Make-up Topic: Deel 4!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:48

Iv, 2 jaar geleden was mijn rechter wang 1 grote rode vlek met ontstekingen. Soort zeer lokale rosacea. Bijna een jaar mee rondgelopen en pas toen begonnen na veeeel antibioticazalf de ontstekingen weg te trekken. Maar het rode vlekkerige bleef. Door Lush en Yves Rocher werd het steeds rustiger en nu zit er denk ik nog 10%. Eigenlijk alleen zichtbaar door wrijven of koude.
Ben daar erg blij mee!

Toen het zo erg was heb ik trouwens de Bobbi Brown foundationstick aangeschaft. Dat was de fijnste die ik kon vinden.

secricible

Re: Make-up Topic: Deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:16

Goh, een heel topic over make-up. Misschien is dat wat ik nodig heb :p

Ik gebruik vrijwel geen make up, en wil daar zo langzamerhand verandering in aanbrengen. Als ik make-up gebruik is het een lijntje onder mijn oog met wat oogschaduw en als ik ruig wil doen wat lipgloss }:0

Aankomend weekend heb ik een feestje en heb ik besloten om mijn make-up te laten doen, maar eigenlijk wil ik mezelf ook uitdagen om gewoon doordeweeks wat make up te gaan gebruiken. Waar begin ik? Neem aan dat het handig is om eerst eens advies te krijgen wat bij mijn gezicht past ofzo? Wat voor winkel kan me goed advies geven? Ik woon niet echt in de stad, maar kan altijd naar een stad toe, dus meeste winkels zijn haalbaar :)
Kunnen zij me ook uitleggen hoe ik dit het beste zelf kan doen?
Als ik die basis kan dan durf ik ook wel te gaan zoeken op youtube, maar op dit moment voelt dit als abracadabra om eerlijk te zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:19

Ik zou als je net gaat beginnen met make-up toch echt beginnen met iets waar jij je prettig bij voelt. Ga dat lijntje onder je oog eens uitbreiden naar een lijntje boven je oog en wat mascara, dan kan je een keer wat blush opdoen, wat concealer onder je ogen en voor je het weet loop je elke dag met een volledig gezicht vol make-up :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 21:39

Maar dat lijntje boven mijn oog wordt dus al een drama... Op de een of andere manier krijg ik het niet netjes... En dan ga ik zitten twijfelen welke kleuren bij me passen, wat handig is om te doen of niet :S
Vandaar dat ik dacht dat het wellicht handig zou zijn een expert raad te plegen. Er is zo gigantisch veel te verkrijgen... Als ik alleen al ga kijken voor een foundation ofzo zie ik zoveel, lees zoveel termen en adviezen dat net me duizelt...

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:06

Naked is binnen *\o/* Ik dacht dat het een metalen doosje was, maar hij is van stof. Apart!

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:14

Djilna Ik vind je blauwe kringen helemaal niet opvallen hoor. Staat je erg goed, je hebt ook geen extra make-up nodig! Dat is ook wat een lipstick moet doen, je gezicht ophalen, ook zonder andere make-up :)
Je hebt inderdaad een gave huid! Yv_ Ik heb in mijn puberteit altijd een gave huid gehad en het laatste halfjaar (ondertussen toch een aantal jaren uit puberteit :Y)) is mijn huid echt dramatisch :x Puisten, vlekjes, ... Geen idee hoe dat nou komt.

secricible Alleen een lijntje onder je oog doet meestal weinig goeds. Maakt je oog kleiner. Best is ook (of alleen) een lijntje boven je oog! Ik raad je aan eens naar Mac te gaan. Daar krijg je imo echt het beste advies :j Je kan vragen wat je wil, ze helpen je met alles. Dus met de kleuren die geschikt zijn voor jou, maar ook hoe je het het beste kan aanbrengen etc.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:21

Ja, ik doe het idd ook om ze kleiner te laten lijken, ik heb namelijk erg grote ogen die vrij ver naar voren liggen, haha.
De mac ken ik niet, bestaat dat in nederland?
Edit: als ik zoek naar de mac in utrecht kom ik bij een douglas terecht in utrecht, kan dat (ben morgen toevallig in utrecht :) )

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:33

Zal een douglas zijn met een mac counter :j

Ababe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:36

Ik zou ook Mac adviseren! En inderdaad het zit gewoon in de Douglas :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:38

Top, dan weet ik waar ik morgen heen ga!

