Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Zertab

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:19

Ik heb me weer terug ingeschreven bij de sportschool, omdat ik het financieel weer kan missen en een groep me meer motiveert.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:27

Imre schreef:
MissFloorx schreef:
@Imre Oei, dat is niet fijn! Vervelend als je graag wilt bewegen maar je lichaam niet helemaal mee werkt. Hopelijk snel verbetering.

Ik ben al anderhalf jaar aan het revalideren, helaas. Maar na morgenavond hopelijk weer wat soepeler!

Net 4km gewandeld. Niet helemaal droog gehouden, maar was wel even goed om te doen. Straks op stal denk ik ook nog een stuk lopen.

13km Dieuwke? Mooi eind! Ga je dan hardlopen of wandelen?

Oei... dat klinkt niet fijn! Chronisch pijn aan iets? Of is het wel "te repareren"?

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:35

Zertab schreef:
Ik heb me weer terug ingeschreven bij de sportschool, omdat ik het financieel weer kan missen en een groep me meer motiveert.

Dat is fijn!

Ik heb afgelopen week voor het eerst weer eens een HIIT workout gevolgd in het park in groepsverband en merk inderdaad dat dit mij ook meer motiveert dan thuis sporten. Zijn er meer mensen die home workouts doen? Ik probeer het zo'n 2/3 keer per week te doen maar heb erna eigenlijk nooit een mega voldaan gevoel. Dan mis ik de sportschool toch wel echt...

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:36

Zertab schreef:

Ik ben er over aan het twijfelen.
Vond het altijd wel heel lekker.
Heb jaren heel fanatiek zumba en cardio gedaan. Toen ik op gewicht was en redelijk strak weer mee gestopt.
Daarna nog een aantal x lid geweest maar steeds na een paar maand weer gestopt. En maar betalen :evaw:
Dus ik twijfel om het weer te gaan doen, zonde geld als je toch niet gaat.
F4f was 'vroeger' echt goedkoop. Nu niet meer

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:40

@MissFloorx: Ja ik volg thuis lessen! Kan er wel een paar doorsturen als je wil? :)

@Claudia: Hoe komt het dat je niet meer ging?

Helaas kan ik maar 1x in de week gaan nu, omdat de sportschool iedereen de kans wil geven om een les mee te pakken. Maar ik hoop dat in september de sportschool weer volledig open mag. Ik heb sowieso een maand gratis sporten, dus dat scheelt allemaal weer. Mis ook mijn sociale contacten van de sportschool.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:46

Ik doe nu 1x per week personal training bij de sportschool, merk dat me dat nu nog heel erg helpt bij enkel revalidatie. Tussendoor thuisworkouts, maar vind dat ook niet super motiverend. Binnen naar een scherm kijken vind ik al helemaal niets, doe dan een workout in de tuin.

Omdat ik graag buiten ben nu begonnen met hardlopen / interval training. Dat gaat conditioneel verrassend makkelijk, maar bouw wel heel rustig op om blessures te voorkomen. Heb een jaar geleden mijn enkel echt goed verkloot, breuk + veel gescheurde banden etc, na operatie meer dan 12 weken gips gehad en daarna nog krukken.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 15:48

@Zertab Oh ja dat zou top zijn! Heel graag :j .

Hier is sporten vanuit de sportschool helaas nog niet mogelijk. De HIIT workout die ik deze week heb gevolgd was van een apart PT bedrijf. Mijn sportschool zit op de tweede verdieping van een winkelpand dus helaas kunnen zij niet alles naar buiten verplaatsen zoals ik nu bij veel andere sportscholen zie.

Hardlopen heb ik ook geprobeerd maar door een probleem met mijn kuiten (waarschijnlijk te korte kuitspieren?) gaat dit erg moeizaam waardoor ik al snel het geduld verlies om het langzaam op te bouwen.

Wat ik wel merk is dat het qua voeding een stuk makkelijker gaat nu in ''quarantaine''. Normaal is het toch een terrasje hier en een feestje daar en ik vind het dan vaak lastiger om maat te houden. Nu we toch nergens heen kunnen is die sociale druk een stuk minder van invloed. Dus dat scheelt weer.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:05

Omdat ik na een tijdje geen zin meer heb om alleen te gaan. Vroeger ging ik altijd samen met vriendin

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 16:48

ClaudiaHS schreef:
Omdat ik na een tijdje geen zin meer heb om alleen te gaan. Vroeger ging ik altijd samen met vriendin

En met de mensen in de groeples heb je geen klik?

