3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 15:53

Bhriseis schreef:
Maanlicht, de vraag is niet aan mij gericht, maar fysiek niet meer dunner kunnen worden maar wel spreekwoordelijk een moord plegen om vier kilo minder te wegen, vind ik geen gezonde kijk op gewicht/lijnen.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Al krijg ik wel vaak het gevoel dat je als je al wat slanker bent je niet echt recht van spreken mag hebben of zo. En dat vind ik persoonlijk wel vervelend. Of je nou 20 of 2 kilo wil afvallen, we zijn hier allemaal met hetzelfde doel. Ik heb persoonlijk super veel aan dit topic, dus daarom vind ik het jammer dat er soms een vervelende ondertoon lijkt te zijn. Daarbij is er ook wel eens wat te doen over wat minder kcal. Dat begrijp ik in de meeste gevallen volkomen, maar omdat we allemaal anders zijn hebben we ook allemaal wat anders nodig. Mijn bmr is bijvoorbeeld 1350. Zittend fulltime beroep, ik rijd 2 keer in de week paard (ene keer 20 minuten, andere keer een uurtje), ga met de auto of OV naar het werk. Dat is dus compleet anders dan iemand die elke dag gaat hardlopen/naar de sportschool gaat/stuk op de fiets naar werk/krachttraining doet etc. en dus veel meer verbruikt. Het lijkt me handig om dat ook in ons hoofd te houden.

Verder hoor ik het inderdaad heel graag als iemand zich stoort aan de manier waarop ik dingen zou brengen. Daar leer je alleen maar van. Het is in ieder geval van mijn kant allemaal goed bedoeld.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:14

Jans: Oh jemig := hopelijk is een operatie niet nodig! :(:) Ben je nu weer oke?
Dat je het niet erg vindt dat die 4 kg eraf is, begrijp ik wel hoor. Al had je dat natuurlijk liever op een andere manier gedaan, haha.

Maanlicht: Ik ben geloof ik ook relatief slank/normaal. Maar heb zelf nooit het gevoel gehad dat ik geen recht van spreken heb. Maar je hebt gelijk dat iedereen hier met hetzelfde doel is. Laten we dat ook in ons achterhoofd houden! Iedereen is anders en iedereen doet het op zijn/haar eigen manier. Laten we wel proberen elkaar te motiveren om onze doelen op een gezonde manier te bereiken.

Aria_zz

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:28

Hey meiden! Even afwezig geweest, de feesten en het koppie waren moeilijk. Ik ben nu ook even thuis thuis (als in:belgie) en zit wat gewrongen met paarden problemen waar we nu hopelijk een oplossing voor hebben!
Zondag vertrek ik terug voor 2maand Erasmus en dan ga ik er weer helemaal voor en wil dolgraag hier blijven kletsen!

Meelezen deed ik nog steeds, blijf jullie lijstjes, verhalen en struggles motiverend vinden, want laat me echt zien dat doorzetten en elkaar steunen helpt!

Ik heb opnieuw moeite gehad met genoeg eten, zat er weer ver onder, probeer er toch op te letten ondanks nu minder controle te hebben op mijn voedsel binnen handbereik (vrienden zien, avondje weg etc).
Maar, na de 1.5maand ‘bootcamp’ die ik vorige maand had, merk ik dat mijn lijf een beetje strakker is. Dus ik ben enorm gemotiveerd om er vanaf volgende week weer voor te gaan.

En dat wil ik nog steeds graag met jullie delen. Laten we vooral de gezellige bende houden, wat de doelen ook zijn, en inderdaad gezond en eerlijk!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:29

Go girls! *\o/*

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:37

Maanlicht schreef:
Bhriseis schreef:
Maanlicht, de vraag is niet aan mij gericht, maar fysiek niet meer dunner kunnen worden maar wel spreekwoordelijk een moord plegen om vier kilo minder te wegen, vind ik geen gezonde kijk op gewicht/lijnen.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Al krijg ik wel vaak het gevoel dat je als je al wat slanker bent je niet echt recht van spreken mag hebben of zo. En dat vind ik persoonlijk wel vervelend. Of je nou 20 of 2 kilo wil afvallen, we zijn hier allemaal met hetzelfde doel. Ik heb persoonlijk super veel aan dit topic, dus daarom vind ik het jammer dat er soms een vervelende ondertoon lijkt te zijn. Daarbij is er ook wel eens wat te doen over wat minder kcal. Dat begrijp ik in de meeste gevallen volkomen, maar omdat we allemaal anders zijn hebben we ook allemaal wat anders nodig. Mijn bmr is bijvoorbeeld 1350. Zittend fulltime beroep, ik rijd 2 keer in de week paard (ene keer 20 minuten, andere keer een uurtje), ga met de auto of OV naar het werk. Dat is dus compleet anders dan iemand die elke dag gaat hardlopen/naar de sportschool gaat/stuk op de fiets naar werk/krachttraining doet etc. en dus veel meer verbruikt. Het lijkt me handig om dat ook in ons hoofd te houden.