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:39

Wat is je budget? Imo, als je (nog) niet veel wil besteden aan make-up, zou ik niet snel naar MAC grijpen. Ga naar een Douglas en stel je vraag aan een wat oudere, ervaren medewerkster en zij willen je met veel plezier helpen.
Foundation, vooral als je die nog nooit hebt gehad, meerdere bekijken in de winkel en vraag een sample aan zodat je meerdere keren deze kan uitproberen. Stel dat je het niks vindt of je twijfelt, dan zit je ook niet meteen met splinternieuw flesje.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:39

Dank jullie wel :)
Grappige is trouwens dat mijn moeder vanavond zei dat mijn huid zo mooi egaal leek. Of ik foundation op had. Nope *D Dus mijn huid is echt opvallend rustig, blij mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:41

MAC is inderdaad niet low-budget, maar ik vind het wel een goede instapper. Bij merken als Essence en Catrice moet je wel echt zoeken naar goede producten en weten welke je kan nemen en niet. Van merken als Maxfactor heb ik helemaal geen goede ervaring met de foundations. Bij MAC zit je vrij safe :j

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:47

Tussen de prijsklassen van Essence/Catrice en MAC zitten nog zat leuke, goede merken tussen. Mijn advies zou zijn om gewoon algemeen te vragen wat voor effect je wilt (matterend e.d) en in welke prijsklasse je wilt blijven en dan vragen of je er een sample van mag meenemen.

[edit] Misschien wel een goede toevoeging.

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 23:59

Bij douglas hebben ze het inderdaad :) Emmaa_ Precies, helemaal eens. Ik ben ook begonnen met Mac. Mac is niet heel goedkoop, maar ook weer niet heel duur. Ik vond het als beginner fijner om meteen met kwaliteitsvolle producten te werken; werken gewoon gemakkelijker. Maar daarnaast heb je geen aankoopverplichting. Als je twijfelt of het niets voor jou is, hoef je echt niets te nemen. Je kan inderdaad ook wat testers vragen :) Doe ik ook regelmatig. Zeker voor de foundationkleur is dat echt heel handig als je het thuis nog even kan testen. Maar de reden dat ik Mac aanraad is niet alleen voor de producten, ook omdat (in mijn ervaring) de visagisten daar beter zijn opgeleid dan bij pakweg Ici Paris en ze je dus beter advies kunnen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:01

Ik ben qua het echt dragen van make-up (foundation etc) ook begonnen met Mac. Gelijk een kwalitatief goede foundation en dergelijke kopen waar je makkelijk mee kan werken en die je in de winkel goed aangemeten wordt qua kleur scheelt gewoon een hele hoop gekloot. Als je eenmaal weet hoe het zit kan je zelf gaan experimenteren met goedkopere producten.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:13

Ik ben er niet mee begonnen :)) Ik heb eerst jaren gehad dat ik alleen drugstore producten gebruikte en het kon me niet goedkoop genoeg zijn, en toen ik naar amerika ging heb ik een omslag gemaakt naar high street / high end producten en nu wil ik niet meer anders :'D -paar uitzonderingen natuurlijk-

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:14

Ik heb het toen gewoon gevraagd en ben toen met een foundation van Sensai naar huis gegaan. Wat een topper is dat maar ook behoorlijk aan de prijs. Het is maar wat je ervoor uit wilt leggen hè. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 00:17

Toen ik alleen nog maar mascara en dergelijke droeg ging ik ook altijd gewoon naar de Kruidvat. Er zijn ook wel degelijk hele goede drugstore producten, maar je moet wel weten wat geschikt is voor jouw huid en welke keur het beste bij jou past. Voordat je dat weet zal je of zelf extensief onderzoek moeten doen (en dat is best moeilijk als je geen verstand van zaken hebt) of je zal naar een luxere winkel moeten gaan om het uit te laten zoeken. Het is natuurlijk niet verplicht om iets te kopen, maar ik vind de prijzen van bijvoorbeeld Mac nou ook weer niet zo huiveringwekkend dat je het niet als beginner kan kopen. Dan weet je in ieder geval 99% zeker dat het goed bij je huid past.

