2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tortilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:21

Hoe zijn jullie dan bij jullie 'knop' gekomen? Jullie vertellen allemaal dat op een gegeven moment de knop om is, en je dan jezelf zo kunt disciplineren dat je naar een gezondere leefstijl gaat en echt langzaam maar gestaag af blijft vallen...

Aan het begin van het jaar was ik heel goed bezig, maar nu ben ik echt die 'knop' even bijster. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet blij bent met mezelf zoals ik nu ben.

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:34

Ja, dat is een hele goede, Tortilla. Ik durf het niet met 100% zekerheid te zeggen. Tot eind vorig jaar wilde het bij mij ook niet lukken, want ik wilde eigenlijk ook niet stoppen met snaaien. Wat de precieze reden is durf ik je echt niet te vertellen, maar ik denk dat ik psychisch gewoon beter in m'n vel kwam te zitten en dat het daardoor nu wel lukt. Meer tevreden met mezelf, ondanks m'n gewicht, en m'n verleden meer verwerkt.
Ik heb nu "gewoon" m'n eetpatroon veranderd, niet meer en en en. Maar kiezen voor of de chips of de reep chocolade of de macdo/snackbar/pizza. En niet meer iets eten omdat m'n lijf/hoofd dat nodig denkt te hebben.
Dus BMR uitrekenen en dan goed gaan bekijken wat je nu precies eet en wat je daar aan kan veranderen, waardoor ik dus gewoon af en toe een pizza kan eten, naar de Mac of snackbar kan, of s Avonds een chipje kan eten. Of zoals gisteren een reep chocola als "toetje" kan eten. :')

Voor mij is dus denk ik vooral het psychische wat de drempel om het vol te houden onwijs heeft verlaagd.
Laatst bijgewerkt door NoTwixLeft op 27-06-18 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

onpaard

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:39

Bedankt voor het lijstje NoTwixLeft, en wat ben jij veel afgevallen zeg. Helemaal top +:)+

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 21:50

onpaard schreef:
Bedankt voor het lijstje NoTwixLeft, en wat ben jij veel afgevallen zeg. Helemaal top +:)+

Graag gedaan :o Ik vind het leuk om te zien hoe het iedereen vergaat.

Ik doe m'n best en zoals eerder ook al te lezen, ik heb nog gewoon af en toe m'n ongezonde momenten :9

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:17

Tortilla schreef:
Hoe zijn jullie dan bij jullie 'knop' gekomen? Jullie vertellen allemaal dat op een gegeven moment de knop om is, en je dan jezelf zo kunt disciplineren dat je naar een gezondere leefstijl gaat en echt langzaam maar gestaag af blijft vallen...

Aan het begin van het jaar was ik heel goed bezig, maar nu ben ik echt die 'knop' even bijster. Terwijl ik eigenlijk helemaal niet blij bent met mezelf zoals ik nu ben.

Bij mij ging de knop om toen ik iemand met mijn eigen postuur zag, die ik ook echt kende uit mijn directe omgeving, en zij begon met afvallen :)
Doordat wij in het begin gelijk waren en zij ineens flink resultaat boekte & bereikte wat ik ook al een tijdje in mijn hoofd had/graag wilde, motiveerde mij dat echt enorm.
Denk dat, als je dus realistische doelen ook echt voor ogen ziet gebeuren, dat soort transformaties er dus zeker voor kunnen zorgen dat die knop om kan gaan :) Vandaar mijn youtube-tip, ga transformatiefilmpjes opzoeken van personen die ook gelijk staan aan jouw huidige postuur en zie wat er dus haalbaar is. :)

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:20

Wat ook goed helpt is om je eten bij te houden in een app, ik gebruik de apps van virtuagym voor eten en bewegen. Je kunt daarin een doel stellen en de app geeft goed aan wat je aan caloriën nog mag eten, ook een advies voor koolhydraten, eiwitten en vetten. Heel handig. Als je extra sport, mag je in theorie ook meer eten, de app betekend dat. Ik doe dat iig wat betreft de eiwitten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:22

Een app om je eten+drinken(!) bij te houden is inderdaad ook echt een eye-opener (wel echt afwegen en alles eerlijk invoeren voor een eerlijk beeld). Heb dat hier ook al een paar keer benoemd, zelf gebruik ik MyFitnesspal.

Suusjepluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 22:57

Bedankt voor de lijst NoTwixLeft! Ik vind je naam in dit topic nog steeds grappig :D Ik ben de hekkensluiter van de lijst, maarrr ik doe nog wel mee :+ En vandaag met de arts afgesproken dat ik over een maand mag beginnen om heel langzaam medicijnen af te bouwen *\o/* Ik hoop dat de kilo's dan ook wat makkelijker verdwijnen...