Verder hoor ik het inderdaad heel graag als iemand zich stoort aan de manier waarop ik dingen zou brengen. Daar leer je alleen maar van. Het is in ieder geval van mijn kant allemaal goed bedoeld.

Ik denk dat het niet om het doel gaat maar meer de manier waarop. Zeggen dat je xs hebt en niet veel kleiner kan is imo echt opschepperig en niet nodig. Dat er dan vervolgens gezegd wordt dat ze een moord zou doen voor 4 kg minder..... dat is niet gezond :)

En nu is het laatste wat ik erover zeg :D

Mijn lijstje:
O: 2 wraps met roomkaas en kipfilet en sla.... niet zi dus
T: zelfgemaakte monchoutaart, morgen jarig en vandaag getrakteerd :) wel klein stukje gepakt maar!
L: 3vk boterhammen en 1 cracker met kipfilet, sandwichspread en humus en 1 banaan
T: 2 mandarijnen
A: lasagne van de Aldi lekker makkelijk :+ en nog kleine salade erbij denk ik
T: reep en miss een latte machiato heb daar zo’n zin in

Kcal niet bijgehouden vandaag, maar zal niet eens zo heel slecht zitten.....

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 16:52

Jans, drinken kan je leren. Ik was ook altijd een hele slechte drinker. Inmiddels drink ik met gemaakt voldoende. Begin nu echt dorst te krijgen als ik te lang niets drink. En hopelijk ben je snel weer beter en is een operatie niet nodig.

Laura, als je je al niet goed voelt, is het zoveel lastiger om jezelf in te houden.

Frummels, heerlijk de sportschool zo dichtbij. Zwembad is voor mij ook maar 5 minuten fietsen. Al ga ik met de auto momenteel, omdat mijn fiets kapot is :') Crossfit lijkt mij ook erg leuk, maar is hier in de stad alleen op tijdstippen die ik niet red met mijn werk. Beetje jammer.

Jaimy, jij bent ook nog steeds fanatiek bezig met sporten zo te lezen!

Ben het eens met wat Maanlicht verteld. Sommigen hier willen veel kwijt, anderen hier willen net die paar kilo kwijt om alles strakker te krijgen. In alle gevallen ben je hier van harte welkom om mee te praten. Er kan wat meer rekening gehouden worden met hoe je het brengt, maar ook met hoe er op gereageerd wordt.

Aria, dapper dat je toegeeft dat je het lastig hebt met genoeg eten. Maar je bent je in elk geval bewust van het probleem, heb je een startpunt om mee te werken. En resultaat blijft toch altijd goede motivatie!

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 17:26

De bokkers die zich (opnieuw) aanmelden, welkom!
Ik zit hier nog niet zo lang, dus ik ken jullie nog niet zoals de anderen in dit topic.

Ik denk dat je voor jezelf best een doel kan stellen, voor de een is dat van 120 naar 100 en voor mij is dat misschien iets anders.
Anyways, laten we het gezellig houden :+

Ik heb net dropjes gegeten, ik haaaaaat die sugar cravings :o

@Yonker; alvast gefeliciteerd, enne, met je verjaardag moet een stukje taart mogen toch? (Of de hele taart haha)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 18:09

Maanlicht schreef:
Al krijg ik wel vaak het gevoel dat je als je al wat slanker bent je niet echt recht van spreken mag hebben of zo. En dat vind ik persoonlijk wel vervelend. Of je nou 20 of 2 kilo wil afvallen, we zijn hier allemaal met hetzelfde doel.

Ik denk niet dat het is dat je geen recht van spreken is, maar ik zie hier toch regelmatig dat juist meiden die eigenlijk helemaal niet veel af hoeven te vallen het ongezond aanpakken. Wellicht een scheef zelfbeeld, gebrek aan kennis of graag bevestigd horen dat ze helemaal niet dik zijn, ik weet niet waarom. Maar dat is in ieder geval waar ik me aan stoor. Niet aan dat er "maar" 2 kilo af moet, wees trots dat je het nu aanpakt en niet als er nog eens 10x zo veel aan zit.

