Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-13 10:58

Ik heb net ook nog even m'n paard gereden, tot het wel erg begon te rommelen en ook weerlichten. Het ging wat regenen en ook harder waaien. Maar uiteindelijk is er niks van gekomen. Volgens de radar zou het even behoorlijk hebben moeten plenzen hier, maar dat was niet zo.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:32

Yeeyy!! :D

Vandaag 2 km aan 1 stuk doorgelopen, nooit eerder gehaald dus best wel trots :o
Liep vandaag echt lekker, heb in totaal 4,6 km gelopen in 40 min (met wandelen erbij)
Ging niet erg snel, maar hield het wel lang vol en dat vind ik op dit moment belangrijker.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:35

Precies :) Eerst je conditie op peil krijgen, dan komt de snelheid vanzelf :j

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 14:38

Ik heb gisteren mijn shetlander Hans meegenomen op trainingsrondje. In het begin wilde hij harder dan ik, maar later hadden we een mooi tempo samen. 2 km gerend rest gewandeld, wel minder dan normaal. Maar ik wil hem niet meteen zoveel op de weg laten draven. Hij vond het wel erg leuk

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-13 21:06

Wat leuk samen met je Shet!

Ik ga morgenochtend weer lekker bootcampen. Vorige week zondag trouwens enorme spierpijn gehad :')

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:11

Ik heb hier een tijd niet gepost! :o Ik had 2 maanden niet hardgelopen, wel op de band maar niet lekker buiten.
Gisteren toch maar weer gelopen. 4,35 km in 21.49. Ging best lekker want had maar 1 keer gelopen omdat mijn staart uitzakte! :P

Hoe maken jullie hardlopen voor jezelf leuk want ik moet echt alle zin bij elkaar zoeken...?

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 07:29

4 ,35 km in 21 minuten? wat snel!
ik heb gisteren 5,2 km in 38 min gelopen! was de eerste keer dat ik in me leven 5 km heb gelopen!

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 08:53

Ik loop al een poos en heb nu mijn afstand opgebouwt tot 10 kilometer. Nu wil ik mijn snelheid opkrikken naar 10 k/m per uur. Hebben jullie nog tips voor een intervalschema? Ik zou het zelf namelijk niet weten :=

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:27

Start to run serie 2?
Die heb ik nog wel op de pc staan voor je :)

Ik heb zaterdag gelopen (had alleen vorige week maandag gelopen, met die warmte en door drukte niet gelopen doordeweeks). Ging niet super lekker, wel volgehouden maar kon niet in mijn ritme komen, ademhaling werkte ook niet mee.. Denk vanavond weer, hopelijk gaat 't dan weer fijner!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:44

Debsoleino, ik maak het hardlopen leuk door een doel te stellen, dus mee te doen aan een run.
Ik loop de helft van wat jij loopt in die tijd :P

Gister in de stromende regen gelopen, was eigenlijk wel heel er leuk en het liep ook fijn!
Heb mijn snelste km gezet, 7.27 min.
Ik moest en zou m wat versnellen en het is nu 'maar' 6 seconden sneller dan mijn vorige record, máár wel verbeterd dus.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 09:48

Er zijn ook wel schema's te vinden op de verschillende hardloopsites, maar ik heb er zelf geen ervaring mee.

Meestal heb ik wel zin in mijn rondje, Debsoleino, maar ook als ik een keer wat minder zin heb ga ik toch, uiteindelijk gaat het dan vaak ook nog best lekker.
Vanmorgen had ik toevallig ook geen zin, ik voel me niet zo fit vandaag en ik had vannacht ook slecht geslapen. Maar ik ben toch gegaan, wel voor een wat kleiner rondje, maar nu ik weer thuis ben ben ik toch blij dat ik gegaan ben, het geeft me toch altijd voldoening. :)

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 10:20

Ja, dat heb ik ook, dat het vooral achteraf dan weer zo goed voelt. Dat houd ik mezelf voordat ik moet gaan ook voor.

Ik had vanochtend ook wat minder zin, twijfelde ook erg over de lengte van het rondje dat ik zou gaan lopen, maar uiteindelijk toch de volle ronde gedaan.

Ik had het zwaar onderweg, vooral op 8 km dacht ik dat ik het echt niet meer trok. Na 9 ging het wel weer, maar toen was het einde in zicht. :D Ik ben nu wel erg tevreden dat ik geweest ben. :)

Ik vind wat regen onderweg ook helemaal niet erg, miezer of zo stoor ik me niet aan. Een echt hoosbui vind ik minder.

