Gastric bypass

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Stephanie_86

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-24 23:39

Haha ja foto's van m'n knieën en heup omdat de pijn die ik onschrijf lijkt op kraakbeen slijtage als ik dat goed zeg... was een hoop info en vragen vanmorgen. Laat het over me heen komen nu allemaal en naar aanleiding van andere klachten een slaaptest. (Moet nog vragen hoe dat gaat)

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-24 01:04

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:25

Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd. Bypass gekregen. Mede aangemoedigd ook door alle positieve ervaringen in dit topic. Weinig last eigenlijk. Eten en drinken gaan goed.
Enige nadeel was een lekkage waardoor ik al 3 dagen in het ziekenhuis verblijf ipv 1 nachtje maar beter zeker naar huis dan met spoed terug. Krijg nu stollingsmidel en kan waarschijnlijk morgen naar huis

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-24 20:44

Vervelend Wiesje, wel fijn dat het voor de rest goed gaat. Goed herstel gewenst!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 09:04

Hé wat vervelend. Hopelijk snel weer thuis, maar wat je zegt... beter langer blijven en dan wegblijven, dan naar huis en terug moeten. Op naar herstel!

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-24 20:53

Wiesje schreef:
Ik ben afgelopen dinsdag geopereerd. Bypass gekregen. Mede aangemoedigd ook door alle positieve ervaringen in dit topic. Weinig last eigenlijk. Eten en drinken gaan goed.
Enige nadeel was een lekkage waardoor ik al 3 dagen in het ziekenhuis verblijf ipv 1 nachtje maar beter zeker naar huis dan met spoed terug. Krijg nu stollingsmidel en kan waarschijnlijk morgen naar huis

Wat fijn dat het eten en drinken goed gaat! Maar complicaties zijn wel echt balen -O- hopelijk mocht je vandaag inderdaad naar huis. Beterschap en een goed herstel gewenst!

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 09:55

Ik ben inderdaad thuis sinds gisteren.
Heerlijk!! Frisse lucht. Eigen douche, eigen bed!!
Ik kreeg erg weinig voedsel in het ziekenhuis, 3x daags 100 ml optimale vla.
Ik ben daar gewoon een kilo per dag afgevallen. Voor de kilo's wel lekker maar voor herstel waardeloos natuurlijk. Ga dat bij het NOK wel even aankaarten bij het volgende groepsgebeuren. Kreeg ook geen vitaminen of ijzer. Wordt je dus niet bepaald fitter van. Nu thuis kan ik eindelijk het schema gaan volgen, voldoende zuivel en groenten en fruit eten. Geniet ten volste!
Gisteravond thuis even naar achter gewandeld om mijn paard een aai over de neus te geven en mijn dag was geweldig

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 19:37

Hier nog vol in spanning wat de operatie datum gaat worden.

Onze groep heeft allemaal een datum, alleen ik nog niet. Ik moet donderdag langs de anesthesie, verwacht daarna ook snel een datum te krijgen.

Dat weinig eten krijgen in het ziekenhuis, is ons overigens gewoon vertelt. Past ook nog niet veel meer in je maag de eerste dag.

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 20:23

Geen vitamines is standaard de eerste weken, omdat je daar ook best misselijk van kan worden en ze geen extra aanslag op je maag willen doen. Je hebt ook niet direct een vitamine tekort na een paar dagen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:00

Vervelend en beterschap Wiesje! Hopelijk voel je je snel beter.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-24 21:06

Wiesje fijn dat je weer thuis bent.
Je maag kan ook nog niet veel aan, die moet natuurlijk ook helen.
ik kreeg de dag erna ook wat yoguhurt en smiddags een beschuitje met smeerkaas( wat niet helemaal op ging) en als dat goed ging mocht je naar huis.

Je hebt tijd nodig om te wenen en je lichaam ook Hou daar rekening mee :j ook deed vaak ook even een middag dutje.

Hier wel gelijk begonnen met de vitamine pillen bij thuiskomst.

Wilmatje spannend zeg!

Hier nog steeds last van haar uitval |( dat ik nog haar heb is een wonder. Ook bij stress last van de candy cane darm, maar vind het een nieuwe operatie en weer 6 weken herstel het nog niet waard om te laten helpen :o

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 07:01

Fijn dat je weer thuis bent wiesje! Thuis is het toch fijner.

En Wilma spannend dat je nog moet wachten op een datum.

Hier vandaag de groepsbijeenkomst van het spaarne, bloedprikken en vanmorgen eerst naar een dietiste in het dorp voor na de eventuele operatie.

Merk wel dat ik nu ook zorgen krijg. Hoor op t moment alleen maar horror verhalen van mensen die een operatie gehad hebben. Die heel veel complicaties hebben. Krijg nu soort van angst dat ik dat ook krijg en m'n werk of paard nooit meer kan doen. Maak het in m'n hoofd op het moment ook alleen maar erger merk ik.

Weet niet zo goed wat ik daar an kan doen. Want heus niet bij iedereen loopt het slecht af dat weet ik ook wel. Zijn er dames die dit herkennen?