Voor mij was vooral het aankomen de trigger. Mede door ziekte kwam ik elke 2 weken een kilo aan. Na 15 kilo werd ik daar toch wel heel ongelukkig van. Door in de Shealth app mijn eten in te vullen kwam ik erachter welke dingen ik echt moest minderen. Nu gaat het met vlagen redelijk en af en toe val ik weer terug. Maar mijn belangrijkste doel was niet nog meer aan te komen en dat is in ieder geval wel gelukt.

Wat fijn om te lezen dat zoveel mensen goed bezig zijn en zulke fijne resultaten boeken! Knap iedereen!

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 23:06

Bij mij was de knop het moment dat mijn paard in maart 2 pezen en een slagader in haar achterbeen (af) scheurde door een ongeluk en moet afzien en vechten om weer de oude (hopelijk) te kunnen worden.
Ik had zoiets van, zij moet op stal staan 24/7 ruim 2 maand lang en dus gigantisch afzien, dan ga ik ook afzien. Tijdens een jankbui rijfotos bekeken en mezelf en haar beloofd nooit meer met zo'n lijf op haar te stappen.
Mijn doel was om ruim 13 kg af te vallen voor ik ooit weer op haar rug zou klimmen. Een voor mij magisch getal qua gewicht voorbij.
Dit is mij bijna gelukt. Moet van die ruim 13 nog 1 en dan stap ik weer op. Ik mag van de dierenartsen weer 20 min stappen op het harde ohz (als onderdeel van de revalidatie).

We hebben beide nog een lange weg te gaan (m'n paard volledig herstellen en ik wil nog zo'n 20 kg kwijt) maar het begin is er...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:41

Dag allemaal,

Mag ik meeschrijven?

Ben van 125,7 kg tot nu toe afgevallen naar 88,7 kg. Dit is 37 kg. Het liefst gaat het er nog af tot 75 kg maar 79/80 doe ik het ook voor. Ik ben nu weer aan het sporten en merk dat ik daardoor vocht vasthou door herstel spieren. Herkennen jullie dit?

Ik ga mijn best doen om mee te schrijven en ook op anderen te reageren.

Mijn dagplanning voor vandaag:

Ontbijt
150 gram Optimel kaneel kwark

Tussendoor
1 kleine banaan
Zakje gemengde noten van 40 gram

Lunch
Kip harissa lunchsakade van de ah

Tussendoor
100 gram huttekase met lepeltje pesto
100 gram kipfilet

Diner
Eetlepel verse pasta, magere rundervink en groenten uit de vriezer

Tussendoor
250 gram kwark

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 07:51

Wat een mooie doel Ladyrosa en wat knap Romeo dat je al zover bent gekomen! Wauw!

Hier ging de knop om door een slechte vakantie foto (hangt op de spiegel) en ook nog een leuke strand foto in bikini... Help! -O- dan weet je “Nu moet die knop OM!”

Zet hem op vandaag mensen, we can do this!!!

NoTwixLeft

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:25

Naam is een beetje raar tot stand gekomen :') de twix reclame kwam langs toen ik een naam aan het verzinnen was. Als er geen twix links meer is, is er nog wel een twix rechts of is het helemaal op (?) -:)
En het is inderdaad een mooie nu in dit topic, zo kom ik dus ook aan die extra kilo's := En straks is het gewoon omdat ik een mooi gezond gewicht heb en geen twix meer "nodig' heb.

Ik gebruik trouwens ook mfp om m'n kcal te tellen. SHealth om het totaal aan kcal een beetje bij te houden, de stappenteller werkt niet altijd even lekker de laatste week -O-

Mooi doel en reden om af te vallen, ladyrosa!

Ik ga m'n lijstje voor vandaag niet delen, vanavond BBQ op m'n werk, eet ik nagenoeg niets overdag, alleen dat om geen honger te hebben en niet om te vallen. En en en is geen optie en ik wil, met mate, wel kunnen genieten. Maar me niet volstoppen met alles wat ze hebben en ik moet van de frisdrank afblijven :Y) Geen idee wat ze vanavond gaan aanbieden, dus moet mezelf voorbereiden op het ergste. Vind ik.

Only2Bianca, ik haat nog steeds foto's van mezelf. Vind mezelf gewoon niet zo knap. Maar "de mannen" laten duidelijk merken dat ik daar echt een keer vanaf moet stappen :=

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:40

Wauw knap hoor Romeo!

Hier gaat het weer zijn gangetje, moet gewoon wat strenger zijn en niet meer snoepen en snaaien.
Lastige is alleen dat we op.het werk ook altijd wel ongezonde dingen hebben staan.
Gelukkig ook een fruitmand, dus moet zelf gewoon iets meer mijn best doen om een worteltjes te pakken ipv snoep of chocola. :=
Nog 2,5 dag werken en dan heb ik vakantie.
Eens kijken of we dan wat kunnen gaan fietsen en wandelen.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:42

Hoi,

Mag ik met jullie meekletsen? Ik ben niet veel te zwaar maar er mag voor het mooie echt wel een kilo of 5-10 af. Ik ben een jaar of 2 geleden 10 kilo afgevallen zonder er heel veel voor hoeven te doen.