Wat anders: ik merk dat ik het lastig vind het lopen met het rijden te combineren. Ik heb bijv gemerkt dat ik mijn les niet fijn kan rijden als ik 's ochtends 10 km in de benen heb zitten. Van de week ook, en dan moet ik keer op keer een schouderbinnenwaards rijden bv, nou dat krijg ik er dan echt niet meer uitgeperst... Jammer wel, want ook zonde van m'n les vind ik. Hoe doen jullie dat? Ik ga voorlopig maar niet meer een eind lopen op de dag dat ik ook les heb, heb ik maar bedacht. Voor het eigen rijden maakt het minder uit, dan ben je toch minder fanatiek en als het dan niet gaat dan doe je gewoon een keer wat minder. Maar in de les wil ik toch graag het maximale eruit halen.

Debsoleino: ik loop met het schema van all4running. Ik loop 2x in de week een duurloop van 10 km en 1x een intervaltraining, die pak ik uit het schema van de 10 km.

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:03

Jeetje als ik jullie allemaal zo hoor, heb ik nog een lang weg te gaan.

Ik was gisteren al trots dat ik 5.2 km in 1 stuk gerend heb in 38 minuten..

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:15

Ik kan nog niet eens 5 km aan één stuk hoor :P

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:21

Ilsiie schreef:

Maar de rest hier wel :P

kay27

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:42

Maar SteffiY, we zijn allemaal een keer begonnen met lopen, we hebben die opbouw allemaal gehad. Ik weet ook nog wel hoe blij ik was dat ik 5 km kon lopen. Mag je echt wel trots op zijn hoor!

RianC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:44

@Steffiiy & Ilsiie Ach dat komt wel hoor, gewoon rustig opbouwen. Rome is ook niet in één dag gebouwd zeggen ze toch.

Wie loopt er zondag ook de Urechtse meidenloop? Ik loop de 10 kilometer. :) Ik ga voor de 55 minuten.
Deze week ook de eerste week van mijn marathon schema gelopen. Ging gelukkig lekker. Stelde nog niet zoveel voor al was het met die warmte wel zwaar. :')

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:44

Dat wordt wel beter als je de 10 km wat langer loopt Kay, na verloop van tijd gaat het je steeds makkelijker af. :)
Ik kon het in het begin ook goed in m'n benen voelen.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 11:47

De eerste keer dat ik 5 km aan 1 stuk liep heb ik gehuild van blijdschap dus het is echt wel een (psychologische) mijlpaal waar je heel trots op mag zijn :)

Ik ga vanavond een poging doen op mijn nieuw bedachte rondje van 6,5 km!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 12:16

SteffiiY schreef:
Ilsiie schreef:

Maar de rest hier wel :P

Nou ik ook niet hoor.. :n

Ik haal er nu 2 aan 1 stuk.

debsoleino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 20:41

Jullie zijn ook lekker bezig zeg! :D
Ik vind het altijd even lekker om te lopen. Dan loop ik daarna veel lekkerder. Ik adem ook niet goed tijdens het lopen dus ik vind dat een heerlijk moment! :')

Ik wil elke zondag gaan hardlopen. Goed begin denk ik! :)
Goed idee Nancy! Ik ben iemand die echt een doel voor ogen moet hebben. Heb je een site waar alle runs in de buurt op staan? Ik ook een hardloop maatje hebben maar vriendinnen lopen langzamer en vrienden sneller...

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-13 21:16

Oepsie....

Ik had een inschattingsfout(je) vanavond. Planning was 4x8 min (loop altijd zelf 1 a 2 min in en ook nog extra uit). Tot ik toen nog aan de andere kant van het dorp was... oliebol! Dus nog 8 min erbij gelopen, totaal 5x8 min.

Qua afstand enorm tevreden; ik heb mijn endomondo aanstaan en ik had op 30 min 5 km afgelegd, wauw dat was echt even een WAUW SUPER VET momentje haha!
Toen ik thuis kwam, dus incl inlopen, uitlopen, wandelen etc. etc. had ik 9.2 km afgelegd en was ik 63 min verder....
Denk dat ik door deze inschattingsfout morgen wel flink spierpijn zal hebben, dus overmorgen echt maar een klein rondje om dat eruit te lopen. Volgende keer maar niet meer doen (maar ondanks dat wel super trots dat ik 't gewoon vol heb gehouden), is niet zo goed voor spieren, banden, pezen en gewrichten :)

Ilsiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 08:48

Bizar, snap er niks van.... Maar geen spierpijn!!

wwillemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:18

Heb via FB 2 kaarten gewonnen voor de Utrechtse meidenloop. Helaas loop ik met een stukke achillespees dus ik hoop dat het gaat lukken om mee te lopen! Tis mn eerste run, dus 5 km :)

Horse_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-13 14:49

Ik heb gisteren eindelijk weer gelopen met runkeeper nadat ik een blessure heb gehad.
Zit inmiddels weer rond de 5 km en die heb ik gisteren gelopen in 30 minuten :) zijn er nog neit maar het gaat de goede kant weer op, gelukkig!