Goed... en weer door :D

Lekker buiten aan het werk geweest het grootste deel van de dag :+

O; chocolade havermout met banaan, pindakaas en amandelen
L; medium quarter pounder menu :9
T; halfje geitenkaas/vijgen quiche
A; ovenschotel met zoete aardappel, boontjes, gehakt, tomaat....

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 20:00

Heerlijk lijstje black_kelpie! Ik ben het eens met de voorgaande discussie, maar daar zal ik verder niet veel meer over zeggen. Ik weeg nu een gezond gewicht en hoef echt niet minder te wegen. Maar alsnog vind ik het superleerzaam om hier mee te lezen en te posten zodat ik blijf wegen wat ik nu weeg!

Mijn lijstje van vandaag, net iets te hoog in kcal, maar gaat er goed mee door. Vandaag voor het eerst gekookt zonder recept, best trots op mezelf haha.
O: een boterham met gezouten roomboter en hagelslag, een plak volkoren zuurdesembrood met gezouten roomboter en vruchtenhagel en een kop thee. (448)
L: twee boterhammen met een banaan en pasta en water. (366)
T: twee oliebollen met poedersuiker. (576)
A: Volkoren macaroni met sperzieboontjes, paprika, passata en rundergehakt. (721)
T: denk kop thee oid.
B: niet veel helaas. Paard verzorgen en longeren. (en mezelf vreselijk druk maken _O- )
Totaal kcal: 2111.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:18

Mijn lijstje van vandaag:

O: 225 gram Skyr vanille, 30 gram Cruesli chocolade, 5 gram whey crispy
L: 2 kaiserbroodjes met 50 gram oude kaas en 10 gram mosterdhoningsaus
T: 2 vitalu volkoren crackers met 43 gram Huttenkase en 7 gram honing
A: 100 gram rundertartaar, 200 gram sperziebonen, 150 gram aardappeltjes uit de oven met beetje olijfolie, 15 gram mayonaise
T: appel

In totaal 1593 kcal. Niet heel veel, maar hele dag al ziek thuis op de bank. Gelukkig weer redelijk fit.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:19

Ik vind dat de sfeer in dit topic juist altijd fijn is :) in tegenstelling tot sommige andere topic. Iedereen is hier erg behulpzaam!

Kan iemand mij uitleggen wat bulken precies is? Ik kom het regelmatig tegen hier, maar heb eigenlijk geen idee :o dan heb ik een beter beeld!

Bij mij gaat het goed! Vandaag wel wat chocolade pepernoten gehad, ik vond ze nog ergens :') waren er misschien 8-10 ofzo. En nog 2 kleine chocolaatjes gehad. Ben ongesteld en niet zo'n klein beetje ook, en heb enorme cravings naar zoetigheid. Probeer me heel erg in te houden, maar vanmiddag lukte het eventjes niet. Achja, wel binnen m'n kcal gebleven.

Lijstje voor morgen:
O: havermout pap met een banaan en wat amandelen
T: stevige havermout reep en een smoothie van 150 gram rood fruit. En wat stukjes banaan (diepvries zakjes van de lidl)
L: 3 vk crackers met smeerkaas/komkommer, 2 rijstwafels filet american en een pakje fristi zonder suiker (zo lekker :') )
T: 150 gram Griekse yoghurt, 2 kiwi's en 20 gram all bran
T: kop thee met 2 Maria biscuitjes
A: gele curry met roerbakgroenten, kipfilet en zilvervliesrijst. En als toetje een bakje skyr

Al met al zo'n 1900 kcal :)

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 21:24

Afbeelding

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:27

Na een behoorlijke tijd nogal gedemotiveerd geweest te zijn, zoals sommige van jullie misschien nog wel weten, ben ik vandaag weer begonnen met het eten bij houden en ga ik morgen weer sporten met een vriendinnetje en een goed, duidelijk trainingsprogramma volgen die iemand met verstand ervan voor mij in elkaar gezet heeft, zodat ik niet maar wat doe in de sportschool! :Y)
Dus, van vandaag ook een lijstje tot nu toe, waar ik tot nu toe best wel trots op ben voor zo’n eerste dag weer!

