Aha dat wel. Nog 9 kilo er af en dan zit ik echt op mijn eind doel. Ik wil zo naar ej een nieuwe rijbroek en polo halen. Heb het echt nodig. Maar heb het gevoel dat ik dat nog niet "verdien" omdat ik nog 9 kilo er af moet. Lastig dit..
En BJ: gewoon doen! Je bent al superveel kwijt en dat is al een hele prestatie opzich
ItsMe2
Geplaatst: 04-06-17 20:39
Wat een goede berichten lees ik hier!
Purny: nog gecondoleerd! Het emotie-eten ken ik.. dat is zo lastig..
Ik wist laatst even niet meer hoe ik het moest aanpakken.. alle kcal/hoeveelheden netjes tellen en afwegen en maar minimaal afvallen. Ik heb mij eens verder verdiept in de macro's (eiwitten, vetten en koolhydraten). En ergens wist ik het wel.. ik eet/at vrij veel (ongezonde) koolhydraten. En ik heb het al eens eerder geprobeerd, koolhydraatbeperkt en alleen maar gezonde koolhydraten. Maar wat vond ik dat moeilijk.. Maar dit weekend toch besloten om dit nogmaals te gaan proberen. Nu beter voorbereid dan de eerdere keren
Morgen wordt mijn eerste dag dat ik dit weer ga proberen!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 05-06-17 08:26
Hier een heel groot baalmoment. Keurig overal aan gehouden, binnen de marges gebleven, zelfs er onder. Veel beweging gehad. En 300 gram er bij
SuzanH: dat is inderdaad balen. Is er geen reden voor te bedenken? Bijvoorbeeld vocht vasthouden voor de menstruatie, onbewust zouter gegeten of iets dergelijks? Ik snap dat het balen is, maar als je volhoudt komt het goed!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 05-06-17 08:56
Zouter eten zou kunnen. Door een druk weekend geen boodschappen kunnen doen, en bij de Mac moeten eten. Zou dat echt zoveel uitmaken, ook als je verder binnen de kcal blijft die je mag hebben die dag?
Ja ik had dat vorig weekend. (Ongezond gegeten het hele weekend en wat gedronken) Toen was ik 2 kilo aangekomen. En na 2 dagen was het er weer af. Dus vocht vasthouden.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 05-06-17 11:27
Nou dan hou ik het daar op.
Rena100
Geplaatst: 06-06-17 07:23
Ik heb een interessante documentaire gezien laatst op NPO1. (is ook te zien via uitzending gemist). Gaat over suiker en wat dat doet met je lichaam, een man uit Australië doet in deze documentaire een test, hij at nooit geraffineerde en toegevoegde suikers en ging dat als test wel doen voor 2 maanden. Hij at eigenlijk hetzelfde aantal calorieën echter nu niet uit gezonde voeding zoals noten en avocado's maar calorieën uit suikers. Hij is in twee maanden tijd 8,5 kilo aangekomen, zijn lever was na een maand al helemaal vervet en hij had geen energie meer.
Vond het wel interessant om te zien dat niet alle calorieën dezelfde zijn en hetzelfde werken op je lichaam. Dus calorieën tellen is leuk maar het is wel belangrijk te weten welke je binnen krijgt.
Vandaag zag ik na een lange tijd geen 7 meer als eerste cijfer op de weegschaal. Nu nog even volhouden. Nog maar 5 kg te gaan en ik kan weer op mijn paardje rijden. Normaal zou het de volgende weken goed moeten lukken om verder op te letten. Het zijn vooral gewone werkweken, met weinig feestjes ofzo. Ik vind het zo moeilijk als ik ergens op bezoek ben om nee te zeggen tegen wat er mij aangeboden wordt. Ik weet van mezelf als ik daar dan een stuk taart ofzo eet, ik dan de volgende dag thuis ook niet meer streng genoeg ben voor mezelf.
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 06-06-17 13:53
Rena klopt. Ik eet normaal ook alleen volkoren brood, verder weinig khd en geen toegevoegde suiker omdat ik riet/bietsuiker, honing, glucose en dextrose slecht verdraag. Nu 1 keertje Mac, en dat zie je gelijk terug.
Vanmorgen precies 10 kilo kwijt Nog 6 te gaan en dan heb ik weer een gezond gewicht. Over 4 weken naar Nederland en dan weer even genieten van mijn paarden!
SusanH
Lid Bezwaarcommissie
Geplaatst: 07-06-17 20:58
Ik sta weer/nog stil. Beetje demotiverend wel. Doe er nu echt alles aan.