Jillian Michaels work-outs - Shred/Ripped etc

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 30 Day Shred (Jillian Michaels) Part 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:42

Precies. Het voelt ook niet af anders. Mijn benen en armen voel ik na af loop echt wel, maar het voelt alsof mijn buikspieren echt niks hebben gedaan. :+

Remember

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:43

Bhriseis schreef:
Persoonlijk heb ik wel de indruk dat je alsmaar handiger wordt in de lunges etc. Ze blijven zwaar omdat je het steeds beter kan doen, maar alle evenwichtsproblemen gaan uiteindelijk wel beter worden.

Zo ervaar ik het ook, in level 2 met de military press moest ik in het begin echt even een paar keer voet weer aan de grond zetten, nu hou ik zonder problemen m'n balans. Ook vind ik het echt heel leuk om te merken dat ik mijn ademhaling veel beter onder controle krijg! Ik doe overigens wel veel voor de spiegel, er staat een kledingkast naast me met grote spiegel dus check regelmatig even hoe ik erbij sta/zit/lig :+ .

Net dag 18 gehad en alle cardio in plank prima vol gehouden! Met de squat thrusts (zo heten ze toch, in plank positie met je knieën naar je toe en weer uitstrekken?) echt mooie grote sprongen kunnen maken, in het begin was ik blij met 10cm :') .

@hoipiepeloii, ik kan nog steeds maar een paar 'goede' pushups achter elkaar, stuk of 3/4. Ik krijg het gewoon niet voor elkaar! In level 3 ga ik het straks gewoon proberen en anders maar vanaf de knieën.

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:43

Goeie tip van de kruidvat! :D
Trouwens, met six week six pack krijg je zonder daarbij heel goed op je voeding te letten toch niet echt een sixpack? :o Want ik wil het doen om hem strakker en iets gespierder te krijgen maar een echt sixpack vind ik bij vrouwen niet mooi :P

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:45

Dag 2 level 3 zit er al weer op. Ik vind het een leukere level dan 2, maar pff, wel weer even zwaar. Zweet gutst van mijn hoofd. Lekkerrrrr!

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:46

s1993: nee :) dat zou ik ook niet willen. Je wordt er mooi strak van. Ik denk als je het heel veel doet, of buiten dat er nog veel buikspieren bj doet, dat je dn wel een sixpack kan krijgen. Maar als je tijdig minderd dan niet hoor :)

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 11:55

Bedankt voor de tip van de Kruidvat, ik ga daar dinsdag even shoppen. :)

Gister heerlijk uit eten geweest in een vegetarisch restaurant, je krijgt alleen salade ipv patat bij je eten, voel ik me toch weer wat minder schuldig, haha.

Ik heb wel het idee dat mijn conditie nu al beter is. Met volleybal gister had ik gewoon te veel energie, ik ga dan ook altijd heel veel praten. ;) Maar wel superfijn! Denk ook dat het komt door wat gezonder eten. Ik ga straks verder met dag 4, heb er echt zin in. :)

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:01

Mijn matje is een stuk minder zacht dan m'n paardendeken. -O-
De gewichten die ik heb gekocht zijn 1,5 kilo, dat is toch nog best een gevoelig verschil met de 1 literflessen die ik gebruikte. Maar dag 8 zit erop!
En de beloning was vandaag een heerlijke chocolademuffin van AH. :D Zo af en toe een keer wat lekkers bij de koffie op zondag moet kunnen. :)

Suor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:02

Ik ben vandaag toe aan dag 4 van level 1. Maar ik heb me toch een spierpijn in m'n kuiten, ik kan amper normaal lopen haha.
Vandaag ga ik het voor het eerst echt met gewichtjes doen, hiervoor gebruikte ik flesjes water. De gewichtjes zijn wel aanzienlijk zwaarder dus ik ben benieuwd hoe het zal gaan.

