ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amaryllis

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:22

Het ligt er aan naar welk land je gaat. Naar Italië was een Engelse verklaring van mijn huisarts voldoende, maar toen ik naar de UAE/Dubai ging moest ik langs de ambassade.

Er bestaat trouwens gewoon een Engels format voor artsen hoor, je hebt een luie assistente gesproken denk ik ;)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:25

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:27

Schengenverklaring had ik vorig jaar nodig idd. Maar is voor mijn reis naar Canada niet genoeg :p.
En volgens mij is zowel de assistente als de huisarts lui, ben het aardig zat hoe ze continu tegen me kunnen doen xD. Maar goed

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:29

Poess91 schreef:
Schengenverklaring had ik vorig jaar nodig idd. Maar is voor mijn reis naar Canada niet genoeg :p.
En volgens mij is zowel de assistente als de huisarts lui, ben het aardig zat hoe ze continu tegen me kunnen doen xD. Maar goed

Oh sorry,..Canada :o

Nee, dat lukt niet nee.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 10:51

Haha nee
Maar ik vond het echt zo debiel klinken 'hij kan geen hele Engelse brief opstellen'

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 11:59

Heeft een van jullie ervaring met het natuurlijke middel...Lto3?

Dat werd mij aangeraden door de psych gister om mee te beginnen.

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 12:01

Ik kom ook ff binnen vallen :o
Heb sinds kort ook de diagnose ADD. Daarnaast ben ik al bekent met Borderline PTSS en Depressie.
Het verklaard wel een hoop. Nu ik erover nadenk en de symptomen ken had ik dit al op de basisschool. Had ik dit toen maar geweten dat had mij en de leraren (ook op de middelbare school) een hoop kopzorgen bespaard. Helaas verdwijnen de problemen hier niet door (alles op het laatste moment, heel snel afgeleid rekenstoornis etc) maar ik ben wel blij dat ik nu weet wat het is

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-15 21:51

elisa, stuur moonfish een berichtje, die heeft het een tijd gebruikt

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-15 08:21

Dankje Sonja!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 08:38

Raken jullie ook makkelijker overprikkeld door het warme weer?

Yvettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:05

Ik raak niet echt door het weer overprikkeld denk ik. Maar door warm weer word je over het algemeen wel sneller moe. En als ik moe word raak ik wel weer sneller overprikkeld.

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 10:18

Ik ben inderdaad ook wel extreem moe.
Heb gisteren de hele avond liggen slapen.
Ben nog maar 2 uur wakker en ik kan alweer slapen :')... Zo eerst maar even m'n medicijnen innemen :p

Reusje0504

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 16:23

Ik ben ook vreselijk moe en daardoor sneller overprikkeld :)

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-15 19:44

Ja door warmer weer word je ook eerder moe inderdaad...een van de twee maar de overprikkeling is echt vervelend.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 13:39

Zonnebloem schreef:
Ik kom ook ff binnen vallen :o
Heb sinds kort ook de diagnose ADD. Daarnaast ben ik al bekent met Borderline PTSS en Depressie.
Het verklaard wel een hoop. Nu ik erover nadenk en de symptomen ken had ik dit al op de basisschool. Had ik dit toen maar geweten dat had mij en de leraren (ook op de middelbare school) een hoop kopzorgen bespaard. Helaas verdwijnen de problemen hier niet door (alles op het laatste moment, heel snel afgeleid rekenstoornis etc) maar ik ben wel blij dat ik nu weet wat het is

Breek me de bek niet open. Bij mijn dochter was -als je de symptomen kent - dit op de basis school ook al overduidelijk. Helaas liep ik dus als moeder tegen alle dichte deuren aan die je je maar kunt bedenken, terwijl ik echt wel hulp heb gezocht. Zelfs jeugdzorg - waar mijn dochter een paar x is getest op "kindfactoren" heeft het niet gezien - terwijl ik - als ik nu de onderzoeksverslagen teruglees het er zo uit kan halen.
Zo zonde dat je al die negatieve ervaringen moet opdoen, terwijl het eigenlijk niet nodig is.
ADD is vrijwel altijd onderliggend aan Borderline, PTSS en depressie. Zou het eerder opgemerkt worden, kun je zoveel ellende voorkomen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-15 18:43

Oja hoe dat zo dan??

