[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Sem_

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 21:20

Dat zei de kapper inderdaad ook, nou omdat ik het graag wel zo natuurlijk mogelijk wil ik wil geen rood rood en
geen hele drastische verandering.
Ik ga morgen denk ik ook eens bij een andere kapper informeren.

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 17:08

Spannend! Ik heb een klein plukje van mijn haar in de verf. :+ Ik dacht eerst maar eens uitproberen op
een kleine onopvallende pluk.. Van de Hema de kleur Soft Golden Brown, licht dicht bij mijn eigen
haarkleur maar als het goed is net wat meer rood/oranje.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:10

En en en? :D

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 19:39

Je ziet het niet. -O-

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 20:39

Soft golden brown is ook geen koper. Denk dat je net iets fellere kleur moet nemen aangezien jou haar vrij donkerblond is.. En denk eraan: die kleur van het voorbeeld blijft niet lang zo mooi helder/fel. Wordt snel dof en vergt veel onderhoud. Heb zelf de kleur ook al eens gehad namelijk :j

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 21:23

Nee klopt, ik heb besloten mijn haar voor nu gewoon even te laten voor wat het is. :)

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 16:54

Hallo mag ik me ook even melden? :) Ik zit de laatste tijd heel erg na te denken om heel drastisch mijn haar kort te knippen en nee ik heb het nog nooit kort gehad. Mijn haar is op dit moment zolang dat het mijn kont bijna raakt om het zo maar te zeggen.
Zijn er meer mensen die dit ooit hebben gedaan? :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 17:11

@nynkeline Ik ben jaren geleden ook van heel lang naar kippenkontje gegaan :) k zou eerst beginnen met een stuk er af gewoon ipv gelijk kort.. dan kan je altijd nog zeggen ooh nee doe dit toch maar niet.. :)

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 19:04

Als je erover nadenkt om er zo'n stuk vanaf te knippen, zou je er dan ook over na willen denken om het te doneren voor kika? Dan moet er minimaal 25 cm af en dat wordt dan verwerkt in pruiken/haarstukjes voor kinderen die door kanker kaal zijn geworden. je kan ook even op de site van stichting haarwensen kijken :)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:39

Hoi,

Ik kom even binnen vallen met een vraag, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!
Mijn haar verf ik eigenlijk nooit. Deze zomer was de 2e keer met uitwasbare verf. Onderaan was mijn haar heel erg blond, boven donker (door de zon). Dus leek het me leuk/zomers het helemaal blond te verven
Dit heb ik, begin augustus, gedaan met poly palette extra licht 100. Dit was namelijk nieuw, en de enige uitwasbare blonde verf die ik kon vinden. Het was wat oranje geworden bovenop, maar ach valt mee te leven, over een maand zou het er uit zijn. Echter was het niet eens vervaagd begin september. Wel uitgroei en nog oranje..
Dus chocolade bruine uitwasbare verf erover. Iets rood, maar dat hoort bij mijn haar, prima dus. Het leek geleidelijk aan beide eruit te gaan. Helaas is nu de bruine er wel helemaal uit en komt het blonde weer helemaal naar boven.. :(
Met ondertussen 3 cm uitgroei.

Tips om dit er sneller uit te krijgen?? Ik las al veel over head & shoulders en olijfolie. Nog meer dingen? of ervaringen met deze verf?

Bedankt!

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 20:41

Vaak wassen met anti roos shampoo, dan zal de kleur sneller vervagen. :j

nynkeline

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:15

Dat is absoluut dan de bedoeling lisabloem. Ik rij toevallig ook een paard van een kapster dus die ga ik even vragen wat die vind. Vind het zelf wel een stap maar ben toe aan verandering :=
Maar niemand die dus heel drastisch dit gedaan heeft?

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 21:23

Blond is geen verf,maar ontkleurder. Dat krijg je er niet uit met H&S.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:17

nynkeline schreef:
Dat is absoluut dan de bedoeling lisabloem. Ik rij toevallig ook een paard van een kapster dus die ga ik even vragen wat die vind. Vind het zelf wel een stap maar ben toe aan verandering :=

Ik heb het gedaan :) vorig jaar in mei heb ik 30 cm gedoneerd, zelf hield ik een bob tot op mn kaaklijk over. dit was niet de bedoeling want ik wilde het schouderlengte houden, maar de kapster had het ernstig verknipt.. maargoed, ondertussen is het al weer bijna tot mn bh bandje :) gelukkig groeit het bij ons gewoon weer aan :) ik heb er geen spijt van dat ik het heb laten afknippen, wel dat ik de verkeerde kapper heb uitgekozen daarvoor.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 22:18

LisaaBloem schreef:
nynkeline schreef:

Ik heb het gedaan :) vorig jaar in mei heb ik 30 cm gedoneerd, zelf hield ik een bob tot op mn kaaklijn over. dit was niet de bedoeling want ik wilde het schouderlengte houden, maar de kapster had het ernstig verknipt.. maargoed, ondertussen is het al weer bijna tot mn bh bandje :) gelukkig groeit het bij ons gewoon weer aan :) ik heb er geen spijt van dat ik het heb laten afknippen, wel dat ik de verkeerde kapper heb uitgekozen daarvoor.

LisaaBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 23:07

Oh ik zie nu dat ik mezelf heb gequote in plaats van alleen mn post te wijzigen voor een spelfout :')
Kan het nu ook niet meer veranderen :/

Oh well, het is al laat :')

mayniac_val

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 11:05

nynkeline schreef:
Hallo mag ik me ook even melden? :) Ik zit de laatste tijd heel erg na te denken om heel drastisch mijn haar kort te knippen en nee ik heb het nog nooit kort gehad. Mijn haar is op dit moment zolang dat het mijn kont bijna raakt om het zo maar te zeggen.
Zijn er meer mensen die dit ooit hebben gedaan? :P

Ik :D Geen spijt van gehad. In het topic staan wel een paar foto's :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:42

@Liin ik heb mijn haar tot mijn grote spijt donkerbruin geverfd. De eerste twee dagen was ik er hysterisch blij mee, en nu heb ik ontzettend veel spijt. een kennis van mij kwam met deze gouden tip! http://www.haarcentrum.nl/delor-sos-col ... rwijderen/
Ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft maar bij haar werkte het perfect. Ze heeft haar haren een jaar of tien van blond naar donkerbruin geverfd en bij haar was het er in 1x uit met dit product. Haar haren zijn nu iets lichter dan haar eigen kleur maar dat komt door het vele verven (permanent in je eigen haar vervaagt dan).
Ik krijg het morgen binnen en ga het meteen gebruiken, ik zal ook even foto's plaatsen van hoe mijn eigen haarkleur was, hoe het nu is, en hoe het na het gebruiken hiervan is. Hopelijk werkt het net zo goed als bij mijn kennis! :)

Deze verf verwijderaar werkt NIET bij geblondeerd haar! daarmee ontkleur je namelijk je eigen haar en dan valt er niets uit te wassen.

Sem_ wat jammer dat je het niet ziet :(

velvetblack

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 18:24

Frummels, wat jammer dat je spijt hebt. Die omtkleurder werkte bij mij niet geweldig, werd wel wat lichter maar zeeeeker niet mijn eigen blonde haarkleur (wilde ik overigens ook niet). Reken dus niet op geweldige resultaten, maar proberen kan altijd :j

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:44

Bij mij werkte die juist perfect!
Ik heb van mezelf rood haar, maar ik had het echt vuurrood laten verven.
Na een paar weken was het bruin-achtig geworden, heb ik delor erin gedaan en ik had mijn eigen haarkleur na een halfuur weer terug! :D Het stinkt alleen wel gruwelijk..

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:48

Ja dat het stonk had ik inderdaad ook gelezen.. maar als het werkt vind ik dat het wel waard :D
Ik ben benieuwd hoe en of het werkt, maar we gaan het zien!
Altijd beter en goedkoper dan ontkleuren en verven bij de kapper, wat me tot nu toe altijd is tegengevallen (Wordt altijd zo een nep blond kleur :( )
Ik zal het jullie laten weten, als het goed is komt het vandaag binnen!

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 10:02

Verfverwijderaar is inmiddels ook bij kruidvat te koop eigen merk. Heb ik gebruikt om mijn haar van asblond weer naar gewoon blond te krijgen. Heb de zware variant gebruikt en die werkte daar iig goed voor.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:02

Oh echt? wat kost die ongeveer?
Ik krijg net een berichtje dat mijn bestelling morgen pas wordt geleverd. :(
Werkt dat ook van heel donkerbruin naar midden/donker blond denk je?
Anders dan ga ik daar strakjes even heen :)

Liin

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:07

Bedankt voor de tips!
Ik begin met H&S wassen, anders de ontkleurder

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 11:14

Frummels schreef:
Oh echt? wat kost die ongeveer?
Ik krijg net een berichtje dat mijn bestelling morgen pas wordt geleverd. :(
Werkt dat ook van heel donkerbruin naar midden/donker blond denk je?
Anders dan ga ik daar strakjes even heen :)

Hij koste 7 euro ofzo. Ik kan niet zeggen of hij daarop werkt bij mijn asblond naar lichtblond werkte hij iig wel