Primavera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:04

Ik kan dat dus echt niet he.. Snoepen :P Ik kan mezelf beter alles ontzeggen, want als ik 1 keer iets lekkers pak... Dan blijf ik snaaien :P

Ik heb vanmorgen lekker geontbeten met smeerkaas met tuinkruiden op een boterham en dan vanmiddag lekker shredden :) Maandag komen mijn gewichtjes binnen. Dan kan ik écht aan de slag :) Tot nu toe doe ik het met 0,5l flesjes.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:11

Je spierpijn gaat nu afzakken Suor, dat zal morgen al een stuk beter zijn. :)

Verder snoep ik weinig MrUlbe. Maar ik moet m'n man ook te vriend houden, de liefde gaat immers door de maag. :D Ik had m'n ontbijt er Wwl op aangepast, dat was een gekookt ei en 100 ml optimel met een eetlepel eiwitpoeder er doorheen.
Vandaag verder netjes in het gareel, vanavond ga ik wel uit eten maar dan kies ik altijd voor redelijk verantwoorde dingen en ik neem nooit een toetje.

*edit, autocorrectie van de iPad. :D
Laatst bijgewerkt door KarinvdM op 27-01-13 12:14, in het totaal 3 keer bewerkt

Laura1589

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:12

Dat was m dan! Bye level 2, hello level 3! Laatste keer level 2 ging prima, knietje heeft zich ook goed gehouden, ben benieuwd hoe ik er morgen na level 3 aan toe ben :P

Grapjasjes12

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:13

Veel buikspieroefeningen doen is vrij nutteloos :) Het is een kleine groep spieren (dus geen kcal verbranders), je kunt niet lokaal afvallen en zelfs professionele trainers zeggen dat 3 keer per week je buikspieren trainen echt voldoende is. Je traint ze namelijk ook al bij de meeste andere oefeningen.

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:14

Hier de shred er zojuist weer opzitten. Het gaat wel steeds makkelijker. Volgens mij word ik ook wel slanker want mijn broek zakt af tijdens de cardio :=

Met éen zo'n chocolademuffin zou ik me ook nog wel in kunnen houden, maar chips oid haal ik gewoon niet in huis, als die zak eenmaal open is.... :=

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:18

Dag 4 gedaan.
Ondanks mijn verkoudheid, ging het goed :)
Morgen ga ik meten, dan ben ik op de helft

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:20

Hoipiepeloii schreef:
Dorus schreef:
@hoipiepeloii: in level 2 zitten heel veel plankposities, geen pushups. Anders moet ie even het level bekijken. Afwisseling in oefeningen is goed voor je, dus ik zou ervoor kiezen naar lvl 2 te gaan en dan later nog een keer opnieuw te beginnen.

Bhriseis schreef:
@Hoipiepeloi: Probeer dan de eerste sessie eens met de moeilijkere dame mee te doen? Voor je het weet heb je ze onder de knie. Level 2 is niet zo zwaar qua push ups, maar 3 wel (maar ook daar kan je ze op de knieen doen)

Thanks allebei voor het antwoord. Dan ga ik gewoon door met level 2. Ik kan ook echt de eerste sessie niet op mijn voeten.. Kan het amper volhouden op mn knieën :') Zak er gewoon doorheen aan het eind. Daar in die armen zit het meest werk voor mij! Terwijl ik dat dus niet zo belangrijk vind eigenlijk.

En als aanvulling hierop. Ik had ik level 1 ook veel moeite met de pushups, de plankposities in level 2 werden steeds makkelijker en net heb ik de eerste keer level 3 gedaan en gaan de pushups ook een stuk makkelijker!

@s1993: Je bepaald zelf de intensiteit van de oefeningen en dus ook hoe snel hoe strak je wordt. Als je bang bent dat het teveel een six-pack wordt dan doe je gewoon iets minder intensief mee. En als het dan nog niet genoeg is naar je zien ga je intensiever aan de slag of doe je hem nog een keer.

