De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:10

Ik ga mij pas zorgen maken als Marco Borsato het virus krijgt :7

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:10

safina schreef:
Het isoleren van gebieden staat niet in de draaiboeken van ons RIVM.
https://nos.nl/artikel/2326148-ggd-denk ... iboek.html
Eigenlijk is dat best raar. Bij besmettelijke dierziekten wordt Nederland ook ingedeeld in zones waar je met veetransport niet buiten mag komen. Maar met een besmettelijke ziekte onder mensen doen we dat niet. Althans, vooralsnog.
Is ook wel lastig te handhaven natuurlijk. Ik woon, werk en leef ook in 3 provincies.

MarcoBorsato schreef:
Nu op NPO2 dat Iran de boel te lang heeft gebagitaliseerd. Heftige beelden.
Ja, ook gezien. Laten we hopen dat ons dat in Nederland bespaart blijft. En dan die mensen die ook nog aan dat heiligdom likken 8)7 .

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:13

imaudy schreef:
raket schreef:
Ik kijk dit was het nieuws. Beetje lachen helpt wel.

Waar kan jij nou de besmetting opgelopen hebben? Je was dus niet getest als je niet in het ziekenhuis had gewerkt?

Géén idee. Daarom loopt er ook extra onderzoek in Brabant. Het is in ieder geval niet te herleiden. Als ik niet in een ziekenhuis had gewerkt was ik niet getest.

Misschien passen ze het beleid aan nav de aanvullende onderzoeken.
Ik vind wel dat er goed mee omgegaan wordt.
Middelen en personeel zijn niet onbeperkt. En je wil ook geen schijnveiligheid creëren door iemand te testen die negatief is en een paar dagen later toch positief....

Ik ga NPO 2 nog terugkijken.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:15

imaudy schreef:
Ik ga mij pas zorgen maken als Marco Borsato het virus krijgt :7

Ik ben niet onschendbaar |(

raket schreef:
Ik kijk dit was het nieuws. Beetje lachen helpt wel.

Zie ik steeds achter Jan-Jaap die foto van mezelf in betere tijden.

Roodvos, ja! Wtf? Toen heb ik even teruggespoeld. Gelukkig is ons land niet zo beperkt als Iran.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:33

Ik was vandaag nog aan het winkelen, maar het lijkt wel rustiger dan anders? Op meer plekken zo?

Omany

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:52

raket schreef:
Nou we zitten hier 2 weken. Gelukkig heb ik mooi uitzicht.

Ik hoop oprecht dat ik geen collega s of patiënten heb besmet. Alhoewel doe mij misschien wel besmet hebben.

Het is niet anders. Ik zing het wel uit.
Ik moet in ieder geval om jullie lachen.

Ik zou een alternatieve tekst op: ik leef niet meer voor jou wel waarderen.
Omdat, nou dat lijkt me wel duidelijk. Ik zie een scheiding best zitten.

Mag ik vragen wat jouw symptomen zijn ? Voelt het zoals een griep of erger :\ ?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:53

Nou.... hier (Altena) leek het wel of ze het gratis weg gaven zo druk was het bij AH

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:53

Zo, het heeft even gekost, maar ik ben bijgelezen. Hier ook een Brabander met verkoudhidsverschijnselen. Heb vandaag mijn man dus op pad gestuurd om een flinke berg boodschappen te doen voor de komende tijd. De vriezer zit vol, een deel houdbaar op voorraad en eten voor onze jongste dochter hebben we ook voor 3 weken.
Nu is het zo dat mijn manager het hele verhaal van rivm onzin vindt en zegt dat ik dus gewoon moet komen werken. Ik werk op een klein kantoor in een pand waarin vele bedrijven gehuisvest zijn. Zou het gezien kunnen worden als werkweigering als ik me ziek meld? Ook ons kinderdagverblijf gaat dicht voor kinderen die hoesten, verkoudheidsverschijnselen of koorts hebben. Dus wat dat betreft zou ik het ook op zorgverlof kunnen gooien toch?
Ik vind het maar lastig. Wil me graag aan de richtlijnen houden, maar hoop dan toch dat dit geen negatief gevolg gaat hebben voor mijn nog tijdelijk contract.

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:56

imaudy schreef:
Ik was vandaag nog aan het winkelen, maar het lijkt wel rustiger dan anders? Op meer plekken zo?

Ik was gisteren nog in de Intratuin, daar kan je bij de eerste zonnestralen over de hoofden lopen, nu was het uitgestorven.
Wel lag er nog ruim voldoende Chinese -import -rommel

Ik hoop voor ze dat in september de kerstshow niet in de knel komt door Corona

Hier is Apeldoorn
Laatst bijgewerkt door tiwi1969 op 07-03-20 23:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Marcella

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:58

Kon hier in het dorp er niks van merken hoor. Zelfs een hoop ouderen zien lopen in het winkelcentrum.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-20 23:59

Omany schreef:
raket schreef:

Ik hoop oprecht dat ik geen collega s of patiënten heb besmet. Alhoewel doe mij misschien wel besmet hebben.

