Jillian Michaels workouts - deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chessie

Re: Jillian Michaels workouts - deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 16:57

Zo snel al saai Triumph? in principe doe je de kracht workouts maar 4x. De cardio dan wel 8x, die wordt idd wat saai
Kracht bouwt wel op hoor.. de laatste weken zijn echt zwaar.

De dvds heb ik van Tellsell angelax

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-14 21:05

Pfff level 2 is best zwaar zeg. Kan me niet herinneren dat ik bij level 1 zo hard heb gezweet xD. Ging met mn donme kop natuurlijk meteen ook de moeilijke variant proberen xD. Ik merk vooral dat mn armen een beetje achter blijven? Ik vind nu bijvoorbeeld die plank heel zwaar en die komt in level 2 best veel voor!

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:29

Chessie schreef:
Zo snel al saai Triumph? in principe doe je de kracht workouts maar 4x. De cardio dan wel 8x, die wordt idd wat saai
Kracht bouwt wel op hoor.. de laatste weken zijn echt zwaar.

De dvds heb ik van Tellsell angelax

ja dat klopt.. hmm misschien komt het omdat ik al paar programma's heb gedaan dat het nu niet echt uitdagend is. Denk dat ik volgende week met week 3 begin, als het dan zwaarder is kan ik altijd nog gewoon volgens schema volgen. dan heb ik alleen eerste 2 weken in 1 week gedaan, want heb nu niet echt gevoel dat ik gesport heb.. Maar ja, misschien neem ik die woorden wel terug inderdaad wanneer ik verder ben :P

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 21:57

pfff net dag 12 gedan en level 2 blijf ik moordend vinden. Vooral die dingen vanuit plank positie. Hoewel ik het super zwaar vind kan ik het op zich wel goed volhouden. Soms alleen bij de plank even 2 seconden rust nemen maar ik ga ervan uit dat dat over een aantal dagen ook beter gaat.

Ik heb het idee dat mijn doorsettingsvermogen groter is geworden. Heel gek eigenlijk xD. Ook heb ik meer energie! En dat was toch ook voornamelijk mijn doel :). Hoe zwaar het ook is, ik kijk elke dag toch wel uit naar mn workout :)

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 22:05

Planks zijn zwaar en wennen muntdrop, gaat straks weer beter
Wissel je wel de even en oneven af met br triumph? Dat maakt het juist leuk

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:27

Planks blijven vervelend. :j

Ik ga morgenochtend weer beginnen met 30DS, wie geeft me morgen een schop onder mn kont? :+

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:47

Ikke Spikkel }:)

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:53

Haha :D

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-14 23:56

Morgen is uitslaapdag voor mij, dus die schop krijg je alvast >:).

Wel laten weten hoe het ging he? :)

MD_Triumph

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:11

Chessie schreef:
Planks zijn zwaar en wennen muntdrop, gaat straks weer beter
Wissel je wel de even en oneven af met br triumph? Dat maakt het juist leuk

Wat bedoel je precies met even en oneven?
ik heb zo'n kalender van google uitgeprint waarop staat wat je welke dag moet doen..
deze: http://honestworkoutreviews.net/jillian ... n-schedule

Waarbij dus de eerste kolom week 1 en 2 is

Chessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 00:35

Dat dus idd.. Niet workout 1 voor week 1, maar zoals het schema.. Jillian verspreekt zich nog weleens tijdens de filmpjes wat dat betreft ;)

Schop Spikkel.. Lekker energie erna

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 14:38

Nou het heeft geholpen. :j Dag 1 weer gehad en lekker gedoucht. Voel me als herboren!

Heb me ook gewogen en gemeten, viel me nog mee maar het valt toch wel tegen. :+
Weeg toch nog 80,1, wil eigenlijk voordat ik vertrek (over 7 weken en 1 dag) nog 5 kilo afvallen maar dat gaat me denk ik niet lukken met de 30DS. Dus ik ga gewoon lekker sporten, behalve op maandag, dinsdag en donderdag want dan doe ik per dag al 2 uur ballettraining. Ik hoop dat ik dan nog flink wat centimeters kwijt raak, zegt me meer dan kilo's.

Zal over 2 weken ofzo de tussentijdse resultaten van mn meettabel neerposten. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:04

Goed zo Spikkel!

Merk jij veel verschil in je postuur door ballet? Het viel me in de Technical Class (met meiden die al 10, 11 jaar dansen) dat iedereen toch echt diezelfde mooie, sterke bouw heeft. Mooie gespierde benen, een mooie kont en een slank maar sterk bovenlichaam. Leuke motivatie voor mij, met al die spiegels :P

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:17

Ja ik merk wel dat mn lichaam anders is dan een tijd geleden. Vooral mn kuiten en bovenbenen zijn erg gespierd, inderdaad een gespierde kont. eerst had ik van die lovehandles aan de achterkant, net boven mn billen zeg maar :+ Maar nu is mijn rug mooi glad en egaal en ook wel een beetje gespierd. Alleen die buik van mij wil niet weg. :')

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:27

Afbeelding

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 15:42

Haha Forumster :P Hoewel ik die bovenste meid wel héél dun vind. Maar die onderste meid is dan weer iets te bol :')