Ik ga overigens morgen ook even langs de Mac counter. Heb nog een giftcard van Douglas en wil eigenlijk Velvet Teddy of Brave even meenemen. Alleen even swatchen welke van de twee het wordt, als ze Brave überhaupt nog hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 05:18

Ik vind Mac niet zo duur en mooi om mee te beginnen.. Drugstore items vind ik pas zonde van je geld, ik heb zelf een kleinere stash maar geen drugstore spul als elf en essence en zo. Hecht meer waarde aan goed en mooi spul dan een enorme stash met troep er tussen, al kan drugstore ook gewoon goed zijn natuurlijk :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 06:43

Ik ga wel even kijken. Wil iets waar ik zelf mee uit de voeten kan, als dat wat duurder is, prima...

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:06

Nou je hebt ook een prima foundation van Catrice hoor, tuurlijk is er verschil met de wat duurdere merken maar als je net begint zou ik geen 30 a 40 euro uit gaan geven aan een foundation... Wie weet vind je het wel niks, wat ik vooral merk is dat mijn duurdere foundation veel beter dekt..... Een iets minder dekkende foundation hoeft niet slecht te zijn ;)
En ook echt niet alles van de kruidvat is prut, bij de duurdere namen betaal je toch vaak voor de naam...
Maar als je goed advies wil kom je idd wel uit bij de wat duurdere merken.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:10

het gaat me idd nu vooral om het advies. Welke foundation handig is om te gebruiken bijvoorbeeld, want er zijn zoveel soorten. Lees zo ook weer heel veel goede verhalen over de bbcream van Mac, bijvoorbeeld en dat lijkt me dan weer heel handig om te gebruiken... Zou net zo dekkend zijn als de gewone foundation en dan tegelijkertijd verzorgend waardoor ik niet ook nog dagcreme e.d. hoef toe te voegen. Klinkt heel handig, haha.
Mocht ik bij de Mac niet enthousiast worden kan ik altijd nog de verkoopster van de douglas vragen natuurlijk :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:24

Ik zou eigenlijk helemaal niet met een vloeibare foundation beginnen als ik jou was.
Je zegt net dat je moeder vroeg of je foundation op had omdat je huid zo egaal is, dan is concealer op de imperfecties en een dun laagje goed matchende poeder vaak meer dan voldoende.
Niet gaan smeren als dat helemaal niet nodig is en als je het totaal niet gewend bent.

Begin gewoon met een fijne concealer, poeder, mascara en een mooie lipstick of glos.
Misschien een neutrale oogschaduw om het lijntje onder je oog wat meer een geheel te laten vormen, maar meer zou ik zeker nog even niet aan beginnen!

MAC is fijn, maar wat mij betreft zeker niet the be all and end all of make up.
Er zijn nog zoveel meer betaalmare merken, laat je niet limiteren door 1 merk ;)

In Utrecht zit inderdaad een MAC counter in de Douglas.
Er werkt daar een jongen (lang, dun, zeer vriendelijk) die echt heel goed weet waar hij mee bezig is en ook nog eens ontzettend eerlijk is.
Als een lipstick je bijvoorbeeld niet staat, zegt hij dat en adviseerd dan altijd een andere die beter bij je past.

Zo iemand moet je hebben!
Hij zal je ook zeker niet meer aansmeren dan je wilt of nodig hebt, ik zou mijn ogen open houden voor hem.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-14 09:45

volgens mij haal je mensen door elkaar DnT, dat was namelijk niet mijn moeder, maar die van djilna ;)
Ik heb helemaal geen egale huid (helaas). Begrijp dat zo'n BBcream dan weer niet zo dekkend is dus dat zou ik wel een mooie oplossing vinden denk ik...

Heb net een berg zitten lezen en geloof dat ik het beste nu me zou kunnen focussen op een foundation/ BB cream oid met poeder, nieuwe mascara en eventueel een blush misschien (lees overal dat dat wel belangrijk is, maar heb zelf eigenlijk geen idee, klinkt voor mezelf een beetje too much...) oogschaduw heb ik in diverse paletten, een eyeliner ook en gloss dus ook (die gebruik ik alleen nooit), dus daar kan ik zelf mee experimenteren.
Laatst bijgewerkt door secricible op 12-12-14 09:49, in het totaal 1 keer bewerkt