Het is niet anders. Ik zing het wel uit.
Ik moet in ieder geval om jullie lachen.

Ik zou een alternatieve tekst op: ik leef niet meer voor jou wel waarderen.
Omdat, nou dat lijkt me wel duidelijk. Ik zie een scheiding best zitten.

Mag ik vragen wat jouw symptomen zijn ? Voelt het zoals een griep of erger : ?

https://www.ad.nl/waalwijk/brabants-gez ... ~a02fd588/
Hier een artikel met een gezin in isolatie

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 00:00

EedihcrO schreef:
Zo, het heeft even gekost, maar ik ben bijgelezen. Hier ook een Brabander met verkoudhidsverschijnselen. Heb vandaag mijn man dus op pad gestuurd om een flinke berg boodschappen te doen voor de komende tijd. De vriezer zit vol, een deel houdbaar op voorraad en eten voor onze jongste dochter hebben we ook voor 3 weken.
Nu is het zo dat mijn manager het hele verhaal van rivm onzin vindt en zegt dat ik dus gewoon moet komen werken. Ik werk op een klein kantoor in een pand waarin vele bedrijven gehuisvest zijn. Zou het gezien kunnen worden als werkweigering als ik me ziek meld? Ook ons kinderdagverblijf gaat dicht voor kinderen die hoesten, verkoudheidsverschijnselen of koorts hebben. Dus wat dat betreft zou ik het ook op zorgverlof kunnen gooien toch?
Ik vind het maar lastig. Wil me graag aan de richtlijnen houden, maar hoop dan toch dat dit geen negatief gevolg gaat hebben voor mijn nog tijdelijk contract.

Als jouw manager twijfelt aan jouw ziekmelding dient hij een bedrijfsarts je ziektegeval te laten beoordelen. Echter mag hij wel besluiten jouw contract niet te verlengen bij afloop tijdens of na ziekte.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 00:01

EedihcrO schreef:

Lastig, denk gewoon in het eigen stukje pand blijven? Ik kan mij de reactie van de baas wel voorstellen. Of wilde je 3 weken de deur helemaal niet uitgaan?

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 00:04

capopjekop schreef:
Omany schreef:

Mag ik vragen wat jouw symptomen zijn ? Voelt het zoals een griep of erger : ?

https://www.ad.nl/waalwijk/brabants-gez ... ~a02fd588/
Hier een artikel met een gezin in isolatie

Het is ieder geval duidelijk dat dat gezin nog nooit echt goed de griep heeft gehad. De meeste mensen hebben dan geen zin om te gaan puzzelen...

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 00:11

raket schreef:

Die 2 weken is toch alleen als je niet besmet bent? Ik las ergens dat onderzoek in china en op dat cruise schip in japan uitwezen dat er mensen zijn die na een paar dagen herstellen, maar dat veel tussen de 3 en 5 weken ziek zijn.

Neem aan dat ze per geval kijken wanneer je niet meer besmettelijk bent?

(Niet omdat ik banketstaaf wil zijn trouwens, deze vraag.)

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 00:13

Veulen84 schreef:
raket schreef:

Die 2 weken is toch alleen als je niet besmet bent? Ik las ergens dat onderzoek in china en op dat cruise schip in japan uitwezen dat er mensen zijn die na een paar dagen herstellen, maar dat veel tussen de 3 en 5 weken ziek zijn.

Dit vroeg ik mij ook al af..

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 00:30

imaudy schreef:
EedihcrO schreef:

Lastig, denk gewoon in het eigen stukje pand blijven? Ik kan mij de reactie van de baas wel voorstellen. Of wilde je 3 weken de deur helemaal niet uitgaan?

Helemaal niet is groot gezegd, maar ze zeggen toch met klem om geen direct contact te zoeken met andere mensen bij klachten. Ik voel me goed genoeg om te werken, daar gaat het niet om, maar als ik rivm wil volgen, dan zou ik niet moeten gaan werken. Er zijn hier al meerdere bedrijven in de omgeving die aangeven dat je thuis moet blijven zodra je ook maar hoest. Nu zit ik dus sowieso met de kinderen die niet meer welkom zijn op het kinderdagverblijf. Mijn manager vindt dat onzin, maar ik mag ze gewoon niet brengen. Kan als ze slapen wel thuis werken (en in de avond), maar ze kunnen helaas geen hele dag zelf spelen.
Dioxide, dat kan inderdaad wel helaas. Maar dat hopen we dan maar niet. Ik ga mijn kindjes toch niet alleen laten (0 en 2 jaar oud). De rest van de week hebben we gelukkig opvang, doordat we zelf parttime werken en mijn ouders passen een dag op. Maar op de maandag kan dat niet helaas.

