Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Supervixen

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:58

Mijn pasfrequentie is ongeveer 172-180, maar ik neem maar kleine passen. Ligt er toch ook aan hoe groot je passen zijn?

Wel heel erg fijn dat je zonder pijn hebt gelopen!

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:09

Ik merk dat ik goed ga op het liedje van "I want to be a hippy" :)) Lekker tempo en telkens als ik dat liedje voorbij hoor komen, ga ik meelopen op de maat.
Jammer genoeg is het liedje niet echt dusdanig leuk om hem op repeat te zetten. :')

Effe gegoogled, zitten 177 bpm in.

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:23

anne bento wat fijn dat je helemaal nergens last van had!

Hier ook een succesverhaal met afgemeten hardloopschoenen. Gisteren weer 10 km aangetikt, waar ik het woensdag the day after echt nog wel voelde in mijn knieën nu maar minimaal. Verschil is wel dat ik het op de loopband heb gedaan (jeetje wat saai!!!). Ik had buitengereden met mijn paard, zag in de verte flinke regenbuien, het werd donker en dacht een flits te hebben gezien, dus mijn training naar binnen verplaatst. Had daar wel een beetje spijt van, had beter in een regenbui kunnen lopen dan op de saaie loopband :=

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:44

Haha ja op een loopband doe ik nooit, echt zo saai! Die regen is even naar maar al snel merk je er weinig meer van. Volgende keer lekker naar buiten :D

Arzil inderdaad een leuk nummer om 1 keer te horen en niet om te repeaten een uur lang :D

Ja ik zou dan kleinere passen moeten nemen.. ga dat gewoon eens proberen wat aan te passen rustig aan :j

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 15:56

Ik gebruik hiervoor de app ‘Rock my Run’. Hiermee kun je playlists downloaden en die op je eigen tempo zetten - ideaal! Ik weet alleen niet meer hoe veel van de app nog gratis is, je moest voor steeds meer betalen dus heb ‘m al twee jaar niet meer geupdate.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:26

In spotify kun je ook zoeken op passentempo.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 17:29

Klopt, maar kan je dat ook offline gebruiken? Heb niet zo'n groot internetplan :D

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:05

Ja, playlist downloaden en dan kun je het luisteren op je telefoon tijdens het lopen. Tenminste als je spotify premium hebt.

Afbeelding

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 00:39

Oh echt, uitkomst! :wow:

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 07:52

Oh wat fijn die lijst op Spotify! Mooi vanmidddag uittesten!

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:43

Ik heb met die lijst aan gelopen, geprobeerd stukjes dat ritme aan te houden. Dat ging op zich wel maar al snel raak je weer in je oude patroon. Wat vaker stukjes proberen :-)

Ik heb echt heel fijn gelopen! Had het weer steeds zo zwaar, dus vandaag echt gefocust op heel langzaam lopen, lage hartslag en normaal kunnen ademen in plaats van zo kortademig en benauwd. Uiteindelijk 10 km met gemak uit gelopen, geen moment kortademig of moe, echt zo fijn!! In 1 uur en 6 minuten. Blij eindelijk weer eens lekker gelopen te hebben

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:47

Volgens Polar is mijn gemiddelde pasfrequentie van mijn rustige herstelloop van 5 km gisteren 78 stappen/min. Is dat nu extreem laag of is 170 BPM flink sprinten?

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 17:51

Bij Polar is dat per been, dus jij zit op 156. Nog minder als mij haha.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:22

Ik ging gisteren lopen, maar heb het niet gedaan omdat ik wat last heb van mijn scheenbenen. Niet door het lopen overigens, maar door het snelwandelen naar de trein om hem te halen :+

Waarschijnlijk zou ik het best zo snel mogelijk goeie schoenen gaan kopen. Mijn heupen staan namelijk scheef, mij bekken is onstabiel waardoor ik snel last krijg aan de pezen errond en ik heb dus ook snel last aan mijn scheenbenen omdat ik nogal geneigd ben erg op mijn hielen te lopen... :+

Die spotify playlists klinken wel leuk zeg!

Wat is dan beter, kortere passen nemen?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:12

Fijn dat je lekker gelopen hebt anne_bento!
Je kunt natuurlijk ook op een lager tempo zoeken.

Ik heb nog steeds geen startnrs binnen. Ik baal er wel van. Maar weer een mail verstuurd.

Morgen ga ik even het bos in. Eerst de hechtingen uit mijn mond laten halen. Eindelijk, want ik ben er wel klaar mee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:25

'Eensch' dat Brooks ineens erg groot en ruim aanvoelen als je daarvoor smallere schoenen gehad hebt.

Die ConTest wil ik ook eens doen. Het schijnt bij AV Weert te kunnen, 1 x per maand op vrijdag voor 10 euro.

