Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:34

Francieen schreef:
Hoihoi! Ik ga sinds kort ook naar de sportschool. Ik vind het verschrikkelijk :”) ik doe dit omdat ik verder niks meer doe aan sport omdat Mn paard is overleden en ik merkte dat Mn condititie enorm slecht werd. Ik moest van mezelf. Iemand tips om sporten een leuk moment van de dag te maken?

Ik ben ook echt geen sporter, hou er niet van. Maar, ik hou wel van muziek en dansen, dus daarom doe ik al 9 jaar 2x per week Bodyjam (3x toen er nog op de andere locatie ook een les werd gegeven).

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:49

Kinke schreef:
Francieen schreef:
Hoihoi! Ik ga sinds kort ook naar de sportschool. Ik vind het verschrikkelijk :”) ik doe dit omdat ik verder niks meer doe aan sport omdat Mn paard is overleden en ik merkte dat Mn condititie enorm slecht werd. Ik moest van mezelf. Iemand tips om sporten een leuk moment van de dag te maken?

Ik ben ook echt geen sporter, hou er niet van. Maar, ik hou wel van muziek en dansen, dus daarom doe ik al 9 jaar 2x per week Bodyjam (3x toen er nog op de andere locatie ook een les werd gegeven).

Ik vind sportschool sport ook niet zo leuk, maar ben nu sinds een maandje bij een kleinschalige sportschool met een heel leuke alles in 1 groepsles. In circuitvorm, 20 minuten, 20 oefeningen, dan 90 sec rust en dan nog eens 20 minuten 20 oefeningen. En dit vind ik echt heel leuk. En is met trainer, zodat er gelet wordt op goede uitvoering en hij motiveert ook tussendoor.

Wie weet is zoiets er ook bij jullie?
Ik vind dit iig goed vol te houden, gesleur aan apparaten vind ik niks en zo'n krachthonk is ook niks voor mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:50

Needje schreef:
Ja dat is ook waar ik mee zit.
Ik wil gewoon m'n schema kunnen volgen zonder te moeten wachten omdat iemand anders al bv gebruik maakt van het squatrek of de hipthruster. Daar heb ik nu niet echt last van zeg maar.

Dat is inderdaad een probleem waar ik tegenaan loop. Vaak staan de mooiboys wat te showen in de spiegel of zitten ze op hun telefoon, waardoor ik niet kan doortrainen. Zeer demotiverend. En ik ben niet zo gebekt dat ik ze wegstuur zodat ik m'n ding kan doen :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 11:51

Francieen schreef:

Ik vind sporten ook niet leuk in eerste instantie, het is gewoon ruk om vanaf 0 te beginnen. Maar als ik merk dat ik een betere conditie krijg, sterker word, strakker word, dan werkt dat voor mij wel enorm motiverend. Dus in die flow moet ik zelf weer komen. Dan wordt het een soort verslaving en wil je het bijhouden. Plus het fijne gevoel wat je na het sporten altijd hebt is ook veel waard.

Of het feit dat je even lekker in je eigen wereldje kunt ontladen na een dag werken. Dat is ook wel een goede motivatie. Muziek op en gaan. Daarna voel je je zo fijn.

Mama3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:06

Ik betaal 37 euro voor onbeperkt cardio, kracht, groepsles, sauna, schema en meting, bij een kleinschalige sportschool.

En al ben je niet gebekt, gewoon subtiel vragen hoe lang ze nog nodig denken te hebben. Ik durfde eerst ook niet en deed daardoor sommige onderdelen niet en uiteindelijk heb je alleen jezelf daarmee.

Ik heb het één keer niet zo subtiel gevraagd omdat ik er zo klaar mee was, dat werd me niet in dank afgenomen. Dus laat het niet te lang doorsijpelen zoals ik deed, dat is echt zonde.

Het is bij ons bijna nooit nodig, maar als ik het graag ben ik altijd zo aan de beurt en noemen ze mij ook mevrouw, haha

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:13

Needje balen zeg, hoeveel gaat je abbonement omhoog?

Ik ga vanmiddag weer, weer rustig asn doen, nog steeds herstellende van keelontsteking.