O: 2 koppen cappuccino
Kom havermout met stukjes appel en kaneel
L: 3 spelt-pitabroodjes met zuivelspread
Stukje (echt een klein stukje) zelf gemaakte fudge
A: volkoren pasta met zalm, broccoli en een verantwoorde ‘saus’
2 cappuccino
2 mandarijntjes
1 glas spa rood

B: 3 hooinetten vullen, aantal meter mee slepen en ophangen. Waren goed gevuld en dus zwaar :')

Voor zo’n eerste dag ben ik er best tevreden mee! Is natuurlijk ook weer een soort van afkicken.
Ik wil het in de toekomst nog wat koolhydraat beperkter hebben! De pasta was nog wat er was. Het feit dat het volkorenpasta was, maakt het weer wat minder erg.
Ik moet wel echt veeeeel meer drinken buiten koffie om, mijn god.

MarloesHJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 22:43

Ook hier weer tijd om de touwtjes op te pakken. Deze week kan ik helaas nog niet floatfitten want ze hebben kerstvakantie |(
Vandaag maar thuis een work out gedaan. Ook langzaam weer het eten op aan het pakken, alleen dat is lastiger nu ik nog een paar daagjes vrij heb..

Saaaash

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:15

_KellyAV schreef:
Ik vind dat de sfeer in dit topic juist altijd fijn is :) in tegenstelling tot sommige andere topic. Iedereen is hier erg behulpzaam!

Kan iemand mij uitleggen wat bulken precies is? Ik kom het regelmatig tegen hier, maar heb eigenlijk geen idee :o dan heb ik een beter beeld!

Bij mij gaat het goed! Vandaag wel wat chocolade pepernoten gehad, ik vond ze nog ergens :') waren er misschien 8-10 ofzo. En nog 2 kleine chocolaatjes gehad. Ben ongesteld en niet zo'n klein beetje ook, en heb enorme cravings naar zoetigheid. Probeer me heel erg in te houden, maar vanmiddag lukte het eventjes niet. Achja, wel binnen m'n kcal gebleven.

Lijstje voor morgen:
T: stevige havermout reep en een smoothie van 150 gram rood fruit. En wat stukjes banaan (diepvries zakjes van de lidl)
L: 3 vk crackers met smeerkaas/komkommer, 2 rijstwafels filet american en een pakje fristi zonder suiker (zo lekker :') )
A: gele curry met roerbakgroenten, kipfilet en zilvervliesrijst. En als toetje een bakje skyr

Bij bodybuilding heb je een periode en die heet bulking, in deze periode eet je heel veel om aan te komen (sommigen tot wel 5500 op een dag!). De bulk fase wordt gevolgd door een cutting fase, hierin eet je geen vetten bijvoorbeeld en wordt het aantal calorieën teruggeschroefd tot een onderhoudsbasis (bijv. 1500cal per dag)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:38

Ik lees hier regelmatig mensen die nu al weten wat ze de volgende dag eten, hoe doen jullie dat?!
Het avondeten wilt hier net lukken :x

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:41

Ik maak op werkdagen vaak de lunch de avond ervoor, en mn ontbijt is redelijk standaard, dus dat maakt t makkelijk. Dagen thuis zijn vaak wat rommeliger, dan plan ik ook niet veel.

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:43

Saaaash schreef:
_KellyAV schreef:

Lijstje voor morgen:

Bij bodybuilding heb je een periode en die heet bulking, in deze periode eet je heel veel om aan te komen (sommigen tot wel 5500 op een dag!). De bulk fase wordt gevolgd door een cutting fase, hierin eet je geen vetten bijvoorbeeld en wordt het aantal calorieën teruggeschroefd tot een onderhoudsbasis (bijv. 1500cal per dag)

Dit klopt niet helemaal. Simpel gezegd is bulken inderdaad dat je meer eet dan je onderhoud is, zodat je kunt aankomen (vooral spiermassa, dus je traint daarbij ook zwaar en je eet niet per se HEEL veel want dan kom je onnodig veel in vet aan - ik bulk nu met rond de 2500 calorieën bijvoorbeeld). Tijdens het cutten mag je echt prima vetten eten hoor :+ Je houdt je gewoon aan je macro's, welke macro's daarbij werken is voor iedereen anders.
Je zit tijdens het cutten dus niet op onderhoud zoals je zegt, maar net onder je onderhoud waardoor je afvalt (vooral vet en je probeert zoveel mogelijk spiermassa te behouden door te trainen en niet te laag in calorieën te gaan zitten).

