hebben. Dus wat dat betreft zou ik het ook op zorgverlof kunnen gooien toch?
Ik vind het maar lastig. Wil me graag aan de richtlijnen houden, maar hoop dan toch dat dit geen negatief gevolg gaat hebben voor mijn nog tijdelijk contract.
capopjekop schreef:Omany schreef:
Mag ik vragen wat jouw symptomen zijn ? Voelt het zoals een griep of erger?
https://www.ad.nl/waalwijk/brabants-gez ... ~a02fd588/
Hier een artikel met een gezin in isolatie
raket schreef:Nou we zitten hier 2 weken. Gelukkig heb ik mooi uitzicht.
Veulen84 schreef:raket schreef:Nou we zitten hier 2 weken. Gelukkig heb ik mooi uitzicht.
Die 2 weken is toch alleen als je niet besmet bent? Ik las ergens dat onderzoek in china en op dat cruise schip in japan uitwezen dat er mensen zijn die na een paar dagen herstellen, maar dat veel tussen de 3 en 5 weken ziek zijn.
Neem aan dat ze per geval kijken wanneer je niet meer besmettelijk bent?
(Niet omdat ik banketstaaf wil zijn trouwens, deze vraag.)
imaudy schreef:EedihcrO schreef:Zo, het heeft even gekost, maar ik ben bijgelezen. Hier ook een Brabander met verkoudhidsverschijnselen. Heb vandaag mijn man dus op pad gestuurd om een flinke berg boodschappen te doen voor de komende tijd. De vriezer zit vol, een deel houdbaar op voorraad en eten voor onze jongste dochter hebben we ook voor 3 weken.
Lastig, denk gewoon in het eigen stukje pand blijven? Ik kan mij de reactie van de baas wel voorstellen. Of wilde je 3 weken de deur helemaal niet uitgaan?
EedihcrO schreef:imaudy schreef:
Lastig, denk gewoon in het eigen stukje pand blijven? Ik kan mij de reactie van de baas wel voorstellen. Of wilde je 3 weken de deur helemaal niet uitgaan?
Helemaal niet is groot gezegd, maar ze zeggen toch met klem om geen direct contact te zoeken met andere mensen bij klachten. Ik voel me goed genoeg om te werken, daar gaat het niet om, maar als ik rivm wil volgen, dan zou ik niet moeten gaan werken. Er zijn hier al meerdere bedrijven in de omgeving die aangeven dat je thuis moet blijven zodra je ook maar hoest. Nu zit ik dus sowieso met de kinderen die niet meer welkom zijn op het kinderdagverblijf. Mijn manager vindt dat onzin, maar ik mag ze gewoon niet brengen. Kan als ze slapen wel thuis werken (en in de avond), maar ze kunnen helaas geen hele dag zelf spelen.
Dioxide, dat kan inderdaad wel helaas. Maar dat hopen we dan maar niet. Ik ga mijn kindjes toch niet alleen laten (0 en 2 jaar oud). De rest van de week hebben we gelukkig opvang, doordat we zelf parttime werken en mijn ouders passen een dag op. Maar op de maandag kan dat niet helaas.
imaudy schreef:Ik was vandaag nog aan het winkelen, maar het lijkt wel rustiger dan anders? Op meer plekken zo?
Veulen84 schreef:raket schreef:Nou we zitten hier 2 weken. Gelukkig heb ik mooi uitzicht.
Die 2 weken is toch alleen als je niet besmet bent? Ik las ergens dat onderzoek in china en op dat cruise schip in japan uitwezen dat er mensen zijn die na een paar dagen herstellen, maar dat veel tussen de 3 en 5 weken ziek zijn.
Neem aan dat ze per geval kijken wanneer je niet meer besmettelijk bent?
(Niet omdat ik banketstaaf wil zijn trouwens, deze vraag.)