Los fitness spreekt mij helemaal niet aan, omdat ik idd niet alleen wil. Maar groepslessen werken voor mij goed, omdat ik dan toch niet alleen ben en er elke keer ongeveer hetzelfde groepje mensen is. :)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:19

Ik wist dat vandaag weer een slechte dag zou worden maar voel me er wel slecht door hoor. := Was namelijk al 2kg aangekomen door de BBQ van vrijdag en gok dat er nu weer een kilo aanzit. Nu zal het geen vet zijn maar dan heb je even een moment van: waarom doe ik dit nog.

Vooral omdat ik zoveel sport en workouts doe snap ik het even niet. Ik doe 4 keer in de week hardlopen, 1 keer in de week paardrijden, en dan elke dag zo'n home workout van minstens 20 minuten met zo'n resistance band (en dan de zwaarste eruit) en dan 3 keer in de week nog zo'n extra YouTube workout waarbij je goed zweet.
Maar goed. Morgen er weer tegenaan... -O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:22

Neverland schreef:
Ik wist dat vandaag weer een slechte dag zou worden maar voel me er wel slecht door hoor. := Was namelijk al 2kg aangekomen door de BBQ van vrijdag en gok dat er nu weer een kilo aanzit. Nu zal het geen vet zijn maar dan heb je even een moment van: waarom doe ik dit nog.

Vooral omdat ik zoveel sport en workouts doe snap ik het even niet. Ik doe 4 keer in de week hardlopen, 1 keer in de week paardrijden, en dan elke dag zo'n home workout van minstens 20 minuten met zo'n resistance band (en dan de zwaarste eruit) en dan 3 keer in de week nog zo'n extra YouTube workout waarbij je goed zweet.
Maar goed. Morgen er weer tegenaan... -O-

Sport je niet te veel? Je lichaam heeft tijd nodig om te herstellen!

En die 2kg van de BBQ, ben je binnen een week weer kwijt joh! Tenzij je 14.000 kc hebt gegeten, maar dat geloof ik niet.

Niet opgeven! :(:)

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:31

Imre schreef:
13km Dieuwke? Mooi eind! Ga je dan hardlopen of wandelen?

Nee, wandelen! Hardlopen hou ik nog geen kilometer vol :))

Uiteindelijk op 11km bij m'n ouders gestrand, het begon te regenen.

Neverland, zal het niet gewoon vocht zijn? Dat lijkt me het meest logisch

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:32

Ik heb vanavond spelletjesavond met vrienden. Ik vind het héél moeilijk om van lekker eten af te blijven als het zo in mijn gezicht is. Maar heb voor mijzelf een mini zakje chips en een mini flesje wijn, waar twee glaasjes uit kunnen. Verder komkommer, tomaatjes en paprika. Doe ik toch een beetje mee haha. De rest van de week er maar weer flink tegenaan.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 17:50

@Neverland Dat is zo oliebol altijd als je je schuldig voelt na een dagje slecht eten... Maar wel heel herkenbaar. Ik denk inderdaad ook dat het vooral vocht is en misschien een paar honderd gram extra. Vaak is dat er na een paar dagen opletten wel weer af. Komt goed, niet opgeven! :j

@Zertab Ik heb daar zelf ook altijd wel moeite mee maar ik denk altijd maar zo: elk extra glaasje wijn of extra chipje wat je bewust niet neemt is al vooruitgang. Dat helpt bij mij vooral om het mezelf niet te lastig te maken tijdens zo'n gelegenheden. En goed idee inderdaad om iets van groenten mee te nemen, dat vult ook een beetje waardoor je misschien minder snel in de verleiding komt. Veel plezier in ieder geval!

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:13

MissFloorx schreef:
@Zertab Ik heb daar zelf ook altijd wel moeite mee maar ik denk altijd maar zo: elk extra glaasje wijn of extra chipje wat je bewust niet neemt is al vooruitgang. Dat helpt bij mij vooral om het mezelf niet te lastig te maken tijdens zo'n gelegenheden. En goed idee inderdaad om iets van groenten mee te nemen, dat vult ook een beetje waardoor je misschien minder snel in de verleiding komt. Veel plezier in ieder geval!

Ja normaal drink ik zo een fles wijn leeg (vandaar dat ik nu bewust een kleintje gekocht heb) en een zak chips gaat er ook wel in. Ik heb qua zulke snacks echt geen rem... -O-

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:17

@Neverland zo herkenbaar dat gevoel van waarom eigenlijk? Dat had is afgelopen week. Ik heb vooral gisteren echt cravings gehad en dacht echt: fiets IT lat maar. Maar dan spreek ik mezelf heel streng toe dat als ik er nu aan toegeef, alles voor niks is geweest. Toen ben ik de opslag gaan opruimen. Vandaag weer een lekkere dag gehad.