Benthe, ik lunch elke dag met hetzelfde dus dat is lekker makkelijk :') Is wel makkelijk plannen wat m'n macro's betreft.
Laatst bijgewerkt door Eulogy op 03-01-18 23:46, in het totaal 1 keer bewerkt

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 23:43

Maar saaash onderhoud voor een redelijk gespierd iemand is toch geen 1500? Lijkt me eerder minimaal 2000, als het niet hoger is?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:50

Benthhh schreef:
Ik lees hier regelmatig mensen die nu al weten wat ze de volgende dag eten, hoe doen jullie dat?!

Ik plan een week vooruit, geen zin om elke dag opnieuw te moeten bedenken wat ik ga eten. Daar ga ik dus 1x per week even voor zitten.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-18 23:53

black_kelpie schreef:
Benthhh schreef:

Ik plan een week vooruit, geen zin om elke dag opnieuw te moeten bedenken wat ik ga eten. Daar ga ik dus 1x per week even voor zitten.

Hier ook! We doen ook 1x pw boodschappen, voorkomt snaaien en zakken chips of b&j die in je winkelwagentje 'vallen', hihi.

Kijk nu al uit naar morgen, heb Waldkorn crackers met zongedroogde tomaten hummus en kipfilet <3

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-18 23:57

Dat vind ik echt knap van jullie!
Nja, ik eet ook vaak op mn werk en daar eet ik zeg maar wat ik krijg, want steeds meenemen is ook zo’n gedoe als je het toch al krijgt. Ofja, vind ik dan zo’n gedoe.
Wordt ook weer opletten daar met bepaalde (typische) restaurant dingen. Kleine dingen kan ik wel weer meenemen, maar hele maaltijden vergeet ik dan vaak om zelf mee te nemen of kan ik dan niet bedenken.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 07:10

Het is ook makkelijker om vooruit te plannen. Dan weet je al voor hele dag wat je wanneer gaat eten. Door die duidelijkheid is het makkelijker om nee te zeggen tegen een traktatie.

Als je niet weet wat je bijvoorbeeld als avondeten hebt, dan kan je wel de rest vast plannen en een bepaalde hoeveelheid kcal reserveren voor je avondeten.

En het is natuurlijk ook wel een beetje moeite doen. Zonder moeite doen gaat het sowieso niet lukken.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:15

Dat plannen heb ik ooit geprobeerd maar lukt me helaas niet, ben daar te chaotisch voor en bedenken wat ik over een week wil eten is ook niet aan mij besteed :+

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-18 08:45

Lekkere lijstjes komen er voorbij!

Die Moam Pinballs zijn zo lekker Frummels! Het is maar goed dat ik ze niet kan krijgen hier :))

Welkom terug Linoleum! Fijn dat je het paardrijden weer op kunt pakken!

Hoop dat je je weer wat beter voelt Laura :(:)

Maaltijden ver vooruit plannen ben ik ook niet erg goed in. We doen wel in principe maar 1 keer per week boodschappen en ik bedenk al wel alvast het avondeten maar schuif daar nog vaak mee. Nu toevallig deze week mijn lunch voor het eerst gemealprepped, maar normaal kijk ik gewoon waar ik die dag zin in heb.

Gisteren prima dagje gehad. Wel geeindigd met 3 kwart pizza, maar mentaal gezien niet de beste namiddag/avond gehad en had echt geen puf meer om te koken.

Gisteren:
O: Banaan + koffie met melk en suiker
L: 150 gr zalm (in olijfolie gebakken) + ijsbergsla met stukjes feta, komkommer en geroosterde pijnboompitjes
T: 375ml Fanta
T: Klein zakje gezouten pinda's
T: Cup-A-Soup
A: driekwart pepperoni pizza van dr Oetker + 375ml Solo
Totaal: 1.949 kcal - 42% carbs (206gr) - 42% fat (92gr) - 16% protein (78gr)

Kwam net een foto van mezelf tegen van ruim 3 jaar terug, was daar zeker 20 kilo lichter en dat is wel een beetje het figuur waar ik kraag weer naar terug zou gaan! Werkt super motiverend!

Lijstje van vandaag:
O: croissiantje en koffie met melk en suiker
L: 150 gr zalm (in olijfolie gebakken) + ijsbergsla met stukjes feta, komkommer en geroosterde pijnboompitjes + 2 slokjes Solo
T: 53 gr Naturel Pringles
A: pastasalade met tonijn, ui, paprika en ei
Zit zonder het avondeten nu op 1033 kcal. Verwacht niet dat het avondeten meer dan 600 kcal zal zijn dus past mooi in mijn dag!

De weegschaal was ook weer erg lief. Ik weeg elke dag en schommel best veel maar vanochtend was het 84.1 KG *\o/*