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 08:35

Geen ervaring maar wilde zeggen dat ik toch een hoop mensen ken, zeker meer dan 5 en allen geen complicaties. Mensen vertellen graag de horror.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 11:08

Ja, mensen vertellen vooral de vervelende verhalen inderdaad. Bij mijn hele groep (10 mensen) heeft niemand complicaties gehad en we zijn nu een jaar na de operatie.

Ik herken wel dat je het spannend vindt. Wat mij hielp om te bedenken, was dat als deze operatie meer nadelen dan voordelen zou hebben, de ziekenhuizen dergelijke operaties niet meer zouden uitvoeren.

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 12:26

Stephanie, dit klinkt heel bekend. Ik vond het zó eng. Ik liep ook rond van: ik wil rond de kerst zo graag naar de Intratuin Duiven, maar kan ik dat wel, kan ik er nog wel een kopje koffie drinken of kots ik de hele dag door alles eruit? Dat soort scenario's.
Ik heb er geluncht, koffie gehad, niks aan de hand. Ja: ik had geen rolstoel meer nodig voor mijn bekken *\o/*
Hier dus ook een succesverhaal zonder complicaties, ben 26 augustus geopereerd. Ik kan alles eten, tot nu toe echt alles. Ik vind dingen met meer suiker spannend, maar ook dat gaat goed. Is meer in mijn hoofd dan dat er iets gebeurt :j

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-24 16:25

Stephanie_86 schreef:
Fijn dat je weer thuis bent wiesje! Thuis is het toch fijner.

En Wilma spannend dat je nog moet wachten op een datum.

Hier vandaag de groepsbijeenkomst van het spaarne, bloedprikken en vanmorgen eerst naar een dietiste in het dorp voor na de eventuele operatie.

Merk wel dat ik nu ook zorgen krijg. Hoor op t moment alleen maar horror verhalen van mensen die een operatie gehad hebben. Die heel veel complicaties hebben. Krijg nu soort van angst dat ik dat ook krijg en m'n werk of paard nooit meer kan doen. Maak het in m'n hoofd op het moment ook alleen maar erger merk ik.

Weet niet zo goed wat ik daar an kan doen. Want heus niet bij iedereen loopt het slecht af dat weet ik ook wel. Zijn er dames die dit herkennen?

Ik ben er 1 met flinke complicaties. En nee t was een drama , en dat ruim een jaar lang. ( langer zelfs,3) maar zou het toch zo weer doen. Denk dat het ook veel scheelt hoe je in het leven staat. Bedenk dat mochten er hobbels komen, kan natuurlijk altijd... je je kan aanpassen of bij de pakken neer kan zitten. Elke operatie heeft risico's.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-24 10:21

Ik heb inderdaad ook een hobbel gehad, maar echt vele malen meer succesverhalen gehoord dat horror hoor!!
Ik moet ook wel zeggen, ik heb het heel bewust aan bijna niemand verteld dat ik dit ging doen. een 7 tal mensen buiten mijn gezin die dicht bij me staan. Geen behoefte aan andere meningen, dit is MIJN proces.

Bij het NOK al massa's mensen gesproken die dit hebben laten doen. werkelijk iedereen geeft aan dat ze dit veel eerder hadden moeten doen. allemaal goede resultaten.
maar realiseer je, het blijf mensenwerk. ik had een bloeding... dat is opgelost. als dit het ergste is wat ik mee ga maken in mijn leven dan teken ik ervoor. vooral als ik het resultaat voor ogen hou.

ik wil afvallen. het lukt me zelf niet (ik lijn al 30 jaar, non stop, met uiteindelijk geen resultaat).
ik wil niet ongezond oud worden. met alle nare slepende ziektes die daarbij kunnen horen.
ik kies nu voor mezelf.
daarom heb ik de operatie gekozen
mijn andere 8 groepsgenootjes (bij NOK zit je in een groep, superfijn vind ik dat) zijn er doorheen gefietst. maar ook dat ik dus langer in het ziekenhuis was (waar kun je op dat moment beter zijn??) heeft alleen maar sterker eruit doen komen EN nu ik weer een paar dagen thuis ben, joh dan vergeet je dat toch ook snel weer??

ik zou het echt gewoon doen!!!

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 10:56

Ik heb een operatie datum gekregen. Dinsdag 26 november. Op 1 of andere manier geeft het wel wat extra spanning, nu de datum bekent is

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:17

wilmatj schreef:
Ik heb een operatie datum gekregen. Dinsdag 26 november. Op 1 of andere manier geeft het wel wat extra spanning, nu de datum bekent is

Spannend! Moet je van te voren een bepaald dieet volgen, of maakt dat niet uit?

Match

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 11:43

Altijd spannend Wilma.

Hoe gaat het verder met iedereen?

Stephanie_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 13:02

Spannend Wilma! Op naar een 2.0 versie van jezelf

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:01

Spannend Wilma! Maar komt helemaal goed :knuffel:

Hier gaat het goed! Nu 2x een soort lichte late dumping gehad, waar ik vooral heel trillerig van werd. Eigen schuld: het was idd niet van erg verantwoord voedsel O:)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:02

Ik heb nog geen dumpings gehad, zelfs niet van zoete dingen

Butterfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 14:03

Ik word vooral trillerig, maar verder totaal niet slap of misselijk of wat dan ook. Dit had ik voor de operatie ook wel eens. Paar happen zoetigheid en klaar :D

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-24 18:12

Spannend!!