@Zertab, goed dat je je hebt ingeschreven bij de sportschool. Lekker knallen!!

@MissFloorx, ja ik doe thuis ook workouts. Eigenlijk altijd Tabata. Ik verzin 8 oefeningen, zet de muziek aan en ga er lekker tegen aan. Ben echt wel voldaan achteraf. En ik sport 2x bij de gym buiten. Die kost 92 euro per maand dus my lazy ass better go there!!

Anna_Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:18

Zertab schreef:
MissFloorx schreef:

Ja normaal drink ik zo een fles wijn leeg (vandaar dat ik nu bewust een kleintje gekocht heb) en een zak chips gaat er ook wel in. Ik heb qua zulke snacks echt geen rem... -O-

Ja dat is de schuld van de fabrikant. Die stopt er een stofje in dat je niet kan stoppen met eten. Dus je moet keiharde discipline hebben om slechts 1 handje te eten ipv 1 zak.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:20

@Anna_Dani: Daarom heb ik een mini zakje voor mijzelf. Op = op :)

Voor vanavond al mijn kc al in de app gezet en kom keurig uit! Geeft extra motivatie om me er dan aan te houden.

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:26

@Anna_Dani Tabata ken ik ook inderdaad! Misschien toch maar eens wat meer energie gaan steken in het uitzoeken wat voor mij werkt qua home workouts aangezien het waarschijnlijk voorlopig nog wel van pas zal komen.

Dat van geen rem hebben is ook wel mijn grootste issue. Ik heb verder qua echt ''eten'' niet veel moeite met maat houden, kan makkelijk bijvoorbeeld een halve ipv een hele pizza eten maar met chips, chocolade e.d. kan ik mij ook slecht inhouden. Wel een goede tip inderdaad om dan gewoon kleinere porties te kopen.

@Zertab Dat is fijn! Dat maakt het weer net iets makkelijker.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 18:28

MissFloorx schreef:
@Anna_Dani Tabata ken ik ook inderdaad! Misschien toch maar eens wat meer energie gaan steken in het uitzoeken wat voor mij werkt qua home workouts aangezien het waarschijnlijk voorlopig nog wel van pas zal komen.

Dat van geen rem hebben is ook wel mijn grootste issue. Ik heb verder qua echt ''eten'' niet veel moeite met maat houden, kan makkelijk bijvoorbeeld een halve ipv een hele pizza eten maar met chips, chocolade e.d. kan ik mij ook slecht inhouden. Wel een goede tip inderdaad om dan gewoon kleinere porties te kopen.

@Zertab Dat is fijn! Dat maakt het weer net iets makkelijker.

Wat ook een gouden tip is, voor als je toch graag een koekje bij de thee wil, is een mini stroopwafel of jodenkoek. Zitten weinig kc in! :)

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:42

Naast wegen meten jullie ook je omvang? Kun je haast nog meer voortgang in zien :j sinds Feb voor mij buik - 8cm, heupen - 9 en taille - 13. Helaas borstomvang ook 5 cm minder :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 21:51

Helaas heb ik me iets te erg laten gaan. Kom nu op 2074 kc uit...

MissFloorx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 22:39

gaucho schreef:
Naast wegen meten jullie ook je omvang? Kun je haast nog meer voortgang in zien :j sinds Feb voor mij buik - 8cm, heupen - 9 en taille - 13. Helaas borstomvang ook 5 cm minder :')

Omvang heb ik nog nooit gemeten, heb daar ook geen geschikt meetlint voor. Maar wat een verschil! Wel een meer “stabiele” manier om progressie te meten dan alleen met de weegschaal denk ik?

@Zertab Oh dat is minder... Vooral voor je eigen gevoel natuurlijk. Maar kan altijd gebeuren, morgen weer een nieuwe dag! :j

Saskia9

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:09

Goedemorgen dames!
Nieuwe week, nieuwe rondes nieuwe kansen!
Weekend is hier niet al te best verlopen, beetje gecheat maar deze week menstruatie dus vind dat dat dan mag :Y)
Weegschaal was wel lief vanmorgen, maar menstruatie dus ik weeg ergens in de komende week nog een keertje in de hoop dat ie dan nog liever is!

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-20 07:45

Stand vorige week: 60,4kg
Stand vandaag: 62,7kg. :Y)

Nog erger dan gisteren. Maar vandaag was mijn officiële weeg dag en had hoop dat het gewoon vocht was... Niet dus. :')