Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:25

Smart protein blijft 'zanderig', maakt niet uit hoe je hem shaked. Whey is wel lekker romig en zacht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 11:30

Moet je vooral niet de low calorie shakes bestellen, die zijn echt zanderig, dat blijft pure poeder :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 14:42

En bijv de shakes en repen van atkins? Zijn die ook goed? Sorry hoor, ben echt een noob op t gebied van repen en shakes :+
Er is ook zoveel info over te vinden, dat ik door de bomen t bos niet meer zie

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:00

Muah, volgens mij zijn de 'macro's daar niet goed van (dus khd, vetten, eiwitten). Vind het persoonlijk fijner om zo'n reep wel te eten om mijn voedingsstoffen aan te vullen, niet om 'loze kcal' binnen te krijgen zegmaar.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:09

Valt opzich wel mee. Relatief veel eiwitten, ik vind ze alleen ook te hoog in vet maae dat komt omdat ik andere dingen wil eten voor vetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:15

Vind het inderdaad lastig om producten 'beter' of 'slechter' te noemen. Gewoon etiketten lezen en vergelijken en aan de hand daarvan bepalen of iets wel of niet in je schema past.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:26

Dat is waar. Uiteraard is het mij er ook niet om te doen loze kcal binnen te krijgen :')
Qua eiwitten en carbs zijn ze iig gelijk aan een reep die hier eerder genoemd werd (weet even niet meer zeker welke, had er meerdere gegoogled). Vetten heb ik bij allebei niet duidelijk teruggevonden, dan zou ik de etiketten er bij moeten pakken.
Maar ik moet idd eens gaan vergelijken, vind t alleen best lastig om de informatie goed te interpreteren soms :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:27

Wat vind je er lastig aan? :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 16:39

Oh ik neem t terug :') was er maar 1 die zo hoog was in proteine, laag in carbs zijn ze allemaal wel, maar deze was wel veel hoger in vet.

Wat ik lastig vind, is om mn prioriteiten te stellen. Als ik bij wijze van 10 repen vergelijk en ik zoek vooral naar aanvulling van eiwitten, zullen er een aantal zijn die aan mn eiwitbehoefte voldoen. Maar dan heeft de ene meer carbs, de andere meer vetten, weer een andere misschien toevoegingen die je niet zou willen. Waar kies je dan voor? Ook vind ik het moeilijk te bepalen wat nou ideale macro's zouden zijn voor mij, procentueel gezien. Overal wordt wat anders gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:08

Ik ben niet zo dol op zuivelproducten en eieren dus ik drink vooral shakes om mijn eiwitten wat op peil te krijgen als ik heb gesport. Op dagen dat ik niet sport grijp ik er ook niet zo snel naar, dan heb ik minder eiwitten nodig voor mijn gevoel. Als ik het oversla op de dagen dat ik sport kan ik de volgende dag niet lopen van de spierpijn :=

Ik vind het een makkelijke maaltijdvervanger, als ik eerlijk ben. Ben niet zo'n grote ontbijter en krijg zo'n shake meestal wel in een paar slokken weg, kan daar ook makkelijk op teren tot mijn lunch.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:49

Maar Shakes zijn ook gewoon zuivel?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-16 22:52

IMANDRA schreef:

Ja klopt, het is ook niet dat ik er niet tegen kan ofzo, vind de smaak gewoon niet zo lekker. Heb soms enorm veel zin in een bakje kwark of yoghurt, maar uiteindelijk eet ik echt 1 bakje en laat ik de rest tot in de verdoemnis in de koelkast staan. Vind het gewoon niet speciaal genoeg om mezelf te forceren om het te eten

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-16 00:50

Emmaa_ schreef:
IMANDRA schreef:

Ja klopt, het is ook niet dat ik er niet tegen kan ofzo, vind de smaak gewoon niet zo lekker. Heb soms enorm veel zin in een bakje kwark of yoghurt, maar uiteindelijk eet ik echt 1 bakje en laat ik de rest tot in de verdoemnis in de koelkast staan. Vind het gewoon niet speciaal genoeg om mezelf te forceren om het te eten

Forceren is ook nooit goed natuurlijk! Ondanks afvallen moet je ook kunnen genieten haha!

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-16 15:32

Hoi allemaal.. ik heb even globaal dit topic zitten lezen wat leuk om te lezen dat er al zoveel mensen bezig zijn met eten..
Ik merk dat ik het ook heel lastig vind wat wel en niet 'gezond' is...
Alles wat je TE neemt is natuurlijk niet goed... en afwisseling van voeding is belangrijk.
ik wil jullie ervaringen graag lezen en misschien kan ik hier ook af en toe nog wat van leren/aanvullen...

Romeo2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:44

Wat zijn jullie macro's?

_Caitlinnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:48

Romeo2007 schreef:
Wat zijn jullie macro's?

Ik had vandaag
51% koolh
25 % eiwit
24% vet

Mijn lijstje vandaag was:
O: 250 gr magere kwark met verse aardbeien en fitness flakes
L: Weight care shake vanille
T: Blikje groentesoep
A: Spaghetti
T: 150 gr Skyr

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-16 19:50

Ik probeer meestal 50% eiwit, 30% khd en 20% vet aan te houden. Lukt over het algemeen niet :') Maar vind het wel een fijn streven. Ik ben pas weer begonnen met sporten en heb daardoor echt belachelijke spierpijn, een week lang. Daarom even de verhoogde eiwit, als da wat afneemt dan ga ik weer even opnieuw puzzelen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:35

Wauw 50% eiwit! Nee daar zou ik ook niet aan komen.
Merk je echt duidelijk verschil in spierpijn? Ik neem ook altijd wel extra eiwit na het sporten, maar heel veel merk ik er eigenlijk niet van.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 08:39

ik baseer mijn macro's op 1.8gr/kg eiwit (ongeveer 120-130gr), 1gr vet (70gr ongeveer) en de rest khd. Die percentages vind ik zo niets zeggend...

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:29

@Secricible: maar grammen kan je in MFP volgens mij alleen instellen als je een betaald account hebt, toch?
Bij je macro's iig.

Muh, slecht weekend gehad! Vooral frustratie door groepsgenoten op school (Weinig doen en als ze wat doen is het niet goed of slechte kwaliteit).. moeten een essay schrijven. Nu weer hard aan de bak!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 10:41

Als je op MFP de percentages invoert, zie je ook wat dat is qua grammen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-16 13:05

Wat Laura zegt idd. Niet helemaal precies en ideaal, maar beter dan alleen naar percentages kijken bij mij iig.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 18:09

Hier vanmorgen voor het eerst gebruik kunnen maken van mijn zwemabbo :D 35 minuten aan één stuk door baantjes getrokken, en nu beginnen mijn spieren langzaamaan te laten merken dat ze het niet eens zijn met het feit dat ze nu echt aan het werk moeten :')

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-16 22:02

Ah dan moet ik toch eens beter naar MFP gaan kijken haha. Ach.
Lijstje vandaag:

O: /
L: Tosti met pesto, kipfilet en kaas
A: 'prutje' (ovenschotel met aardappelpuree, kippengehakt, snijboontjes en unox tomatencrèmesoep erover)
D: Skyr met een proteinereep en wat pure hagelslag ^^.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-16 11:56

jongens help mij even ik zie steeds MFP en percentages staan... wat is dat?