[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:07

Ik heb me suf zitten googlen maar heb niets kunnen vinden.

Ik slik mijn pil al bijna een jaar door ( overleg met de Ha) echter ben ik in deze strip al meerdere pillen vergeten/te laat genomen.

Ik lees op internet dat 1 pil vergeten tijdens doorslikken geen risico's brengt, maar over meerder pillen kan ik niets vinden?

Weten jullie het antwoord daarop?

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:42

Pascal schreef:
Ik heb me suf zitten googlen maar heb niets kunnen vinden.

Ik slik mijn pil al bijna een jaar door ( overleg met de Ha) echter ben ik in deze strip al meerdere pillen vergeten/te laat genomen.

Ik lees op internet dat 1 pil vergeten tijdens doorslikken geen risico's brengt, maar over meerder pillen kan ik niets vinden?

Weten jullie het antwoord daarop?

edit: heb mij vergist, je hebt doorgeslikt. Ik denk dat je bij meerdere pillen een bepaalde tijd onveilig bent?

Anoniem

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-13 22:52

In mijn bijsluiter staat dat als je meerdere pillen vergeten bent de werking mogelijk niet goed meer is en je contact op moet nemen met de huisarts.

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 09:01

Ja maar dat is niet tijdens het doorslikken, dat is wel zo als je normaal een stopweek houd.

Naja ik kan altijd even bellen natuurlijk :)

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:23

Ik denk dat het tijdens doorslikken ook wel een risico geeft hoor, zijn toch best wat hormonen dat je niet/te laat binnen krijgt, dus zou maar bellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-13 12:50

Pascal schreef:
Ja maar dat is niet tijdens het doorslikken, dat is wel zo als je normaal een stopweek houd.

Naja ik kan altijd even bellen natuurlijk :)

Dat maakt helemaal niets uit hoor... geld voor zowel met als zonder stopweek.

Annettu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-13 11:21

Annettu_ schreef:
Hallo !

Ik had een vraag, ik ben woensdag mijn pil vergeten en heb dus uit 'paniek' ze allebei ingenomen ( dus van gister en vandaag ) mijn vriend en ik hebben wel sex gehad vanacht.. wat kan ik nu het beste doen om niet zwanger te worden?

Hierop verder een vraag :o ik heb de pilstrip afgemaakt en gelijk begonnen aan een nieuwe.. weet de dag niet meer precies wanneer ik de laatste op had...maar volgens mij is dit dag 3/4 dat ik wacht op mijn ongesteldheid... *panic* moet ik alsnog op dag 5 weer beginnen met slikken of mijn zorgen maken.

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:09

Heey mensen :) Ik heb ook een vraag hierover. Ik heb namelijk vanaf ongeveer juli 2012 tot eind juni 2013 de pil geslikt omdat ik toen een vriend had moest ik van mijn vader verplicht aan de pil, begrijpelijk natuurlijk. Ik was altijd regelmatig ongesteld. Toen het uit raakte met hem, opperden mijn ouders om te stoppen met de pil omdat die vrijwel overbodig was, en ik voor ik de pil slikte altijd veel minder heftige buikkrampen had etc. Dus toen ben ik gestopt met de pil op het moment dat ik eigenlijk weer moest beginnen (na mijn stopweek dus). Als ik dan op maandag stopte met de pil, werd ik vrijdag ongesteld en dat duurde dan een kleine week en slikte dus ook die pil in de periode dat ik ongesteld was. Maar dat is niet het probleem, het "probleem" is dus nu dat ik gewoon netjes ongesteld ben geworden ongeveer een week of 2 geleden. Nu kwam ik er gisteren achter dat ik wéér ongesteld was? :roll:
Op internet had ik gelezen dat het normaal is en dat het lichaam weer moet wennen en moeder natuur zijn gang even moet gaan, maar ik weet het niet? Ik was toch wel even benieuwd of er meer mensen hier ervaring mee hebben want ik vind het toch wel vervelend. |o

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-13 16:20

Is niet vreemd hoor, inderdaad geen reden tot ongerustheid. De pil legt je cyclus helemaal plat, de 'menstruatie' die je in een stopweek hebt is ook geen echte menstruatie maar een zogenaamde onttrekkingsbloeding. De boel moet dus echt weer even in regelmaat komen en daar kan best wat tijd overheen gaan. Wel heel vervelend dat je nu weer ongesteld bent, leuk is het natuurlijk niet.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-13 19:56