Masr grappig dat er zoveel verschil zit in sportscholen. Waar fysio zit zou ik nooit willen trainen, druk zal daar geen probleem zijn :') twee drie man hooguit aan het trainen. Nagelnieuw duur pand dure apparatuur en een sfeer om te snijden met een klooio van een eigenaar. Wel een keten geloof ik. :P

Ik train heel eind verderop. Niet de goedkoopste, zeker niet de nieuwste apparatuur (lees er zitten apparaten bij die op oude locatie ook al waren 20 jaar ervoor.) maar ook nieuwe moderne spullen. bij vlagen wat drukker maar zelden wachten. Altijd wel een ander apparaat vrij, omdat de ruimte zo propvol staat waardoor zo ongeveer elke oefening op drie verschillende plekken gedaan kan worden. Los van de stangen en dumbels waar ook nog eea mee gedaan kan worden.

Ik train meest achterin tussen de mannen bij de oudere apparatuur en stangen. Dat ligt me beter dan de nieuwere. Alleen buik en benen doe ik voor en een schouder oefening. De rest tussen de kerels. Weinig mooiboys die voor de spiegel staan, zijn er wel uiteraard :') . Meesten trainen al heel lang en komen echt voor trainen. Enige ergernis het niet weghalen van de losse gewichten. Wil je een oefening doen hangt apparaat vol met 25 kilo gewichten en een belasting van bv 60 kilo of meer per kant. Zo handig. Dan moet ik hulp vragen die weg te halen omdat ze te hoog hangen voor mijn schouder. Ik probeer meestal de veroorzaker aan te spreken, zijn ze soms niet zo blij mee :P

Als ik even vlug uit het hoofd ga tellen 25 stuks nieuw voor minstens (loopbanden fietsen en die crosstrainers niet meegerekend) zeker 25/30 stuks wat ouder daarachter en dan nog het stangen losse gewichtendeel. Waar zeker ook weer 15/20 toestellen staan, losse bankjes niet meegerekend. Kan best in totaal nog meer zijn hoor :+

brittkalijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:24

Ik kom even binnenvallen! Heb hier tijdje geleden iets in geplaatst maar verder alleen maar meegelezen.
Ik sport nu best veel in vergelijking met voorgaande jaren. Ik doe nu 1x pw zwemmen, 1x pw paardrijden, 1x pw turnen en 2x pw fitness (cardio en kracht). Ik voel me er fit door en vind het erg fijn om bezig te zijn.
Nu komt er echter een klein mineurtje om de hoek kijken: mijn gewrichten beginnen zeer te doen. Zo heb ik nu constant last van mijn ellebogen. Ik wil het geen pijn noemen, maar meer een rot-gevoel, een blauwe plek van binnen noem ik het. Dit voel ik vooral wanneer er gewicht op staat, met bijv een handstand. Ook een knie geeft mij hetzelfde gevoel. Weet iemand of dit overbelasting is? Zo ja of zo nee, wat kan ik er aan doen?

Daarnaast, heeft iemand nog goede oefeningen voor de hamstrings en de achillespees (zonder apparaat)? Ik wil die graag versterken en oprekken.

Needje

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 12:38

Karuna, ik weet het nog niet, maar ik gok 2,50 per maand.

Klinkt idd wel een beetje als overbelasting brittkalijn.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:05

Oh dat valt mee, voor dat geld zou ik als het bevalt niet overstappen.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 13:45

Fit for free is iig niets voor me. Net ff gekeken. Maar met maar 1 squat rek en 1 Bench en verder geen extra barbells ga ik daar sowieso tegen vanalles aan lopen vrees ik.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:16

Needje, lastig dat jouw sportschool zo duur is! Maar als het wel erg goed is, het is je hobby en je er blij van word, dan niet te veel over nadenken. Mits je het kan betalen uiteraard.

Ik heb het met mijn paarden, wil niet eens uitrekenen wat zij mij kosten per jaar (en al helemaal dat reisje naar Mongolië niet). Wel eens van stal verhuisd omdat dat voordeliger was, maar uiteindelijk er geen plezier van gehad. En nu sta ik weer op een stal die de helft goedkoper is van de vorige, maar dubbel zoveel plezier :D

Ik sport dus bij Basic Fit, soms wel druk maar superfijn dat die in Zoetermeer 24/7 open is, zeker in de avonden in de weekenden maak ik daar vaak gebruik van. Via het Nationaal gezondheidsplan waar mijn werk op is aangesloten krijg ik ook nog extra korting. Daarom zit ik zelfs te twijfelen om een extra abbo te nemen op de gym hier in het dorp, want het is ook fijn om maar 1 minuut reistijd te hebben ipv 15 min. Is ook een vrij basic/budget sportschool, dus beide abbo's bij elkaar ben ik waarschijnlijk niet eens kwijt wat sommigen hier betalen voor hun luxe gym.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 15:23

Jammer Needje, zijn er nog meer sportscholen bij jou in de buurt?
Mag ik vragen hoeveel je nu betaalt :o ?