Net eerste keer level 3 gedaan. Die sumo dinges zijn echt zwaar en die ene waarbij je moet springen en met je voeten naar achter krijg ik ook amper hoogte gevonden, maar de oefeningen passen mij een stuk beter dan die vreselijke plankposities van level 2. Blij dat ik dat achter de rug heb!

Ik heb een paar weken terug voor een paar euro een matje bij de Decathlon gehaald, maar merk dat die toch eigenlijk best slap is. Als je er een keer goed met je knie of elleboog op leunt dan veert hij al niet meer terug. Dat wordt tzt dus een keer een iets duurder matje uitzoeken.

Gisteren wat gezondigd met eten. We hadden overdag bezoek dus ik had een taartje gemaakt en ik moest rond 18u in de ring verschijnen voor een dressuurproef dus ´s avonds hebben we ook een frietje op de manege gepakt. Maar, desondanks was het eerste cijfer op de weegschaal vanochtend toch veranderd *\o/* En met die dressuurproef heb ik ook mijn doel gehaald! Wedstrijdspanning en het-is-koud-dus-paard-is-vlug-spanning waren onder controle! Wel veel te tam gereden, maar instructrice was gezien de omstandigheden erg tevreden en ik ook. Toch weer een paar dingen overwonnen deze wedstrijd!

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:21

Ik voel mijn buikspieren écht wel tijdens de Shred hoor! Ze zijn nu ook echt 'opgezwollen' zeg maar. Mn laagje eroverheen wordt steeds kleinerrr :D En er hupst steeds minder buikvet mee als ik bijv Jumping Jacks oid doe.

Ik ga vandaag dag 25 doen, wanneer weet ik nog niet. Gisteren heb ik het 's ochtends gedaan en toen had ik 's avonds nog zoveel energie over dat ik Ripped heb gedaan. Dus ik denk dat ik hem vanmiddag/begin van de avond doe vandaag.

CCCCC

Dorus, super van je proef en de weegschaal!

Remember

KarinvdM schreef:
Zo af en toe een keer wat lekkers bij de koffie op zondag moet kunnen. :)

Het is tenslotte maar 1x in de week zondag! Ik merkte ook veel verschil met de 1,5L flessen of nu mijn 2kg gewichten :j. Deed gisteren in de keuken even met lege handen een oefening voor en dat was me toch licht ook :+

Wat betreft de sixpack, volgens mij is die alleen echt zodanig zichtbaar als je behoorlijk droog getraind bent.

Wat ik ook nog even wilde zeggen, ik kwam vanmorgen voor 't eerst bij m'n tenen in de stretch *D ! Heb ik toch 18 dagen over gedaan :')

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:24

Goed bezig Dorus!!
Ik voel van alles schudden en bewegen op ongewenste plekken, tijdens die double jumprope..

Je moet idd redelijk droog qua vet op je buik zijn, wil je iets van een sixpack zien, althans dat denk ik met mijn boerenverstand

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:25

*\o/* fijn dat je die mijlpaal gehaald heb Remember! :D

Equimotion

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:26

Dat geeft goede hoop :D ik kom nog maar halverwege :D

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:27

Remember schreef:
Wat ik ook nog even wilde zeggen, ik kwam vanmorgen voor 't eerst bij m'n tenen in de stretch *D ! Heb ik toch 18 dagen over gedaan :')
Ah mooi, dan houd ik ook hoop. :D Misschien lukt het mij op dag 28...

CCCCC

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:27

Ik ga volgende week ook even het matje en de bal halen bij de Kruidvat! Bedankt voor de tip!

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:29

Jongens, ik heb geen zin vandaag. Help me!

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 12:32

Loesss schreef:
Jongens, ik heb geen zin vandaag. Help me!

Waaaaaaaahhhh just do it!! *\o/*

Sorry ik had een gaaf plaatje, errug motiverend, maar het lukt niet om die met de iPad te kopiëren en hier te plakken... -O- -O-