Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Pascal schreef:Ik heb me suf zitten googlen maar heb niets kunnen vinden.
Ik slik mijn pil al bijna een jaar door ( overleg met de Ha) echter ben ik in deze strip al meerdere pillen vergeten/te laat genomen.
Ik lees op internet dat 1 pil vergeten tijdens doorslikken geen risico's brengt, maar over meerder pillen kan ik niets vinden?
Weten jullie het antwoord daarop?
Annettu_ schreef:Hallo !
Ik had een vraag, ik ben woensdag mijn pil vergeten en heb dus uit 'paniek' ze allebei ingenomen ( dus van gister en vandaag ) mijn vriend en ik hebben wel sex gehad vanacht.. wat kan ik nu het beste doen om niet zwanger te worden?
ik heb de pilstrip afgemaakt en gelijk begonnen aan een nieuwe.. weet de dag niet meer precies wanneer ik de laatste op had...maar volgens mij is dit dag 3/4 dat ik wacht op mijn ongesteldheid... *panic* moet ik alsnog op dag 5 weer beginnen met slikken of mijn zorgen maken.
Ik heb ook een vraag hierover. Ik heb namelijk vanaf ongeveer juli 2012 tot eind juni 2013 de pil geslikt omdat ik toen een vriend had moest ik van mijn vader verplicht aan de pil, begrijpelijk natuurlijk. Ik was altijd regelmatig ongesteld. Toen het uit raakte met hem, opperden mijn ouders om te stoppen met de pil omdat die vrijwel overbodig was, en ik voor ik de pil slikte altijd veel minder heftige buikkrampen had etc. Dus toen ben ik gestopt met de pil op het moment dat ik eigenlijk weer moest beginnen (na mijn stopweek dus). Als ik dan op maandag stopte met de pil, werd ik vrijdag ongesteld en dat duurde dan een kleine week en slikte dus ook die pil in de periode dat ik ongesteld was. Maar dat is niet het probleem, het "probleem" is dus nu dat ik gewoon netjes ongesteld ben geworden ongeveer een week of 2 geleden. Nu kwam ik er gisteren achter dat ik wéér ongesteld was?
DaisyDarling schreef:Zijn er hier trouwens meer mensen die wat 'opgeblazen' zijn door de pil? In mijn stopweek is mijn buik altijd net wat slanker dan wanneer ik de pil weer slik, en dan ben ik ook ongeveer een kilo lichter.
En is er iets wat je daar aan kan doen?
moonfish13 schreef:DaisyDarling schreef:Zijn er hier trouwens meer mensen die wat 'opgeblazen' zijn door de pil? In mijn stopweek is mijn buik altijd net wat slanker dan wanneer ik de pil weer slik, en dan ben ik ook ongeveer een kilo lichter.
En is er iets wat je daar aan kan doen?
De pil is oestrogeen.. oestrogeen/progesteron balans maakt dat je wel of niet vocht vast houdt.
Je geeft je lichaam meer oestrogeen als het zelf aanmaakt, de boel trek je uit balans en dus blaas je op.
Doe je dus niets aan behalve stoppen met de pil.

Angeliquee18 schreef:Weten jullie trouwens.. of de pil te zwaar kan zijn voor je lichaam? Ik heb de prikpil...
Ik zit dus echt te denken om er mee te stoppen.. als ik de prik heb gehaald
Ben ik echt een tikkende tijdbom..
Ben eens 2 maanden gestopt geweest.. en ik was een heel ander mens...
Mandy517 schreef:Dames! Ik heb een klein vraagje..
Dit is nu dag 3 van mijn stopweek en ik ben nog niet ongesteld geworden, ook nog geen buikpijn gehad.. wel ben ik ineens een kilo zwaarder en heb er een puistje bijgekregen..
Ik kan niet zwanger zijn, maar komt dit bij jullie ook wel eens voor?