Bhriseis schreef:Maanlicht, de vraag is niet aan mij gericht, maar fysiek niet meer dunner kunnen worden maar wel spreekwoordelijk een moord plegen om vier kilo minder te wegen, vind ik geen gezonde kijk op gewicht/lijnen.
Daar ben ik het helemaal mee eens.
Al krijg ik wel vaak het gevoel dat je als je al wat slanker bent je niet echt recht van spreken mag hebben of zo. En dat vind ik persoonlijk wel vervelend. Of je nou 20 of 2 kilo wil afvallen, we zijn hier allemaal met hetzelfde doel. Ik heb persoonlijk super veel aan dit topic, dus daarom vind ik het jammer dat er soms een vervelende ondertoon lijkt te zijn. Daarbij is er ook wel eens wat te doen over wat minder kcal. Dat begrijp ik in de meeste gevallen volkomen, maar omdat we allemaal anders zijn hebben we ook allemaal wat anders nodig. Mijn bmr is bijvoorbeeld 1350. Zittend fulltime beroep, ik rijd 2 keer in de week paard (ene keer 20 minuten, andere keer een uurtje), ga met de auto of OV naar het werk. Dat is dus compleet anders dan iemand die elke dag gaat hardlopen/naar de sportschool gaat/stuk op de fiets naar werk/krachttraining doet etc. en dus veel meer verbruikt. Het lijkt me handig om dat ook in ons hoofd te houden.
Verder hoor ik het inderdaad heel graag als iemand zich stoort aan de manier waarop ik dingen zou brengen. Daar leer je alleen maar van. Het is in ieder geval van mijn kant allemaal goed bedoeld.