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:13

Hallo!! Kan iemand mij vertellen hoe de screening van add in zijn werk gaat en hoe vaak je ongeveer naar de psych moet?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-15 21:21

BloodElf schreef:
Hallo!! Kan iemand mij vertellen hoe de screening van add in zijn werk gaat en hoe vaak je ongeveer naar de psych moet?

Bij mij is een EEG gemaakt en werd me verteld dat ik depressief was maar geen ADD had. Later bleek dat ik slim genoeg was om "vals te spelen" op de test en kreeg ik om te proberen een vorm van ritalin. Werkte meteen erg fijn en daarna is de diagnose dus gesteld. Normaal krijg je volgens mij alleen vragenlijsten en een test.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 11:01

Azmay Dank voor je reactie. Bedoel je dat je die vragenlijsten na de eeg hebt gehad of was dat een andere test? Zou mooi wezen als ze het op eeg kunnen zien, kijk nogal tegen die vragenlijsten op..

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 12:56

BloodElf schreef:
Azmay Dank voor je reactie. Bedoel je dat je die vragenlijsten na de eeg hebt gehad of was dat een andere test? Zou mooi wezen als ze het op eeg kunnen zien, kijk nogal tegen die vragenlijsten op..

Heb naast de EEG nog wel ene pagina of 60 vol vragen gehad hoor, en naast de EEG ook nog wat :')

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 16:36

Elisa2 schreef:
Oja hoe dat zo dan??

Als je AD(H)D hebt heb je een kwetsbare persoonlijkheidsstructuur. Zitten dan nog meer factoren tegen (opvoeding, omgeving, etc) dan ontwikkelen zich "stoornissen". Waarvan de meest milde (zou je kunnen zeggen) depressie is (want dat kan overgaan). Ernstiger Borderline, ASPS, Bipolair, etc (daar moet je mee leren leven). Vandaar ook, dat je (als je je intake krijgt) een hele waslijst krijgt aan vragen om te bepalen of er sprake is van dat soort stoornissen. Is er bijvoorbeeld sprake van een depressie, dan moeten ze eerst de depressie behandelen, alvorens je ADHD kunt behandelen (met medicatie) omdat de medicijnen een depressie erger kunnen maken.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 17:14

Ah zo! ik snap het...dankje.

BloodElf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-15 18:00

Azmay schreef:
BloodElf schreef:

Heb naast de EEG nog wel ene pagina of 60 vol vragen gehad hoor, en naast de EEG ook nog wat :')

Holy moly -O-

Fira

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:36

Ik kom ook even binnen vallen! Volgens mij heb ik heeeeel lang geleden een keer gereageerd in dit topic, maar weet het niet zeker.

Ik wil ook het traject in om te kijken of ik AD(H)D heb. Wat ik had begrepen is dat je doorverwezen moet worden door de huisarts. Nu ben ik een beetje bang dat hij me niet serieus neemt, en hij mij niet doorstuurt.
Hoe hebben jullie dit gedaan? En hoe lang duurt het traject? Heb begrepen dat er lichamelijk en psychisch onderzoek wordt gedaan, kan iemand daar voorbeelden van geven?

Poess91

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-15 09:51

Haha ik belde op, mijn huisarts nam mij ook niet serieus. Maar je moet gewoon eigenlijk eisen dat je doorgestuurd wil worden en gewoon zeggen dat je heus wel weet wat het inhoud.
Mijn onderzoek bestond vooral uit gesprekken, heel veel gesprekken. Oja en wat vragenlijsten.