Zijn er hier trouwens meer mensen die wat 'opgeblazen' zijn door de pil? In mijn stopweek is mijn buik altijd net wat slanker dan wanneer ik de pil weer slik, en dan ben ik ook ongeveer een kilo lichter.
En is er iets wat je daar aan kan doen? :)

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 17:47

Ik heb niet alle pagina's gelezen, dus misschien staat er wel al iets over mijn probleem in dit topic. Ik ga na ruim 20 jaar stoppen met de pil, ben al die hormonen wel zat nu. Bovendien allemaal vage klachten waarvan ik de pil als verdachte vermoed. Ik ben alleen wel huiverig voor de gevolgen van mijn keuze, want ik ben er destijds mee begonnen om mijn hevige bloedingen mee in toom te houden. Verder lees ik horror over haaruitval enz..,best wel spannend dus om te stoppen. Zijn er mensen die na zo'n lange tijd zijn gestopt, en wat waren jullie ervaringen? Ik ben heel benieuwd! Ik weet wel dat ik direct weer ga slikken als die bloedingen terugkomen, dat wil ik echt niet weer meemaken.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:02

DaisyDarling schreef:
Zijn er hier trouwens meer mensen die wat 'opgeblazen' zijn door de pil? In mijn stopweek is mijn buik altijd net wat slanker dan wanneer ik de pil weer slik, en dan ben ik ook ongeveer een kilo lichter.

De pil is oestrogeen.. oestrogeen/progesteron balans maakt dat je wel of niet vocht vast houdt.
Je geeft je lichaam meer oestrogeen als het zelf aanmaakt, de boel trek je uit balans en dus blaas je op.
Doe je dus niets aan behalve stoppen met de pil.

PortRoyal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:12

Ben benieuwd of ik ook af ga vallen als ik stop met de pil. Ik heb ook altijd zo'n opgeblazen buik. Ik krijg ook steeds later een bloeding tijdens de stopweek, dit is al de 5e dag van de stopweek en nog niets, alleen dat zeurende rotgevoel in mijn buik. En dan ook nog deze hitte, walgelijk gewoon, alles irriteert ik word er gek van! :(

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:31

Ik raar erg geirriteerd en depri van oestrogeen, het maakt je minder actief als de balans niet goed is..
Dat merk ik gewoon na de eisprong dan ga je progesteron aanmaken.
Doe je dat onvoldoende raak je geirriteerd en blaas je o.a. op.
Ik maak niet genoeg aan, dat weet ik maar dat komt van burn out verschijnselen aangezien je bijnieren naast cortisol ook progesteron aanmaken.
De eierstokken doen dit ook trouwens, maar alleen redden ze het blijkbaar niet.

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 18:41

moonfish13 schreef:
DaisyDarling schreef:

De pil is oestrogeen.. oestrogeen/progesteron balans maakt dat je wel of niet vocht vast houdt.
Je geeft je lichaam meer oestrogeen als het zelf aanmaakt, de boel trek je uit balans en dus blaas je op.
Doe je dus niets aan behalve stoppen met de pil.

Dankje voor de uitleg :)
Verder is het niet zo'n probleem hoor, maar ik vroeg het me gewoon af :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-13 23:15

Mijn bloedingen zijn minder erg zonder de pil! En veel minder pijnlijk!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 06:57

Weet 1 van de dames hier..ben dus woensdagavond ongi geworden.
En het is nu al bijna over? Ik ben eind juni gestopt met de pil, toen ongi geweest en nu weer.
Terwijl ik met de pil altijd 4 of 5 dagen opgesteld was.
Zou het kunnen dat het deze eerste keer zo echt zonder pil korter is en de volgende keer langer? Of zou dit wel kunnen die hooguit 3 dagen? En is mijn sprong dan ook eerder?
Óf kan het ook nog zo zijn dat ik bijvoorbeeld het weekend eigenlijk niet ongi ben en dan ineens weer een paar dagen wel?
Dat laatste zou toch niet?
Damn lastig hoor! Weet nou nog niet waar ik aan toe ben qua wanneer het ongi zijn over is....
En ik voel me toch al zo op mijn gemak in die periode *not*

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 12:08

lillytjuh schreef:
Mijn bloedingen zijn minder erg zonder de pil! En veel minder pijnlijk!

Dit heb ik ook. Sinds ik gestopt ben met de pil duren ze korter en heb ik er ook geen tot zeer weinig last van :j

Angeliquee18

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 13:40

Weten jullie trouwens.. of de pil te zwaar kan zijn voor je lichaam? Ik heb de prikpil...
Ik zit dus echt te denken om er mee te stoppen.. als ik de prik heb gehaald
Ben ik echt een tikkende tijdbom..
Ben eens 2 maanden gestopt geweest.. en ik was een heel ander mens...

_Nynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-13 16:09

Volgens mij is dat wel mogelijk!

xDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:45

Vandaag mijn spiraal laten plaatsen (multiload), had me op het ergste voorbereid maar op een schaal van 10 scoorde mijn pijn net aan een 4! Ik vind mezelf nu vooral heel zielig haha!! Tijdens het plaatsen heb ik het alleen wel voor elkaar gekregen de eendenbek eruit te persen terwijl ik nog wel dacht dat ik rustig aan het ademhalen en aan het lalalalala'en was :+
Daarna wel even een half uur in een aparte kamer bij moeten komen, ik wou er alweer te snel vandoor maar dat ging even niet, hele lieve medewerkster die washandjes een spuugbak en thee met heel veel suiker voor me heeft gehaald dus na een half uur kon ik lekker naar huis! Ben blij dat ik een dagje vrij heb genomen!

Ik moet nog wel een maand mijn pil doorslikken en heb over 6 weken een afspraak staan voor een inwendige echo. Bloedverlies heb ik helemaal geen last van op dit moment.

Voor het plaatsen nog even met de gynecoloog gesproken en ik kreeg meer het gevoel dat ze mijn gedachte wat betreft het plaatsen van een kopersspiraal wou veranderen. Ze vroeg of ik het wel zeker wist en dat mijn menstruatie erger zou worden en waarom ik het dan wel niet wou en dat het niet altijd veilig was, maar dat is met elke anticonceptie zo?! Heb ook gezegd dat ik nu niet meer menstrueer en dat ik dat heel erg vervelend vind dus dan maar een hevigere menstruatie en maar wat meer. Toen ik na het plaatsen zo beroerd was stond ze voor me en zei ze; Tsjah ik snap ook niet waarom die jonge meiden hiervoor kiezen.... Oftewel eigen schuld! Ik kon haar wel wat, maar de assistente zei dat ik het prima had gedaan gelukkig!

Nu gewoon even rustig aan, af en toe iets een raar gevoel in mijn buik maar geen pijn ofzo!

_helga_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:51

Angeliquee18 schreef:
Weten jullie trouwens.. of de pil te zwaar kan zijn voor je lichaam? Ik heb de prikpil...
Ik zit dus echt te denken om er mee te stoppen.. als ik de prik heb gehaald
Ben ik echt een tikkende tijdbom..
Ben eens 2 maanden gestopt geweest.. en ik was een heel ander mens...

ik gebruik nu z'n 2 jaar de prikpil.
en hoorde me vriend laatst zeggen dat toen we net iets hadden ik veel spontaner was ( we hebben nu 2,5 jaar iets)
maar ik vind de prikpil toch wel heel fijn!
nergens meer aan denken en niet die rot periodes tussendoor!

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 16:03

Nog een paar daagjes en dan heb ik mijn koperspiraal alweer een maand.
Af en toe een kleine bloeding ( kan ik eigenlijk niet eens bloeding noemen ), mijn huid van mijn gezicht is wel van de kaart, mijn voorhoofd is GIGANTISCH vet en heb daar pukkels gekregen, dit lijkt nu af te nemen.

Verder " moet " ik deze week eigenlijk mijn eerste menstruatie krijgen, maar ik ben mij er van bewust dat dit ook nog wel even kan uitblijven.

Verder vind ik het ideaal dat ik geen pil meer hoef te slikken, en gewoon het idee dat ik die rommel niet meer slik vind ik top :j

Mandy517

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:33

Dames! Ik heb een klein vraagje..
Dit is nu dag 3 van mijn stopweek en ik ben nog niet ongesteld geworden, ook nog geen buikpijn gehad.. wel ben ik ineens een kilo zwaarder en heb er een puistje bijgekregen..
Ik kan niet zwanger zijn, maar komt dit bij jullie ook wel eens voor?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 20:38

Mandy517 schreef:
Dames! Ik heb een klein vraagje..
Dit is nu dag 3 van mijn stopweek en ik ben nog niet ongesteld geworden, ook nog geen buikpijn gehad.. wel ben ik ineens een kilo zwaarder en heb er een puistje bijgekregen..
Ik kan niet zwanger zijn, maar komt dit bij jullie ook wel eens voor?

Ik houd extra vocht vast en heb wat last van obstipatie rond dat tijdstip, dus ik herken het wel. Als het eenmaal 'loopt' dan ben ik ook het vocht kwijt en normale stoelgang weer terug.