Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_KiMbErLeY_ schreef:Gaaf huis!
Heeft je vriend nu ook al werk in Zweden??
Balen dat je weer meer pijn krijgt...
Hoe ga je dat straks doen met ziekenhuisbezoeken? Je ging op en neer rijden toch?
besita schreef:Transport Potdijk gaat elke week ( op dinsdag meestal ) naar Zweden en terug
is niet goedkoop maar huren kost ook wat en dan moet je het nog terugbrengen ook
Quir schreef:Gisteren inderdaad bij de neurochirurg geweest. Bloed was cito geprikt, dus lekker snel bekend (alhoewel ik wel weer lek geprikt ben en flink dikke/blauwe hand, zo irritant als ze niet (willen) luisteren...)
Bloed liet wel weer ontsteking zien, bse, crp en leuco's waren verhoogd. Niet extreem, maar wel te hoog. Nu is dat voor mij wel al heel duidelijk, want met de ernstig ontstoken blinde darm heb ik nooit verhoogde "ontstekingswaarde" gehad. Maar daarentegen met de hersenvliesontsteking en buikvliesontsteking, was crp 250+. Dus het kan wel.![]()
Dus nu een tas vol pillen gekregen, voor zes weken antibiotica. Floxapen, de enige antibiotica in capsules die kan werken en in het hersenvocht komt.
[ [url=m/h1ruEJ.jpg]Afbeelding[/url] ]
336 stuks.![]()
Nu is het wel een zware antibiotica, zeker in deze dosering met veel bijwerkingen (in "normale" dosering (3x 500 mg) vallen de bijwerkingen wel mee). Liefst geven ze ook vancomycine (vooral omdat daar succesvolle resultaten mee geboekt zijn), maar dat moet via infuus anders komt het niet in het hersenvocht. Zes weken (of langer...) in t ziekenhuis liggen voor ab infuus is ook zo wat. Dus gaan eerst zo met deze ab proberen. Als de bijwerkingen niet meer te doen zijn of het werkt niet voldoende of ... Gaan we kijken of het mogelijk is om de vanco via infuus thuis te doen.
Toen met de hersenvliesontsteking/buikvliesontsteking heb ik ook vanco gehad (ook weer veel hoger dan normaal3000 mg in plaats van 2000 mg). Maar daar toen nauwelijks last van gehad (alleen bij het infuus zelf met inlopen van de ab) of bijwerkingen, maar toen wel veel problemen met de top/dal spiegels prikken. Dus eigenlijk weet ik mijn voorkeur wel.
![]()
Ben nu dan ook alweer hondsberoerd, maar goed. De bedoeling is wel dat dat weer wat minder wordt. Hopelijk.besita schreef:Transport Potdijk gaat elke week ( op dinsdag meestal ) naar Zweden en terug
is niet goedkoop maar huren kost ook wat en dan moet je het nog terugbrengen ook
We werken veel samen met Potijk, maar waar wij heen gaan is het erg duur. Daarnaast vind ik t ook gewoon heel erg leuk om te doen en is t niet de eerste keer dat ik t doe.![]()
Maar het is zeker een optie, want het is wel ook echt een heel fijn en goed bedrijf!