Balen brittkalijn, als het overbelasting is zou ik het proberen niet veel te belasten en anders evt een brace proberen?

Hier ook vrij weinig mooiboys voor de spiegel gelukkig! We hebben maar 1 spiegel, bij de dumbbells.

Ik vraag inderdaad ook gewoon of ze ermee bezig zijn (als ze staan te hangen) of hoe lang of ik wissel zelf wat in de volgorde. Wat vervelend als mensen hun spullen niet terughangen! Dat heb ik hier nog nooit meegemaakt.
Wij hebben inderdaad een soort rechthoek, waar je 4 barbells hebt (met in het midden gewichten) en waar je aan datzelfde rek pull-ups of dips kan doen.

Fijn Linda_fleur extra korting! Ik vind het ook wel heel fijn dat de sportschool 3 minuten fietsen is :j

Net geprobeerd om een foto te maken van mijn "nieuwe spier" maar ik ben echt een ei in foto's van mezelf maken. Maar vind het wel tof om te zien dat mijn rug best gespierd aan het worden is!

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 16:43

Ik heb me net ingeschreven bij een sportschool! Ik ga er helemaal voor haha (Y)

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 17:42

Ik betaal nu 90 euro.
Maar als ik dan vanmiddag weer heerlijk alles voor mezelf heb ben ik daar wel weer heel blij mee.

marit2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:13

Needje schreef:
Ik betaal nu 90 euro.
Maar als ik dan vanmiddag weer heerlijk alles voor mezelf heb ben ik daar wel weer heel blij mee.

Oh pff dat vind ik wel veel geld hoor! Maar goed je moet je wel prettig voelen op de plek waar je sport..

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:26

Needje schreef:
Ik betaal nu 90 euro.

En heb je dan ook continu goede begeleiding rond lopen,nieuwr schema's etc ?

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:47

Nee. Ik mag er trainen. Haha.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 18:48

Dan vind ik het echt bizar veel geld :oo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:03

Ik betaal €35 per maand voor onbeperkt sporten, opstellen programma, metingen, groepslessen, sauna, zonnebank en drankjes aan de bar.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 19:28

_lauraaa_ schreef:
Ik betaal €35 per maand voor onbeperkt sporten, opstellen programma, metingen, groepslessen, sauna, zonnebank en drankjes aan de bar.

Vraag mij wel af of de medewerkers dan redelijke arbeidsvoorwaarden hebben.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 20:30

Vetmetingen kan ik ook krijgen. Hoef geen handdoek en water mee te nemen. Staat fruit en noten enz om te pakken. Kan een eiwitshake krijgen van ze.
En rust. Ik hou van rust.

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 22:58

Oei, ik vind €90 best veel! Is er nog iets speciaals wat de sportschool "uniek" maakt? Ik weet dat veel CrossFit scholen ook wel duurder zijn

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 23:17

Is in principe een sportschool waar ze eigenlijk alleen PT geven. 1 op 1, 1op 2 en 1 op 4.
Een handvol mensen mag vrij trainen.

Dioxide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 01:56

Ik kreeg ook een mail dat de abonnementen eigenlijk omhoog zouden gaan i.v.m. de wettelijke BTW-wijziging van 6% naar 9%. Anytime heeft er voor gekozen om met €1,- per lid te verhogen waardoor ik nu €39,50 p/m ga betalen. Ten opzichte van de Basic en Fit For Free alsnog een aardig bedrag, maar wel 24/7 toegang en net materiaal/omgeving. Gezien mijn diensten is het wel aardig lekker dat ik gewoon kan gaan wanneer (en waar!) ik wil.

De lokale crossfit boxen zitten hier ook al snel op €90,- per maand voor een onbeperkt abonnement :\

Kan me goed voorstellen dat als het in je budget past, je voor een rustige sportschool kiest :) Niks zo irritant als die aapjes die in bosjes kreunend voor de spiegel staan te pompen. Bij FFF in Geleen zat het er vol mee, bij Anytime heb ik ze nog niet gezien :D

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-18 10:12

Maar CF heb je voor dat bedrag wel begeleiding hè.