Afgelopen zondag de Trailrun Weert gelopen: een vlakke bostrail, niet ver van mijn huis.
Manlief ging mee, naar zijn zeggen als Personal Assistent, haha :') ... was mijn chauffeur, droeg de sporttas, pakte mijn kleding aan, bewaarde mijn banaan (in zijn jaszak :x )
Druk voor de start en een endurancemevrouw vond het nodig om met race-arabiertje het deelnemersveld door te lopen en onder de startvlag door te gaan :o? , want ze 'had geen boodschap aan die wedstrijd en er zouden nog wel meer ruiters door het wedstrijdveld langskomen' . Nou rijd ik zelf nog steeds graag paard, maar het risico van een startschot en een kudde vertrekkende hardlopers zou ik toch niet nemen.
Vond het best lastig lopen. Ging zelf te snel van start, had me voorgenomen het loopschema van de loopgroep aan te houden (moest dus gas terug nemen), te warme kleding aan in het vrij warme, vochtige bos. En het bleef droog, terwijl veel regen voorspeld was! *\o/*
Smiddags nog paardje voor de koets gezet en alsnog zeiknat geregend -O- .

Morgen intervaltraining, maar heb op een idiote manier wrs een rib gekneusd ... ik doe een poging een ouder tuigpaard zadelmak te maken, maar bij het liggen op de rug drukte de schoft / ruggegraat flink in mijn ribben. Nu al dagenlang pijn en vandaag door opgeblazen darmen echt helemáál niet fijn %) . Vraag me af of ik morgen wel moet trainen.

Vraagje aan jullie ... wat doen jullie met je 'oude' hardloopschoenen als je ze niet meer draagt, maar nog niet versleten zijn? Ik heb er een heel goed doel voor +:)+ , dus wie ze kwijt wil maar niet weg wil gooien ... :)*

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:01

Damned korte passen schijnt beter te zijn, zie bijvoorbeeld https://www.prorun.nl/training/32740/gr ... ne-passen/ maar belangrijkst is natuurlijk dat het voor jezelf lekker aanvoelt, als je tegen geen problemen aanloopt en niet geblesseerd bent dan zou ik er niet zoveel aan doen.

Supervixen balen!! Komt wel dichtbij nu... je bent niet de enige las ik, dat scheelt dan weer een beetje...

Gem fijn zeg zo assistent :D Wat naar van je rib, lijkt me erg pijnlijk. Lijkt me ook dat hardlopen dan niet goed is, je hele houding zal anders zijn door de pijn in je ribben en dat doet je lopen meestal geen goed..

Mijn hardloopschoenen zijn echt heel versleten, gaten erin bij mijn grote tenen, uitgedroogde zool waarschijnlijk, dus die gaan de prullenbak in. Wat is je goede doel? :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:30

anne_bento schreef:
Gem fijn zeg zo assistent :D Wat naar van je rib, lijkt me erg pijnlijk. Lijkt me ook dat hardlopen dan niet goed is, je hele houding zal anders zijn door de pijn in je ribben en dat doet je lopen meestal geen goed..

Mijn hardloopschoenen zijn echt heel versleten, gaten erin bij mijn grote tenen, uitgedroogde zool waarschijnlijk, dus die gaan de prullenbak in. Wat is je goede doel? :)

Ben nu bezig aan mijn tweede grote doos ingezamelde sport - / hardloopschoenen en sportkleding (alles gericht op hardlopen) voor het AZC in Middelburg. Heb een kennis, Theodoor, die daar geheel vrijwillig is gaan rennen met jongens én meiden. De eerste twee jongens hebben inmiddels al een marathon gelopen (Zeeuwse Kustmarathon) en een derde gaat nu de Zeven Heuvelenloop doen.
Het is supergoed werk wat hij doet, de AZC'ers het koppie laten leegmaken door te rennen en met elkaar te praten, ongeacht afkomst en nationaliteit.
Theodoor is daarmee te volgen op de FB pagina Ik Loop Hard. _/-\o_
Dus wie bruikbare schoenen over heeft ... :)* . Hier in de buurt op te halen (mid -limburg) kunnen ze met mijn doos mee.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:07

Oh dat heb ik gelezen op de Facebook pagina van Ik Loop Hard!
Ik heb nog wel andere oude hardloopschoenen liggen die nog prima zijn alleen niet voor mij geschikt, en mijn vriend krijgt vaak via zijn werk hardloopschoenen waar hij vervolgens nooit op loopt, die zijn dus nog splinternieuw. Ik ga de boel verzamelen :j super goed initiatief. Woon wel aan de andere kant van het land

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:15

Gem, wat een goed initiatief! Ik heb laatst mijn oude hardloopschoenen weggegooid helaas. Maar die waren echt niet meer geschikt om nog fatsoenlijk op te hardlopen. Voor nu ga ik het onthouden. :)
Woon niet in de buurt, maar wel soort van in de buurt van het AZC. Heb je ook nog andere spullen nodig dan schoenen?