Dat zag ik dus inderdaad Spikkel, van die mooie gespierde konten! Ik moest wel lachen, want hoewel ik eerder bij de dunsten was (allemaal tienermeisjes met 'babyvet' zeg maar), had ik wel de op een na dikste kont hihi :P Ik zie een pietsiebeetje verschil aan mijn bovenste buikspieren, maar die kwabbel onder mijn navel blijft hardnekkig zitten.
Maar wel mooi om te horen dat jij echt zo duidelijk verschil ziet na al dat dansen! Ik vind die lichamen zo mooi he, volgens mij heb je hele gave, sterke benen! En daar dan een afgetrainde rug bij, het staat je vast erg goed! Ik weet niet in hoeverre ik al rugspieren train; het is pas sinds woensdag dat ik van die oefeningen aan de barre met het bovenlichaam moet doen.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:42

So true dat plaatje :')

Nou mn lichaam mag nog wel gespierder, vooral mn armen. :+ Maar ik moet gewoon kilo's kwijt, want ik ga als een zeekoe die zaal door. :')

Ik heb trouwens een filmpje van ons laatste jazz intermediate les van afgelopen woensdag. Ik ben degene in het zwart. Let er wel op, ik heb dit in 1,5 les geleerd, terwijl de andere 4 lessen hadden. :') Dus het gaat niet overal even goed en ik zat er niet lekker in, moest nog teveel afkijken. :+

http://www.youtube.com/watch?v=bURT1O3m ... 4-overview

Bij deze zie je me iets beter, maar raak een stuk in het midden kwijt. :')
http://www.youtube.com/watch?v=--3SyB-q ... ArZ9cw5cog
Laatst bijgewerkt door SpikkelFire op 01-02-14 16:53, in het totaal 2 keer bewerkt

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:47

Oeh, ik heb ook een tijd ballet gedaan, maar op een gegeven moment werd mijn les samengevoegd met de oudere groep die na ons kwam, en toen veranderde het al snel in een woensdagavond kletsuurtje :'). Ben toen uiteindelijk maar gestopt.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 16:48

Oh das jammer. :\ Bij ons zijn juist de tieners irritant, die kletsen erg veel. En steeds meer volwassen lessen worden overspoeld door die tieners, omdat ze net op die leeftijdsgrens zitten. Erg irritant. :\

muntdrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:10

Dat is ook zo jammer :(. Ik had eerst een docent die zelf ook op hoog niveau had gedanst en bij haar in de les moest je ook gewoon hard werken. Helaas ging ze toen weg en kregen we een jonger meisje, en die vond het ook allemaal wel gezellig :')

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 17:13

Haha ja je moet wel iemand hebben die de boel in het gareel kan houden. :P Dat heb ik gelukkig wel, die docent van het filmpje is ook erg fanatiek en gedreven. Ze is serieus, maar wel op een leuke manier. :j

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:30

Phoeh dat ziet er een pittige dans uit Spikkel :D Je doet het goed, zo veel verschil is er niet met die andere meiden die al meer geoefend hadden!

Bij ons zijn de lessen (alleen klassiek ballet doen we btw) heel stil, en dat is echt aangenaam; er hangt echt zo'n stereotiepe oude-balletjuf-sfeer. Op dinsdagavond daarentegen zijn we maar met 3, en dan blijft de balletjuf maar praatjes maken. Heel gezellig, maar ik krijg toch liever gewoon een uur les :o

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:46

Haha dank je. :D Dans was ook erg pittig ja. :j

Wow met 3 personen. :oo Bij ons wordt zown les gelijk geschrapt. :') Dat vind ik ook erg flauw trouwens van onze school; de donderdag klassiek zijn we met 25-30 man :oo echt véél te veel, en de andere lessen zitten ook vrij vol. En dan wordt onze les, waar we met ongeveer 8/9 man in zitten, gelijk geschrapt omdat het te weinig mensen zijn. :\ Zo worden andere lessen alleen maar voller.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:49

Phoeh ja, dat is echt een flink aantal, 25-30... dan is er bijna geen ruimte voor feedback lijkt me? Langs de andere kant kan je school het zich allicht permitteren om veel les te geven? Wij hebben enkel de zaterdag (kinderen, maar ik dans gewoon mee), dan de woensdag Technical Class, de vrijdag Intermediate Foundation en de woensdag en zaterdag Masterclass 1 & 2.

De dinsdagavond is de 'damesklas'; 1 uurtje voor dames die beginnen - eigenlijk hetzelfde als wat op zaterdag gegeven wordt, alleen ligt het tempo hoger en is het maar een uurtje in plaats van 3 uur.

8/9 mensen vind ik echt een heel net aantal voor een dansles. Dan kan je ook iets met de feedback die je krijgt, en wordt je groepje toch sneller beter?

Ik denk dat er gemiddeld zo'n 10 leerlingen aanwezig zijn? Vandaag waren het er bijvoorbeeld meer, omdat het niveau oplopend is. En dan pikken mensen vaak nog een keer een niveau lager mee.

SpikkelFire

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-14 19:54

Gelukkig kan mijn docent het wel goed aan en krijgen we nog wel regelmatig feedback. Maar je doet ook minder in een uur, moet veel in 2 groepen doen, als je over de diagonaal gaat moet je lang wachten totdat je aan de beurt bent. Maar goed, ik ga bijna weg dus ik maak mn lessen af en ik kijk wel hoe het is als ik terug kom. Kan zo zijn dat de helft dan weer weg is. Het verloop is gelukkig wel groot bij onze school. :)

Ja onze dansschool heeft veel lessen. Dit is ons rooster: http://www.dpfc.nl/pagina/home/lesroosters
Ik doe dus maandag klassiek en jazz beginners, dinsdag klassiek beginners en jazz fast beginners en donderdag klassiek fast beginners en modern beginners. Eigenlijk is de modern beginners te makkelijk voor mij, maar de fast beginners is op dinsdag om 21:00u. Dat vind ik ook een beetje veel na al 2 uur dans. :P