Ik vind het alleen zó lastig. Ik rij 4/5 keer per week paard en werk fulltime en ik weet dat de winst vooral te behalen is met een gezonder eetpatroon. Of beter gezegd, minder eten.
Door de week eten we gewoon goed en gezond maar weekenden is veel uit eten, in combinatie met bier en wijntjes.

Hebben jullie tips voor een lunch die goed mee te nemen is naar werk? Ik wil afstappen van brood en elke dag salade wordt ook zo eenzijdig.

urosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:58

Only2Bianca: leuk gedaan, wat ben je creatief!

NoTwixLeft: super, dan stuur ik nog even mijn gewicht door vrijdag, afgelopen vrijdag niet op de weegschaal gestaan. Veel plezier met de BBQ, super weer voor!

Tortilla: je mentale stabiliteit heeft er inderdaad veel mee te maken, als ik goed in mijn vel zit staat de knop goed om, maar als ik dan weer meer problemen heb met mijn gezondheid kom ik in een redelijke negatieve mindset en kan ik de knop ook niet altijd goed houden, dus die van mij switcht nog een beetje :')

Suusjepluus: fijn dat je straks wat mag afbouwen met medicijnen, altijd prettig!

Ladyrosa: wow, heftig, maar vind het wel mooi.

Welkom Romeo2007!

Renske_W: lekker, bijna vakantie!

Welkom Vaaleriee!

Hier ben ik helaas nog steeds niet fit en onzettend moe, dus straks maar even de huisarts bellen voor overleg. Heb alweer weer 2 dagen goed eten achter de rug ondanks alle ellende!

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 08:59

vaaleriee schreef:
Hoi,

Mag ik met jullie meekletsen? Ik ben niet veel te zwaar maar er mag voor het mooie echt wel een kilo of 5-10 af. Ik ben een jaar of 2 geleden 10 kilo afgevallen zonder er heel veel voor hoeven te doen.

Ik vind het alleen zó lastig. Ik rij 4/5 keer per week paard en werk fulltime en ik weet dat de winst vooral te behalen is met een gezonder eetpatroon. Of beter gezegd, minder eten.
Door de week eten we gewoon goed en gezond maar weekenden is veel uit eten, in combinatie met bier en wijntjes.

Hebben jullie tips voor een lunch die goed mee te nemen is naar werk? Ik wil afstappen van brood en elke dag salade wordt ook zo eenzijdig.

Welkom!

Ik koop lunchsalades bij de ah en eet die tussendemiddag. Je gaat niet afvallen van sporten maar wel door minder te eten, hard maar het is helaas wel zo. Heb het zelf jaren meegemaakt ;)

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:08

Dankje! Oh daar zal ik eens voor kijken. Dat geloof ik meteen... ik eet ook echt teveel :')

Ga voorlopig eens kijken hoe het gaat als ik niet drink (alcohol) en ga minderen met eten.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:12

Welkom nieuwe mensen! :D
Voor eetlijstjes is er een topic op VoederTijd waar je mooi spiratie op kan doen of ze dus kunt delen :j zitten vaak best wat leuke, even wat apartere/gezonde maaltijden.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 09:25

Dreamy schreef:
Welkom nieuwe mensen! :D
Voor eetlijstjes is er een topic op VoederTijd waar je mooi spiratie op kan doen of ze dus kunt delen :j zitten vaak best wat leuke, even wat apartere/gezonde maaltijden.

Thanks! Goeie tip, ga die eens doorspitten.

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:48

Welkom alle nieuwe mensen!

Vandaag is mijn eetpatroon :

2 sallands zonnespit boterhammen met hagelslag

Lunch : komkommer, paprika,julienne wortelreepjes en kipfilet ( dit heb ik over en moet op)

Tussendoor 300 ml magere yoghurt met aardbeien en choco crunch
Avond eten : krieltjes met kip ananas paprika en courgette

Vanavond waarschijnlijk 7 km fietsen..

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 10:49

Pfoe heb je genoeg aan een lunch met alleen wat groente? Ik heb dan na een uur alweer honger

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:00

Ik ben er ook wel echt aan toe. :')

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:05

vaaleriee schreef:
Pfoe heb je genoeg aan een lunch met alleen wat groente? Ik heb dan na een uur alweer honger

Ja, omdat er ook kipfilet tussen zit ( niet broodbeleg, maar vlees).

En ik werk pas vanmiddag, dus heb ook niet heel veel energie verbruikt waardoor ik mega honger heb. Moet om 12 uur al eten..

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:28

Oh oke! Ik was uitgegaan van kipfilet als beleg :)

Olympia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 11:44

Ja dan is het wel weinig :j

En met warm weer heb ik toch meer trek in salades. Moet echt ff de rem er weer op.. teveel etentjes en lunches en terrasjes deze week...