Ik had inderdaad gelezen dat er een aantal mee hadden gedaan aan de kustmarathon. Superleuk!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 13:32

Ik gebruik mijn oude schoenen altijd voor de dog survivals.

Leuk trailrun, wel asociaal van de ruiter en link.
Hopelijk snel minder last van je rib.

Ik heb geen ervaring met Brooks.

Loop op New balance.
Trail schoenen van hoka maar dat merk neem ik niet meer. Blijf er blaren van krijgen ondanks loop analyse toen.
Eind vd maand nieuwe aanschaffen ze zijn aan vervanging toe.

Vd week ingeschreven voor de laatste lange duurloop met Rotterdam marathon deelnemers (Facebook), is dit jaar goed bevallen. En ook voor de marathon dag zelf, voor de green room.
Ideaal je spullen achter laten en na afloop een massage.
En erg gezellig.
Nu alleen nog inschrijven voor de marathon zelf, denm dat ik een start nummer overkoop, genoeg blessure leed straks

Ook ingeschreven voor de klein Zwitserland trail experience, 27 km en 900 hoogtemeters op 22 december.
Dat wordt trainen.
Hondjes gaan mee.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:59

Leuke plannen allemaal!
En wat een achterlijke ruiter, spoor je ook lekker als je dat doet.

Ik heb net vorige maand wat oude schoenen weggedaan helaas.

Nog steeds geen nummers, maar wel een mail gehad dat ik een nieuwe envelop kan ophalen daar bij de buitenlandse nummers. Nu maar weer duimen dat het ook echt klaarligt. Zucht. Gedoe. Stress.

Vanmorgen om acht uur eerst de hechtingen uit mijn mond laten halen en daarna heerlijk in het bos en over de hei gelopen, 13km in totaal.

Greetje, ik heb de gehwol extra voetencreme gekocht om uit te proberen. Misschien maakt het wat verschil. Kan altijd op blote voeten gaan trainen, dan heb ik geen last meer van blaren door mijn schoenen :')

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:19

anne_bento schreef:
Oh dat heb ik gelezen op de Facebook pagina van Ik Loop Hard!
Ik heb nog wel andere oude hardloopschoenen liggen die nog prima zijn alleen niet voor mij geschikt, en mijn vriend krijgt vaak via zijn werk hardloopschoenen waar hij vervolgens nooit op loopt, die zijn dus nog splinternieuw. Ik ga de boel verzamelen :j super goed initiatief. Woon wel aan de andere kant van het land

Wow, geweldig *\o/* *\o/* *\o/* !
Ik verzamel alle hardloopschoenen (en - kleding) van onze loopgroep en omdat ik, behalve kindersportkleding, nog nauwelijks overschot heb (ik loop pas sinds januari) neem ik dan zelf de verzendkosten op me, maak een sinterklaas-gedicht <:) en stop er wat <:) :){ - snoepgoed bij :D . Ben helemaal niet zo'n enorme "weldoener", maar deze man is zo enthousiast bezig ... blij dat ik zo mijn steentje kan bijdragen aan het goede doel.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 18:23

Arzil schreef:
Gem, wat een goed initiatief! Ik heb laatst mijn oude hardloopschoenen weggegooid helaas. Maar die waren echt niet meer geschikt om nog fatsoenlijk op te hardlopen. Voor nu ga ik het onthouden. :)
Woon niet in de buurt, maar wel soort van in de buurt van het AZC. Heb je ook nog andere spullen nodig dan schoenen?

Ik had inderdaad gelezen dat er een aantal mee hadden gedaan aan de kustmarathon. Superleuk!

Schoenen en hardloopgerelateerde sportkleding (tennisrokjes of paardrijbroeken hebben ze weinig aan _O- ) . Het voordeel van hardlopen ... laagdrempelig en behalve schoenen weinig kosten!

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 19:11

Ik heb bijna al mijn hardloopschoenen nog. En dat zijn er heel veel. Kan er geen afstand van doen. Althans ik kan ze niet zomaar weggooien. Ik zou er prima afstand van kunnen doen als ze naar een goed doel gingen. Maar als de schoenen na een 2000km voor mij niet meer goed genoeg zijn zijn ze dat ook niet voor anderen. Dus ik wil die mensen dan ook niet opzadelen met schoenen waar het profiel van weggesleten is en de demping er heel ver uit is.

Supervixen geeft wel extra stress zo inderdaad met je nummer. Was ook vele handiger geweest als je hem al thuis had. Maar gaat vast goedkomen.