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 01:47

EedihcrO schreef:
imaudy schreef:

Helemaal niet is groot gezegd, maar ze zeggen toch met klem om geen direct contact te zoeken met andere mensen bij klachten. Ik voel me goed genoeg om te werken, daar gaat het niet om, maar als ik rivm wil volgen, dan zou ik niet moeten gaan werken. Er zijn hier al meerdere bedrijven in de omgeving die aangeven dat je thuis moet blijven zodra je ook maar hoest. Nu zit ik dus sowieso met de kinderen die niet meer welkom zijn op het kinderdagverblijf. Mijn manager vindt dat onzin, maar ik mag ze gewoon niet brengen. Kan als ze slapen wel thuis werken (en in de avond), maar ze kunnen helaas geen hele dag zelf spelen.
Dioxide, dat kan inderdaad wel helaas. Maar dat hopen we dan maar niet. Ik ga mijn kindjes toch niet alleen laten (0 en 2 jaar oud). De rest van de week hebben we gelukkig opvang, doordat we zelf parttime werken en mijn ouders passen een dag op. Maar op de maandag kan dat niet helaas.

Tja, het maakt eigenlijk niet uit wat wij op bokt vinden, je zult het met je baas uit moeten vechten. Van mij mag heel brabant op slot.

Ik vind het opvallend dat er niet meer besmettingen in de hoofdstad zijn. Gaat men daar wat meer uit de buurt van elkaar (zoals handen geven)? Ik moet zeggen dat ik het altijd wat merkwaardig vind als mensen die je een tijd niet gezien hebt je meteen omhelzen. Ik ken dat zo niet, maar komt af en toe voor :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 01:52

imaudy schreef:

Parkeerplaats bij de supermarkt in de wijk was aardig leeg. Misschien ligt dat ook net aan het tijdstip dat je heen gaat? Althans ik ging laatst op een maandag dacht ik boodschappen doen. Ontzettend rustig maar dan zal dat altijd al we zo zijn. Tuinland daarin tegen had weer best wat mensen rondlopen die druk waren met spullen uit te zoeken voor het voorjaar ( het leven gaat ook maar door )

Op zich dat rustige hou ik wel van lekker op hoog tempo door die winkel crossen en je bent snel aan de beurt en staat ook zo weer buiten.

Nog geen hamsters gespot hier. Alle schappen zijn gewoon vol. Enige lege vak die ik heb gezien was een vak met vuilniszakken.

Wel ben ik blij dat ik pas donderdag weer naar Groningen moet en dus hopelijk de incubatie tijd van de Vindicat studenten ontloop.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 03:18

Ik lees graag even mee. Wij zitten bijna drie weken in Florida nu en ook hier zijn besmettingen, maar al helemaal weinig testen beschikbaar. Mr. Trump vindt het ook allemaal wel meevallen, dat griepje. Pff ...

Wij vliegen dinsdag terug naar Barcelona. Ook in Spanje heel wat besmettingen, maar ik vind vooral dat vliegtuig niet zo prettig, maar wil wel naar huis. Mijn man is ook longpatiënt, ik zal blij zijn als we hier goed uitkomen en thuis wonen we gelukkig ook lekker een stukje buiten het dorp. Maar ja, ook wij zullen boodschappen moeten doen. De verkoudheid die hij hier op heeft gelopen vorige week, is in elk geval goed onder controle. Geen kuchjes of hoest meer aan de incheckbalie of aan de gate.

Chiren en Raket, beterschap en sterkte!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 03:25

Veulen84 schreef:
raket schreef:

Nou dat dacht ik ook. Geen klachten meer: negatief testen en klaar. Maar zo werkt het niet. Ik vroeg hoe lang ze dachten dat het zo'n beetje ging duren. In China waren mensen die 2 tot 6 weken klachten hadden..... Mijn vriend mag als hij niet ziek wordt na 2 weken weer buiten.
Ik pas zonder klachten. Gezien mijn astma heb ik altijd luchtwegklachten, dus dat gingen ze nog even nakijken, want ze gaan in principe niet meer testen. Ik hoop dat mijn werkgever dat wel gaat doen. Ik besmet liever geen andere mensen. En zeker geen patiënten, die zijn namelijk al niet zo fit.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 05:02

Afbeelding

Mag er weinig over zeggen maar ben gisteren mijn eerste patient verloren aan COVID19... hele nare dag gehad :(
Wij moeten in elk geval volgens onze aanwezige doctoren ervan uit gaan dat het airborne is ipv droplet zoals eerder gezegd werd. Mag nu de hele dag een soort gasmasker op op mn werk...

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 05:32

Jeetje sterkte. Lijkt me heftig.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 05:35

Libera, wat vreselijk. Sterkte dekt de lading niet...

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-20 07:26

Heftig Libera, sterkte.

Wat zijn de Nederlandse termen voor airborne en droplet? Het gaat om de overdracht an de ziekte denk ik maar wat is het verschil?